Jäbä, tule ja ennusta taas

Vaalit lähestyy

22

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DOLGA

SDP 23,1 %, KOK 23,0 %, KEPU 19,9 %, VAS 11,3 %, VIHR 8,4 %, KRIST 4,7 %, RKP 4,5 %, PERS 3,9%, loput joogalentäjille ja muille hörhöille

• Jaba_43

Tiuka vaali tulee. Demarit ja kepu menevät paniikkiin. Kokoomuksen ja vihreiden kannatus nousee nykyasetelmista, kunhan vaalikeskustelut alkavat.

Keun gallupkannatukselle käy sanoin kuin vanhasen pressanvaalikannatukselle, kunhan tositoimiin päästään, sillä demareiden myötäily ei tee keskustasta vvaalien päävaihtoehtoa.

Demarit menettävät liikkuvia äänestäjiä vihreille ja vasureille, myös kokoomukselle, koska ylimielisen Heinäluoman räksytys saa aikaan vierotusoireita liikkuvissa äänestäjissä.

Rkp ja kd pitävät asemansa, mutta pienpuolueet syävät persuja, kun kansa ei lämpene Timo Soinille.

Kolme suurta siis korjaavat pääporin erittäin tasaväkisesti. Palkintopallien järjestystä en pysty vielä sanomaan, mutta uusjakoon se menee.

Vihreät ja vasurit ovat seuraavassa kastissa, vihreät selvästi suurempana, kun loput jäävät sitten täydennysmiehistöön. Rkp on ainoa varma hallituspuolue, koska suomenruotsalaisen teollisuuskapitaalin ja EK:n paikka on kaikissa hallituksissa aina varma.

Oletko samaa vai eri mieltä? ;-)

• että..

tämä jaksaa aina hykerryttää.

"Demarit ja kepu menevät paniikkiin."

Tuossa on jotain niin aitoa lapsenmielisyyttä:)

• Jaba_43
        että.. kirjoitti:

tämä jaksaa aina hykerryttää.

"Demarit ja kepu menevät paniikkiin."

Tuossa on jotain niin aitoa lapsenmielisyyttä:)

Kun hallituskumppanit kisaavat keskenään kärkipaikasta ja molemmat tietävät, etteivät nykyiset gallupluvut sellaisenaan toteudu vaalissa, niin se panee paniikkiin.

Hysteerisesti EU-vastaiset pikkupuolueet nakertavat kepua, vasemmistoliitto demareita, ja liikkuvia, uolueisiin sitoutumattomia äänestäjiä on ainakin 20%. - Nämä päättävät puoluekantansa vasta vaalikeskustelujen aikana, mikä rassaa kärkikaksikon hermoja vallan mukavasti.

• pieni kulkija vainen
        Jaba_43 kirjoitti:

Kun hallituskumppanit kisaavat keskenään kärkipaikasta ja molemmat tietävät, etteivät nykyiset gallupluvut sellaisenaan toteudu vaalissa, niin se panee paniikkiin.

Hysteerisesti EU-vastaiset pikkupuolueet nakertavat kepua, vasemmistoliitto demareita, ja liikkuvia, uolueisiin sitoutumattomia äänestäjiä on ainakin 20%. - Nämä päättävät puoluekantansa vasta vaalikeskustelujen aikana, mikä rassaa kärkikaksikon hermoja vallan mukavasti.

Minun hermojani ainakaan ei rassaa mikään.
        Miten lienee sinun laitasi:)

• Jaba_43
        pieni kulkija vainen kirjoitti:

Minun hermojani ainakaan ei rassaa mikään.
        Miten lienee sinun laitasi:)

Minua ei voisi mikään kiinnostaa sen vähempää kuin kepun ja demareiden paniikki.

Olen siitä ainoastaan huvittunut.

Jospa kokoomus nyt saisi Niinistön suostumaan ehdokkaaksi, niin se tietäisi kokoomukselle ainakin muutamaa lisäpaikkaa, kun Niinistön parin-kolmenkymmenentuhannen äänen imussa nousisi useampikin ehdokas eduskuntaan.

Jaba_43 kirjoitti:

SDP/Keskusta
        Keskusta/kokoomus
        SDP/kokoomus

Mikä mieluisin sinulle ja miksi?
        Kysyin kerran täällä, mitä eroa olisi esmes sinipunalla ja punamullalla tai kepukokoomushallituksella ja miten jonkun hallitusvaihtoehdon paremmuutta itsekukin määrittää?

