Haaga

jipode

Onko Haaga millainen paikka asua? Ja millaista seutu on yleensäkin? Millaisia eroja etelä ja pohjois-haagalla on? onko alue ns."varakkaammille" vai? kiitoksia niille jotka vaivautuvat vastaamaan!

11

5484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehirie

      On slummin maineessa. Vain astetta parempi kuin läheinen Kannelmäki. Etelä-Haaga on ihan ok, mutta ei sekäänmikään Munkkiniemi ole.

      • rajaseudun asukas

        Asun etelä- ja pohjois-haagan rajalla. Pohjoisen puolella asuu lähinnä mummoja, etelässä enemmän lapsiperheitä. Ei kuitenkaan mitään elittiä. Täällä oli ihan viihtyisää ennen kuin laajasuon puisto raiskattiin. Nyt lähentelee pelkkää betoniviidakkoa. Aionkin muuttaa täältä pois heti kun löydän sopivan asunnon muualta.


      • jipode
        rajaseudun asukas kirjoitti:

        Asun etelä- ja pohjois-haagan rajalla. Pohjoisen puolella asuu lähinnä mummoja, etelässä enemmän lapsiperheitä. Ei kuitenkaan mitään elittiä. Täällä oli ihan viihtyisää ennen kuin laajasuon puisto raiskattiin. Nyt lähentelee pelkkää betoniviidakkoa. Aionkin muuttaa täältä pois heti kun löydän sopivan asunnon muualta.

        Mutta siis on parempi paikka kuin esim. roihuvuori tms..?


      • experience this
        jipode kirjoitti:

        Mutta siis on parempi paikka kuin esim. roihuvuori tms..?

        Olen asunut sekä Roihuvuoressa että Etelä-Haagassa, ja molemmat oli mielestäni ihan mukavia. Olen enemmän Itä-Helsinki-ihminen joten Roihuvuori sopi mulle paremmin. Etelä-Haagasta oli toki paremmat kulkuyhteydet keskustaan ja itseasiassa melkeen minne vaan kun se on niin keskellä kaupunkia. Haagassa hyvät ulkoilualueet.
        Mun mielestä P-Haaga oli kauhea slummi (kun vaan näkee sen ostarin, niin huh huh...) ja Etelä oli vähän niinku normaalien ihmisten aluetta.


      • sekä Rpihuvuoressa
        experience this kirjoitti:

        Olen asunut sekä Roihuvuoressa että Etelä-Haagassa, ja molemmat oli mielestäni ihan mukavia. Olen enemmän Itä-Helsinki-ihminen joten Roihuvuori sopi mulle paremmin. Etelä-Haagasta oli toki paremmat kulkuyhteydet keskustaan ja itseasiassa melkeen minne vaan kun se on niin keskellä kaupunkia. Haagassa hyvät ulkoilualueet.
        Mun mielestä P-Haaga oli kauhea slummi (kun vaan näkee sen ostarin, niin huh huh...) ja Etelä oli vähän niinku normaalien ihmisten aluetta.

        että etelä-Haagassa.

        Kyllä jälkimmäinen aika kuollutta paikkaa on Roihuvuoreen verrattuna, jossa itse viihdyin paremmin.
        Meri on lähellä, samoin metsää riittää sielläkin.


      • muisti palailee
        sekä Rpihuvuoressa kirjoitti:

        että etelä-Haagassa.

        Kyllä jälkimmäinen aika kuollutta paikkaa on Roihuvuoreen verrattuna, jossa itse viihdyin paremmin.
        Meri on lähellä, samoin metsää riittää sielläkin.

        Ai juu, en muistanutkaan kuinka hyvät ulkoilumaastot Roihikassa onkaan. Ja merenranta ihan vieressä, Marjaniemi, Laajasalo lähellä... Aina Roihikaa morkataan, muutaman ihmisen ja parin kämäsen kerrostalon takia...


      • jipode
        muisti palailee kirjoitti:

        Ai juu, en muistanutkaan kuinka hyvät ulkoilumaastot Roihikassa onkaan. Ja merenranta ihan vieressä, Marjaniemi, Laajasalo lähellä... Aina Roihikaa morkataan, muutaman ihmisen ja parin kämäsen kerrostalon takia...

        kiitoksia tiedoista,eiköhän tässä päästä taas vähän eteenpäin uuden asunnon etsimisessä!toki saa lisää vielä kertoa,mitä vain mieleen tulee näistä paikoista!


      • haagalainen007
        rajaseudun asukas kirjoitti:

        Asun etelä- ja pohjois-haagan rajalla. Pohjoisen puolella asuu lähinnä mummoja, etelässä enemmän lapsiperheitä. Ei kuitenkaan mitään elittiä. Täällä oli ihan viihtyisää ennen kuin laajasuon puisto raiskattiin. Nyt lähentelee pelkkää betoniviidakkoa. Aionkin muuttaa täältä pois heti kun löydän sopivan asunnon muualta.

        Etelä-Haagan puolella asuu iäkkäitä ihmisiä enemmän, pohjois-Haagan puolella lapsiperheitä.
        Haagassa olen asunut koko ikäni 40 v. ja suunta on huonompaan.
        Rakentaminen raiskaa puistikkoja ja metsiä, joista Haaga on ollut kuuluisa ja ihannoitu. Vanhan kakkosnorssin vanhan uerheilukentän päälle rakennetut ahtaat ja kauheat talorivistöt sekä nykyisen urheilukentän toiselle puolelle jokerilinjan varteen rakennetut asuinalueet ovat tuoneet levottomuutta, roskaamista, paikkojen hajottamista, huumeita, jne k.o:lle alueelle.
        Etelä-Haagan shellin taakse on jo avalmistunut, SYK:in puistoa lohkaiseva, asuntoyksikkö, joka maisemallisesti aivan järkyttävä. Myös kaavaillut uudet asuinkohteet eivät nekään mieltä ylennä.
        Rakentaisivat mieluummin kehä-teiden varrelle lapsiperheillle enemmän asuntoja.
        Kouluun pääsee koulubussilla kun tietty km-määrä ylittyy. On paljon halvempaa kuskauttaa lapsiakin hieman kauempaa kouluun vuodesta toiseen kuin harrastaa korkean talouden rakentamista. On silkkaa tyhmyyttä rakentaa koulujen lähelle lisää ja lisää vaikkei luonta anna myöden,,väkisin pusketaan ja louhia kalliota pieniinkin kolosiin jotta lapsiperheille mahdollistetaan lyhyt koulumatka. Tämän tyypin rakentaminen lietsoo vaan ahdistusta ja vihaa.
        Kaavoitusihmiset käyttäkää järkeä !
        Haaga toivottavasti säilyy edes tällaisenaan vaikkakin on jo kovin luontoraiskattu.


    • haagalainen--

      Asunut Etelä-Haagassa 3 eri osoitteessa ja Pohjois-Haagassa 1 osoitteessa yhteensä n. 7 vuotta. Alueena molemmat ihan hyviä, Pohjois-Haagan ostarin seutu saattaa olla iltaisin hieman levoton, johtuen muutamasta räkälästä, mutta alueella on kohtalaisen paljon puistoja yms. ulkoilupaikkoja, leikkipaikkoja, keskuspuisto lähellä jne. En nyt menis leimaamaan Pohjois-Haagan ja Etelä-Haagan rajaseutua pahimmaksi betoniviidakoksi. Yleisesti ottaen rauhallista ja iltaisinkin voi kulkea rauhassa.

    • manskun ruuhka

      Haaga on ok, jos sitä verrataan itä-sektoriin ja sen rosmoalueisiin.

    • uusstadilainen

      Eiks Haagasta ole reilusti lyhyempi matka ja nopeampi kulkea esim. keskustaan kuin Itä-Helsingistä? Tai no idästä tulee tietty metro. Mut Haagan lähistöllä on Munkkivuori ja Munkkiniemi, jotka on nättejä seutuja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe