Vierailulle Beteliin

Ohjeet.

Vierailijat ovat tervetulleita opastetuille kiertokäynneille Beteliin. Kiertokäyntejä järjestetään maanantaista perjantaihin klo 08.00-11.00 ja 13.00-16.00 sekä lauantaisin 08.00-11.00 Lauantaisin monet osastot eivät toimi normaalisti.

Betel sijaitsee Vantaalla osoitteessa Puutarhatie 60
Sinne voi soittaa ja kysyä tarkemmat tiedot opastetuista kiertokäynneistä. Nuo ylläolevat tiedot on lainattu Betelin toiminnasta kertovasta esitteestä. Numeroa en muista, katsokaa luettelosta.

Paikasta kiinnostuneet voivat ilmanmuuta vierailla siellä. Suosittelen! Itse olen kerran käynyt. Todella siisti ja rauhallinen tunnelma. Sain paikan perusteella hyvän kuvan Jehovan todistajista.

Elämä Betelperheessä on keskittynyt täysin Jehovan todistajien järjestön työn edistämiseen. Perheen jäsenet ovat yleensä nuoria ja naimattomia, mutta perheeseen kuuluu myös naimisissa olevia, jotka ovat palvelleet Betelperheessä vuosikymmeniä. Betelperheen työviikko on kuusipäiväinen. Sunnuntai on varattu kokouksiin ja kenttäpalvelukseen. Jokainen aamu alkaa aamupalalla ja päiväntekstin tutkimisella. Sen jälkeen Betelperheen jäsenet menevät huoneisiinsa vaihtamaan työvaatteet ylleen ja aloittavat työt. Puoliltapäivin on yhteinen ruokailu. Työpäivät kestävät melko pitkään, joten vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Vapaa-ajalla Betelperheen jäsenet lukevat ja tutkivat Raamattua sekä Vartiotorniseuran julkaisuja ja harrastavat mm. liikuntaa. He myös käyvät kenttäpalveluksessa kuten muutkin Jehovan todistajat.

Betelperhe hoitaa kaikki Jehovan todistajien yhdyskuntien lailliset toimet, kuten esimerkiksi yhteydenpidon eri viranomaisiin. Betel-perheen jäsenet hoitavat myös Vartiotorni- ja Herätkää! -lehtien sekä kirjojen painamisen. Betelperheen jäsenet ovat yleensä hyvin arvostettuja Jehovan todistajien seurakuntien yhteydessä, joten Betelperheeseen kuuluvat kokeneet veljet käyvätkin pitämässä puheita aika-ajoin seurakunnissa. Jehovan todistajien konventtien yhteydessä on myös yleensä jonkin Betelperheeseen kuuluvan veljen puhe. Lainaus : http://fi.wikipedia.org/wiki/Betel_(Jehovan_todistajat)

15

1502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alueveli

Minut kutsui Jukka Ropposen vaimo puolitoista viikkoa sitten käynnille Beteliin.

Jos kerron vastaanotossa ylläpitäväni sivustoa Veljesseura.org, eihän se haittaa kiertokäyntiäni? Edellisestä visiitistä on sentään aikaa jo melkein kaksi vuotta. Saanhan ottaa kuvia julkaistakseni ne samaisella sivustolla?

• alkuperäinen.

Toimi omantuntosi mukaan.
        Jos itse ylläpitäisin luopiosivuja, en kyseiseen paikkaan menisi.Se ei tuntuisi hyvältä idealta omantuntoni vuoksi. Tietäisin että en olisi kovin tervetullut, joten sellaisella vierailulla ei olisi henkistä arvoa, koska se perustuu totuuden salaamiselle. Itse ainakin haluaisin tuntea olevani aidosti tervetullut, enkä vain siksi "että he eivät tiedä kaikkea".
        Valokuvia en ottaisi myöskään sieltä sivuille laitettaviksi. Sekään ei tuntuisi fiksulta.
        Sen sijaan kertoisin heille olevani nykyisin entinen JT ja että en usko oppiin. Sanoisin, että koska en ole toiminnassa mukana, ja ylläpidän luopiosivuja, en halua olla enää missään yhteydessä järjestöön, ja että JT aikanani olen oppinut jo Betelin tuntemaan. Jos vielä sitten vierailulle kelpaisin niin menisin, muuten toivottaisin hyvää jatkoa.
        Hienotunteisuus ja rehellisyys ovat hyviä omiaisuuksia, niistä kannattaa pitää kiinni vaikka itseä olisi kohdeltukin huonosti. Jos moitit JT järjestöä epärehellisyydestä, niin ole silloin itse esimerkki rehellisyydestä ja hyvästä käytöksestä. Itse arvostan totuuteen ja rehellisyyteen pyrkimistä omallakohdallani.