Kukaan ei vastannut mitään.

Minä kun olen epäpoliittinen henkilö enkä jaksa seurata enkä ymmärrä politiikasta niin kuin sitä työkseen/harrastukseen jotkut seuraavat hyvinkin aktiivisesti, voin vain seurata huvittuneena sitä taistoa, jota tälläkin palstalla erinäisistä asioista kaikenmaailman kipien, kapien ja jäbien kesken käydään.

Ja kaikki tietävät kaikesta kaiken ja ovat omasta mielestään oikessa.

Niin, paitsi minä, joka olen vain huvittunut.

• me kaksi huvittunutta
        Jaba_43 kirjoitti:

Minua ei voisi mikään kiinnostaa sen vähempää kuin kepun ja demareiden paniikki.

Olen siitä ainoastaan huvittunut.

Jospa kokoomus nyt saisi Niinistön suostumaan ehdokkaaksi, niin se tietäisi kokoomukselle ainakin muutamaa lisäpaikkaa, kun Niinistön parin-kolmenkymmenentuhannen äänen imussa nousisi useampikin ehdokas eduskuntaan.

Ja meillä kahdella oli niin hupaisaa, oi jospa muutkin saisi olla mukana...

• Jaba_43
        **** kirjoitti:

SDP/Keskusta
        Keskusta/kokoomus
        SDP/kokoomus

Mikä mieluisin sinulle ja miksi?
        Kysyin kerran täällä, mitä eroa olisi esmes sinipunalla ja punamullalla tai kepukokoomushallituksella ja miten jonkun hallitusvaihtoehdon paremmuutta itsekukin määrittää?

Kukaan ei vastannut mitään.

Minä kun olen epäpoliittinen henkilö enkä jaksa seurata enkä ymmärrä politiikasta niin kuin sitä työkseen/harrastukseen jotkut seuraavat hyvinkin aktiivisesti, voin vain seurata huvittuneena sitä taistoa, jota tälläkin palstalla erinäisistä asioista kaikenmaailman kipien, kapien ja jäbien kesken käydään.

Ja kaikki tietävät kaikesta kaiken ja ovat omasta mielestään oikessa.

Niin, paitsi minä, joka olen vain huvittunut.

1) Kokoomus/keskusta
        2) Kokoomus/SDP
        3) SDP/Keskusta

Mieluisuuteni ratkeaa sillä perusteella, että kokoomuksen tulisi olla hallituksessa ja työelämän pelinsääntöjä pitää uudistaa, jotta pystymme nopeammin reagoimaan suhdannevaihteluihin, joiden armoilla olemme nyt globaalissa markkinataloudessa paljon enemmän kuin suljetussa suunnitelmataloudessa pari vuosikymmentä sitten.

Jos keskustayhteistyö ei ole mahdollinen, niin jäljelle jää yhteistyön yrittäminen SDP:n kanssa.

Se vaihtoehto, että kokoomus on oppositiossa on huonoin, koska oppositio ei säädä lakeja eikä tee budjettia.

• Tahtoosi, Eero, taivumme?
        Jaba_43 kirjoitti:

1) Kokoomus/keskusta
        2) Kokoomus/SDP
        3) SDP/Keskusta

Mieluisuuteni ratkeaa sillä perusteella, että kokoomuksen tulisi olla hallituksessa ja työelämän pelinsääntöjä pitää uudistaa, jotta pystymme nopeammin reagoimaan suhdannevaihteluihin, joiden armoilla olemme nyt globaalissa markkinataloudessa paljon enemmän kuin suljetussa suunnitelmataloudessa pari vuosikymmentä sitten.

Jos keskustayhteistyö ei ole mahdollinen, niin jäljelle jää yhteistyön yrittäminen SDP:n kanssa.

Se vaihtoehto, että kokoomus on oppositiossa on huonoin, koska oppositio ei säädä lakeja eikä tee budjettia.

Entä, jos SDP on kokoomusta suurempana hallituksessa?
        Ei kai käy niin, että kokoomus olisi hallituksessa vain siitä ilosta, että saa olla hallituksessa?
        Sama kai se on, onko demareiden määräysvallan alla kepu vai kokoomus?

Paitsi kokoomuslainen haluaa tietenkin oman puolueensa demareiden käskettäväksi, samoin kepu?

Ja sitten kehutaan, ettei meitä kukaan määrää?

Vai miten se menee?

• Jaba_43
        Tahtoosi, Eero, taivumme? kirjoitti:

Entä, jos SDP on kokoomusta suurempana hallituksessa?
        Ei kai käy niin, että kokoomus olisi hallituksessa vain siitä ilosta, että saa olla hallituksessa?
        Sama kai se on, onko demareiden määräysvallan alla kepu vai kokoomus?

Paitsi kokoomuslainen haluaa tietenkin oman puolueensa demareiden käskettäväksi, samoin kepu?

Ja sitten kehutaan, ettei meitä kukaan määrää?

Vai miten se menee?

Hallitusohjelma ratkaisee ja se on neuvottelutuloksena aina kompromissi.

Nuolemisesta ja jonkun ehdoilla toimimisesta voi puhua vasta sen jälkeen, kun hallitusohjelma on luettavissa.

kepun kohdalla kävi 2003 niin, että jokainen keskustan vaalitavoite siirrettiin tutkittavien ja selvitettävien asioiden ryhmään ja itse ohjelman kirjoitti SAK.

Vähän kärjistettyä tuo tietysti on, mutta konttaamalla kepun piti hallitukseen mennä, koska sinipunan uhka oli aika suuri, jos kepu ei olisi suostunut niihin ehtoihin, joilla SDP kepua kiristi.

• Huhhuh, kun hupaisaa...
        Jaba_43 kirjoitti:

Hallitusohjelma ratkaisee ja se on neuvottelutuloksena aina kompromissi.

Nuolemisesta ja jonkun ehdoilla toimimisesta voi puhua vasta sen jälkeen, kun hallitusohjelma on luettavissa.

kepun kohdalla kävi 2003 niin, että jokainen keskustan vaalitavoite siirrettiin tutkittavien ja selvitettävien asioiden ryhmään ja itse ohjelman kirjoitti SAK.

Vähän kärjistettyä tuo tietysti on, mutta konttaamalla kepun piti hallitukseen mennä, koska sinipunan uhka oli aika suuri, jos kepu ei olisi suostunut niihin ehtoihin, joilla SDP kepua kiristi.

..mitä sanoo kepulaiset, vai sanooko mitään.

Minusta on aina niin huvittavaa seurata, kun kinaatte noista konttaamisista ja nuolemisista:)

• Jaba_43
        Huhhuh, kun hupaisaa... kirjoitti:

..mitä sanoo kepulaiset, vai sanooko mitään.

Minusta on aina niin huvittavaa seurata, kun kinaatte noista konttaamisista ja nuolemisista:)

Lipposen molemmissa hallitusohjelmissa oli kokoomuksenkin tavoitteita mukana, mikä johtui siitä, että Lipponen ei olisi mistään hinnasta mennyt Esko Ahon kanssa samaan hallitukseen, niin tulehtuneiksi herrojen välit pääsivät jo Ahon hallituksen aikana, kun Lipponen otti oppositiojohdon Sundqvistilta.

Nyt voi tilanne olla toinen, koska Heinäluoma on enemmän peluri ja hänellä pyyhkii Vanhasen kanssa hyvin, kun Vanhanen ei pane missään asiassa vastaan. - Tai jos on panevinaan (yt-laki) niin peruu puheensa ja pettää omat kannattajansa.

Näiden vaalien vaihtoehdot ovat siis kokoomus ja SDP, koska kepu ei mitenkään eroa SDP:stä käytännön politiikassaan, ainoastaan vaalilupauksissaan, joita kepu ei viimeksikään pystynyt pitämään, kun hallitukseen pääsy oli tärkeämpää kuin omien lupausten pitäminen.

• Oppositiopuolue kokoomus?
        Jaba_43 kirjoitti:

Lipposen molemmissa hallitusohjelmissa oli kokoomuksenkin tavoitteita mukana, mikä johtui siitä, että Lipponen ei olisi mistään hinnasta mennyt Esko Ahon kanssa samaan hallitukseen, niin tulehtuneiksi herrojen välit pääsivät jo Ahon hallituksen aikana, kun Lipponen otti oppositiojohdon Sundqvistilta.

Nyt voi tilanne olla toinen, koska Heinäluoma on enemmän peluri ja hänellä pyyhkii Vanhasen kanssa hyvin, kun Vanhanen ei pane missään asiassa vastaan. - Tai jos on panevinaan (yt-laki) niin peruu puheensa ja pettää omat kannattajansa.

