naurattaa, kun itse Niinistö saatiin ruinattua ääniharavaksi. Taitaa vaan jäädä naurut lyhyeksi, koska ei Suomalaiset työläiset halua mitää riistokapitalistia edes kansanedustajaksi! Presidentin vaalien tulos ei merkitse yhtään mitään, koska silloin piti valita kahdesta surkeasta se vähemmän surkea. Suomessa ei öykkärikapitalistit pääse ikinä valtaan, siitä pitää työläisten ainoa puolustaja SAK huolta!
Kyllä nyt
10
288
Vastaukset
- prsläpi...
Milloin sak on viimeksi puolustanut työläistä?
Itse muistelen, että joskus 70 luvulla näin kävi mutta sen jälkeen kun sdp ja sak liittyivät yhdeksi poliittiseksi sakiksi on sdp määrännyt mitä sak sanoo ja tekee eikä se sanoma koskaan puolusta työläistä.- minun palkkani
ei ole laskenut. jos työnantaja saisi päättää niin palkkani puolittuisi heti!
- on laskenut
minun palkkani kirjoitti:
ei ole laskenut. jos työnantaja saisi päättää niin palkkani puolittuisi heti!
Kyllä sinun palkkasi on laskenut koko ajan 90 luvun alusta lähtien. Tämän on saanut aikaan yksinomaan ns tupo, kolmikanta jossa sinua edustaa sak ja demarit ja itseään edustaa työnantajat. Siis sinua pitäisi edustaa sak.n mutta koska se on sdp.n käsikassara nykyisin ja toisaalta sdp edustaa vain itseään niin tuloksena huomaat jos viitsit tarkistaa, ostovoimasi huimasti laskeneen vuoden 1992 jälkeen.
- ole laskenut
on laskenut kirjoitti:
Kyllä sinun palkkasi on laskenut koko ajan 90 luvun alusta lähtien. Tämän on saanut aikaan yksinomaan ns tupo, kolmikanta jossa sinua edustaa sak ja demarit ja itseään edustaa työnantajat. Siis sinua pitäisi edustaa sak.n mutta koska se on sdp.n käsikassara nykyisin ja toisaalta sdp edustaa vain itseään niin tuloksena huomaat jos viitsit tarkistaa, ostovoimasi huimasti laskeneen vuoden 1992 jälkeen.
vaan miltei tuplaantunut!
- olkoot vaan
ole laskenut kirjoitti:
vaan miltei tuplaantunut!
Hupsuttelun sijaan voit miettiä keskenäsi miksi sekä sak, sdp ja mikä sinulle ehkä mielenkiintoisinta, myös työantajajärjestöt kannattavat kiihkeästi tupoa. Miten sinusta on selitettävissä se, että sama sopimus on molemmille, vastakkaisille puolille niin ihana?
- yritätkö kenties
olkoot vaan kirjoitti:
Hupsuttelun sijaan voit miettiä keskenäsi miksi sekä sak, sdp ja mikä sinulle ehkä mielenkiintoisinta, myös työantajajärjestöt kannattavat kiihkeästi tupoa. Miten sinusta on selitettävissä se, että sama sopimus on molemmille, vastakkaisille puolille niin ihana?
sanoa että työnantaja haluaisi maksaa enemmän mutta sak ei salli sitä? vai kenties sitä että molemmilla on samat intressit pitää kansa köyhänä ja nöyränä? sen verran siitä palkasta että olen tyhmä ahtaaja, mutta kyllä satamassa ainakin on palkkakehitys ollut aivan kiitettävä vuodesta 93.
- yritän yritän
yritätkö kenties kirjoitti:
sanoa että työnantaja haluaisi maksaa enemmän mutta sak ei salli sitä? vai kenties sitä että molemmilla on samat intressit pitää kansa köyhänä ja nöyränä? sen verran siitä palkasta että olen tyhmä ahtaaja, mutta kyllä satamassa ainakin on palkkakehitys ollut aivan kiitettävä vuodesta 93.
Molemmat, sekä työnantaja että sdp haluavat pitää työläisen köyhänä ja sinun ihailemasi sak tukee sdp.n toivomuksesta näitä haluja.
Montako prosenttia on alasi kirjapalkka noussut vuodesta 93? - en tiedä
yritän yritän kirjoitti:
Molemmat, sekä työnantaja että sdp haluavat pitää työläisen köyhänä ja sinun ihailemasi sak tukee sdp.n toivomuksesta näitä haluja.
Montako prosenttia on alasi kirjapalkka noussut vuodesta 93?enkä jaksa käydä edes penkomaan 93-tessiä mistään, mutta hen.koht palkkani on yli kaksinkertainen noihin aikoihin verrattuna.
- täsmää..
en tiedä kirjoitti:
enkä jaksa käydä edes penkomaan 93-tessiä mistään, mutta hen.koht palkkani on yli kaksinkertainen noihin aikoihin verrattuna.
Tuosta voisi vetää päätelmän, että koska alanne kirjapalkka/perus oli vuonna 93 noin 50mk/ tunti sen pitäisi olla nyt noin 17 euroa tunti, eikö niin?
Mutta miksi alanne sopimuksessa ei mainita tuota lukua vaan puhutaan huomattavasti pienemmästä summasta eli 9,34e/h joka on noin 55mk joka taas tarkoittaa että kirjapalkkanne on noussut peräti 10 prosenttia 13 vuodessa. Kumma juttu eikö olekkin :)) - nyt kuule uudestaan
täsmää.. kirjoitti:
Tuosta voisi vetää päätelmän, että koska alanne kirjapalkka/perus oli vuonna 93 noin 50mk/ tunti sen pitäisi olla nyt noin 17 euroa tunti, eikö niin?
Mutta miksi alanne sopimuksessa ei mainita tuota lukua vaan puhutaan huomattavasti pienemmästä summasta eli 9,34e/h joka on noin 55mk joka taas tarkoittaa että kirjapalkkanne on noussut peräti 10 prosenttia 13 vuodessa. Kumma juttu eikö olekkin :))sitä kirjaa. haiskahtaa hiukan siltä, että olet lukenut varastoalan tessiä. katso kohta jossa on koneahtaajan palkkaluokat ja siihen päälle pätevyyslisät. tekee pikkasen reilut 21€/h. samat pätevyydet mulla oli jo tuolloin ja palkka oli noin 60mk/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743278
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap90713Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635