Käsittääkseni nykyisessä raamatunkäännöksessämme on virhe kohdassa Daniel 9:27:
"Ja hän tekee liiton RASKAAKSI monille yhden vuosiviikon ajaksi"
Vanhassa Bibliassa ja Kuningas Jaakossa sanotaan, että hän VAHVISTAA liiton.
Samaa mieltä ovat mm. hebrean kielen asiantuntija K.O.Syväntö ja "Jumaan Kansan Raamatun" laatija Uuras Saarnivaara.
Onko näin?
Hei "Rasismia vastaan"
5
676
Vastaukset
- toisten nimien
taakse, kuten kahdessa edellisessä avauksessasikin. Niissähän sinä osoitit vain henkilökohtaista luuloa, 1) että Talmudissa on 'totuus kristinuskosta' (etkä lainkaan kommentoinut tutkimuksia joita juutalaiset tutkijat itse Talmudin teksteistä ovat tehneet: kumonneet nuo sinun kristillisten auktoriteettiesi tekemät tulkinnat) ja että joku 2) gnostilainen tulkinta Ahasveerus-tarinoitten yhdestä versiosta (kristittyjen myytti vaeltavasta juutalaisesta) kertoisi jotain JUUtalaisuudesta. Kristinuskostahan tuokin kertoo.
Kuka sinut ottaa vakavasti kun asenteesi ilmeisesti edelleen on sama muin noissa kahdessa avauksessa??
(Hebrealainen Talismaani)
(Talmud ja kristilliset totuudet)
Ymmärtääkseen juutalaisuutta tarvitaan tietoa juutalaisuudesta. Kuka uittu noihin heprean hienouksiin voi keskittyä. Et sinä mikään kielitieteilijä ole, sen huomaa ihan maallikkokin, eli mitä sinä nyt oikein haluat osoittaa? Noitten parin heprean osaajan nimissä?- kysyttykään!
unohda
- rasismia vastaan
tarkoittaa vahvistaa.
- e.ben
Strong Dictionary:
גּבר
gâbar
gaw-bar'
A primitive root; to be strong; by implication to prevail, act insolently: - exceed, confirm, be great, be mighty, prevail, put to more [strength], strengthen, be stronger, be valiant.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319