Rahapuussa tauti?

Tekee kuolemaa

Rahapuuni alkoi yllättäen "lötkööntyä", varsi pysyi kovana mutta oksat alkoivat riippua alaspäin. Multa oli kuivaa joten epäilin kuivumista ja kastelin kasvin.

Oksien roikkuminen vaan jatkui ja kun aloin tutkia kasvia huomasin että melkein jokainen oksa oli yhdestä kohdasta jotenkin surkastunut ja löystynyt, monissa oksissa oli tässä surkastumakohdassa ikäänkuin arpeentunut haava, sellainen ryppyinen pitkä uoma.

Nyt olen joutunut leikkaamaan oikeastaan kaikki oksat pois rahapuusta, ainoastaan lehdetöntä vartta on jäljellä.

Voisko puussa olla joku tauti ja jos niin pääseeköhän siitä mitenkään eroon? Huomasin myös että joissain oksissa lehdet olivat turvonneet ja muuttuneet ikäänkuin läpikuultaviksi.

4

2308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijattu

kastele euroissa liotetulla vedellä niin kyllä taas kukoistaa

• Neemu

Hei,

Minulle kävi likipitäen samoin ihanan ison rahapuuni kanssa, lopulta puu oli siinä kunnossa, että heitin sen pois. Sain pari oksaa juurrutetuksi. Yritin löytää syytä moiseen kirjoista ja kukkakauppiaaltakin. Oikeastaan ainoaksi syyksi sain kastelun. Mielestäni yritin olla kohtuu niukka kastelun kanssa mutta ehkä en sitten löytänyt kultaista keskitietä, talvella pitäisi olla mahd. kuivana.

• kastelet liikaa

rahapuu on mattapintainen kasvi joka ei haihduta vettä juuri lain. Vähän kuin kaktuskin.

Toi mitä kuvailit tuossa on mätänemistä liiasta kosteudesta, rahapuun mullan pitää olla aikasen kuiva, anna vettä himpun kahdessa viikossa.

• kaksi rahapuuta

Itse kastelen rahapuitani kerran viikossa pienellä lorauksella tai sumutan vedellä, tarpeen mukaan. Varsinkaan talvisin ei ole kovaa hoppua kastella. Kesällä annan olla parvekkeella ja kastelen hiukan enemmän..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5558
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1928
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      122
      1088
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      834
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      801
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe