Kyllä nyt

kokkeleita

naurattaa, kun itse Niinistö saatiin ruinattua ääniharavaksi. Taitaa vaan jäädä naurut lyhyeksi, koska ei Suomalaiset työläiset halua mitää riistokapitalistia edes kansanedustajaksi! Presidentin vaalien tulos ei merkitse yhtään mitään, koska silloin piti valita kahdesta surkeasta se vähemmän surkea. Suomessa ei öykkärikapitalistit pääse ikinä valtaan, siitä pitää työläisten ainoa puolustaja SAK huolta!

10

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prsläpi...

      Milloin sak on viimeksi puolustanut työläistä?

      Itse muistelen, että joskus 70 luvulla näin kävi mutta sen jälkeen kun sdp ja sak liittyivät yhdeksi poliittiseksi sakiksi on sdp määrännyt mitä sak sanoo ja tekee eikä se sanoma koskaan puolusta työläistä.

      • minun palkkani

        ei ole laskenut. jos työnantaja saisi päättää niin palkkani puolittuisi heti!


      • on laskenut
        minun palkkani kirjoitti:

        ei ole laskenut. jos työnantaja saisi päättää niin palkkani puolittuisi heti!

        Kyllä sinun palkkasi on laskenut koko ajan 90 luvun alusta lähtien. Tämän on saanut aikaan yksinomaan ns tupo, kolmikanta jossa sinua edustaa sak ja demarit ja itseään edustaa työnantajat. Siis sinua pitäisi edustaa sak.n mutta koska se on sdp.n käsikassara nykyisin ja toisaalta sdp edustaa vain itseään niin tuloksena huomaat jos viitsit tarkistaa, ostovoimasi huimasti laskeneen vuoden 1992 jälkeen.


      • ole laskenut
        on laskenut kirjoitti:

        Kyllä sinun palkkasi on laskenut koko ajan 90 luvun alusta lähtien. Tämän on saanut aikaan yksinomaan ns tupo, kolmikanta jossa sinua edustaa sak ja demarit ja itseään edustaa työnantajat. Siis sinua pitäisi edustaa sak.n mutta koska se on sdp.n käsikassara nykyisin ja toisaalta sdp edustaa vain itseään niin tuloksena huomaat jos viitsit tarkistaa, ostovoimasi huimasti laskeneen vuoden 1992 jälkeen.

        vaan miltei tuplaantunut!


      • olkoot vaan
        ole laskenut kirjoitti:

        vaan miltei tuplaantunut!

        Hupsuttelun sijaan voit miettiä keskenäsi miksi sekä sak, sdp ja mikä sinulle ehkä mielenkiintoisinta, myös työantajajärjestöt kannattavat kiihkeästi tupoa. Miten sinusta on selitettävissä se, että sama sopimus on molemmille, vastakkaisille puolille niin ihana?


      • yritätkö kenties
        olkoot vaan kirjoitti:

        Hupsuttelun sijaan voit miettiä keskenäsi miksi sekä sak, sdp ja mikä sinulle ehkä mielenkiintoisinta, myös työantajajärjestöt kannattavat kiihkeästi tupoa. Miten sinusta on selitettävissä se, että sama sopimus on molemmille, vastakkaisille puolille niin ihana?

        sanoa että työnantaja haluaisi maksaa enemmän mutta sak ei salli sitä? vai kenties sitä että molemmilla on samat intressit pitää kansa köyhänä ja nöyränä? sen verran siitä palkasta että olen tyhmä ahtaaja, mutta kyllä satamassa ainakin on palkkakehitys ollut aivan kiitettävä vuodesta 93.


      • yritän yritän
        yritätkö kenties kirjoitti:

        sanoa että työnantaja haluaisi maksaa enemmän mutta sak ei salli sitä? vai kenties sitä että molemmilla on samat intressit pitää kansa köyhänä ja nöyränä? sen verran siitä palkasta että olen tyhmä ahtaaja, mutta kyllä satamassa ainakin on palkkakehitys ollut aivan kiitettävä vuodesta 93.

        Molemmat, sekä työnantaja että sdp haluavat pitää työläisen köyhänä ja sinun ihailemasi sak tukee sdp.n toivomuksesta näitä haluja.

        Montako prosenttia on alasi kirjapalkka noussut vuodesta 93?


      • en tiedä
        yritän yritän kirjoitti:

        Molemmat, sekä työnantaja että sdp haluavat pitää työläisen köyhänä ja sinun ihailemasi sak tukee sdp.n toivomuksesta näitä haluja.

        Montako prosenttia on alasi kirjapalkka noussut vuodesta 93?

        enkä jaksa käydä edes penkomaan 93-tessiä mistään, mutta hen.koht palkkani on yli kaksinkertainen noihin aikoihin verrattuna.


      • täsmää..
        en tiedä kirjoitti:

        enkä jaksa käydä edes penkomaan 93-tessiä mistään, mutta hen.koht palkkani on yli kaksinkertainen noihin aikoihin verrattuna.

        Tuosta voisi vetää päätelmän, että koska alanne kirjapalkka/perus oli vuonna 93 noin 50mk/ tunti sen pitäisi olla nyt noin 17 euroa tunti, eikö niin?

        Mutta miksi alanne sopimuksessa ei mainita tuota lukua vaan puhutaan huomattavasti pienemmästä summasta eli 9,34e/h joka on noin 55mk joka taas tarkoittaa että kirjapalkkanne on noussut peräti 10 prosenttia 13 vuodessa. Kumma juttu eikö olekkin :))


      • nyt kuule uudestaan
        täsmää.. kirjoitti:

        Tuosta voisi vetää päätelmän, että koska alanne kirjapalkka/perus oli vuonna 93 noin 50mk/ tunti sen pitäisi olla nyt noin 17 euroa tunti, eikö niin?

        Mutta miksi alanne sopimuksessa ei mainita tuota lukua vaan puhutaan huomattavasti pienemmästä summasta eli 9,34e/h joka on noin 55mk joka taas tarkoittaa että kirjapalkkanne on noussut peräti 10 prosenttia 13 vuodessa. Kumma juttu eikö olekkin :))

        sitä kirjaa. haiskahtaa hiukan siltä, että olet lukenut varastoalan tessiä. katso kohta jossa on koneahtaajan palkkaluokat ja siihen päälle pätevyyslisät. tekee pikkasen reilut 21€/h. samat pätevyydet mulla oli jo tuolloin ja palkka oli noin 60mk/h.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3278
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      90
      713
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe