Millaisia erilaisia "temppuja" olette opettaneet shettiksillenne, ja millaisilla eri tavoilla olette liikutelleet shetlanninponejanne?
Varsinkin liikuttamisvihjeitä kaipaisin. Itselläni siis kyseessä yli-iso shettistamma. Ratsastus sujuu hyvin, mutta ajattelin että vaihtelu voisi virkistää, senkin takia että ponin ei aina tarvitse kantaa kroppaani, joka myönnettävästi on ylärajoilla sekä painoni että pituuteni puolesta. Kenttää tms. ei yleensä ole käytössä, mikä tietenkin rajoittaa hieman puuhailuja. Aina ei ole tarpeeksi hyvää paikkaa juoksutukseen yms. Ponilla on kauhea kärrykammo, mutta esimerkiksi ohjasajoa voisimme kokeilla. Siihenkin liittyen kaipaisin vinkkejä: Mitä kaikkea oikeastaan voi tehdä ohjasajaessa ja miten niitä eri juttuja voi opettaa ponille?
Ja tuon tilanpuutteen vuoksi myös irtohypytys on hieman vaikeaa toteuttaa käytännössä.
Olemme myös hieman testailleet "poni-agilityä" itseksemme. Eli taluttaen ylitetty normaaleja esteitä jne. Ja tähänkin liittyen kaipailen vinkkejä: Millaisia erilaisia tehtäviä/esteitä voisin ponille virittää? Poni on melko rohkea, ja maassa olevan pressunkin ylittää ensimmäisellä yrittämällä. Kaipailisimme lisää virikkeitä ja uusia haasteita!
Ja tuon ruummillisen työn ohella kaipailisin siis myös tapaa antaa aivoille "liikuntaa". Yleensäkin jotain kivoja puuhailuideoita otetaan vastaan. Myös tyyliin kavion antaminen yms. temput voisivat tulla kyseeseen. Erilaisten temppujen opetukseen liittyviä vinkkejä siis otetaan erittäin kiitollisina vastaan!
"Temppuja" ja liikuntamuotoja?
Stellah
0
286
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511289Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1201059Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215808Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä31796En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58782- 64752
- 141724
- 46664
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss61581