Näiden vaalien vaihtoehdot ovat siis kokoomus ja SDP, koska kepu ei mitenkään eroa SDP:stä käytännön politiikassaan, ainoastaan vaalilupauksissaan, joita kepu ei viimeksikään pystynyt pitämään, kun hallitukseen pääsy oli tärkeämpää kuin omien lupausten pitäminen.

Punamulta muuten jatkaa 2007 jälkeenkin.
        Älä kysy, mistä minä tiedän, sillä en minä tiedäkään, minä vaan ennustelen..

• Jaba_43
        Oppositiopuolue kokoomus? kirjoitti:

Punamulta muuten jatkaa 2007 jälkeenkin.
        Älä kysy, mistä minä tiedän, sillä en minä tiedäkään, minä vaan ennustelen..

Punamullan jatkosta on olemassa Heinäluoman ja Vanhasen kättä päälle sopimus ja keskustan vahva tahto.

Niinpä se hyvinkin saattaa jatkaa.

Juuri tästä syystä kannattaa kaikkien niiden ihmisten, jotka viimeksi äänsetivät keskustaa siksi, että Jäätteenmäki hyökkäsi vahvasti Lipposta ja demareita vastaan äänestää nyt kokoomusta, koska keskusta ei ole demareiden rinnalla enää mikään vaihtoehto.

On siis ihan sama tässä tilanteessa äänestääkö keskustaa vai demareita, koska keskustalle annettu ääni menee punamullan kautta demareille.

Edistyksellisiä uudistuksia ja hyvinvoinnin taloudellisen perustan turvaamista haluavien kansalaisten vaihtoehto on kokoomus.

• sitä mieltä
        Jaba_43 kirjoitti:

että nyt ei ole presidentin vaalit eikä yksi pääsky kesää tee,jos joku luulee niin erhtyy pahemman kerran.vaalit on joukkue peliä.

• Jaba_43

• asia sellainen

• .......

• *don*
        Jaba_43 kirjoitti:

Punamullan jatkosta on olemassa Heinäluoman ja Vanhasen kättä päälle sopimus ja keskustan vahva tahto.

Niinpä se hyvinkin saattaa jatkaa.

Juuri tästä syystä kannattaa kaikkien niiden ihmisten, jotka viimeksi äänsetivät keskustaa siksi, että Jäätteenmäki hyökkäsi vahvasti Lipposta ja demareita vastaan äänestää nyt kokoomusta, koska keskusta ei ole demareiden rinnalla enää mikään vaihtoehto.

On siis ihan sama tässä tilanteessa äänestääkö keskustaa vai demareita, koska keskustalle annettu ääni menee punamullan kautta demareille.

Edistyksellisiä uudistuksia ja hyvinvoinnin taloudellisen perustan turvaamista haluavien kansalaisten vaihtoehto on kokoomus.

Jos punamulta jatkaa, kumman soisit olevan suurimpana puolueena hallituksessa?
        Kun näyt olevan sitä mieltä, että Heinäluoma joka tapauksessa sanelee Vanhasenkin toiminnan, ilmeisesti sitten hyväksyt sen, että Heinäluoma itse olisi pääministerinä?

Vai kuinka?

• MItä Salu sanoo?

• Jaba_43
        *don* kirjoitti:

Jos punamulta jatkaa, kumman soisit olevan suurimpana puolueena hallituksessa?
        Kun näyt olevan sitä mieltä, että Heinäluoma joka tapauksessa sanelee Vanhasenkin toiminnan, ilmeisesti sitten hyväksyt sen, että Heinäluoma itse olisi pääministerinä?

Vai kuinka?

Kumpi punamullassa on suurempi tai kummasta puolueesta pääministeri tulee ei merkitse mitään, koska keskusta tekee niin kuin SDP tahtoo.

Miksikö näin?

Siksi, ettei keskusta tahdo porvariyhteistyötä, vaan pyrkii välttämään sitä kaikin tavoin, mikä antaa SDP:lle avaimet käteen kiristää kepu omaan tahtoonsa.

Ei siinä merkitse silloin keskinäinen suuruus yhtään mitään niin kuin ei ole merkinnyt tähänkään saakka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5210
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      127
      1671
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1560
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1275
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1200
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1100
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      857
    Aihe