Joudun ensi pe-la yönä hakea poikaystävän Helsingistä Katajanokalta.. pikkujouluista.. En ole ennen kuin pari kertaa ajanut Helsingissä.. Oon tulossa länärin päästä.. onneksi on navigaattori autossa.. silti jännittää ihan pirusti.. mutta eihän yöllä ole Helsingissä paljoa liikennettä? Olis hyvä oppia ajamaan sielläkin.. jotenkin se vaan pelottaa...
Helsingissä ajaminen
13
6237
Vastaukset
- pänärit
.........
- treenaamassa
jo näinä parina yönä,eiköhän se siitä.muista vaan varoa noita takseja ja tietenkin pikkujoulunsa jo aloittaneita tummissa vaatteissa hortoilevia auto-anteroita ja muita.:))
- h.e.s.a.
Kautta aikojen todettua, ettei maalaiset ja muut juntit osaa eikä uskalla.
- KITKAPELLET....
AJAA SATOJA KOLAREITA JOKA AAMU KUN ON VÄHÄN LUNTA HÄPSINYT TAIVAALTA. TUMPELOITA KAIKKI KEHÄ III:SEN SISÄPUOLELLA ASUVAT.
- .....
En ymmärrä. Skagaaks se nulkki? Tilaa taksin jos ei hannaa tolpalle dallata. Ihme vässyköitä..
- kotikulmilla!
Ja siihen se sitten jääkin! Kannattaisi opetella ajamaan sääntöjen mukaan, eikä vain tuttua korttelia tai kehällä toiselle puolelle kaupunkia? Jossain toisessa suuremmassa kaupungissa seuloontuu hesalaisistakin 90% osaamattomiksi, eli sama kuin keskimäärin kotikulmillaan pääasiassa pyörivistä kuskeista. Kokeilkaa ajella maailman metropoleissa, se opettaa! Ainakin kehujia palaamaan maan pinnalle!
- Rellu5L
On ajettu metropolissa, tosin vain Nykissä, siellä huomioidaan myös muut autoilijat ja annetaan tilaa pyytämättä. Mutta entä Hesassa, minä menen nyt, ja sinä sitten, jos joku antaa tilaa.
- kyllä ainakin
Rellu5L kirjoitti:
On ajettu metropolissa, tosin vain Nykissä, siellä huomioidaan myös muut autoilijat ja annetaan tilaa pyytämättä. Mutta entä Hesassa, minä menen nyt, ja sinä sitten, jos joku antaa tilaa.
Kyllä ainakin minä saan hyvin tilaa.
Helsingin liikenne rauhallista ja sujuvaa verrattuna moniin muihin maihin missä olen käynyt - re_
Ainakin Helsingin keskustan liikenne on sekopäiden temmellyskenttä.
Olen asunut kolmatta vuotta Helsingin ydinkeskustassa ja toista viikkoa omistanut auton. Voin sanoa suoraan, että siinä klo 15-20 välillä Helsinki on ajotaidottomien kylähullujen moottorirata, erityisesti Mannerheimintie.
Lujimmassa autokoulun uusintatarpeessa ovat taksi- ja bussikuskit. Kyseiset mulkut eivät tosiaankaan osa ajaa vaikka kuuluvat siihen porukkaan jotka väittävät ylimielisesti olevansa "ammattiautoilijoita" jotka hallitsevat tilanteen ja samasta syystä kuvittelevat etteivät liikennesäännöt koske heitä.
Taksikuskit tulevat punaisissa seisovan jonon hännille ja painelevat torvea kun eivät mokomaa odottelua ymmärrä. Bussikuskit taas ovat erikoistuneet yllättäviin lähtöihin pysäkiltä takaisin tielle niin että vilkkua näytetään vasta kun ollaan jo hyvän aikaa kiilattu viattomia henkilöautoilijoita. Ääliöitä.
Parhaat näkymät ääliöautoilijoiden dorkailuralliin saa kun yrittää ajaa pohjoisesta manskia ja ydinkeskustaa pitkin esim krunikkaan. Hullut tööttäilevät, vaihtelevat vauhkona kaistaa etc. Ja jos kunnon ihmiset eivät näistä provosoidu vielä, niin juntit tööttäilevät ja vilkuttelevat pitkiä.
- Kortillinen
Hesalaiset ovat tosin törppöjä ja taitamattomia kuljettajia, mutta kyllä siellä normi varovaisuudella pärjää.
- ja silmät auki
Vaikeaksi oikeastaan vain ajamisen Helsingissä tekee kaistojen sekamelsta jota on joskus vaikea muistaa itselläkin. Väärä kaistavalinta niin sen jälkeen pidättelet takana olevia kun yrität ruuhkassa vaihtaa kaistaa. Ilman hyvää suuntavilkun käyttöä homma kusisi totaalisesti mutta minä osaan.
No helppohan se on navikaattorin kanssa mennä kun et voi sillä eksyä mitenkään. Se laittaa sut uudestaan ja uudestaan oikeaan suuntaan jos et käänny mistä pitäisi tai jotain muuta kämmiä.
Yöllä hesassa o hyvä ajaa. Enemmän plussaa on että liikennettä on vähän vaikka osoitteet sun muut näkee huonosti kuin että ajaa päivällä hektisessä liikenteessä jossa ei mitään kerkiä kattomaan. Mutta sehän virhe just on, ei pidä ajaa takana olevan ehdoilla vaan OMILLA! Se on myös sikäli ihan helppoa koska suurin sallittua nopeus pääsääntöisesti on vain 40km/h ja monissa paikoissa senkin alle. Kyllä siinä nopeudessa jo kerkiää vaikka kipaista kahvit, tosin kukaan aja sitä nopeutta. - mannerheimintielle päivällä
Aivan paska katu. Ei saa kääntyä vasemmalle mistään. Jakaa kaupungin kahtia. On itähelsinkiläiset ja länsihelsinkiläiset.
- hakukeikka
yöllä?
kerro pliis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815