Onko Haaga millainen paikka asua? Ja millaista seutu on yleensäkin? Millaisia eroja etelä ja pohjois-haagalla on? onko alue ns."varakkaammille" vai? kiitoksia niille jotka vaivautuvat vastaamaan!
Haaga
11
4786
Vastaukset
- rehirie
On slummin maineessa. Vain astetta parempi kuin läheinen Kannelmäki. Etelä-Haaga on ihan ok, mutta ei sekäänmikään Munkkiniemi ole.
- rajaseudun asukas
Asun etelä- ja pohjois-haagan rajalla. Pohjoisen puolella asuu lähinnä mummoja, etelässä enemmän lapsiperheitä. Ei kuitenkaan mitään elittiä. Täällä oli ihan viihtyisää ennen kuin laajasuon puisto raiskattiin. Nyt lähentelee pelkkää betoniviidakkoa. Aionkin muuttaa täältä pois heti kun löydän sopivan asunnon muualta.
- jipode
rajaseudun asukas kirjoitti:
Asun etelä- ja pohjois-haagan rajalla. Pohjoisen puolella asuu lähinnä mummoja, etelässä enemmän lapsiperheitä. Ei kuitenkaan mitään elittiä. Täällä oli ihan viihtyisää ennen kuin laajasuon puisto raiskattiin. Nyt lähentelee pelkkää betoniviidakkoa. Aionkin muuttaa täältä pois heti kun löydän sopivan asunnon muualta.
Mutta siis on parempi paikka kuin esim. roihuvuori tms..?
- experience this
jipode kirjoitti:
Mutta siis on parempi paikka kuin esim. roihuvuori tms..?
Olen asunut sekä Roihuvuoressa että Etelä-Haagassa, ja molemmat oli mielestäni ihan mukavia. Olen enemmän Itä-Helsinki-ihminen joten Roihuvuori sopi mulle paremmin. Etelä-Haagasta oli toki paremmat kulkuyhteydet keskustaan ja itseasiassa melkeen minne vaan kun se on niin keskellä kaupunkia. Haagassa hyvät ulkoilualueet.
Mun mielestä P-Haaga oli kauhea slummi (kun vaan näkee sen ostarin, niin huh huh...) ja Etelä oli vähän niinku normaalien ihmisten aluetta. - sekä Rpihuvuoressa
experience this kirjoitti:
Olen asunut sekä Roihuvuoressa että Etelä-Haagassa, ja molemmat oli mielestäni ihan mukavia. Olen enemmän Itä-Helsinki-ihminen joten Roihuvuori sopi mulle paremmin. Etelä-Haagasta oli toki paremmat kulkuyhteydet keskustaan ja itseasiassa melkeen minne vaan kun se on niin keskellä kaupunkia. Haagassa hyvät ulkoilualueet.
Mun mielestä P-Haaga oli kauhea slummi (kun vaan näkee sen ostarin, niin huh huh...) ja Etelä oli vähän niinku normaalien ihmisten aluetta.että etelä-Haagassa.
Kyllä jälkimmäinen aika kuollutta paikkaa on Roihuvuoreen verrattuna, jossa itse viihdyin paremmin.
Meri on lähellä, samoin metsää riittää sielläkin. - muisti palailee
sekä Rpihuvuoressa kirjoitti:
että etelä-Haagassa.
Kyllä jälkimmäinen aika kuollutta paikkaa on Roihuvuoreen verrattuna, jossa itse viihdyin paremmin.
Meri on lähellä, samoin metsää riittää sielläkin.Ai juu, en muistanutkaan kuinka hyvät ulkoilumaastot Roihikassa onkaan. Ja merenranta ihan vieressä, Marjaniemi, Laajasalo lähellä... Aina Roihikaa morkataan, muutaman ihmisen ja parin kämäsen kerrostalon takia...
- jipode
muisti palailee kirjoitti:
Ai juu, en muistanutkaan kuinka hyvät ulkoilumaastot Roihikassa onkaan. Ja merenranta ihan vieressä, Marjaniemi, Laajasalo lähellä... Aina Roihikaa morkataan, muutaman ihmisen ja parin kämäsen kerrostalon takia...
kiitoksia tiedoista,eiköhän tässä päästä taas vähän eteenpäin uuden asunnon etsimisessä!toki saa lisää vielä kertoa,mitä vain mieleen tulee näistä paikoista!
- haagalainen007
rajaseudun asukas kirjoitti:
Etelä-Haagan puolella asuu iäkkäitä ihmisiä enemmän, pohjois-Haagan puolella lapsiperheitä.
Haagassa olen asunut koko ikäni 40 v. ja suunta on huonompaan.
Rakentaminen raiskaa puistikkoja ja metsiä, joista Haaga on ollut kuuluisa ja ihannoitu. Vanhan kakkosnorssin vanhan uerheilukentän päälle rakennetut ahtaat ja kauheat talorivistöt sekä nykyisen urheilukentän toiselle puolelle jokerilinjan varteen rakennetut asuinalueet ovat tuoneet levottomuutta, roskaamista, paikkojen hajottamista, huumeita, jne k.o:lle alueelle.
Etelä-Haagan shellin taakse on jo avalmistunut, SYK:in puistoa lohkaiseva, asuntoyksikkö, joka maisemallisesti aivan järkyttävä. Myös kaavaillut uudet asuinkohteet eivät nekään mieltä ylennä.
Rakentaisivat mieluummin kehä-teiden varrelle lapsiperheillle enemmän asuntoja.
Kouluun pääsee koulubussilla kun tietty km-määrä ylittyy. On paljon halvempaa kuskauttaa lapsiakin hieman kauempaa kouluun vuodesta toiseen kuin harrastaa korkean talouden rakentamista. On silkkaa tyhmyyttä rakentaa koulujen lähelle lisää ja lisää vaikkei luonta anna myöden,,väkisin pusketaan ja louhia kalliota pieniinkin kolosiin jotta lapsiperheille mahdollistetaan lyhyt koulumatka. Tämän tyypin rakentaminen lietsoo vaan ahdistusta ja vihaa.
Kaavoitusihmiset käyttäkää järkeä !
Haaga toivottavasti säilyy edes tällaisenaan vaikkakin on jo kovin luontoraiskattu.
- haagalainen--
Asunut Etelä-Haagassa 3 eri osoitteessa ja Pohjois-Haagassa 1 osoitteessa yhteensä n. 7 vuotta. Alueena molemmat ihan hyviä, Pohjois-Haagan ostarin seutu saattaa olla iltaisin hieman levoton, johtuen muutamasta räkälästä, mutta alueella on kohtalaisen paljon puistoja yms. ulkoilupaikkoja, leikkipaikkoja, keskuspuisto lähellä jne. En nyt menis leimaamaan Pohjois-Haagan ja Etelä-Haagan rajaseutua pahimmaksi betoniviidakoksi. Yleisesti ottaen rauhallista ja iltaisinkin voi kulkea rauhassa.
- manskun ruuhka
Haaga on ok, jos sitä verrataan itä-sektoriin ja sen rosmoalueisiin.
- uusstadilainen
Eiks Haagasta ole reilusti lyhyempi matka ja nopeampi kulkea esim. keskustaan kuin Itä-Helsingistä? Tai no idästä tulee tietty metro. Mut Haagan lähistöllä on Munkkivuori ja Munkkiniemi, jotka on nättejä seutuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809