Uskovaiset:
- "Olen jumalan lapsi"
- "Herra rakastaa minua ja on ystäväni, myös hänen poikansa Jeesus on kaverini"
- "Maailma luotiin 6 päivässä"
- "He jotka eivät usko kärsivät helvetissä ikuisesti"
- "Jumala on rakkaus, oikeudenmukaisuus"
- "Jumala näkee kaiken, kuulee kaiken, tietää kaiken"
- "Jumala on ollut aina olemassa"
- "Ateistit ovat Saatanan vallassa"
- "Maailma on 6000 vuotta vanha"
- "Dinosauruksia ja jääkautta ei ole ollut"
- "Vain uskomalla Jeesukseen pääsee taivaaseen"
- "Elän ikuisesti taivaassa Jeesuksen kanssa"
Hauskinta tässä suuressa naurettavuudessa tuntuu olevan se että kaikkivaltias jumalamme jakaa ihmiset kahteen ryhmään;
- he jotka pääsevät ikuiseen paratiisiin
- he jotka joutuvat ikuiseen kidutukseen
Elämä on siis mustavalkoista, olet joko ikuisuuden onnelassa tai sitten kidutettavana, välimuotoja ei tunneta.
Uskovaisten parhaat väitteet
26
1058
Vastaukset
- >>>>
niin... sillä uskolla (=pelolla) on niin mahtava ote joistakin ihmisistä, että panee uskomaan vaikka paskan kullaksi.
- Uskontorajoitteinen
kyse ei ole edes paskasta, vaan paskan kuvitelmasta.
- uunottaja
"Elämä on siis mustavalkoista, olet joko ikuisuuden onnelassa tai sitten kidutettavana, välimuotoja ei tunneta."
Voi miten oikeassa oletkaan! Välimuodot ovat yhtä harvinaisia (0) kuin evoluution välimuodot. - harrat
Jumala ei paiskaa ketään väkisin mihinkään. Ihminen itse valitsee lopullisen päämääränsä.
Nyt on vielä mahdollisuus valita Jeesus Kristus ja saada perintöosa taivaassa.
Hylkäämällä hänet sinua odottaa kadotus." Nyt on vielä mahdollisuus valita Jeesus Kristus ja saada perintöosa taivaassa.
Hylkäämällä hänet sinua odottaa kadotus."
Sinähän et mahdollisesta kadotuksesta tai sen mahdollisista asukeista päätä, joten ehdotan hieman nöyrtymään ja lopettamaan jumalan käyttö lyömäaseena.jason_dax kirjoitti:
" Nyt on vielä mahdollisuus valita Jeesus Kristus ja saada perintöosa taivaassa.
Hylkäämällä hänet sinua odottaa kadotus."
Sinähän et mahdollisesta kadotuksesta tai sen mahdollisista asukeista päätä, joten ehdotan hieman nöyrtymään ja lopettamaan jumalan käyttö lyömäaseena.ateistiksi hyvä asenne. Olet ymmärtänyt jo paljon ihmisen asemasta täällä maanpäällä. Toivoa on :)
Jeesus Kristus. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.1Joh.5:12
- Jami369
minulla ei ole elämää?
Jami369 kirjoitti:
minulla ei ole elämää?
sinulla ei ole hengellistä elämää, joten olet hengellisesti kuollut.
purje kirjoitti:
Jos et arvosta Heinzin ketsuppia, sinulla ei ole makuaistia. Jos et arvosta Mozartin musiikkia, sinulla ei ole kuuloa. Jos et arvosta Tove Janssonin taidetta, olet sokea.
Vain koska muut eivät ole kuin sinä, ei tarkoita heidän olevan jotenkin 'vajaita' tai 'huonompia'. Kukaan ei ole hengellisesti kuollut vain koska eivät usko tasan tarkkaan niinkuin sinä.
By the way; jos Jeesus eläisi ja lukisi sinun viestisi, hän olisi mieluummin sinua vastaan kuin sinun puolellasi. Jeesus ei tietääkseni arvostanut Raamatun tai muun uskonnollisen kirjallisuuden käyttöä lyömäaseena. Lisätiedoksi: Minäkään en arvosta moista.jason_dax kirjoitti:
Jos et arvosta Heinzin ketsuppia, sinulla ei ole makuaistia. Jos et arvosta Mozartin musiikkia, sinulla ei ole kuuloa. Jos et arvosta Tove Janssonin taidetta, olet sokea.
Vain koska muut eivät ole kuin sinä, ei tarkoita heidän olevan jotenkin 'vajaita' tai 'huonompia'. Kukaan ei ole hengellisesti kuollut vain koska eivät usko tasan tarkkaan niinkuin sinä.
