Olen 3 lasten äiti ja synnytin kahdesti alateitse.Kolmas lapsi oli perätilässä ja sektio tuli.
Nyt lääkärit rohkaisevat synnytämään taas alateitse vaikka mulla olisi vain 12 kk sektiosta.
Onko miten vaarallista touhua?
**Alateitse synnytys 12 kk sektion jälkeen?!**
5
699
Vastaukset
- ...mutta....
Pelkkä aika ei ratkaise kohdun toipumista. Itselläni oli Raskauksien väli yli tuon suosituksen, mutta kohtu ei kestänyt silti. Toisaalta sektion jälkeen ongelmitta synnyttäneitä on paljon. Jos riski olisi hirveän suuri, ei suositeltaisi alakautta synnytystä sinun tilanteessasi lainkaan. Jos jokin menee pieleen, voi sektiopäätös olla edessä ehkä herkemmin kuin ei-sektioiduilla. Näin minulle ainakin kerrottiin, kun synnytystapaa mietittiin.
- vaarallista
mulla oli sektiosta 11 kuukautta ja synnytin alakautta 4750g pojan:) ei mitään ongelmaa
- ................
kyllä voi olla ongelmia synnyttää alakautta, jos sektio takana! Itsellä oli melkein kaksi vuotta sektiosta kun toista aloin synnyttää...mahaan kuitenkin sattui sektio arven kohtaan supistusten aikana, niin lääkäri sanoi että kuitenkin olisi parempi jos leikataan ja kun leikattiin leikkaava lääkäri huomasi että kohtuni olisi revennyt jos olisin koittanut yhden sektion jälkeen synnyttää. Siis yksilöllistä on. Mulla siis vain yksi sektio oli takana ja siltikään en pystynyt synnyttää.
Alkuperäiselle vinkki että heti jos leikkauskohtaan alkaa vähänkin sattua niin lääkärille kannattaa siitä mainita, mulla kipu oli ihan pieni, mutta silti lääkäti otti sen tosissaan. - äiti1977
................ kirjoitti:
kyllä voi olla ongelmia synnyttää alakautta, jos sektio takana! Itsellä oli melkein kaksi vuotta sektiosta kun toista aloin synnyttää...mahaan kuitenkin sattui sektio arven kohtaan supistusten aikana, niin lääkäri sanoi että kuitenkin olisi parempi jos leikataan ja kun leikattiin leikkaava lääkäri huomasi että kohtuni olisi revennyt jos olisin koittanut yhden sektion jälkeen synnyttää. Siis yksilöllistä on. Mulla siis vain yksi sektio oli takana ja siltikään en pystynyt synnyttää.
Alkuperäiselle vinkki että heti jos leikkauskohtaan alkaa vähänkin sattua niin lääkärille kannattaa siitä mainita, mulla kipu oli ihan pieni, mutta silti lääkäti otti sen tosissaan.Itse pelkään kohdun repeämistä ja siksi kysyin.Lääkärin mukan vaara on pieni mutta entä jos olen yksi noista 1% naisista joille käy huonosti?
Lisäksi asun 70km sairaalasta!
Kaipaan edelleen lisää kokemuksia tästä aiheesta ... - synnytin
äiti1977 kirjoitti:
Itse pelkään kohdun repeämistä ja siksi kysyin.Lääkärin mukan vaara on pieni mutta entä jos olen yksi noista 1% naisista joille käy huonosti?
Lisäksi asun 70km sairaalasta!
Kaipaan edelleen lisää kokemuksia tästä aiheesta ...ekan alateitse 1996, toinen hätäsektiolla 2000 ja kuopus 2003 alateitse. Nyt neljättä odotellaan kesäksi ja alatietä synnytän todennäköisesti nytkin. Syy hätäsektioon oli sydänäänien lasku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww741185EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43678
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30626