Onnistuuko enää

mahdollisimman pelkistetyn ja aidon joulun vietto kaiken tämän kaupallisuuden ja markkinahumun keskellä?

Siinä se lyhykäisyydessään - aloitukseni tälle päivälle.

Huomenta kaikille tietenkin, t. MM.

15

924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina_kun

avaan muuttolaatikoita ja jätän joulun väliin.

• HL.Mance

-pitämään viimevuosina kulut järkevinä ja välttänyt kaikenlaista joulu'krääsää'.Kinkku,kynttilöitä ja kuusi parvekkeella.Se on hyvin riittänyt.Ja tressiä ei kannata ottaa,jos tulee vieraita jouluna,kannattaa siivotakin vasta sen jälkeen,kun sotkijat ovat poistuneet..

• noihin jo kertomiisi lisään vielä käynnin hautausmaalla, se on yksi perinteistäni myös.

Enkä malta olla mainitsematta, että joulu on myös eläinten juhla - omiani muistan jollain sopivalla tavalla.

Helpompaa olisi kai kysyä, että keiden juhla joulu ei ole?

• HL.Mance
        Man-of-Mystery kirjoitti:

noihin jo kertomiisi lisään vielä käynnin hautausmaalla, se on yksi perinteistäni myös.

Enkä malta olla mainitsematta, että joulu on myös eläinten juhla - omiani muistan jollain sopivalla tavalla.

Helpompaa olisi kai kysyä, että keiden juhla joulu ei ole?

-tohkeissani.Toki käyn tuolla paikallisella Kalevankankaalla aattona,heti pimeyden laskeuduttua.Uskomattoman upean näköistä,kynttilöiden loisteessa nuo poistuneiden majapaikat.Kun,vielä on muutama sentti lunta maassa,niin se kruunaa näkymän.Toivottavasti saadaan hieman valkoista maahan siihen mennessä....

• Mysteriet

Niin, mitä kuuluu aitoon Jouluun?
      Sitä ihmettelen samalla kun toivottelen huomenia ;D

• erittäin hyvä - kävisi uudesta aloituksesta.....*huomenta Sinullekin*

• HL.Mance
        Man-of-Mystery kirjoitti:

erittäin hyvä - kävisi uudesta aloituksesta.....*huomenta Sinullekin*

-heijastuu jokaisen omasta lapsuudesta,mitä kukakin pitää aitona.Tai perheessä/suvussa on joitain vuosikymmenestä toiseen toistuvia traditioita?..Näin sen näen....

• vendela

Aitoa joulua ei ole ollut enää pitkilleen. alkuperäinen tarkoitus on häviämässä kokonaan. Nyt joulu kaupallista touhua...

• Alien-8

melko hyvin.Mua ainakin ottaa eniten päähän se,kun niitä jouluostosmainoksia alkaa tippua postiluukusta jo lokakuun puolella:(

• hurjahilda

sille tilaisuuden.
      Viimeistään aattona,kuunnellessa joulurauhan julistusta,kynttilöiden palaessa ja hiljaisen joulumusiikin soidessa.

Silloin se hiipii sisimpään,se aito joulutunnelma.
      Sille vain täytyy antaa mahdollisuus.

• kun aloittaa

lokakuussa käymään vain siwassa ja kantaa sieltä pussikaljaa kotiintuomisiksi

• S-Y

Vaikka kuinka yrittäisit ajatella joka joulu,että nyt en hermoile joulun takia ja että se tulee ja menee,vaan joka kerta se sama rumba vaan jatkuu :((
      Haaveena olisi edes kerran elämässä,päästä jonnekkin eräkämppään kynttilän valoon ja hiljaisuuteen,pois tästä hel....hälinästä.

• lähtevät joulunajaksi etelään - en minä täältä pois halua, joulua haluan viettää, mutta ilman tuota hälinää ja hössötystä. "Pieni on kaunista", sanotaan.

Onneksi saa itse valita, mitä tekee tai jättää tekemättä.

• HL.Mance

-sitä eräkämppä ideaa,äläkä vain haaveile.Muista kuitenkin olla viemättä sinne mitään vanhaan kunnon jouluun kuulumatonta mukanasi.Olen viettänyt parikin mainitsemaasi eräkämppä joulua ja voin sanoa,että sitä on 'hieman' liiaksi romantisoitu..Viihdyin kyllä,mutta pitää varautua pieniin hankaluuksiin,kuten pesuveden lämmittäminen,puiden pilkkominen,taivallus umpihangessa kilometrien päässä olevalle eräkämpälle.Myos valaisun hoitaminen kynttilöillä ja öljylyhdyillä,vaatii asiaan orientoitumista.JNE,JNE,,

• S-Y
        HL.Mance kirjoitti:

-sitä eräkämppä ideaa,äläkä vain haaveile.Muista kuitenkin olla viemättä sinne mitään vanhaan kunnon jouluun kuulumatonta mukanasi.Olen viettänyt parikin mainitsemaasi eräkämppä joulua ja voin sanoa,että sitä on 'hieman' liiaksi romantisoitu..Viihdyin kyllä,mutta pitää varautua pieniin hankaluuksiin,kuten pesuveden lämmittäminen,puiden pilkkominen,taivallus umpihangessa kilometrien päässä olevalle eräkämpälle.Myos valaisun hoitaminen kynttilöillä ja öljylyhdyillä,vaatii asiaan orientoitumista.JNE,JNE,,

on olla eräkämpällä,talvella sinne onkin mukava mennä,kun on kylmä kämppä,ei muuta kun tulta hellaan ja karvahattua syvemmälle päähän,mutta haluaisin joskus kokea senkin ,jonkun tärkeän henkilön kanssa.
        Kyllä kuka on eräihminen,niin ei säikähdä noita mitä luettelit ;))

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe