Grownup kirjoitti eräässä toisessa ketjussa, joka tuli täyteen, seuraavasti:
"Ei ihmisen pidä havaita vain pienuuttansa ja rajallisuuttansa - vaan se, että ei hän mitään ole.
Ihminen ei tee ratkaisua, vaan Jumala odottaa, että ihminen luopuu kaikista teoistaan, yrityksistään, ratkaisuistaan, minuudestaan, elämästään, aivan kaikesta".
Vasta sitten kun ihminen havaitsee olevansa EI MITÄÄN, voi syntyä Jumalan antama Elävä Usko. Pienimmässäkin omassa tahdossa on itu lihaa, ja liha ei koskaan usko. Toistan, LIHA EI KOSKAAN USKO.
---
Ihminen itse luonnollisessa tilassaan haluaa olla aina jotain enemmän, jotain suurta ja mahtavaa.
Tämä ihmisen perusluonne tulee hyvin esiin Jeesuksen opetuslapsissakin.
Raamattu kertoo:
"Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
Johon Jeesus vastaa:
Totisesti minä sanon teille; ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa"(Matt.18:1-4) .
Grownup:n kirjoitukseen sopii hyvin laulu (ulkomuistista):
"Ah jospa mitään en oisi, tyhjä särjetty astia vaan, tuotu Mestarin jalkain juureen,..."
(Tietääkö joku sanat tähän lauluun?)
Tai virsi 370:
1) Ah, tiesi usko haltuun Herran ja turvaa Isään rakkaaseen.
Hän auttaa nyt ja kruunaa kerran myös sinut taivaan autuuteen.
Ken tiensä uskoo Herralle, ei rakenna se hiekalle.
2)On mahdollista Jumalalle korottaa köyhä, alhainen ja painaa suuri matalalle
ja rikas tielle köyhyyden.
Jumala ihmeet aikaan saa,
hän ylentää ja alentaa.
Ihmisen pienuus
1
161
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433494Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4312921Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222791Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831857- 871487
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 911136
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113- 991096
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31920