Hei!
Minulla on ollut 8 vuoden ajan säännöllistä aivastelua päivittäin. Aivastelen monta kertaa päivässää; Aivastelu jaksot tulevat aamuisin, iltapäivällä sekä illalla, lähes kellon tarkasti, sekä aina kun herään, yöllä sekä aamulla.
Aivastelen tällöin aina usean aivastuksen sarjan sekä silmäni muuttuvat punaisiksi ja nenä alkaa vuotaa.
Aivastusjaksojen välissä ei ole mitään ongelmia.
Nyt tänä syksynä olen huomannut yhden flunssan jälkeen että yskin myös useammin, varsinkin aamuisin. Kurkun päässä tuntuu tällöin kutittavan.
Allergia lääkekään (en syö säännöllisesti, ehkä kerran kuussa) ei tehoa enää yhtä hyvin (kestine).
Aivastelut eivät jätä rauhaan missään, kylässä, mökillä, matkoilla, töissä. Kotona lieventyy kunnon siivoamisen jälkeen, mutta ei kylässä, jossa olisi vaikka kuinka siistiä.
Kissoja minulla on ollut myös tuon 8v, välissä tosin oli parin vuoden tauko. Epäilen tämän kaiken aiheuttajiksi kissoja, vaikka kissattomissa paikoissa aivastelen samalla tavalla. Allergiatesteissä ei ole kissalle herkistymistä.
Miten allergia etenee astmaksi? Onko muilla tälläistä säännöllistä aivastelua?
Allergia astmaksi?
???
1
386
Vastaukset
- oxis
Aivastelu ei kuulu astmaoireisiin, yleisin alkavan astman oire lienee jatkuva aamuöinen heräily sitkeisiin yskänkohtauksiin sekä hengenahdistus rasituksen yhteydessä.
Jonkinlainen vasomotorinen nuha voisi olla näin säännöllisten aivastuskohtausten taustalla: se liittyy esim. valoon tai lämpötilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846