Kiinnostaisi saada vähän infoa Tampereen eri kaupunginosista. Olen muuttamassa työn perään sinne, ja tarvitsisin asunnon. Kulkuyhteyksien pitäisi olla hyvät, koska omaa autoa ei ole. Yöelämä ei kovin paljoa haittaa, kunhan ei tarvitse pelätä liikkua yömyöhään kotikulmilla yksinäisenä naisihmisena.
Millaiset kaupunginosat sopisivat minulle parhaiten?
Tampereen kaupunginosat
22
8911
Vastaukset
- kevyt-t
Itse jättäisin suosiolla länsi-tampereen pois laskuista.
Niitäpä juuri. Itse kannatan lämpimästä länsi-tamperetta, ellei nyt minnekään Tesoman ongelma-alueille majoitu. Keskustan tuntumassa Armonkalliolla asuessa viihdyin hyvin. Sitävastoin yleisesti halutut asuinalueet keskusta ja Tammela ei kiitos.
- neksun-poika
kriittinen kirjoitti:
Niitäpä juuri. Itse kannatan lämpimästä länsi-tamperetta, ellei nyt minnekään Tesoman ongelma-alueille majoitu. Keskustan tuntumassa Armonkalliolla asuessa viihdyin hyvin. Sitävastoin yleisesti halutut asuinalueet keskusta ja Tammela ei kiitos.
idyllisessä nekalan puutaloissa on hyvä asua......ei ole juoppoja ja häirikköjä!
- joopa joo
neksun-poika kirjoitti:
idyllisessä nekalan puutaloissa on hyvä asua......ei ole juoppoja ja häirikköjä!
Kyllä mun kokemukset on vähän muuta. Niissä ränsistyneimmissä taloissa asustaa kyllä kaikenlaista porukkaa. Alue on kyllä siistiytymään päin. Ja ne pitkät puukerrostalot on kyllä aika, sanoisinko, vauhdikasta porukkaa täynnä.
- Minne?
Ensinnäkin taitaa olla niin, että sinulla ei ole mistä valita asunnoista. Joudut ottamaan sen minkä saat.
Julkisten kulkuyhteyksien hyvyys riippuu valtavasti siitä mistä minne olet matkalla ja mihin aikaan. Katso täältä: http://www.tampere.fi/tkl/
Sitten on vielä erikseen liikennöijät naapurikuntiin.
Julkisiakaan ei tarvitse, jos työmatkaa on vain muutama kilometri. Moinen matka kannattaa patikoida hyvällä säällä ihan terveyden vuoksi.
Hyvin harva liikkuu kotikulmillaan yömyöhään. Paitsi keskustassa asuvat omilla kapakkareissuillaan. Koiratkin kusetetaan aikaisemmin.
Mutta oli nyt syy mikä tahansa yökyöpelöintiisi niin nukkumalähiöissä ja alueilla joilla ei ole ihmisiä on turvallisinta liikkua. Vastaavasti en ole ollenkaan vakuuttunut, että yö olisi turvattomin aika satunnaiselle kulkijalle. Kaiken maailman koheltajia ajaa sekä kirkkaina että pilvisinä päivinä pitkin Tampereen katuja.
Turvallisuus riippuu paljon myös siitä, mitä ja mistä sinä sieltä yön pimeydestä raahaat kotiisi.- Ninni__
Kaukajärvi? Ihan mukavaa aluetta, tärkeimmät palvelut löytyy, julkinen liikenne toimii ja lenkkeilymaastot vieressä.
Kyllä niitä asuntoja on lehdet pullollaan;) - Ninni__
Ninni__ kirjoitti:
Kaukajärvi? Ihan mukavaa aluetta, tärkeimmät palvelut löytyy, julkinen liikenne toimii ja lenkkeilymaastot vieressä.
Kyllä niitä asuntoja on lehdet pullollaan;).. unohda suosiolla sellaiset slummit kuin Tesoma, Lentävänniemi ja Nekala.. Hervannassa sentään taitaa nykyään uskaltaa asua..
Ninni__ kirjoitti:
.. unohda suosiolla sellaiset slummit kuin Tesoma, Lentävänniemi ja Nekala.. Hervannassa sentään taitaa nykyään uskaltaa asua..
Millä kriteereillä leimaat Nekalan slummialueeksi? Niitä puukerrostaloja lukuunottamatta alueen talot taitavat olla kuitenkin verrattain viihtyisiä ja asuntorakenne aika vahvasti pientaloihin painottunutta. Plussana vielä keskustaläheisyys, miinuksena paikallisten palveluiden suppeus.
- nekalasta
kriittinen kirjoitti:
Millä kriteereillä leimaat Nekalan slummialueeksi? Niitä puukerrostaloja lukuunottamatta alueen talot taitavat olla kuitenkin verrattain viihtyisiä ja asuntorakenne aika vahvasti pientaloihin painottunutta. Plussana vielä keskustaläheisyys, miinuksena paikallisten palveluiden suppeus.
Alue on siistimpi nyt kuin ennen. Juoppoja löytyy joo, mutta eiköhän keskustasta niitä löydy enemmän. Se on vaan, kun nekala on kerran huonon maineen saanut niin sitä leimataan sitten aina.
- Ninni__
kriittinen kirjoitti:
Sen perusteella, mitä olen nähnyt kyläillessäni kavereitten luona. Juoppoja pyörii aina pihoissa, myös kivitaloissa. Varmasti myös siistejä alueita löytyy Nekalasta. hyvä jos osaatte neuvoa niille alueille. Toki asuntoja sieltä saa edullisesti, paitsi vuokrat melkoiset verrattuna asuntojen tasoon.
Ninni__ kirjoitti:
Sen perusteella, mitä olen nähnyt kyläillessäni kavereitten luona. Juoppoja pyörii aina pihoissa, myös kivitaloissa. Varmasti myös siistejä alueita löytyy Nekalasta. hyvä jos osaatte neuvoa niille alueille. Toki asuntoja sieltä saa edullisesti, paitsi vuokrat melkoiset verrattuna asuntojen tasoon.
No jaa, en nyt tiedä onko Nekalan asunnot mitenkään loputtoman edullisia, paitsi niissä vuokramaalla sijaitsevissa puuröttelöissä.
- Annalassakin asunut
Ninni__ kirjoitti:
Kyllä niissä Annalan betonikolossessakin käytetään alkoholia. Kaukajärven pubit ovat perinteisesti olleet kovassa maineessa.
- hetkinen...
Ninni__ kirjoitti:
.. unohda suosiolla sellaiset slummit kuin Tesoma, Lentävänniemi ja Nekala.. Hervannassa sentään taitaa nykyään uskaltaa asua..
Mistäköhän asti ja millä perusteella LENTÄVÄNNIEMI on slummialuetta?!?!?
Eihän tämän rauhallisempaa aluetta olekaan. Ja vuokrataloja on koko kylässä 2 kpl, mutta niissäkin on lapsiperheitä ja rauhallista. Minkäänlaisia järjestyshäiriöitä ei ole ollut ja jos joskus tulee yömyöhään kotiin, voi olla satavarma että ketään ei vastaan tule.
Niin ja kelpaahan tämä asuinalue meidän uudelle pormestarillekin, kait sekin jotakin kertoo ;)
Liikenne kaupunkiin on kyllä pienoinen miinus... aikasmoiset ruuhkat aamuin illoin, mutta bussit kulkee ihan hyvin. - Ninni__
hetkinen... kirjoitti:
Eihän tämän rauhallisempaa aluetta olekaan. Ja vuokrataloja on koko kylässä 2 kpl, mutta niissäkin on lapsiperheitä ja rauhallista. Minkäänlaisia järjestyshäiriöitä ei ole ollut ja jos joskus tulee yömyöhään kotiin, voi olla satavarma että ketään ei vastaan tule.
Niin ja kelpaahan tämä asuinalue meidän uudelle pormestarillekin, kait sekin jotakin kertoo ;)
Liikenne kaupunkiin on kyllä pienoinen miinus... aikasmoiset ruuhkat aamuin illoin, mutta bussit kulkee ihan hyvin.Noh. Makunsa kullakin.
- talo määriin
hetkinen... kirjoitti:
Liikenne kaupunkiin on kyllä pienoinen miinus... aikasmoiset ruuhkat aamuin illoin, mutta bussit kulkee ihan hyvin.Elikkäs -----> vuokrataloja on ainakin 5kpl!
- Asukki111
kriittinen kirjoitti:
Itse olin melko skeptinen kun muutin Nekalaan. Tähän hirveään pitkään puutaloon. Vuokrataloa tämä ei kyllä ole nähnytkään. Kaikki kämpät on omistusasuntoja. Seinänaapureina mummo ja terveydenhoitaja. Melua ei kuulu eikä juoppoja pihalla näy. Täysremppa tulossa koko taloon keväällä. Ja sisustamisella saa ihmeitä aikaan!
Vaikka olenkin yökukkuja, niin rauhassa olen saanut kotimatkani öisin kävellä. Mutta joo, ihan slummihan tää on, heh heh.
- p.l.
Jos joudut aamuisin kulkemaan lännestä itään ja illalla n.16 aikaan takaisinpäin saat varautua aikamoisiin ruuhkiin, ainakin välillä Rauhaniemi Lielahti ja Hatanpää Ratina Hämeenpuisto.
Varmaan on muuallakin ongelmia, mutta tuo väli lienee pahin kaupunkialueella. - entinen asukki
Länsi-Tampereelta liikenne ei suju ollenkaan aamu- eikä iltaruuhkan aikaan. Bussit ovat täyteensullottuna ja aikaa kuluu ruuhkajonoissa. Hermot menee jo töihin mennessä. Lisäksi lännessä tehdas tupruttelee hajuja ympäristöön. Kauppakeskusalue on oikea sumppu, eikä kukaan näytä tuntevan liikennesääntöjä.
- Ninni__
Jep. Länsi-Tampereelle päin mennessä liikenne on jatkuvasti jumissa, pahimmillaan jos joudut kulkemaan kahdeksaan töihin ja neljältä pois. Itäpuolella liikenne toimii sentään joten kuten. Muuta samantien Kangasalle;) parissakymmenessä minuutissa Tampereelle ja pikkupaikkakunnan edut
- Aikuinen nainen ;)
Kaukajärvi,Kaleva,Tammela,Hatanpää mun mielestä hyvät paikat asua.. Noihin kolmeen vikaan paikkaan pääsee bussilla koska tahansa .. :)
- 14 v Hervannassa
Hervannassa on bussiyhteydet kunnossa, samoin muut palvelut. Kaupungin keskustaan pääsee tuossa tuokiossa, myös ruuhka-aikaan. Ympäristö on vehreää ja ihanteellista, eikä lähettyvillä ole pössytteleviä tehtaitakaan. Tietysti kannattaa katsoa mihin muuttaa, siellä esim. vuokrataloissa on suuria eroja. Etelä-Hervannassa on paljon kivannäköisiä asuinalueita.
- kysyvä ei eksy
Mitkä talot lentävänniemessä on vuokrataloja?Vai onko meille annettu väärää tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847