"Vilpitön" vehkeilee

"Vilpitön" on nyt neljä kertaa laittanut "Kaksi säkkipukuista todistajaa"- massapostituskirjoituksensa ja poistanut sen joka kerta, kun olen vastannut siihen.

Vastaukseni "Vilpittömälle" on ollut:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021573549
Seuraat väärää profeettaa Ellen Whiteä!
Kirjoittanut: uskova_1 25.11.2006 klo 04.17
Poista oma viesti

No eivät ole, vaan kaksi miestä.

"Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan." Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat. Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät. Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin. Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan. Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat. Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät. Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät. (Ilm 11:3-12)

Tulevan seitsenvuotisen vihanajan puolivälissä ilmestyy Israeliin kaksi miestä Jumalan lähettäminä, jotka saarnaavat parannusta ja tekevät ihmetekoja. Raivostuneet ihmiset tappavat heidät, koska eivät kärsi kuulla parannussaarnoja. Kolme päivää heidän kuolleet ruumiinsa ovat kadulla pilkattavina ja ihmiset televisioistaan ihastuksissaan katselevat heitä ja oikein antavat toisilleen lahjoja, kun nuo Jumalan lähetit on saatu tapettua.

Mutta sitten ilo loppuu, kun nämä nousevatkin ylös maasta elävinä ja pilvi hakee heidät taivaaseen.

8

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun on jostakin syystä vaikea käsittää etten lue sanaakaan viesteistäsi koskaan.
      Olen asian sanonut Sinulle perusteluineni jo ainakin 20 kertaa.

      En pidä viestejäsi lukemisen arvoisena, koska ne eivät ole kristilliseen tapaan kirjoitettuja.
      Viestisi ovat hyökkäystä, pilkkaa ja vihaa.
      Siksi noudatan vain Raamatun ohjetta; 2 Tim 2:16, 23.
      Kristillisyys kun on rakkautta ja toisen uskon kunnioittamista.

      Arvasin että tämä viestisi oli minulle, ja siksi luin muutaman ensimmäisen rivin.

      Toivon että parannat tapojasi joskus tässä suhteessa.

      Minullakin on olemassa uskonelämässäni parantamisen varaa paljon, mutta pidän lähimmäiseni arvossa rakkaudessa.
      Annan asiallista tietoa ilman syytöksiä ja tuomioita.

      Juud 9. Opi tämä jos aiot olla kristitty.
      Mark 12:30-31.

      Kukaan ei adventtikirkossa seuraa koskaan profeettaa, vaan Kristusta, kuten Ellen G Whitekin teki. Joh 14:6, 1 Tess 5:20-21

      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/7i.html

      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/5m.html

      Mitä parempana ihminen pitää itsensä, sen kauempana on Kristuksesta Kristuksen pyhyyden valossa.

      Kristitty ei haasta riittaa, syytä, pilkkaa ja tuomitse.

      Sinun pilkkasi ei minuun satu mitenkään.
      En vain viitsi tuhlata arvottomaan postiin aikaani.

      Siunausta
      jari laurila

      Siunausta
      jari laurila

      • aloituksen puolustus

        Shalom!

        ###En pidä viestejäsi lukemisen arvoisena, koska ne eivät ole kristilliseen tapaan kirjoitettuja.###

        Mikä aloituksessa ei ollut kristillistä?

        Jospa ITSE noudattaisit Raamatunohjeita ja tekisit parannuksen. Etkö ole huomannut, että olet uskomuksillasi harhaopettajan maineessa muidenkin kuin uskova1:n mielestä.

        Muista kutenkin Jeesuksen sanat: "Älkää eksykö" ja se koskee etenkin vilpittömästi totuuden kieltäviä adventisteja.

        Siunausta!


      • aloituksen puolustus kirjoitti:

        Shalom!

        ###En pidä viestejäsi lukemisen arvoisena, koska ne eivät ole kristilliseen tapaan kirjoitettuja.###

        Mikä aloituksessa ei ollut kristillistä?

        Jospa ITSE noudattaisit Raamatunohjeita ja tekisit parannuksen. Etkö ole huomannut, että olet uskomuksillasi harhaopettajan maineessa muidenkin kuin uskova1:n mielestä.

        Muista kutenkin Jeesuksen sanat: "Älkää eksykö" ja se koskee etenkin vilpittömästi totuuden kieltäviä adventisteja.

        Siunausta!

        Minä en piittaa hevon hännän pätkän vertaa
        jos olen jonkun mielestä "harhaopettajan" maineessa.

        Jeesuskin oli harhaopettaja monen mielestä.

        Ei teologia ole minulle mitenkään henkilökohtainen kysymys, ja siksi minua ei voi sillä kukaan loukata.

        En toki ole profeetta, mutta opetuskirjeisiini voi suhtautua samalla periaatteella että pitää sen minkä itsekukin näkee hyväksi. 1 Tess 5:20-21.

        Omassa elämäni on parantamisen varaa aina, mutta olen iloinen että olen ymärtänyt kristillisyyden pääperiaatteet ainakin sen suhteen että arvostan toisten uskoa, en pilkkaa, enkä syytä.

        Katso nyt mitä Sinäkin teit Juud 9.

        Katson kuitenkiin että on oikeutettua antaa mielipide jos joku kirjoittaa pelkkiä haukkumakirjeitä.

        Vastailen teologian kysymyksiin, enkä ota ihmisiä henkilökohtisesti. Jeesus on sitä varten.

        Siunausta
        jari laurila


      • tehdä parannuksen
        jarlau kirjoitti:

        Minä en piittaa hevon hännän pätkän vertaa
        jos olen jonkun mielestä "harhaopettajan" maineessa.

        Jeesuskin oli harhaopettaja monen mielestä.

        Ei teologia ole minulle mitenkään henkilökohtainen kysymys, ja siksi minua ei voi sillä kukaan loukata.

        En toki ole profeetta, mutta opetuskirjeisiini voi suhtautua samalla periaatteella että pitää sen minkä itsekukin näkee hyväksi. 1 Tess 5:20-21.

        Omassa elämäni on parantamisen varaa aina, mutta olen iloinen että olen ymärtänyt kristillisyyden pääperiaatteet ainakin sen suhteen että arvostan toisten uskoa, en pilkkaa, enkä syytä.

        Katso nyt mitä Sinäkin teit Juud 9.

        Katson kuitenkiin että on oikeutettua antaa mielipide jos joku kirjoittaa pelkkiä haukkumakirjeitä.

        Vastailen teologian kysymyksiin, enkä ota ihmisiä henkilökohtisesti. Jeesus on sitä varten.

        Siunausta
        jari laurila

        Rauhan heippa hei!

        Vikaan vievä opetuksesi oli painoarvoltaan tarkoituksen hakuista jossa Raamatulla todistetaan adventtikirkon erehtymättömyyttä.

        Siunausta!


      • valossa tarkasteltuna
        tehdä parannuksen kirjoitti:

        Rauhan heippa hei!

        Vikaan vievä opetuksesi oli painoarvoltaan tarkoituksen hakuista jossa Raamatulla todistetaan adventtikirkon erehtymättömyyttä.

        Siunausta!

        Rauhaa!

        Luin ja silmäni avautuivat.
        Oliko Ellenisi näkyjä näkevä karismaatikko ja hurmahenkisyyden vallassa joka herjasi henkivaltoja?
        Ajattele minkäläinen hurmahenkisyys Ellenin kokouksissa oli aikoinaan?

        Juudaksen kirje.
        8 Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]
        9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

        Adventtiopin mukaan mikaeljeesus sanoi itselleen oikealle Jeesukselle: "Nuhdelkoon Herra sinua."

        Voiko Jeesus (hän ei ollut ihmisinä maan päällä tuolloin) sanoa näin?

        Siunausta!


      • en ole uskova 1

        luin viestisi ja silmääni osui lauseesi; "Mitä parempana ihminen pitää itsensä, sitä kauempana Kristuksesta Kristuksen pyhyyden valossa."

        Tämä lause on aika omituinen sellaisen ihmisen suusta, jolla on adventistioppi.Saammehan toistuvasti lukea täältäkin, että adventistit omasta mielestään pitävät Jumalan lait ja heillä ainoastaan on oikea oppi, he ainoastaan ovat omasta mielestään jäännösseurakunta ja muut heidän mielestään ovat Babylinista ja ottavat pedon merkin.

        Adventistien oppi on pöyhkeää ja itserakasta, täysin vierasta Kristuksen nöyryydelle.
        Siksi ensimmäinen reaktio on, että tuollaista oppia haluaa kavahtaa.Jumala on ylpeitä vastaan.


      • en ole uskova 1 kirjoitti:

        luin viestisi ja silmääni osui lauseesi; "Mitä parempana ihminen pitää itsensä, sitä kauempana Kristuksesta Kristuksen pyhyyden valossa."

        Tämä lause on aika omituinen sellaisen ihmisen suusta, jolla on adventistioppi.Saammehan toistuvasti lukea täältäkin, että adventistit omasta mielestään pitävät Jumalan lait ja heillä ainoastaan on oikea oppi, he ainoastaan ovat omasta mielestään jäännösseurakunta ja muut heidän mielestään ovat Babylinista ja ottavat pedon merkin.

        Adventistien oppi on pöyhkeää ja itserakasta, täysin vierasta Kristuksen nöyryydelle.
        Siksi ensimmäinen reaktio on, että tuollaista oppia haluaa kavahtaa.Jumala on ylpeitä vastaan.

        Olen itsekin pahoillani joidenkin tavasta kirjoittaa tuomiosävyyn ja syyttäen.

        Kaikilla ei ole sosiaalisia taitoja olla rakentava, ja on monenlaista hengellistä kehittymättömyyttä.

        Ajattele kuitenkin että kyse on yksilöistä joita on kaikissa piireissä erilaisia.

        Ei siinäkään postissa ole hurraamista mitä täällä vastaan lähetettään.

        Jos tutustut adventtikirkon jäseniin ja opppiin löydät ihan toista mitä ajattelet nyt.
        Löydät maailman ehkä suvaitsevimman kirkon mitä tulee lähimäisiin ja muiden piirien uskoviin.

        On ihan totta kyllä että meillä on monista Raamatun kysymyksistä sellaista tietoa mitä muilla ei ole.

        Herran omia on kaikissa piireissä tänään yksilöinä, kuten a-kirkossakin ykslöinä.

        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/7k.html

        Siunausta
        jari laurila


    • miten näin sapattina?

      Miksi olet poissa viikon kohokohdasta, sapatti Jumalanpalveluksesta?

      Jotenkin tuntuu, että olet ristiriitainen ja sairaaloisen mustasukkainen harjoittamastasi adventismista.

      Kerro huolesi, niin rukoilemme puolestasi sillä vilpittömään adventismin luomaan tyytyväisyyden tilaan ei kannata jäädä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      361
      8192
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2324
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1692
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1549
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1304
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      121
      1293
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      349
      1116
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1005
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      992
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      111
      911
    Aihe