By the way; jos Jeesus eläisi ja lukisi sinun viestisi, hän olisi mieluummin sinua vastaan kuin sinun puolellasi. Jeesus ei tietääkseni arvostanut Raamatun tai muun uskonnollisen kirjallisuuden käyttöä lyömäaseena. Lisätiedoksi: Minäkään en arvosta moista.totuutta rakkaudessa. Olen keskeneräinen, mutta matkalla hänen kanssaan.
Auto ei toimi ilman moottoria, eikä hengellinen elämä ilman elämän antajaa, Jeesusta.- ***
purje kirjoitti:
Mitä sinä tiedät siitä hengellisestä elämästä, jota kristinuskon ulkopuolella on? Mikä sinä olet määrittelemään oman hengellisyytesi jotenkin paremmaksi ja jopa elävämmäksi kuin muiden pelkästään uskonnollisen näkemyksen perusteella?
Miten on sinun oman hengellisyytesi laita? Onko se vahva? Vaiko omaa hengellistä heikkouttasiko sinun täytyy toisten ihmisten hengellisyyttä halveksua? Millaisilla kantimilla sinun hengellisyytesi oikein lepää, kun tunnet tarvetta sen sädekehää kiillottaa muiden kustannuksella? Ajatella, että maailmassa on jopa niin hengellisiäkin ihmisiä, ettei heidän tarvitse alentaa toisten hengellistä elämää, jotta voisivat nähdä arvon omassaan. purje kirjoitti:
totuutta rakkaudessa. Olen keskeneräinen, mutta matkalla hänen kanssaan.
Auto ei toimi ilman moottoria, eikä hengellinen elämä ilman elämän antajaa, Jeesusta."Jeesus opettaa totuutta rakkaudessa."
Vau. Tuo on niin uskottavaa, siis tuossa lauseessa on sanat 'totuus' ja 'rakkaus'. Valitettavasti tuon lauseen varsinainen sisältö on tyhjää täynnä. Onko muuten jokin syy miksi et halua jutella, vaan heitellä sisällöltään tyhjiä iskulauseita?
"Olen keskeneräinen, mutta matkalla hänen kanssaan."
Vain uskovaiset oikeasti pystyvät noin skitsofreniseen käytökseen. Ensin esitetään suurta uskovaista, jonka sana ja auktoriteetti ylittävät jopa jumalat. Mutta kun uskovaiset ylimielisyys paljastetaan, niin heti esitetään nöyrää, pientä ja itsetunnoltaan heikkoa olentoa.
"Auto ei toimi ilman moottoria, eikä hengellinen elämä ilman elämän antajaa, Jeesusta."
Onko auto ja hengellinen elämä sama asia? Minä sanon, että polkupyörä ja hengellinen elämä ovat sama asia. Polkupyörä toimii ilman moottoria, joten hengellinen elämäkin toimii ilman Jeesusta ja muita jumalia.*** kirjoitti:
Mitä sinä tiedät siitä hengellisestä elämästä, jota kristinuskon ulkopuolella on? Mikä sinä olet määrittelemään oman hengellisyytesi jotenkin paremmaksi ja jopa elävämmäksi kuin muiden pelkästään uskonnollisen näkemyksen perusteella?
Miten on sinun oman hengellisyytesi laita? Onko se vahva? Vaiko omaa hengellistä heikkouttasiko sinun täytyy toisten ihmisten hengellisyyttä halveksua? Millaisilla kantimilla sinun hengellisyytesi oikein lepää, kun tunnet tarvetta sen sädekehää kiillottaa muiden kustannuksella? Ajatella, että maailmassa on jopa niin hengellisiäkin ihmisiä, ettei heidän tarvitse alentaa toisten hengellistä elämää, jotta voisivat nähdä arvon omassaan.koostuu hengestä, sielusta ja ruumiista. Jumala on eläväksi tekevä henki. Ilman häntä ihmisen hengellisyys on kuollutta, mutta uskomalla Jeesukseen, se herää henkiin ja elää yhteydessä Jumalaan.
On paljon erilaisia uskontoja kristinuskon ulkopuolella, joita ihminen suorittaa sielunsa voimasta. Mikään ihmisen oma suoritus ei riitä pelastamaan häntä iankaikkiseen elämään ja saaamaan yhteyttä Jumalaan, ilman Jeesusta.
Oma hengellisyyteni on hyvin alkuvaiheessa eikä minulla ole siinä mitään kerskaamista. Herrani Jeesus on uskoni alkaja ja sen täydelliseksi tekijä.jason_dax kirjoitti:
"Jeesus opettaa totuutta rakkaudessa."