Jos haluat olla epärehellinen niin mene vierailulle ja salaa asiasi. Näpsi kuvia ja ole iloinen luopiosivujesi laajentumisesta. Sinunhan se on valintasi.

• alkuperäinen.

Itse en tekisi luopiosivuja jos olisi exsä. Jäisin sivuun sen kummempaa ääntä pitämättä, jos kyse ei ole törkeästä vääryydestä. Oikeuskomitean nauhoittaminenkin on tyhmää tarkoituksena laittaa se nettiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jaella jotain tupakka-aiheista komiteanauhoitusta nettipalstalla. Tosiasiassa se ei palvele ketään kuuteliaa!
        Suu on avattava oikealla aikaa, eikä purnattava jälkeenpäin nauhoituksilla ja luopiosivuilla. Olisit avannut suusi siellä komiteassa jos sanottavaa oli!

• Q/A
        alkuperäinen. kirjoitti:

Itse en tekisi luopiosivuja jos olisi exsä. Jäisin sivuun sen kummempaa ääntä pitämättä, jos kyse ei ole törkeästä vääryydestä. Oikeuskomitean nauhoittaminenkin on tyhmää tarkoituksena laittaa se nettiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jaella jotain tupakka-aiheista komiteanauhoitusta nettipalstalla. Tosiasiassa se ei palvele ketään kuuteliaa!
        Suu on avattava oikealla aikaa, eikä purnattava jälkeenpäin nauhoituksilla ja luopiosivuilla. Olisit avannut suusi siellä komiteassa jos sanottavaa oli!

"Oikeuskomitean nauhoittaminenkin on tyhmää tarkoituksena laittaa se nettiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jaella jotain tupakka-aiheista komiteanauhoitusta nettipalstalla."

Asian ytimeen! Kyllähän näille "ajojahdin" paljastajille jaksaa naureskella jonkin aikaa, mutta loppujen lopuksi sisältö on uuvuttavaa ja tunkkaista. Miten joku voikin olla niin ahdasmielinen...

Jos minä kokisin, että minua on väärin kohdeltu, niin ennemmin hakisin apua paikalliselta oikeusjärjestelmältä kuin itkisin netissä. Ai niin, mutta viranomaisiin turvautuminenhan on vastoin luopparioppeja :D

• Q/A kirjoitti:

"Oikeuskomitean nauhoittaminenkin on tyhmää tarkoituksena laittaa se nettiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jaella jotain tupakka-aiheista komiteanauhoitusta nettipalstalla."

Asian ytimeen! Kyllähän näille "ajojahdin" paljastajille jaksaa naureskella jonkin aikaa, mutta loppujen lopuksi sisältö on uuvuttavaa ja tunkkaista. Miten joku voikin olla niin ahdasmielinen...

Jos minä kokisin, että minua on väärin kohdeltu, niin ennemmin hakisin apua paikalliselta oikeusjärjestelmältä kuin itkisin netissä. Ai niin, mutta viranomaisiin turvautuminenhan on vastoin luopparioppeja :D

>>Jos minä kokisin, että minua on väärin kohdeltu, niin ennemmin hakisin apua paikalliselta oikeusjärjestelmältä kuin itkisin netissä.

Kuinkahan tuon voisi käytännössä toteuttaa järjestössä nimeltä vartiotorniseura?

>>Ai niin, mutta viranomaisiin turvautuminenhan on vastoin luopparioppeja

Mielenkiintoista, mistähän saisin lukea ja opiskella kyseisiä oppeja? Tämä viranomaisiin turvautumattomuuden opin kohta kiinnostaa erityisesti.

• alkuperäinen,
        Q/A kirjoitti:

Minua just ärsyttää tuo luopioiden tapa itkeä netissä ja kyhätä yhä uusia luopiosivuja. Ärsyttää myös kun nauhoitellaan komiteoita, joissa ei ole mitään kiinnostavaa, nettiin laitettavaksi. Luopioilla ei ole kanttia selvittää asioita kasvotusten ja käyttäytyä hyvin, siksi he valitsevat selän takana toimimisen.Edes entisille todistajakavereille ei uskalleta sanoa luopiosivujen ylläpitämisestä. En tunne vähääkään sympatiaa heitä kohtaan. Se mitä Jt kirjoissa luopioista sanotaan, näyttää pitävän paikkansa.He ovat seläntakana toimivia ressukoita!

Johanneksen poika on selvästi katkera.Toisaalta jotenkin ymmärrän häntä. Miesparalla on monia terveydellisiä ongelmia, eikä mielenterveyskään ole kovin erinomainen, niin olen ymmärtänyt.
        Ymmärrän että paljastussivut ovat vääryyttä kokeneen ihmisen viimeinen keino "hakea oikeutta" itsellensä ja "tasata tilit" kun mikää muu ei auta. Ymmärrän että ahdistus on purettava, etteivät kokemukset kävisi liiaksi mielenterveyden päälle. Johanneksen poika on kuitenkin itse yrittänyt kaikkensa selvittää asiaa ENSIN ja tehnyt kirjeitä yms lisäksi seurakunnasta on lähtenyt melkein 20 muutakin pois, joten hänen puheissansa on perää.Hän ei toimi pelkästään seläntakana tai nauhoittele jotakin tupakkakomiteoita vaan pyrkinyt selvittämään asiaa sähköpostitse, kirjeitse, keskustelemalla asianomaisen kanssa ym Lisäksi hän ei omilla sivuillaan laita linkkejä luopiopalstoille vaan kertoo ainoastaan oman asiansa, muutoin arvostelematta. Toivottavasti seurakunnissa puututaan väärinkäytöksiin jatkossa paremmin, koska tästä opimme sen että ne päätyvät muutoin nettiin.
        Jehovan todistajiin suhtaudutaan muutoinkin ennakkoluuloisesti. En todellakaan toivo että tuollaisia sivuja tehtäisiin pelotteeksi ja kynnyksen korottamiseksi mukaanhaluavalle. Mustamaalausta on aivan tarpeeksi.
        Itse en osaa sanoa miten olisin Johanneksen pojan asemassa toiminut. Toisaalta ymmärrän häntä, toisaalta en haluaisi tuollaisia sivuja nettiin.
        Koska Johanneksen poika mainitsee ihmisiä nimeltä ja laittaa vielä heidän nauhoitettuja puheitaankin (joka tuntuu varmasti tosi ikävältä asianosaisista), voisi olettaa että hänellä on myös rohkeutta kertoa oma nimensä. On väärin että itseä suojellaan mutta muita haukutaan heidän nimet mainiten.Toisaalta luulen ettei JP saa noilla sivuillaan aikaiseksi yhtään mitään, onnistuu vain mustamaalaamaan niitä asioita joihin itse uskoo ja joita on ovella tarjonnut.Joten kai ne voisi tarpeettomana poistaa kun katkeruus hellittää.Tuskin hän JT oppeihin uskovana itsekään haluaa uskolleen huonoa mainosta.
        Jotkut äänitykset JP sivuilla ovat minusta turhia, itse asiankannalta ja perustuvat vain henkilön mollaamiseen. Esimerkiksi tämä "Tulossa: kuuntele miten joku JT vanhin kaappasi siskonsa firman, hänen huomaamatta sitä moneen vuoteen" No eipä varmaankaan liity kovin paljon JT uskoon ja JPn kokemiin vääryyksiin! En loppujenlopuksi tiedä mitä tuosta JPn sivuista pitäisi ajatella.

Itsestäänselvää on se, että kersojen tekemät tupakkakomiteat saisi pyyhkäistä hiiteen netistä.
        Samoin luopiosivut jotka ovat toistensa kopioita.

• TaasTäällä
        alkuperäinen, kirjoitti:

Minua just ärsyttää tuo luopioiden tapa itkeä netissä ja kyhätä yhä uusia luopiosivuja. Ärsyttää myös kun nauhoitellaan komiteoita, joissa ei ole mitään kiinnostavaa, nettiin laitettavaksi. Luopioilla ei ole kanttia selvittää asioita kasvotusten ja käyttäytyä hyvin, siksi he valitsevat selän takana toimimisen.Edes entisille todistajakavereille ei uskalleta sanoa luopiosivujen ylläpitämisestä. En tunne vähääkään sympatiaa heitä kohtaan. Se mitä Jt kirjoissa luopioista sanotaan, näyttää pitävän paikkansa.He ovat seläntakana toimivia ressukoita!

Johanneksen poika on selvästi katkera.Toisaalta jotenkin ymmärrän häntä. Miesparalla on monia terveydellisiä ongelmia, eikä mielenterveyskään ole kovin erinomainen, niin olen ymmärtänyt.
        Ymmärrän että paljastussivut ovat vääryyttä kokeneen ihmisen viimeinen keino "hakea oikeutta" itsellensä ja "tasata tilit" kun mikää muu ei auta. Ymmärrän että ahdistus on purettava, etteivät kokemukset kävisi liiaksi mielenterveyden päälle. Johanneksen poika on kuitenkin itse yrittänyt kaikkensa selvittää asiaa ENSIN ja tehnyt kirjeitä yms lisäksi seurakunnasta on lähtenyt melkein 20 muutakin pois, joten hänen puheissansa on perää.Hän ei toimi pelkästään seläntakana tai nauhoittele jotakin tupakkakomiteoita vaan pyrkinyt selvittämään asiaa sähköpostitse, kirjeitse, keskustelemalla asianomaisen kanssa ym Lisäksi hän ei omilla sivuillaan laita linkkejä luopiopalstoille vaan kertoo ainoastaan oman asiansa, muutoin arvostelematta. Toivottavasti seurakunnissa puututaan väärinkäytöksiin jatkossa paremmin, koska tästä opimme sen että ne päätyvät muutoin nettiin.
        Jehovan todistajiin suhtaudutaan muutoinkin ennakkoluuloisesti. En todellakaan toivo että tuollaisia sivuja tehtäisiin pelotteeksi ja kynnyksen korottamiseksi mukaanhaluavalle. Mustamaalausta on aivan tarpeeksi.
        Itse en osaa sanoa miten olisin Johanneksen pojan asemassa toiminut. Toisaalta ymmärrän häntä, toisaalta en haluaisi tuollaisia sivuja nettiin.
        Koska Johanneksen poika mainitsee ihmisiä nimeltä ja laittaa vielä heidän nauhoitettuja puheitaankin (joka tuntuu varmasti tosi ikävältä asianosaisista), voisi olettaa että hänellä on myös rohkeutta kertoa oma nimensä. On väärin että itseä suojellaan mutta muita haukutaan heidän nimet mainiten.Toisaalta luulen ettei JP saa noilla sivuillaan aikaiseksi yhtään mitään, onnistuu vain mustamaalaamaan niitä asioita joihin itse uskoo ja joita on ovella tarjonnut.Joten kai ne voisi tarpeettomana poistaa kun katkeruus hellittää.Tuskin hän JT oppeihin uskovana itsekään haluaa uskolleen huonoa mainosta.
        Jotkut äänitykset JP sivuilla ovat minusta turhia, itse asiankannalta ja perustuvat vain henkilön mollaamiseen. Esimerkiksi tämä "Tulossa: kuuntele miten joku JT vanhin kaappasi siskonsa firman, hänen huomaamatta sitä moneen vuoteen" No eipä varmaankaan liity kovin paljon JT uskoon ja JPn kokemiin vääryyksiin! En loppujenlopuksi tiedä mitä tuosta JPn sivuista pitäisi ajatella.

Itsestäänselvää on se, että kersojen tekemät tupakkakomiteat saisi pyyhkäistä hiiteen netistä.
        Samoin luopiosivut jotka ovat toistensa kopioita.

***Minua just ärsyttää tuo luopioiden tapa itkeä netissä ja kyhätä yhä uusia luopiosivuja.***

Minua ärsyttää ihmiset jotka tietävät tarkalleen miten toisten pitäisi toimia. Etkö sinä todellakaan ymmärrä mitä on sananvapaus? Jos joku on mielestään kokenut vääryyttä Jt-aikana niin hänellä on oikeus puhua siitä. Sinä ilmeisesti haikailet Vartiotorni-tyylisen sanelupolitiikan perään jossa vain yhdellä 'kanavalla' on oikeus informaation jakoon ??

>>>Luopioilla ei ole kanttia selvittää asioita kasvotusten ja käyttäytyä hyvin, siksi he valitsevat selän takana toimimisen

• EpäileväTuomas

Kävin itse Betelissä keväällä. En muista kokeneenin moista ulkokultaisuutta ja kylmyyttä ikinä missään muualla! Kaikki oli prameaa, kyllä juu. Mutta ahdistava, kammottava paikka! Ei enää ikinä sinne!

• alkuperäinen.

Harmillisen huono kokemus! Itse pidin paikasta, olisin jopa voinut mennä sinne vapaaehtoistyöhön muutamaksi viikoksi ihan vain kokemuksen vuoksi. Todella siistiä siellä oli, en ole koskaan käynyt "yleisissä tiloissa" jotka olisivat noin hyvin siivotut.

• hihiiiiiiiiiiiiii

kuin Irakiin menisi

• kiinnostunut ex

>Vierailijat ovat tervetulleita opastetuille kiertokäynneille Beteliin. Kiertokäyntejä järjestetään maanantaista perjantaihin klo 08.00-11.00 ja 13.00-16.00 sekä lauantaisin 08.00-11.00

Onkos heillä oikeus käännyttää pois tunnistamansa luopio, jos tämä kuitenkaan ei käyttäydy mitenkään kiertokäyntiä ja sen tarkoitusta häiritsevästi? Eli onko jossain 'pienellä painettu', johon voivat vedota?

• >>Eli onko jossain 'pienellä painettu', johon voivat vedota?

Ei siihen mitään pienellä painettuja tarvita. Riittää, että on olemassa oletettu mahdollisuus röttelöintiin. Sama pätee kokouksia ja konventteja.

• Nimetön

LÄMMIN HENKI, KUIN KUVITE´LLUSSA HEVETISSÄ,
      Mutta veikko leinosen toimisto oli kaunis, prameine sohvineen.

• kristinoppia

Onko Beettelissä tikkurilassa vielä seinällä se maalaus jossa on myös kristinoppiaiheinen risti ?

• Markku_Meilo

>>... kuten esimerkiksi yhteydenpidon eri viranomaisiin.

Yhteydenpito jäsenistöön tuntuu ontuneen vuosikymmeniä. Minä olin jonkin sortin jehovantodistaja jonkin sortin rekisterissä ja pidän nyt itseäni tyhmänä, koska en koskaan törmännyt kyseisen kuppikunnan yhdyskuntajärjestykseen. Viime päivinä olen saanut vertaislohtua nykyisiltä jehovantodistajilta, jotka ovat yhtä tietämättömiä kyseisestä pumaskasta.

Jos Tikkurila pitää yhteyttä viranomaisiin, niin autan tässä Tikkurilaa kiireissään yhteydenpidossa jäsenistöönsä:

http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/index.htm

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      75
      1758
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1708
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      337
      1467
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      168
      1419
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1290
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1269
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      62
      1117
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1099
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      98
      1050
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      990
    Aihe