Ihan mielenkiinnosta kyselen, että jos sairastaa sekä astmaa (hyvin hallussa, lievä lääkitys lähinnä tarvittaessa, ei minkäänlaisia astmakohtauksia) sekä eläinallergiaa, esimerkiksi koira, mitä vaikutuksia koiran pitämisestä saattaa terveydelle olla? Allergiakaan ei ilmeisesti kovin paha, tuttavien ym. lemmikeistä ei mitään oireita.
Olen toki tietoinen, että allergia voi altistaa astmalle, mutta entä jos astma on ollut olemassa jo lapsesta saakka ja hyvin hoidossa?
Astmaa ja allergiaa
2
439
Vastaukset
- astmanen koiranomistaja
Itselläni on astma ja myös lievä allergia koirille, mutta minulla on ollut koira jo yli kymmenen vuotta ja en ole sen pahemmin oireillut. Astmalääkettä tosin käytän joka päivä, se on sellainen yhdistetty lääke (eli avaava ja kohtaus samassa).Käytin jo astmalääkkeitä ennenkuin otin koiran, joten ei se astma ainakaan minulla koirasta ole aiheutunut eikä allrgiakaan ole tänä aikana pahentunut.
- molempia
eikä tulisimieleenkään ottaa mitään karvasta elukkaa. Tosin allergiani ovat todella pahat ja koiralle olen eniten allerginen. En pysty edes istumaan ihmisen vierellä kenellä kotona koiria, koska hengitystiet menevät heti tukkoon. Tiedän kylla astmaatikkoja ja allergiaa sairastavia kenellä on eläimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1145199Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744371649- 1991183
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111143Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201109Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861030Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836