Adventilla on ihmeellinen vetovoima meihin. Kirkot täyttyvät ja ihmiset valtaa hiljaisuus, odostus, kaipaus ja ilo. Me kaipaamme jotakin suurta ja kuninkallista. Emme osaa aina tuota kaipaustamme edes itsellemme selittää. Kuitenkin tämä juhlan kaipuu, toismaailmallisen odotus, asuu meissä kaikissa. Jälleen haluamme viettää adventtia, koska saamme elää keskellä Jumalan ihmeellisiä pelastustekoja. Herra antakoon meille voimaa parannukseen ja luottamusta evankeliumin lupauksiin, jotta meikin voisimme elämällämme todistaa Jeesuksesta. Herra auttakoon meitä olemaan valmiina, kun Ihmisen Poika saapuu pian kirkkaudessaan.
Adventtiaika alkaa
9
344
Vastaukset
Miksi puhut itsestäsi me-muodossa?
Kyllä minä olen sanonut sinulle, kuinka voit löytää Jeesuksen ja päästä taivastielle, mutta et ole halunnut.- kuhilas
Miksi kirjoittaisin minä-muodossa, koska adventtiaika koskee meitä kaikkia. Saamme puhua adventtia koskevia asioita me-muodossa, kuten rukoilemme yhdessä Isä meidän, juuri niin kuin Herramme on sen meille opettanut.
kuhilas kirjoitti:
Miksi kirjoittaisin minä-muodossa, koska adventtiaika koskee meitä kaikkia. Saamme puhua adventtia koskevia asioita me-muodossa, kuten rukoilemme yhdessä Isä meidän, juuri niin kuin Herramme on sen meille opettanut.
Niin haluathan harrastaa uskonnollisuutta tuollaisella haihattelutasolla, mutta et nähdä sitä, että vanhuus on tullut sinullekin ja olisi jo aika lopettaa haihattelut ja alkaa rukoilla etsikkoaikaa, että voisit tulla uskoon.
Olet kertonut, että äitisi rukoili, että sinä tulisit joskus uskoon. No nyt sinun puolestasi on rukoillut jo toinenkin nainen, nimittäin minä. Jumala on kyllä kuullut nuo rukoukset, mutta kortit ovat nyt sinun kädessäsi: nöyrrytkö tunnustamaan läpikotaisen syntisyytesi, siitä seuraavan ikuisen rangaistuksen tulijärvessä, Jeesuksen ristinkuoleman, jotta sinä pääsisit kuin koira veräjästä taivaaseen rankaisematta, ja oletko sitten valmis seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi (vaikka joudut jättämään oman uskonnollisuutesi, kuvitelmat omasta nöyryydestäsi ja hyvyydestäsi, ellenismin juuriaan myöten, adventtikirkon ja maineesi mukavana miehenä).- Hän on tullut
kuhilas kirjoitti:
vain tuhoamaan ja raatelemaan,horjuttamaan ihmisten uskoa.
Sillä hänen kaikki aivoituksensa ovat "isästä .........."
Hän tekee tuolla kieroilullaan ja tehdyllä Jumalallisuudellaan Kristuksen työn turhaksi ja haluaa vielä eksyttää senkin,joka on jo syvälle Kristukseen juurtunut.
Hänessä on vain Jumalallisuuden ulkokuori,mutta rakkautta ei hänessä ole.
"Hedelmistään puu tunnetaan, eihän sama puu voi tuottaa makeita ja karvaita hedelmiä."
Koska ilman rakkauttahan me olemme "vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen!" - kuhilas
uskova_1 kirjoitti:
Niin haluathan harrastaa uskonnollisuutta tuollaisella haihattelutasolla, mutta et nähdä sitä, että vanhuus on tullut sinullekin ja olisi jo aika lopettaa haihattelut ja alkaa rukoilla etsikkoaikaa, että voisit tulla uskoon.
Olet kertonut, että äitisi rukoili, että sinä tulisit joskus uskoon. No nyt sinun puolestasi on rukoillut jo toinenkin nainen, nimittäin minä. Jumala on kyllä kuullut nuo rukoukset, mutta kortit ovat nyt sinun kädessäsi: nöyrrytkö tunnustamaan läpikotaisen syntisyytesi, siitä seuraavan ikuisen rangaistuksen tulijärvessä, Jeesuksen ristinkuoleman, jotta sinä pääsisit kuin koira veräjästä taivaaseen rankaisematta, ja oletko sitten valmis seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi (vaikka joudut jättämään oman uskonnollisuutesi, kuvitelmat omasta nöyryydestäsi ja hyvyydestäsi, ellenismin juuriaan myöten, adventtikirkon ja maineesi mukavana miehenä).Oletko muistanut kirjoittaa vastaavia viestejä Helsingin piispalle ja Turun arkkihiippakunnan johtajalle? Miksi sinä ainoastaan minusta noin suurta huolta kannat? Kiitos sinulle, kun olet minuakin rukouksissasi muistanut.
Se on aivan totta, että minulla oli rukoileva äiti. Hän etsi vakavasti armollista Jumalaa omaan elämäänsä, kunnes sai lopulta hänet kohdata. Rakastavan ja rukoilevan äidin poikana sain varttua. Arvostan suuresti häneltä saamaani kristillisen kodin perintöä. Pienikin koti on riittävä, jos se ei ole rakkaudeton. kuhilas kirjoitti:
Oletko muistanut kirjoittaa vastaavia viestejä Helsingin piispalle ja Turun arkkihiippakunnan johtajalle? Miksi sinä ainoastaan minusta noin suurta huolta kannat? Kiitos sinulle, kun olet minuakin rukouksissasi muistanut.
Se on aivan totta, että minulla oli rukoileva äiti. Hän etsi vakavasti armollista Jumalaa omaan elämäänsä, kunnes sai lopulta hänet kohdata. Rakastavan ja rukoilevan äidin poikana sain varttua. Arvostan suuresti häneltä saamaani kristillisen kodin perintöä. Pienikin koti on riittävä, jos se ei ole rakkaudeton.Ei minun seurakunnassani ole mitään piispaa tai arkkihiippajohtajia!
Meillä on uudestisyntyneitä kristittyjä, ei niitä tarvitse enää uskoon evankelioida. Saa olla ihan uskossa kasvaneiden opetettavana ja rivijäsenenä.
Niinpä evankelioin niitä, keitä Jumala minulle tuo. Sinutkin on tuonut. Äläkä hätäile, en minä hellitä rukoilemasta, vaikka vastaan pyristelisitkin.- Oletko tullut uskoon?
uskova_1 kirjoitti:
Ei minun seurakunnassani ole mitään piispaa tai arkkihiippajohtajia!
Meillä on uudestisyntyneitä kristittyjä, ei niitä tarvitse enää uskoon evankelioida. Saa olla ihan uskossa kasvaneiden opetettavana ja rivijäsenenä.
Niinpä evankelioin niitä, keitä Jumala minulle tuo. Sinutkin on tuonut. Äläkä hätäile, en minä hellitä rukoilemasta, vaikka vastaan pyristelisitkin.Ensimäisen kerran kuulin jotakin inhimillisyyteen viittaavaa,mutta vieläkin olet toisen yläpuolella syyllistäjänä.Jätä se kuhilas Pyhän Hengen johdettavaksi ja jatka rukoiluasi.
- On saapunut
Hän on tullut kirjoitti:
vain tuhoamaan ja raatelemaan,horjuttamaan ihmisten uskoa.
Sillä hänen kaikki aivoituksensa ovat "isästä .........."
Hän tekee tuolla kieroilullaan ja tehdyllä Jumalallisuudellaan Kristuksen työn turhaksi ja haluaa vielä eksyttää senkin,joka on jo syvälle Kristukseen juurtunut.
Hänessä on vain Jumalallisuuden ulkokuori,mutta rakkautta ei hänessä ole.
"Hedelmistään puu tunnetaan, eihän sama puu voi tuottaa makeita ja karvaita hedelmiä."
Koska ilman rakkauttahan me olemme "vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen!"maan päälle villitsemään ja väärentämään....?!
On syytä kysyä; kenen opetuslapsia me itsekukin olemme ?!
Teoissamme arjessa se näkyy...ja tulee esille?!
- Yeshuah on VAPAHTAJAMME
Hänen syntymäjuhlansa on juhlímisen ja hilentymisen arvoinen; kukin tekee sen omalla tavallaan tai jättää tekemättä...pelastuksekseen tai tuomiokseen...niinkö?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475305Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "531857Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141385
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41250No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26124981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877