Vau. Tuo on niin uskottavaa, siis tuossa lauseessa on sanat 'totuus' ja 'rakkaus'. Valitettavasti tuon lauseen varsinainen sisältö on tyhjää täynnä. Onko muuten jokin syy miksi et halua jutella, vaan heitellä sisällöltään tyhjiä iskulauseita?
"Olen keskeneräinen, mutta matkalla hänen kanssaan."
Vain uskovaiset oikeasti pystyvät noin skitsofreniseen käytökseen. Ensin esitetään suurta uskovaista, jonka sana ja auktoriteetti ylittävät jopa jumalat. Mutta kun uskovaiset ylimielisyys paljastetaan, niin heti esitetään nöyrää, pientä ja itsetunnoltaan heikkoa olentoa.
"Auto ei toimi ilman moottoria, eikä hengellinen elämä ilman elämän antajaa, Jeesusta."
Onko auto ja hengellinen elämä sama asia? Minä sanon, että polkupyörä ja hengellinen elämä ovat sama asia. Polkupyörä toimii ilman moottoria, joten hengellinen elämäkin toimii ilman Jeesusta ja muita jumalia.itsestään? En ole vielä sellaista nähnyt.
purje kirjoitti:
itsestään? En ole vielä sellaista nähnyt.
Enpä ole nähnyt täysin itsestään kulkevaa autoa, paitsi Ritari Ässässä...ja sekin oli huijausta.
jason_dax kirjoitti:
Enpä ole nähnyt täysin itsestään kulkevaa autoa, paitsi Ritari Ässässä...ja sekin oli huijausta.
huijausta? Minä luulin, että se totta...Huom. En uskonut sen olevan totta, luulinpa vain :D
- hyvää matkaa
purje kirjoitti:
koostuu hengestä, sielusta ja ruumiista. Jumala on eläväksi tekevä henki. Ilman häntä ihmisen hengellisyys on kuollutta, mutta uskomalla Jeesukseen, se herää henkiin ja elää yhteydessä Jumalaan.
On paljon erilaisia uskontoja kristinuskon ulkopuolella, joita ihminen suorittaa sielunsa voimasta. Mikään ihmisen oma suoritus ei riitä pelastamaan häntä iankaikkiseen elämään ja saaamaan yhteyttä Jumalaan, ilman Jeesusta.
Oma hengellisyyteni on hyvin alkuvaiheessa eikä minulla ole siinä mitään kerskaamista. Herrani Jeesus on uskoni alkaja ja sen täydelliseksi tekijä.ihminen koostuu hengestä ja ruumiista, mistään sielusta ei ole olemassa mitään havaintoja eikä todisteita. Hengelliseen elämään riittää vain se että sinulla on älyä, mielikuvitusta, huumoria ja tunteita, mitään mielikuvitusolentoja siihen eivät tarvitse muut kuin ne henkisesti köyhät jotka eivät kykene itse elämään omaa elämäänsä ilman mielikuvitusystäviä. Sinun mielisairautesi on vasta alkuvaiheessa mutta jos jatkat samaa rataa päädyt jollekin suljetulle osastolle vavasti lääkittynä ja siellä tapaat paljon muita kaltaisiasi jotka näkevät ja kuulevat täysin olemattomia!
Hyvää matkaa vaan... - Jami369
purje kirjoitti:
viihteellistä elämää, joten olet muumio?
Arvasinhan jo alunperin että vaikka esität kaikkia rakastavaa uskovaista, oikeasti rakastat vain itseäsi ja kuvitelmaasi siitä että olet ikuinen ja matkalla ikuiseen onneen, samalla tuomitset minut ikuiseen kidutukseen. Jami369 kirjoitti:
viihteellistä elämää, joten olet muumio?
Arvasinhan jo alunperin että vaikka esität kaikkia rakastavaa uskovaista, oikeasti rakastat vain itseäsi ja kuvitelmaasi siitä että olet ikuinen ja matkalla ikuiseen onneen, samalla tuomitset minut ikuiseen kidutukseen.meille ihmisille ei ole sitä valtaa annettu. Eikä Jeesuskaan tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan. Ainut joka tässä nyt tuomitsee, olet sinä itse...miksiköhän?
hyvää matkaa kirjoitti:
ihminen koostuu hengestä ja ruumiista, mistään sielusta ei ole olemassa mitään havaintoja eikä todisteita. Hengelliseen elämään riittää vain se että sinulla on älyä, mielikuvitusta, huumoria ja tunteita, mitään mielikuvitusolentoja siihen eivät tarvitse muut kuin ne henkisesti köyhät jotka eivät kykene itse elämään omaa elämäänsä ilman mielikuvitusystäviä. Sinun mielisairautesi on vasta alkuvaiheessa mutta jos jatkat samaa rataa päädyt jollekin suljetulle osastolle vavasti lääkittynä ja siellä tapaat paljon muita kaltaisiasi jotka näkevät ja kuulevat täysin olemattomia!
Hyvää matkaa vaan...nyt sielun ominaisuuksista, joita on jokaisella elävällä ihmisillä persoonansa mukaisesti esim. jotkut ovat luonnostaan älykkäitä ja huumorintajuisia jne. Ihmisen sielu sisältää kaiken sen luonnollisen elämän, mihin jokainen ihminen syntyy vauvana.
Jotta ihminen olisi hengellinen, hänen täytyy syntyä uudesti ylhäältä, Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Tämä tapahtuu, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen elämänsä Herraksi. Hengellinen elämä on täysin yliluonnollista elämää ja eroaa siten sielun elämästä.- Jami369
purje kirjoitti:
meille ihmisille ei ole sitä valtaa annettu. Eikä Jeesuskaan tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan. Ainut joka tässä nyt tuomitsee, olet sinä itse...miksiköhän?
Minä en ole uhkaillut sinua yhtään millään, sinä taasen ikuisella kidutuksella ja kadotuksella. Kumpikohan tässä uhkailee?
purje kirjoitti:
nyt sielun ominaisuuksista, joita on jokaisella elävällä ihmisillä persoonansa mukaisesti esim. jotkut ovat luonnostaan älykkäitä ja huumorintajuisia jne. Ihmisen sielu sisältää kaiken sen luonnollisen elämän, mihin jokainen ihminen syntyy vauvana.
Jotta ihminen olisi hengellinen, hänen täytyy syntyä uudesti ylhäältä, Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Tämä tapahtuu, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen elämänsä Herraksi. Hengellinen elämä on täysin yliluonnollista elämää ja eroaa siten sielun elämästä.sinä oikeasti, ettei kellään muilla kuin kristityillä voi olla hengellistä elämää? Edes niillä toisenuskoisilla, joiden usko omaan jumalaansa on kuitenkin aivan yhtä vilpitöntä ja aitoa kuin sinunkin omaasi?
Minusta on todellakin hengellisesti erittäin köyhää kieltää muunlaisen hengellisyyden kuin omansa olemassaolo. Se on myöskin toisten uskoa halveksivaa. Miksi kenenkään pitäisi sinun uskoasi ja jumalaasi kunnioittaa, kun et itsekään osaa tämän enenpää arvoa antaa muille? Jami369 kirjoitti:
Minä en ole uhkaillut sinua yhtään millään, sinä taasen ikuisella kidutuksella ja kadotuksella. Kumpikohan tässä uhkailee?
reagoi mihinkään. Taidat sittenkin elää... :)
*** kirjoitti:
sinä oikeasti, ettei kellään muilla kuin kristityillä voi olla hengellistä elämää? Edes niillä toisenuskoisilla, joiden usko omaan jumalaansa on kuitenkin aivan yhtä vilpitöntä ja aitoa kuin sinunkin omaasi?
Minusta on todellakin hengellisesti erittäin köyhää kieltää muunlaisen hengellisyyden kuin omansa olemassaolo. Se on myöskin toisten uskoa halveksivaa. Miksi kenenkään pitäisi sinun uskoasi ja jumalaasi kunnioittaa, kun et itsekään osaa tämän enenpää arvoa antaa muille?vaan puhun siitä, mihin uskon. Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Hänen rakkaudellaan minäkin opettelen rakastamaan ja kunnioittamaan jokaista ihmistä, vakaumuksesta riippumatta. Olen vasta oppipoika vaiheessa, joten työsarkaa riittää...
purje kirjoitti:
vaan puhun siitä, mihin uskon. Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Hänen rakkaudellaan minäkin opettelen rakastamaan ja kunnioittamaan jokaista ihmistä, vakaumuksesta riippumatta. Olen vasta oppipoika vaiheessa, joten työsarkaa riittää...
varmaan se opettelu aloittaa esimerkiski siitä, ettei halveksu toisten ihmisten hengellisiä tunteita ja ajatuksia omastaan poikkeavan uskonnollisen näkemyksen tähden. Toisten kunnioitus ja rakastaminen lähtee siitä, ettei tieten tahtoen alenna heitä itseensä nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831534Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491362Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84928
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49882Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800