Vanhasen Puola-fiasko

Mannertenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen "neuvottelutaidoista" nähtiin hyvä esimerkki tässä EU-Venäjä huippukokouksen valmisteluissa.

Vanhanen lensi verorahoilla kalliilla yksityiskoneella Varsovaan muka neuvottelemaan Puolan pääministerin kanssa. Todellisuudessa Vanhanen ei saavuttanut tälläkään matkalla yhtään mitään. Matkan ainoa anti oli, että Vanhanen sai veronmaksajien kustantamana lyhytloman Varsovassa.

Vanhasta on turha lähettää neuvottelemaan yhtään mistään. Vanhasta on viety neuvotteluissa aina kuin litran mittaa.

Ensimmäisessä EU-huippukokouksessaan pääministerinä Matti Vanhanen menetti Suomelle jo tulossa olleen elintarvikeviraston.

Viime vuoden lopun EU-budjettineuvotteluissa Vanhanen ei saanut läpi edes Suomen minimitavoitetta. Vanhasen ansiosta Suomen EU-maksut kolminkertaistuivat ja maatalouden tuki taas putosi kolmanneksen.

Kun tarvitaan diplomatian osaamista, Matti Vanhanen on syytä pitää niistä paikoista mahdollisimman kaukana. Maalaismainen, kieliä osaamaton Matti Vanhanen on tampio, joka saa aikaan vain vahinkoa. Puolassakin Vanhanen suututti Puolan pääministerin moukkamaisuudellaan.

Onneksi tätä Vanhas-nahjusta ei enää kauaa tarvitse katsella pääministerinä. Vanhasen lähtölaskenta on hyvässä vauhdissa.

10

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt sille on tilaus olemassa

      ...

    • myötäsukaa

      Vanhanen uhosi taas etukäteen, että hän keskustelee ihmisoikeusasioista Venäjän diktaattorin Putinin kanssa. Asia unohtui kokonaan kun ämmämäinen Vanhanen tapasi Putinin. Änkytyksestä ei tullut loppua ja Vanhanen sai suustaan ainostaa DAA! DAA! DAA! Putinin edessä Vanhanen heittäytyi polvilleen ja rukoili anteeksiantoa.

    • pääministerinä

      Se on selvä. Mikä sen muuksi muutaisi?

      Ei ainakaan kokoomus.

      Kokoomus on kuin puolan johto polski-fiiatissa, siinä on vikaa. Kokoomuksen johto muistuttaa muutenkin Puolan johtajia, pieniä miehiä jotka eivät saa aikaan kuin vahinkoa ja siksi kokoomus on ja pyssyy oppositiossa todella kauan.

      • Santeri_Alkio

        Vaalien jälkeen SDP on suurin puolue ja myös Kokoomus nostaa kannatustaan. Keskustalle sen sijaan ennustetaan vaalitappiota.

        Näin onkin luonnollista, että vaalien jälkeen Keskusta jätetään oppositioon ja hallitus muodostetaan sinipunan varaan.

        Kuka sitten on pääministeri, sitä ei tiedä vielä kukaan. Se kuitenkin tiedetään, että Matti Vanhanen se ei enää ole.


      • jo se kokoomus
        Santeri_Alkio kirjoitti:

        Vaalien jälkeen SDP on suurin puolue ja myös Kokoomus nostaa kannatustaan. Keskustalle sen sijaan ennustetaan vaalitappiota.

        Näin onkin luonnollista, että vaalien jälkeen Keskusta jätetään oppositioon ja hallitus muodostetaan sinipunan varaan.

        Kuka sitten on pääministeri, sitä ei tiedä vielä kukaan. Se kuitenkin tiedetään, että Matti Vanhanen se ei enää ole.

        Sillä ei ole pienintäkään toivoa päästä mihinkään hallitukseen.


      • herman50
        jo se kokoomus kirjoitti:

        Sillä ei ole pienintäkään toivoa päästä mihinkään hallitukseen.

        Miten Kepu, maamiesten ja jälkeläistensä perintö-ammattiyhdistys, voisi ikinä menestyä nyky-yhteiskunnassa. Arvomaailma on hevospuomi-aikakaudelta. Anteeksi hevoset.

        Kooomus on nykyaikaa verrattuna Kepuun.


      • on todellakin kuvaava
        herman50 kirjoitti:

        Miten Kepu, maamiesten ja jälkeläistensä perintö-ammattiyhdistys, voisi ikinä menestyä nyky-yhteiskunnassa. Arvomaailma on hevospuomi-aikakaudelta. Anteeksi hevoset.

        Kooomus on nykyaikaa verrattuna Kepuun.

        nimi sille rikoksissa rypevälle pelleporukalle.


      • on tosi
        on todellakin kuvaava kirjoitti:

        nimi sille rikoksissa rypevälle pelleporukalle.

        rikospuolue,nyt saa maistaa känän kanssa omaa lääkettään.


      • on tosi
        on todellakin kuvaava kirjoitti:

        nimi sille rikoksissa rypevälle pelleporukalle.

        rikospuolue,nyt saa maistaa känän kanssa omaa lääkettään.


    • raipu

      keksit uuden teeman?

      Väittele tuolla ylhäällä "optiosopimuksesta"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe