Tässä oikea Raamatun kuva (ja lyhyen ytimekäs) ihmisestä.
1.Moos.2:7 "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
Hes.18:4 "Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava."
1.Kor.15:45 "Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki."
Mistään Raamatusta ei löydy tekstiä että sielu on kuolematon. Vain Jumalalla on kuolemattomuus.
1.Tim.6:16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
Kuollet eivät tidä mitään. Heihin ei voi olla yhteydessä. Pahat henget voivat tekeytyä kuolleiksi ihmisiksi. Se on mahdollista.
Saarn.9:5 "Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu."
Jes 26:14 "Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa."
Kuolleet nukkuvat.
Joh.11:11 "Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta"."
Apt.26:8 "Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?"
Kuolleet ovat haudassa.
1.Kor.16:52 "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme"
Jumalattomien kohtalo on ikuinen uni, toinen kuolema.
Jer.51:39 "Kun he ovat himossansa kiihkeimmillään, teen minä heille juomingit ja juovutan heidät, että he riemastuvat ja nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Herra"
Ihmisessä on elämän henkäys. Tämä poistuu kuolemassa Jumalan luokse. Eläimissä ja ihmisissä on sama elämän henkäys.
1.Moos.7:22 "Kaikki, joiden sieraimissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat."
Jotkut uskovat saatanan Edenissä esittämään valheeseen: "ette suinkaan kuole". Kristitty ihminen ei kuitenkaan usko sellaista. Ihminen on elävä sielu jossa on elämän henkäys. Kun tuo henkäys poistuu kuolemassa, ihmisestä tulee kuollut sielu. Se ei tiedä eikä tunne mitään. Ihminen nukkuu haudassa tiedottomana siihen asti kunnes Jeesus herättää hänet joko ensimmäisessä ylösnousemuksessa iankaikkiseen elämään tai toisessa ylösnousemuksessa iankaikkiseen kuolemaan.
Yhteyden pito kuolleisiin on kielletty Jumalan toimesta, sillä kuolleita ihmisiä esittää aina paholaisen enkelit. Siksi on vaarallista olla yhteydessä "vainajahenkiin" koska ne ovat paholaisen enkeleitä ja eksyttävät ihmisiä. Saul sai kokea karmealla tavalla tämän. Hän ei itse ollut yhteydessä Samuelin "henkeen", mutta koska hän teki sitä minkä Jumala oli kieltänyt, ottanut yhteyttä pahoihin "vainajahenkiin" henkien manaajan kautta, Jumala ei voinut enää suojella häntä. Saul jäi täysin paholaisen armoille ja niin hänen kohtalonsa oli kauhea.
Paholainen tiesi Saulin pian kuolevan, sillä hän järjesti asiat niin. Jumala antoi Saulin tämän vuoksi kokonaan paholaisen valtaan. Tottelemattomuus on vaarallista, nykyäänkin. Minkä tahansa Jumalan käskyn kohdalla!!
Saarn. 9:5
Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
Jes. 26:14
Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.
Ihmisen sielu on kuolevainen
4
193
Vastaukset
- Sirkka Iita.
Ei voi muuta kuin ihmetellä niin monien halua vääntää raamatun sanaa toiseksi.Apostoli Paavalihan mainitsi myöskin,että minä sanon teille veljet,miten kuolleiden on,ettette olisi tietämättömiä....ja niin edelleen.Laitoin ulkomuistista,en muistanut raamatun paikkaa tarkemmin,mutta kuitenkin Paavalin kirjeissä.
Voisiko joku antaa tarkemmin sen raamatun paikan?- elina
minä olen aina käsittänyt että, sinä uskot kuolemaan samoin kun Kasi, että kuolleet nukkuvat ja Jeesus vasta herättää heidät tullessaan, olenko käsittänyt väärin vai etkö lukenut tuota aloitus kirjettä huolella, voi olla sekin mahdollisuus, ettet sinä sitä kirjoittanutkaan joku vain kirjoitti sinun nimimerkilläsi, oliskohan näin.
- Johanneksen mukaan
"Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."- kasi
ja siitä en piina oppia löydä hakemallakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n562176Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt71407Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan771395- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68989