Miten ymmärsin upotuskasteen

Vierailia

Miten ymmärsin upotuskasteen olevan oikea kastetapa uskovalle.

Kun itse olin kastekysymyksen edessä, minulle tuli mieleen se, että nyt kun olen uskossa Jeesukseen, niin minä seuraan Jeesusta. Matt 3: 13-17: ”Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niin kuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.”

Jeesus teki tämän kasteella käymisen meille esimerkiksi. Eihän hänen, joka oli synnitön, olisi tarvinnut ottaa kastetta itsensä takia.

Ottiko Jeesus kasteen siksi, että Hän tiesi kuolevansa koko maailman synnin tähden, ja oli nouseva ylös kuolleista ja siten tulisi vaeltamaan uudessa elämässä ja ylösnousemusvoimassa. Sen sijaan meille kuuluu se että menemme kasteen hautaan, kuolla synnille ja nousta ylös uuteen elämään.

Room 6:4: ”Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.” 1 Piet. 3:21: ”Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta.”


Minun täytyi tehdä itselleni selväksi se seikka, että nyt minä seuraan Jeesusta, eikä silloin kenenkään ihmisen mielipide saa vaikuttaa siihen, menenkö kasteelle sillä tavalla kuin Jeesus näytti esimerkin.
Epävarmuus mielessäni kesti juuri sen verran aikaa, kun sydämessäni sanoin Jeesukselle myöntävän vastauksen, että tahdon mennä kasteelle, samalla tavalla kuin hänetkin oli kastettu. Asia selvisi minulle alle kahdessa kuukaudessa uskoon tulon hetkestä, mutta toteutus käytännön syistä vei vielä pari viikkoa pidemmälle.
Suuri rauha laskeutui sydämeeni, kun tein päätöksen seurata Herraa kasteen hautaan. Kävelin veteen ja upotuskasteen jälkeen tunsin olevani todellisesti autuas.



Vauvakaste vai uskovien upotuskaste

Suurin osa suomalaisista syntyy luterilaiseen perheeseen, koska luterilaisuus on Suomen valtion uskonto. Monet luterilaiset ovat joutuneet tarkistamaan kantansa kasteen suhteen uskoon tulemisen jälkeen.
Niin minullekin tapahtui, että jouduin tarkistamaan kantani. Meitä on paljon, mutta on myös kuuluisia luterilaisia, jotka ovat olleet kuuliaisia Herralle upotuskasteen suhteen.

Aapeli Saarisalo, arkeologi, jonka suomalaiset kyllä tuntevat, käänsi Uuden testamentinkin, kävi upotuskasteella vanhemmalla iällä Israelissa, vaikka olikin luterilainen, koska ymmärsi että vauvakaste ei ole pätevä, koska se suoritetaan vauvalle, ilman hänen ymmärtämistään asiasta, ilman henkilökohtaista uskoa Vapahtajaan, ilman mitään tajua siitä mitä tapahtuu.
Kasteen ottaminen on selkeästi ihmisen oma valinta seurata Herraa uudestisyntymisen jälkeen.



Minun on erittäin vaikea ymmärtää vauvakasteen puolustusta. Ensinnäkin, kun ihminen uudestisyntyy, niin hän on Jumalan lapsi, ja kun hän sitten armosta pääsee taivaaseen kastamattomana, niin mitä hän selittää Jumalalle, kun Herra arvioi hänen maallista vaellustaan.

Voimme kuvitella että tällainen keskustelu käydään siellä taivaassa: Herra kysyy: miksi et ottanut kastetta, vaikka Sanani niin opettaa? Sinä vastaat: Kyllä minun kummit voi todistaa, että minut vauvana kastettiin.
Mutta itse en tiedä asiasta mitään. Uskon vain että he puhuvat totta siinä että minut on vauvana kastettu. Herra kysyy: Minä kysyin sinun edesottamuksista kasteen suhteen, en sinun äitisi tai isäsi tai kummiesi ? Kuinka on, miksi et totellut käskyäni mennä kasteelle uskoontulon jälkeen? Sinä sanot: No kun kirkko on opettanut että yksi vauvakaste riittää.
Herra kysyy: Miksi et kysynyt minulta, mitä minä haluan sinun tekevän? Miksi kysyit kirkolta? Sillä enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Sinä sanot: Oi Herrani, anna anteeksi että olen ollut tottelematon Sanaasi kohtaan.
Herra sanoo: Kyllä sinulle annetaan armo, mutta täällä taivaassa sinun osastosi on tuolla uloimmalla laidalla, koska et maan päällä ollut vähimmässä käskyssäni kuuliainen. Jos olisit ollut kuuliainen ja tottelevainen maan päällä, sinun paikkasi täällä taivaassa olisi ollut lähempänä minun valtaistuintani, ja olisit saanut nauttia suurimmasta kirkkaudesta halki iankaikkisuuden.


Raamattu sanoo, että kuuliaisuus on parempi kuin uhri. Miksi emme iloiten olisi kuuliaisia Herran käskyille? Miksi tahtoisimme Herran mielen pahoittaa niskoittelullamme? Ei, vaan me seuraamme Herraa, minne ikinä Hän meneekin ja mitä ikinä Hän meille näyttää.



Miksi on vaikea ymmärtää uskovien kastetotuus?

Suomen kansa on tottunut vuosisatoja pitämään luterilaisuutta ainoana hyväksyttävänä uskontona. Siihen on kasvettu ja siksi se on osa ihmistä, vaikkei ole uudestisyntynyt.
Sitten jos alat ajatella jotakin uutta tapaa, vaikkakin raamatullisesti oikeaa tapaa elää uskovana, huomaat että pelko ja suuret epäilyt valtaavat mielen.
Niistä linnoituksista ei vapauduta sillä että sanotaan: etkö näe sitä suoraan Raamatusta kuinka asia on. Kyllä sen näkee suoraan Raamatusta, siitä ei voi olla kiinni. Vaan se on siitä kiinni, että oma mieli pitää vankina.
Ei uskalleta ottaa askelta joka on niin tyystin outo ja erilainen kuin mitä on tehnyt koko suku ja kaikki ystävät kautta vuosikymmenten.

Tämä on ajatusmaailman suuri linnoitus. Se tulee hajottaa maahan. Ennen kuin Pyhän hengen kautta ja Sanan kautta on tuo linnoitus murskattu maahan, se voi viedä aikaa.
Mutta voi olla että se hajoaa maahan nopeastikin, riippuen siitä, mille kyseinen ihminen antaa enempi valtaa. Mutta mahdotonta ei ole mikään muutos.
Inhimillisesti asia voi olla vaikea, mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Rukoillen asiat selviää. Hänen avulla me elämme uskon elämäämme joka hetki.

Pakottamalla ja paasaamalla ei kuitenkaan tule hyvää jälkeä. Kun tosiasiat on kerrottu, tieto jaettu, niin ihmisen halukkuudesta riippuen kasteratkaisuun päästään kun sydämen ovi avataan Pyhä hengen totuudelle kuuliaisuudessa. Pyhä Henki ei kuitenkaan ketään pakota eikä väkisin vie upotuskasteelle.



Tiit 3:5: ”pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
” 1 Piet.3:21: ”Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta.
” Room 5:1-7: ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteen kasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.”


Apt.2:38: ”Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”

Mark. 16:16: ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”

Vesikasteella käyntiin liittyy lupaus Pyhän Hengen lahjan saamisesta.

Kol. 3:17: ”Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.”



Apt. 8:27-39: ”Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.

Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja". Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.

Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niin kuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niin kuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois.
Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä." Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä.
Mikä estää kastamasta minua?" Niin Filippus sanoi hänelle: ”Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon.” Hän vastasi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.” Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa.”



36: ”Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" Tämä jae yllä kertoo, että hoviherra itse pyysi saada kasteen.

”Katso, tässä on vettä, mikä estää kastamasta minua?”

38: ”Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet”. Vaunut pysäytettiin. Kastaja ja kastettava kumpikin astuivat veteen. Filippus kastoi hoviherran.


Kastetta verrataan Raamatussa hautaan. Siinä astutaan alas hautaan, veden alle, ja noustaan ylös haudasta, kun noustaan vedestä ylös.
Tämä vertaus on juuri sitä, että me olemme kasteen kautta kuolleet ja niin pitää kasteen jälkeen vaeltaa uudessa elämässä ylösnousemusvoimassa. Se on vanhan ihmisen kuolema ja hautaus tilaisuus. Uusi luomus on se jonka kautta ylösnousemuselämä tapahtuu.


39: ”Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.” Kaste on iloinen asia.
Kuuliaisuuden askelissa kulkeminen tuo sydämeen iloa Herrassa. Siinä on päästy eroon vanhasta ihmisestä. Uusi elämä Kristuksessa on iloinen asia ja seuraava on Pyhän Hengen kaste.




Upotuskasteella on vuosituhanten perinne....

Mooses ja Israel

1 Kor. 10:1-5: ”Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.”


Kun Israelin kansa pääsi vapauteen Egyptistä, orjuuden pesästä, se on kuvaus myös meille siitä että meidät on maailman orjuudesta vapautettu Kristuksen Jeesuksen uhrin kautta. Nyt olemme uudestisyntyneitä ja vapaita orjuudesta, matkalla luvattuun maahan.

Kun Israelin kansa oli lähtenyt jo Egyptistä, he tulivat Punaiselle merelle. Sitä ei voinut ylittää vettä pitkin kävelemällä, eikä ollut soutuveneitä.

Koko Israelin suuri kansa seurasi Moosesta. Hän edustaa Kristusta nyt vertauskuvallisesti kun puhumme meidän elämästä. Mooseksen seuraajien tuli ylittää suuri vesi. Tässä meressä jokainen israelilainen sai kasteen Moosekseen 'pilvessä ja meressä'.
Jokaisen israelilaisen tuli itse kulkea omin neuvoin ja omasta halusta tuon meren halki seuraten Moosesta, jos halusi pelastua Egyptin armeijalta, ja siten tuholta. Tämä meren ylitys on kuvaus siitä, miten uudestisyntynyt uskova jättää orjuuden ja astuu kasteveteen, katkaisten sen kautta kaikki siteet maailmaan, siihen Egyptin orjuuden pesään.

Meidät kastetaan upottamalla veteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, joka on pelastajamme. Israelilaiset saivat kasteen Moosekseen 'pilvessä ja meressä' sillä Mooses oli Israelilaisten pelastaja, se näkyvä keulakuva. Tosiasiassa heidänkin pelastajansa oli se kallio, joka heitä seurasi, eli Jeesus Kristus.
Jumala itse toi Israelin kansan väkevällä kädellä ulos Egyptistä ja kuljetti halki erämaan lupausten maahan, Kanaanin maahan. Näin me näemme, että vesi nyt pelastaa meidätkin kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista.

Kaste on suuri vedenjakaja, joka erottaa pelastetut niistä jotka ovat vielä maailman orjuudessa.



Jeesus elää!

56

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Israel.

      "Jokaisen israelilaisen tuli itse kulkea omin neuvoin ja omasta halusta tuon meren halki seuraten Moosesta, jos halusi pelastua Egyptin armeijalta, ja siten tuholta. Tämä meren ylitys on kuvaus siitä, miten uudestisyntynyt uskova jättää orjuuden ja astuu kasteveteen, katkaisten sen kautta kaikki siteet maailmaan, siihen Egyptin orjuuden pesään."
      --

      Kyllä Israelin kansaan kuului tuhansia eri ikäisiä lapsia, joita jouduttiin kantamaan sylissä. Myös sylilapset saivat saman kasteen "bapditzoon" koko kansan kulkiessa pilvessä ja meressä "kuivin jaloin", siis heitä ei upotettu veteen kasteen aikana. Kasteessa koko kansa myös sylilapset saivat Kristuksen Hengen ja koko kansa uskoi kasteen jälkeen Herraan.

      2. Moos. 14:31

      Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta.

      • että tuo

        sama nimimerkki vähän väliä monistaa tuota samaa harhaansa siitä, että israelilaisille olisi syntynyt usko vasta meren ylityksen jälkeen.
        Hebr 11:29 "Uskon kautta he kulkivat poikki
        Punaisen meren, ikäänkuin kuivalla maalla."
        Se usko oli syntynyt jo Egyptissä Mooseksen saar-
        nan vaikutuksesta. "Usko tulee kuulemisesta"!!!!!

        Israelilaiset kulkivat KUIVAA MYÖTEN. Aika eri-
        koinen kaste- kuivakaste!!!!!!!!!
        Taas hän toistaa tuota samma harhaa, että kaikki
        saivat kasteen. Raamattu osoittaa, että " ISÄT
        SAIVAT KASTEEN MOOSEKSEEN"!!!!!!!!!!
        Ei siinä puhuta vauvoista mitään.
        Isien tehtävä oli johtaa perhettään seuraamaan
        Mooseksen antamaa käskyä.

        Taas parin päivän päästä nimim "oikaisen" vääris-
        tää Raamatun ilmoitusta.


      • pilvessä ja meressä
        että tuo kirjoitti:

        sama nimimerkki vähän väliä monistaa tuota samaa harhaansa siitä, että israelilaisille olisi syntynyt usko vasta meren ylityksen jälkeen.
        Hebr 11:29 "Uskon kautta he kulkivat poikki
        Punaisen meren, ikäänkuin kuivalla maalla."
        Se usko oli syntynyt jo Egyptissä Mooseksen saar-
        nan vaikutuksesta. "Usko tulee kuulemisesta"!!!!!

        Israelilaiset kulkivat KUIVAA MYÖTEN. Aika eri-
        koinen kaste- kuivakaste!!!!!!!!!
        Taas hän toistaa tuota samma harhaa, että kaikki
        saivat kasteen. Raamattu osoittaa, että " ISÄT
        SAIVAT KASTEEN MOOSEKSEEN"!!!!!!!!!!
        Ei siinä puhuta vauvoista mitään.
        Isien tehtävä oli johtaa perhettään seuraamaan
        Mooseksen antamaa käskyä.

        Taas parin päivän päästä nimim "oikaisen" vääris-
        tää Raamatun ilmoitusta.

        Ps. 81:7

        (81:8) Hädässäsi sinä huusit, ja minä vapautin sinut; ukkospilven peitosta minä vastasin sinulle, minä koettelin sinua Meriban veden luona." Sela.

        "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme OLIVAT KAIKKI pilven alla ja KULKIVAT KAIKKI meren läpi
        ja SAIVAT KAIKKI KASTEEN Moosekseen pilvessä ja meressä ja söivät kaikki samaa hengellistä ruoka ja JOIVAT KAIKKI samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        "Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin KANSA pelkäsi Herraa ja USKOI HERRAAN ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta."

        "Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."


      • mathetes
        että tuo kirjoitti:

        sama nimimerkki vähän väliä monistaa tuota samaa harhaansa siitä, että israelilaisille olisi syntynyt usko vasta meren ylityksen jälkeen.
        Hebr 11:29 "Uskon kautta he kulkivat poikki
        Punaisen meren, ikäänkuin kuivalla maalla."
        Se usko oli syntynyt jo Egyptissä Mooseksen saar-
        nan vaikutuksesta. "Usko tulee kuulemisesta"!!!!!

        Israelilaiset kulkivat KUIVAA MYÖTEN. Aika eri-
        koinen kaste- kuivakaste!!!!!!!!!
        Taas hän toistaa tuota samma harhaa, että kaikki
        saivat kasteen. Raamattu osoittaa, että " ISÄT
        SAIVAT KASTEEN MOOSEKSEEN"!!!!!!!!!!
        Ei siinä puhuta vauvoista mitään.
        Isien tehtävä oli johtaa perhettään seuraamaan
        Mooseksen antamaa käskyä.

        Taas parin päivän päästä nimim "oikaisen" vääris-
        tää Raamatun ilmoitusta.

        Israelin kansa aivan oikein saivat uskon vielä Egyptissä ollessaan kun he "uskoivat Mooseksen" julistaman Jumalan käskyn teurastaa uhrilammas ja sivellä oviensa puitteet, eli pihtipielet niiden verellä jotta heidän kohdallaan ei tapahtuisi sitä tuhoa jonka Jumala Egyptille oli suorittava. Lammasten ja karitsoiden uhriveren nähtyään ovien pihtipielissä Herra kävi heidän ohitseen ja niin he säästyivät Jumalan rangaistukselta! - (2 Moos 12 luku)! Vasta tämän tapahtuman jälkeen Israelin kansa lähti egyptistä Mooseksen johdolla kohti luvattua maata - luvuissa (13 ja 14)..jne...!

        Tuo lammasten teurastus oli alkavaa pääsiäistapahtumaa, eli egyptin orjuuden vapautumisesta alkanut muistojuhla - (pesah)= "pääsiäinen"!


      • terence.hill
        mathetes kirjoitti:

        Israelin kansa aivan oikein saivat uskon vielä Egyptissä ollessaan kun he "uskoivat Mooseksen" julistaman Jumalan käskyn teurastaa uhrilammas ja sivellä oviensa puitteet, eli pihtipielet niiden verellä jotta heidän kohdallaan ei tapahtuisi sitä tuhoa jonka Jumala Egyptille oli suorittava. Lammasten ja karitsoiden uhriveren nähtyään ovien pihtipielissä Herra kävi heidän ohitseen ja niin he säästyivät Jumalan rangaistukselta! - (2 Moos 12 luku)! Vasta tämän tapahtuman jälkeen Israelin kansa lähti egyptistä Mooseksen johdolla kohti luvattua maata - luvuissa (13 ja 14)..jne...!

        Tuo lammasten teurastus oli alkavaa pääsiäistapahtumaa, eli egyptin orjuuden vapautumisesta alkanut muistojuhla - (pesah)= "pääsiäinen"!

        Hyvin te vaihdatte puheenaiheen ja suljette silmänne siltä, että LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!


        Menikö jakeluun? Menikö? No eipä tietenkään, ei ei...


      • se jakeluun.
        terence.hill kirjoitti:

        Hyvin te vaihdatte puheenaiheen ja suljette silmänne siltä, että LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!


        Menikö jakeluun? Menikö? No eipä tietenkään, ei ei...

        Ilmankos kaikki israelilaiset hukkuivat erämaahan,
        kun saivat tällaisen kuivakasteen.

        Voisitko vielä toistaa, että kaikki israelilaiset
        hukkuivat erämaahan, Joosuaa ja Kaalebia lukuunot-
        tamatta.
        Noin siinä käy, kun kuvittelee, että se kuiva-
        kaste riittää.


      • lukemaasi???????
        pilvessä ja meressä kirjoitti:

        Ps. 81:7

        (81:8) Hädässäsi sinä huusit, ja minä vapautin sinut; ukkospilven peitosta minä vastasin sinulle, minä koettelin sinua Meriban veden luona." Sela.

        "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme OLIVAT KAIKKI pilven alla ja KULKIVAT KAIKKI meren läpi
        ja SAIVAT KAIKKI KASTEEN Moosekseen pilvessä ja meressä ja söivät kaikki samaa hengellistä ruoka ja JOIVAT KAIKKI samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        "Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin KANSA pelkäsi Herraa ja USKOI HERRAAN ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta."

        "Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

        "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että ISÄMME OLIVAT KAIKKI pilven alla ja KULKIVAT KAIKKI meren läpi.

        Siis ISÄMME. Tajuatko, mikä on isän ja vauvan ero???
        No, minäpä autan.Isät osaavat itse kävellä mutta
        vauvaa pitää kantaa. Miten se vauva KULKI meren
        läpi?????????


      • bapditzoon
        lukemaasi??????? kirjoitti:

        "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että ISÄMME OLIVAT KAIKKI pilven alla ja KULKIVAT KAIKKI meren läpi.

        Siis ISÄMME. Tajuatko, mikä on isän ja vauvan ero???
        No, minäpä autan.Isät osaavat itse kävellä mutta
        vauvaa pitää kantaa. Miten se vauva KULKI meren
        läpi?????????

        Käskeekö sisälläsi oleva henki sanomaan, että jätä naiset ja lapset egyptiläisille?

        Israelin kansan kastetuista jäsenistä suurin osa oli eri ikäisiä lapsia nuoria, jotka saivat kasteen pilvessä ja meressä ja kulkivat turvaan Jumalan järjestämän vesi-ihmeen (kasteen)kautta meren toiselle rannalle. Egyptiläiset sotajoukot yrittivät tehdä saman, mutta heidät upotettiin meren syvyyteen. (esikuvallista lapsikaste/lahkojen upotus)

        Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostan käteni kansakuntien puoleen, kohotan lippuni kansoja kohti, niin he tuovat sinun poikasi sylissänsä ja kantavat sinun tyttäresi olkapäillään.


      • jeps.
        se jakeluun. kirjoitti:

        Ilmankos kaikki israelilaiset hukkuivat erämaahan,
        kun saivat tällaisen kuivakasteen.

        Voisitko vielä toistaa, että kaikki israelilaiset
        hukkuivat erämaahan, Joosuaa ja Kaalebia lukuunot-
        tamatta.
        Noin siinä käy, kun kuvittelee, että se kuiva-
        kaste riittää.

        Israelin vihaaja. Oikein Iisebelin henki?

        Eipä kannattaisi laillasi herjata Jumalan silmäteräkansan Israelin lasten kastetta.

        "Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."


      • uskomaan Jumalan
        bapditzoon kirjoitti:

        Käskeekö sisälläsi oleva henki sanomaan, että jätä naiset ja lapset egyptiläisille?

        Israelin kansan kastetuista jäsenistä suurin osa oli eri ikäisiä lapsia nuoria, jotka saivat kasteen pilvessä ja meressä ja kulkivat turvaan Jumalan järjestämän vesi-ihmeen (kasteen)kautta meren toiselle rannalle. Egyptiläiset sotajoukot yrittivät tehdä saman, mutta heidät upotettiin meren syvyyteen. (esikuvallista lapsikaste/lahkojen upotus)

        Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostan käteni kansakuntien puoleen, kohotan lippuni kansoja kohti, niin he tuovat sinun poikasi sylissänsä ja kantavat sinun tyttäresi olkapäillään.

        Sanaan, eikä lisäämään siihen omia tulkintoja, kuten
        sinä teet.
        Tee siis parannus ja anna kastaa itsesi!!!!!!


      • bapditzoo
        uskomaan Jumalan kirjoitti:

        Sanaan, eikä lisäämään siihen omia tulkintoja, kuten
        sinä teet.
        Tee siis parannus ja anna kastaa itsesi!!!!!!

        Herodeksen henki, tuo kostonhimoinen henki yrittää jatkaa työtään alle kaksivuotisten lasten parissa yrittäen estää lapsilta kristillisen kasteen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kristillisen seurakunnan yhteyteen pääsemiseksi.

        Lasten kasteessa kostonhimoisen aiheet tehdään turhiksi.
        Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.


      • päinvastoin
        jeps. kirjoitti:

        Israelin vihaaja. Oikein Iisebelin henki?

        Eipä kannattaisi laillasi herjata Jumalan silmäteräkansan Israelin lasten kastetta.

        "Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

        Minä rakastan Israelia ja sen Jumalaa mutta vihaan
        Raamatun sanan väärentäjiä.
        Israelilaiset kulkivat uskon kautta halki Punaisen
        meren, kuivaa myöten.
        Isät, jotka saivat kasteen Moosekseen, ohjasivat perhekuntiaan seuraamaan Mooseksen käskyjä ja
        se pilvi, joka heitä seurasi, oli KRISTUS.
        Jotkut halveksivat Jumalan Sanaa, ja muuttavat
        Kristuksenkin vedeksi. Todella ala-arvoista Sanan
        väärentämistä.


      • sanottu
        bapditzoo kirjoitti:

        Herodeksen henki, tuo kostonhimoinen henki yrittää jatkaa työtään alle kaksivuotisten lasten parissa yrittäen estää lapsilta kristillisen kasteen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kristillisen seurakunnan yhteyteen pääsemiseksi.

        Lasten kasteessa kostonhimoisen aiheet tehdään turhiksi.
        Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

        mutta tuo Herodeksen henki on se valheen henki, joka estää
        lapsilta taivaskelpoisuuden ja VAATII HEILLE KAS-
        TETTA. Ilman sitä nämä muka olisivat kadotettuja.
        Nämä kostonhimoiset oikein nauttivat, kun kuvit-
        televat kastamattomien lasten joutuvan kadotukseen.

        Onneksi Jeesus rakastaa lapsia eikä aseta heille
        mitään kastevaatimusta, vaan he kelpaavat hänelle
        sellaisenaan. Hän jopa otti heitä syliinsä ja
        siunasi heitä, eikä ollut puhettakaan mistään
        kasteesta.


      • 1Joh.
        päinvastoin kirjoitti:

        Minä rakastan Israelia ja sen Jumalaa mutta vihaan
        Raamatun sanan väärentäjiä.
        Israelilaiset kulkivat uskon kautta halki Punaisen
        meren, kuivaa myöten.
        Isät, jotka saivat kasteen Moosekseen, ohjasivat perhekuntiaan seuraamaan Mooseksen käskyjä ja
        se pilvi, joka heitä seurasi, oli KRISTUS.
        Jotkut halveksivat Jumalan Sanaa, ja muuttavat
        Kristuksenkin vedeksi. Todella ala-arvoista Sanan
        väärentämistä.

        Kaikki kolme todistajaa pitää olla ja niiltä pitää tulla sama todistus. Sinulta puuttuu Hengen ja veden ja veren yhteinen todistus. Et ole kristitty.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Eihän ne ole edes mitään kristittyjä, jotka jättävät lapsensa kristillisen kasteen ulkopuolelle, egyptiläisten puolelle.

        "Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."


      • kastekäsky uusi liitto
        sanottu kirjoitti:

        mutta tuo Herodeksen henki on se valheen henki, joka estää
        lapsilta taivaskelpoisuuden ja VAATII HEILLE KAS-
        TETTA. Ilman sitä nämä muka olisivat kadotettuja.
        Nämä kostonhimoiset oikein nauttivat, kun kuvit-
        televat kastamattomien lasten joutuvan kadotukseen.

        Onneksi Jeesus rakastaa lapsia eikä aseta heille
        mitään kastevaatimusta, vaan he kelpaavat hänelle
        sellaisenaan. Hän jopa otti heitä syliinsä ja
        siunasi heitä, eikä ollut puhettakaan mistään
        kasteesta.

        Onneksi Jeesus rakastaa lapsia eikä aseta heille
        mitään kastevaatimusta, vaan he kelpaavat hänelle
        sellaisenaan. Hän jopa otti heitä syliinsä ja
        siunasi heitä, eikä ollut puhettakaan mistään
        kasteesta.
        --

        Jeesus ei todellakaan kastanut vanhan liiton aikaisella vain aikuisille tarkoitetulla Johanneksen vesikasteella ketään, ei aikuisia, eikä lapsia (Joh.4.2)

        Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen astumista.
        Kristillinen perhekaste alkoi vasta helluntaina. Kristillisessä kasteessa on mukana Pyhän Henki sanan ja veden lisäksi.
        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • sinun todistuksesi
        1Joh. kirjoitti:

        Kaikki kolme todistajaa pitää olla ja niiltä pitää tulla sama todistus. Sinulta puuttuu Hengen ja veden ja veren yhteinen todistus. Et ole kristitty.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Eihän ne ole edes mitään kristittyjä, jotka jättävät lapsensa kristillisen kasteen ulkopuolelle, egyptiläisten puolelle.

        "Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."

        ovat samanlaisia kuin väärentämäsi Raamatunkohdat,
        niin en minä sellaisella tee yhtään mitään.

        Sinun todistuksesi on tämä:" Mutta vaikka enkeli
        taivaasta tulisi ja julistaisi evankeljumia, joka on
        vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet,
        hän olkoon kirottu."

        Olisiko syytä tehdä parannus???


      • 1.Joh.
        sinun todistuksesi kirjoitti:

        ovat samanlaisia kuin väärentämäsi Raamatunkohdat,
        niin en minä sellaisella tee yhtään mitään.

        Sinun todistuksesi on tämä:" Mutta vaikka enkeli
        taivaasta tulisi ja julistaisi evankeljumia, joka on
        vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet,
        hän olkoon kirottu."

        Olisiko syytä tehdä parannus???

        Käskeekö sisälläsi oleva henki sanomaan Jumalan sanasta noin?

        "ovat samanlaisia kuin väärentämäsi Raamatunkohdat,
        niin en minä sellaisella tee yhtään mitään."


        Eevalle tuo sama henki sanoi Jumalan sanoista aikanaan: "mahtoiko Jumala todella sanoa niin, ei suinkaan,vaan tulette Jumalan veroiseksi...


      • henki on
        kastekäsky uusi liitto kirjoitti:

        Onneksi Jeesus rakastaa lapsia eikä aseta heille
        mitään kastevaatimusta, vaan he kelpaavat hänelle
        sellaisenaan. Hän jopa otti heitä syliinsä ja
        siunasi heitä, eikä ollut puhettakaan mistään
        kasteesta.
        --

        Jeesus ei todellakaan kastanut vanhan liiton aikaisella vain aikuisille tarkoitetulla Johanneksen vesikasteella ketään, ei aikuisia, eikä lapsia (Joh.4.2)

        Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen astumista.
        Kristillinen perhekaste alkoi vasta helluntaina. Kristillisessä kasteessa on mukana Pyhän Henki sanan ja veden lisäksi.
        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        myös vaatijan henki. Se vaatii lapsillekkin kai-
        kenlaisia maagisia temppuja, joilla uskotellaan
        lapsen pelastuvan. Jotkut herkät luonteet pelkää-
        vät, että tämä peloittelu on totta,ja vievät lapsensa kastettavaksi, mutta Raamattu
        sanoo,
        Matt 18:10 "Katsokaa, etette halveksu yhtään näistä pienistä, sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun isäni kasvot."

        On ihanaa, että pienillä lapsilla on enkeli taivaassa, joka suojelee häntä ja varjelee siihen saakka, kunnes hän itse ymmärtää turvautua taivaan isään.


      • kehoittaa aina
        1.Joh. kirjoitti:

        Käskeekö sisälläsi oleva henki sanomaan Jumalan sanasta noin?

        "ovat samanlaisia kuin väärentämäsi Raamatunkohdat,
        niin en minä sellaisella tee yhtään mitään."


        Eevalle tuo sama henki sanoi Jumalan sanoista aikanaan: "mahtoiko Jumala todella sanoa niin, ei suinkaan,vaan tulette Jumalan veroiseksi...

        varoittamaan harhaan menneitä ja ohjaamaan heitä
        oikealle tielle.


      • varjelus
        henki on kirjoitti:

        myös vaatijan henki. Se vaatii lapsillekkin kai-
        kenlaisia maagisia temppuja, joilla uskotellaan
        lapsen pelastuvan. Jotkut herkät luonteet pelkää-
        vät, että tämä peloittelu on totta,ja vievät lapsensa kastettavaksi, mutta Raamattu
        sanoo,
        Matt 18:10 "Katsokaa, etette halveksu yhtään näistä pienistä, sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun isäni kasvot."

        On ihanaa, että pienillä lapsilla on enkeli taivaassa, joka suojelee häntä ja varjelee siihen saakka, kunnes hän itse ymmärtää turvautua taivaan isään.

        Varjelus ei ole vielä sama asia kuin sielun pelastus. Kukaan ei ole vielä uudestisyntynyt ennen kastetta, vaikka on suojelusenkeleitä. Lihasta syntyy liha. Ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä.

        Vasta arkissa on suojassa.


      • alohaopla
        terence.hill kirjoitti:

        Hyvin te vaihdatte puheenaiheen ja suljette silmänne siltä, että LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!

        TOISTAN: LAPSETKIN KULKIVAT MUIDEN ISRAELILAISTEN MUKANA PUNAISEN MEREN LÄPI!


        Menikö jakeluun? Menikö? No eipä tietenkään, ei ei...

        SITTEN KIELTEINEN PUOLI - EPÄUSKOINEN JUMALATON KANSA.

        Kuinka paljo kansaa lapset mukaanlukien (LAPSET KUULUVAT KANSAAN) valitettavasti hukkui Nooan päivinä ja Lootin päivinä.

        1. Moos. 18:25
        Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"

        PELASTUUKO LAPSET SIIS AUTOMAATTISESTI SELLAISENAAN ?!? OHKO JOLLAKIN VARMA TIETO, JOKA ON VAHVEMPI KUIN MITÄ NOOAN JA LOOTIN AJAN RAAMATULLISET TAPAHTUMAT OSOITTAVAT JA VÄÄJÄÄMÄTTÖMÄSTI TODISTAVAT ?!?


      • alohaopla
        varjelus kirjoitti:

        Varjelus ei ole vielä sama asia kuin sielun pelastus. Kukaan ei ole vielä uudestisyntynyt ennen kastetta, vaikka on suojelusenkeleitä. Lihasta syntyy liha. Ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä.

        Vasta arkissa on suojassa.

        Ulkonaisesti siis Jumala antaa aurinkonsa ja sateensa niin väärille kuin vanhurskaillekin.


      • lapsenvihaajat
        varjelus kirjoitti:

        Varjelus ei ole vielä sama asia kuin sielun pelastus. Kukaan ei ole vielä uudestisyntynyt ennen kastetta, vaikka on suojelusenkeleitä. Lihasta syntyy liha. Ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä.

        Vasta arkissa on suojassa.

        Jos enkelit varjelevat pientä lasta, niin nämä
        lapsenvihaajat eivät sitä usko, vaan luottavat
        kastemagiaan enemmän kuin Jumalan sanaan.
        Sielunvihollinen käy heidän avullaan ympäri kuin
        kiljuva jalopeura ja koettaa mitätöidä Jeesuksen
        sanat.
        Kuitenkin Jeesus rakastaa lapsia, siunaa heitä eikä vaadi heille mitään taikatemppuja tai rituaaleja vaan sanoo:
        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö
        heitä, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta."
        Nämä lapsenvihaajat koettavat estää lapsilta kel-
        poisuuden Jeesuksen luo vaatimalla kastetta näil-
        le pienille.


      • eepu*
        alohaopla kirjoitti:

        SITTEN KIELTEINEN PUOLI - EPÄUSKOINEN JUMALATON KANSA.

        Kuinka paljo kansaa lapset mukaanlukien (LAPSET KUULUVAT KANSAAN) valitettavasti hukkui Nooan päivinä ja Lootin päivinä.

        1. Moos. 18:25
        Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"

        PELASTUUKO LAPSET SIIS AUTOMAATTISESTI SELLAISENAAN ?!? OHKO JOLLAKIN VARMA TIETO, JOKA ON VAHVEMPI KUIN MITÄ NOOAN JA LOOTIN AJAN RAAMATULLISET TAPAHTUMAT OSOITTAVAT JA VÄÄJÄÄMÄTTÖMÄSTI TODISTAVAT ?!?

        Katso:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021695498
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021804119


      • Nooa.
        lapsenvihaajat kirjoitti:

        Jos enkelit varjelevat pientä lasta, niin nämä
        lapsenvihaajat eivät sitä usko, vaan luottavat
        kastemagiaan enemmän kuin Jumalan sanaan.
        Sielunvihollinen käy heidän avullaan ympäri kuin
        kiljuva jalopeura ja koettaa mitätöidä Jeesuksen
        sanat.
        Kuitenkin Jeesus rakastaa lapsia, siunaa heitä eikä vaadi heille mitään taikatemppuja tai rituaaleja vaan sanoo:
        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö
        heitä, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta."
        Nämä lapsenvihaajat koettavat estää lapsilta kel-
        poisuuden Jeesuksen luo vaatimalla kastetta näil-
        le pienille.

        Vanhemmat opettivat samanlaista lasten viattomuusoppia Sodoman ja Nooan päivinä ja kielsivät samalla tavoin perisynnin turmeluksen.

        26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
        28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

        Jeesukseen pelastajana uskovat kristityt vanhemmat vievät lapsensa kristilliselle kasteelle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
        Room.6:3


      • mathetes
        Nooa. kirjoitti:

        Vanhemmat opettivat samanlaista lasten viattomuusoppia Sodoman ja Nooan päivinä ja kielsivät samalla tavoin perisynnin turmeluksen.

        26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
        28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

        Jeesukseen pelastajana uskovat kristityt vanhemmat vievät lapsensa kristilliselle kasteelle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
        Room.6:3

        Tuon ajatuksen esiin kirjoituksesi loppuosassa olevasta jakeesta jonka esiin toit, elikä...

        Kirjoitit-
        ("Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Room.6:3.)

        Vastaan-
        Oletko ajatellut koskaan kenelle Paavali tuossa puhettaan pitää!? Mitä mieltä olet??? Vastaus tuohon löytyy edeltävästä luvusta (Room 5:1-2) jakeista joka ensin kannattaa lukea ja vasta sitte tuo jae jonka laitoit esiin! Luetaanpa nuo edellisen luvun jakeet!

        (Room 5:1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme",
        ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo!)

        Huomasitko? Paavali siis ei pitänyt puhettaan ihan keille tahansa ihmisille ja ei ainakaan "luterilaisille", vaan aivan tavallisille Jeesukseen uskoville ihmisille jotka uskonsa perusteella ovat kastetut Kristukseen!

        Jos me tunteittemme ohjaamina revimme yhden jakeen sieltä ja toisen täältä erilleen asiayhteydestään, niin noin silloin voi käydä, että asia muuttuu muuksi kuin miksi se alunperin on tarkoitettu! Ymmärsitkö nyt tuon asiakokonaisuuden tärkeyden? Siis ne kastetut joille Paavali puhui, olivat jo aiemmin uskoontulleita ihmisiä jotka olivat uskonsa perustella kastetut Kristukseen, tämä näin tässä vielä kertaalleen huomioksi! :)


        Siunausta!


      • osata kuin
        Nooa. kirjoitti:

        Vanhemmat opettivat samanlaista lasten viattomuusoppia Sodoman ja Nooan päivinä ja kielsivät samalla tavoin perisynnin turmeluksen.

        26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
        27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
        28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

        Jeesukseen pelastajana uskovat kristityt vanhemmat vievät lapsensa kristilliselle kasteelle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
        Room.6:3

        nuo pari Raamatun jaetta, joita hän toistaa parin
        päivän välein. Olisi syytä laajentaa hieman
        Raamatuntuntemusta.
        Opeteleppas vielä kolmaskin kohta.
        Ps 106:37-38
        "Ja he uhrasivat poikiansa ja tyttäriänsä riivaajille.
        He vuodattiva VIATONTA VERTA, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät Kanaanin epäjumalille."

        Kysymys kuuluu: Olivatko nämä riivaajille uhratut
        lapset viattomia vai syntisiä?


      • kastaa pitää
        osata kuin kirjoitti:

        nuo pari Raamatun jaetta, joita hän toistaa parin
        päivän välein. Olisi syytä laajentaa hieman
        Raamatuntuntemusta.
        Opeteleppas vielä kolmaskin kohta.
        Ps 106:37-38
        "Ja he uhrasivat poikiansa ja tyttäriänsä riivaajille.
        He vuodattiva VIATONTA VERTA, poikiensa ja tyttäriensä verta, uhraten heidät Kanaanin epäjumalille."

        Kysymys kuuluu: Olivatko nämä riivaajille uhratut
        lapset viattomia vai syntisiä?

        3 (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
           
        3 Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

        Job 25:4
           
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

        5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]


      • uskaltanut
        kastaa pitää kirjoitti:

        3 (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
           
        3 Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

        Job 25:4
           
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

        5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

        vastata kysymykseen??
        Pelkäätkö, että totuus paljastuisi sinullekin?


      • eepu*
        kastaa pitää kirjoitti:

        3 (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
           
        3 Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

        Job 25:4
           
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

        5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

        hän tulee synnintuntoon, ei ennen!!!

        Mitä tulee tuohon vauva-valeluun, niin sehän nyt ei ole kaste ensinkään, se on epäraamatullinen valhe, Raamattu ei sitä TUNNE, eikö tämä mene perille, vai mikä patologinen diagnoosi teistä pitäisi antaa, sillä todisteen sanovat, että se on paavin/roomalaiskatolisen kirkon HARHAOPPI, eikä siten uskonmukainen upotuskaste ollenkaan, joka/mikä ihmiseltä vaaditaan Jumalan luo tulemiseksi ja näin sovitukseen ja pelastuksen armoon liittymiseksi!

        Ja koskapa vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!!
        … sillä tuo on niiden väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

        .. Sillä; nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut!

        Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
        …. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!

        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

        Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”

        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
        *
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • Sodoma ja Gomorra.
        uskaltanut kirjoitti:

        vastata kysymykseen??
        Pelkäätkö, että totuus paljastuisi sinullekin?

        vain Jeesus on täysin synnitön, koska Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.

        Ihminen on syntinen jo sikiämisestään alkaen.

        Sodomasta sen ajan suurkaupungista ei löytynyt 10 varhurskasta, niin nuo kaupungit olisi säästetty. Lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli kymmeniä tuhansia. Mutta enkeli ei tullut hakemaan ensin pois "viattomia" lapsia.

        Paavali sanoo vielä näin n. 40-50 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen uuden liiton aikan, jolloin lapset syntyvät elelleen synnin alle.

        Room. 3:10
           
        Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]

        1. Piet. 3:21
           
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]


      • adventtina
        eepu* kirjoitti:

        hän tulee synnintuntoon, ei ennen!!!

        Mitä tulee tuohon vauva-valeluun, niin sehän nyt ei ole kaste ensinkään, se on epäraamatullinen valhe, Raamattu ei sitä TUNNE, eikö tämä mene perille, vai mikä patologinen diagnoosi teistä pitäisi antaa, sillä todisteen sanovat, että se on paavin/roomalaiskatolisen kirkon HARHAOPPI, eikä siten uskonmukainen upotuskaste ollenkaan, joka/mikä ihmiseltä vaaditaan Jumalan luo tulemiseksi ja näin sovitukseen ja pelastuksen armoon liittymiseksi!

        Ja koskapa vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!!
        … sillä tuo on niiden väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

        .. Sillä; nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut!

        Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
        …. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!

        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

        Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”

        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
        *
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        tuo harhaoppisi ei edes erota vanhaa ja uutta liittoa toisistaan,ja vielä ihmettelet miksi sellaista sekaoppia ei lueta kristinoppiin kuuluvaksi


      • uskaltanut
        Sodoma ja Gomorra. kirjoitti:

        vain Jeesus on täysin synnitön, koska Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.

        Ihminen on syntinen jo sikiämisestään alkaen.

        Sodomasta sen ajan suurkaupungista ei löytynyt 10 varhurskasta, niin nuo kaupungit olisi säästetty. Lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli kymmeniä tuhansia. Mutta enkeli ei tullut hakemaan ensin pois "viattomia" lapsia.

        Paavali sanoo vielä näin n. 40-50 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen uuden liiton aikan, jolloin lapset syntyvät elelleen synnin alle.

        Room. 3:10
           
        Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]

        1. Piet. 3:21
           
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

        vastata kysymykseen.

        Oliko se niin arkaluontoinen?


      • eepu*
        adventtina kirjoitti:

        tuo harhaoppisi ei edes erota vanhaa ja uutta liittoa toisistaan,ja vielä ihmettelet miksi sellaista sekaoppia ei lueta kristinoppiin kuuluvaksi

        "Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Ks. Matt.5.Luku)


      • alohaopla
        lapsenvihaajat kirjoitti:

        Jos enkelit varjelevat pientä lasta, niin nämä
        lapsenvihaajat eivät sitä usko, vaan luottavat
        kastemagiaan enemmän kuin Jumalan sanaan.
        Sielunvihollinen käy heidän avullaan ympäri kuin
        kiljuva jalopeura ja koettaa mitätöidä Jeesuksen
        sanat.
        Kuitenkin Jeesus rakastaa lapsia, siunaa heitä eikä vaadi heille mitään taikatemppuja tai rituaaleja vaan sanoo:
        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö
        heitä, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta."
        Nämä lapsenvihaajat koettavat estää lapsilta kel-
        poisuuden Jeesuksen luo vaatimalla kastetta näil-
        le pienille.

        Pelastuuko lapsi uskon kautta, vai vaan ns. viattomuutensa tähden?


      • Uutta liittoa
        adventtina kirjoitti:

        tuo harhaoppisi ei edes erota vanhaa ja uutta liittoa toisistaan,ja vielä ihmettelet miksi sellaista sekaoppia ei lueta kristinoppiin kuuluvaksi

        Room. 10:4
           
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Mark. 9:42
           
        Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        noilta pieniltä sylivauvoilta kristillisen kasteen estäville on varattuna myllynkiviä


      • vaan, jos
        alohaopla kirjoitti:

        Pelastuuko lapsi uskon kautta, vai vaan ns. viattomuutensa tähden?

        helpottaa sinua!


      • eepu*
        alohaopla kirjoitti:

        Pelastuuko lapsi uskon kautta, vai vaan ns. viattomuutensa tähden?

        Tuo mainitsemasi "USKO-asia", se on ymmärtäviä kuulevia ihmisiä koskeva (sinua!), joille Evankeliumia on julistettu (Apt.2:38), mutta eivät ota sitä vastaan.
        Sillä tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON MUKAAN ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!

        Paljon on ihmisiä, jotka pelastuvat tietämättä Vapahtajasta ja Pyhästä Hengestä, -- joka vasta viimepäivinä (Helluntaina) vuodatettiin sitä pyytäviin rukoileviin USKOVIIN!!
        *
        Katso lisää ja ymmärrä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021805074#22000000021805074
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021577535#22000000021577535


      • vaittomuusoppisi
        eepu* kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi "USKO-asia", se on ymmärtäviä kuulevia ihmisiä koskeva (sinua!), joille Evankeliumia on julistettu (Apt.2:38), mutta eivät ota sitä vastaan.
        Sillä tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON MUKAAN ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!

        Paljon on ihmisiä, jotka pelastuvat tietämättä Vapahtajasta ja Pyhästä Hengestä, -- joka vasta viimepäivinä (Helluntaina) vuodatettiin sitä pyytäviin rukoileviin USKOVIIN!!
        *
        Katso lisää ja ymmärrä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021805074#22000000021805074
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021577535#22000000021577535

        tuon vaittomuusteorian mukaan Sodomasta ja Gomorasta olisi pitänyt pelastua tuhansia pieniä lapsia, mitäs syntiä ne olivat tehneet?

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."


      • eepu*
        vaittomuusoppisi kirjoitti:

        tuon vaittomuusteorian mukaan Sodomasta ja Gomorasta olisi pitänyt pelastua tuhansia pieniä lapsia, mitäs syntiä ne olivat tehneet?

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON mukaan ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!

        Sillä; paljon on ihmisiä, jotka pelastuvat tietämättä USKOSTA VAPAHTAJAAN ja PYHÄSTÄ HENGESTÄ, -- joka vasta viimepäivinä (Helluntaina) vuodatettiin sitä pyytäviin rukoileviin USKOVIIN!!

        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021805074#22000000021805074


        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös Sapatti, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

        Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!


      • tiitus.
        eepu* kirjoitti:

        Tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON mukaan ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!

        Sillä; paljon on ihmisiä, jotka pelastuvat tietämättä USKOSTA VAPAHTAJAAN ja PYHÄSTÄ HENGESTÄ, -- joka vasta viimepäivinä (Helluntaina) vuodatettiin sitä pyytäviin rukoileviin USKOVIIN!!

        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021805074#22000000021805074


        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös Sapatti, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

        Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

        Tit. 3:11
           
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Joh. 3:18
           
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


      • tuomitaan
        tiitus. kirjoitti:

        Tit. 3:11
           
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Joh. 3:18
           
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        nämä lastenvihaajatkin, jotka tuomitsevat vauvat
        kadotukseen.
        Matt 7:1-2
        Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, sillä
        millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidätkin tuomitaan."

        Tämän Raamatunkohdan mukaan ne, jotka tuomitsevat
        pienet lapset kadotukseen, joutuvatkin ITSE TUO-
        MITTAVIKSI!!!!!
        Eikö yhtään peloita?


      • eepu*
        tiitus. kirjoitti:

        Tit. 3:11
           
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Joh. 3:18
           
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        .. sillä; tietämättömät ja ymmärtämättömät ja lapset toimivat OMANTUNNON mukaan ja se tuomitsee syyttää tai puolustaa heitä!

        Sillä; paljon on ihmisiä, jotka pelastuvat tietämättä Pyhästä Hengestä, -- joka vasta viimepäivinä (Helluntaina) vuodatettiin sitä pyytäviin rukoileviin USKOVIIN!!

        "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä LAKI VAATII, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että LAIN TEOT ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä –". (Room.2:14,15)
        *
        ” Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää JUMALAA ja antakaa hänelle KUNNIA, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet." Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja Jeesuksen USKON.
        Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." (Ilm. 14:7,12,13)


      • alohaopla
        vaan, jos kirjoitti:

        helpottaa sinua!

        Kysyin, mutta taisit vastata tyhjällä poisolo painikkeela.

        Aika valju oli vastauksesi.


      • eepu*
        alohaopla kirjoitti:

        Kysyin, mutta taisit vastata tyhjällä poisolo painikkeela.

        Aika valju oli vastauksesi.

        Katso:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021833961
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021823794


      • tuota samaa
        alohaopla kirjoitti:

        Kysyin, mutta taisit vastata tyhjällä poisolo painikkeela.

        Aika valju oli vastauksesi.

        uudelleen ja uudelleen, etkä kuitenkaan halua
        uskoa, kun sinulle vastataan.
        Kyselet sen tähden ,että saisit mollata vastaajaa!!!!


      • alohaopla
        tuota samaa kirjoitti:

        uudelleen ja uudelleen, etkä kuitenkaan halua
        uskoa, kun sinulle vastataan.
        Kyselet sen tähden ,että saisit mollata vastaajaa!!!!

        Kysyn siksi, että tulisitte Raamatun linjalle asioissa.


      • varmaan
        alohaopla kirjoitti:

        Kysyn siksi, että tulisitte Raamatun linjalle asioissa.

        että tulisimme pois Raamatun linjoilta sinun lin-
        jallesi.
        Ei taida onnistua.


      • alohaopla
        tuota samaa kirjoitti:

        uudelleen ja uudelleen, etkä kuitenkaan halua
        uskoa, kun sinulle vastataan.
        Kyselet sen tähden ,että saisit mollata vastaajaa!!!!

        Sanomaton vastauksesi on: LAPSAI PELASTUU ILMAN USKOA, SELLAISENAAN. SIIHEN KUULUU SIIS KUULEMATTOMUUS, YMMÄRTÄMÄTTÖMYYS JA ILMAN USKOA.


      • eepu*
        alohaopla kirjoitti:

        Kysyn siksi, että tulisitte Raamatun linjalle asioissa.

        tule sinä sieltä paavin/roomalaiskatolisen kirkon epäraamatullisesta harhaopista pois RAAMATULLISUUTEEN ja ota kaste (Apt.2:38) Vapahtajan Nimeen, niin ehkä sinun syntisi sinulle anteeksi annetaan!


      • eepu*
        alohaopla kirjoitti:

        Sanomaton vastauksesi on: LAPSAI PELASTUU ILMAN USKOA, SELLAISENAAN. SIIHEN KUULUU SIIS KUULEMATTOMUUS, YMMÄRTÄMÄTTÖMYYS JA ILMAN USKOA.

        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

        Mutta;
        JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!

        … Sillä; mitä tulee tuohon vauva-valeluun, niin se ei ole kaste ensinkään, se on epäraamatullinen valhekaste, Raamattu ei sitä TUNNE, eikö mene perille, se on paavin/roomalaiskatolisen kirkon HARHAOPPI, eikä siten uskonmukainen upotuskaste ollenkaan, joka/mikä ihmiseltä vaaditaan Jumalan luo tulemiseksi ja näin sovitukseen ja pelastuksen armoon liittymiseksi!

        Ja koskapa vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on niiden väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

        .. Sillä; nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
        …. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!

        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

        Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
        *
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • Taivasmatkalainen

      ...ja turha teksti, ei jaksa lukea.

    • kaste........

      Ainoa Jumalallinen kaste on äidin lapsivesikaste olkoompa se sitten mielestänne upotus tai mikä tahansa kaste.
      Kaikki muut kasteet aamukasteesta housujen kastelu kasteeseen ovat mitä ovat.

    • Oikeaseurakunta

      Kaste voi ollakin suuri vedenjakaja, jos häpäisee lapsena saadun kasteen merkityksen. Entäs jos Herra kysyykin sen perään, että -mikset uskonut siihen kun jo lapsena lähestyin sinua kasteessa!! Et myöskään Jumalan Henkeä voi itsellesi kaapata, vaikka moni on sitäkin yrittänyt. "Yksi usko yksi kaste!"

      • ihmeellisiälausumia

        Kerro missä Raamattu puhuu Herran lähestyvän ihmistä vauvan kasteessa.

        mutat älä satuile kirkollisia fraaseja.

        kerro samalla miten kaapataan Jumalan henki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe