on hyvinä pidettyjä merkkejä ,mutt nyt markkinavoimien edessä antautuneet,ellikkas alkaneet tehä pa..aa,miten äkkii maine menee ja millä saada se takas?
miten äkkiä maine menee autolta?
6
850
Vastaukset
- sepe7
Katso vaikka Ford (ruostuminen, vetonivelet 2000-luvun alku), Mercedes (ruostuminen vuosituhannen vaihde - 3 vuotta) ja Opel (ruostuminen 90-luvun alun malleissa). Maine menee nopeasti mutta sen takaisin saaminen on hidasta. Noista kolmesta Opel on nykyään jaloillaan mutta Ford ja mese rämpivät yhä. Eli maineen palauttamiseen menee 15 vuotta mutta sen menettämiseen muutama hassu vuosi.
- Ekku76
No ei se ainakaan mersulta kovin helposti ole mennyt.
On se varmasti aikaisemmin ollut tosi kova brändi, koska se vaan edelleen myy ja mielletään yhä laatumerkiksi.
Eipä kovin monen muun valmistajan imago olisi kestänyt niin hyvin. - viim.voorti
Sepe 7 puhuu asiaa, Itsellä uudehko Mondeo ja pitäisi pellittää ja maalata räystäistä alaspäin kokonaan. Vain katto on virheetön pientä haaalistumista lukuunottamatta. Eikä kyseessä ole kusilamppu Mondeo vaan uudempi.
- höpöä
viim.voorti kirjoitti:
Sepe 7 puhuu asiaa, Itsellä uudehko Mondeo ja pitäisi pellittää ja maalata räystäistä alaspäin kokonaan. Vain katto on virheetön pientä haaalistumista lukuunottamatta. Eikä kyseessä ole kusilamppu Mondeo vaan uudempi.
Eipä nämä valitukset näy myyntitilastoissa, kyllä vuosikymmeniä vanhat uskomukset vaikuttavat enemmän. Fordikin on hyvin haluttu auto, vaikka täällä sitä yritetään morkata.
Kyllä valmistusongelmat vaikuttavat auton maineeseen. Mersu tosin on melko ansiokkaasti kunnostanut veloituksetta tuhansia 1999-2001 -mallisia autoja. Nämä kunnostukset vaikuttavat tietysti positiivisesti kyseisen auton omistajiin, mutta Essonbaarin kaikentietävä porukka tuntee vain ruostumisongelman. Toki ongelma on olemassa ja laajudessaan vakava.
Yhdeksi ruostumisongelman aiheuttajaksi (varmasti niitä on muitakin) on paljastunut koritehtaan pellinleikkurien terien teroitusvälin ja vaihtovälin pidentäminen. Tylsien terien leikkausjälki on ollut sellainen, että pohjamaali ei ole tarttunut reunoihin ja saumoihin entiseen tapaan. Näin on ruostuminen saattanut saada alkunsa jo tehtaan pihassa varastoitaessa. Eli joku merkonomi säästi työnantajalleen sata euroa teroituskuluissa ja aiheutti neljänsadan miljoonan euron korjauskustannukset.
Osittain aika on tämän ruostumisongelman jo hoitanut pois, koska mersumiehet ovat vaihtaneet uudempaan ja ruostevioista kärsivät autot ovat 600.000 km mittarissa jo toisella tai kolmannella omistajalla essonbaarin pihassa.
Autoja korjataan Suomessa yhä useita kymmeniä viikossa. Alkupään E-sarjalaiset (1997-1998) eivät kärsi tästä ongelmasta, mutta 1999-2001 on ruostevikoja melkein jokaisessa. Jos omistat kyseisen auton, kipin kapin Veholle varaamaan aika.
Master Eq- uudet?
MasterEq kirjoitti:
Kyllä valmistusongelmat vaikuttavat auton maineeseen. Mersu tosin on melko ansiokkaasti kunnostanut veloituksetta tuhansia 1999-2001 -mallisia autoja. Nämä kunnostukset vaikuttavat tietysti positiivisesti kyseisen auton omistajiin, mutta Essonbaarin kaikentietävä porukka tuntee vain ruostumisongelman. Toki ongelma on olemassa ja laajudessaan vakava.
Yhdeksi ruostumisongelman aiheuttajaksi (varmasti niitä on muitakin) on paljastunut koritehtaan pellinleikkurien terien teroitusvälin ja vaihtovälin pidentäminen. Tylsien terien leikkausjälki on ollut sellainen, että pohjamaali ei ole tarttunut reunoihin ja saumoihin entiseen tapaan. Näin on ruostuminen saattanut saada alkunsa jo tehtaan pihassa varastoitaessa. Eli joku merkonomi säästi työnantajalleen sata euroa teroituskuluissa ja aiheutti neljänsadan miljoonan euron korjauskustannukset.
Osittain aika on tämän ruostumisongelman jo hoitanut pois, koska mersumiehet ovat vaihtaneet uudempaan ja ruostevioista kärsivät autot ovat 600.000 km mittarissa jo toisella tai kolmannella omistajalla essonbaarin pihassa.
Autoja korjataan Suomessa yhä useita kymmeniä viikossa. Alkupään E-sarjalaiset (1997-1998) eivät kärsi tästä ongelmasta, mutta 1999-2001 on ruostevikoja melkein jokaisessa. Jos omistat kyseisen auton, kipin kapin Veholle varaamaan aika.
Master EqFordhan on jo vuosia ilmoittanut että ruoste- ja vetonivelongelmat ovat poistuneet. Silti ne vaivaavat lähes uusiakin.
Onko Mersu ihan oikeasti ratkaissut oman ruosteongelmansa eli uskaltaako uuden nyt ostaa varmana siitä että ruosteongelmaa ei ole?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
57-vuotiads muka liian vanha töihin?
On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei3003315Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?
Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette2351798By the way, olet
mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei911335J-miehelle toivon
Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.851293Onko kaivattunne suosittu?
Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(791193- 591178
Täytyi haukkuu sut lyttyyn
En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti531113Onkohan sulla enää tunteita
kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut36994Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola
Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks46926Etkö ymmärrä että olen turhautunut
kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?65874