Susi lampaannahkassa

Viola

"OTTAKAA VARAS KIINNI", huutaa varas itse päästäkseen pälkähästä. Nyt on Suuren Rahan ikioma lobbaaja kokoomus turvautunut samaan kikkaan. Tämä porvarillinen Piraija-kerho on vetänyt lampaantaljan sudenluontonsa verhoksi ja esiintyy palkansaajien ylimpänä ystävänä.

Jos kerta naiset ovat jääneet jälkeen palkoissa, mikä on tilastollinen tosiasia, niin sehän olisi kovin helposti korjattavissa, kun kokoomusedustajat vaatisivat korjausta suoraan rahoittajiltaan eli talouselämältä. Eduskunnassa tätä on mahdotonta korjata ainakin yksityisen sektorin osalta, jossa itse työskentelen. Ja sen kokoomus toki tietää. Kyllä julkinen sektori perässä tulisi ja homma olisi hoidettu.

Nyt kokoomus pelaa vain hädissään vaalipeliä ja yrittää kosiskella presidentinvaaleissa menettämiään naisääniä takaisin. Ei onnistu, ei ainakaan minun kohdalla.

3

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäsi

ajamassa naisten ja pätkätyöläisten asiaa? Vasemmisto siis haluaa katsoa, että vain se voi ehdotella tällaisia asioita. Aikaisemmin vasemmisto omi itselleen työ ja työläinen/työntekijä käsitteet. Ei se vaan näin mene. Moni työläinen/työntekijä on huomannut kokoomuksen tavoitteet omikseen.

• maalaijärki

Se nyt vain on niin, että työnantajat joden intressiä kokoomus ajaa, on itse aiheuttanut palkkaerot ja pätkätyöt. On populismia lähteä tällaista eduskunnalta kysymään. Kuinkas se suupantais,jos eduskunta suuressa viisaudessaan
        säätäisi lain palkka tasaarvosta ja kieltäisi pätkätyöt.

• Viola

No,mutta hyvänen aika. Ollaanpa me ystävä saatu! Jos noin tulisesti lemmitään, totta kai me palkkatyöläiset otamme ihan mielellämme kokoomuksen taisteluriveihin, jos se vain olisi tosissaan. Mutta, mutta... Herrojen puheisiin ei ole paljon luottamista, kyllä tytöt sen tietää. Kokoomuksen kiinnostus työntekijäpuolen asioihin herää aina vaalien alla ja lopahtaa heti niiden jälkeen. Kuka hölmö sellaiseen uskoo?

Voi hyvä kirjoittaja, salli minun nauraa tuolle kohdalle: "Moni työläinen/työntekijä on huomannut kokoomuksen tavoitteet omikseen." Tyhmiä on aina ollut ja tulee olemaan, mutta toki rajallinen määrä. Niin se on: teot puhuvat eivätkä mitkää vaalien merkeissä tehdyt silmänkääntötemput. Miksi kokoomus vastusti YT-lain laajentamista, jos sitä kerta ollaan niin suuria palkanansaitsijoiden ystäviä? Saanen vastata, että siksi koska rahoittajapuolen härskimmät tyypit sitä vaativat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2090
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      13
      1148
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      103
      1041
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      71
      913
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe