Minä rakastan

työnantajia

Eri työnantajat ovat tarjonneet minulle ansiomahdollisuuksia koko koulun jälkeisen ajan. Näillä ansioilla jotka olen saanut työtä tekemällä olen elättänyt itseni koko aikuisikäni. Lisäksi olen hankkinut vaatimattoman omaisuuden itselleni ja elatuksen lapsilleni siksi ajaksi kunnes he itse ovat koulujen jälkeen siirtyneet eri työnantajien palvelukseen hankkimaan elantoaan.

Käsittääkseni kaltaisiani on suomessakin ainakin muutamia miljoonia. Silti tälläkin palstalla esiintyy jatkuvasti vihaisia purkauksia näitä työnantajia kohtaan, eikä oikeastaan koskaan kukaan kiitä heitä heidän antamastaan mahdollisuudesta ansaita elantonsa.

Näen tähän kiittämättömyyteen muutamia syitä. Suurin syy lienee se, että valtaosa haukkujista on työhaluttomia joita sapettaa joutilaisuudesta maksetun korvauksen pienuus ja josta pääsemme toiseen syyhyn eli perisuomalaiseen, syvään ja kalvavaan kateuteen. Kateutta aiheuttaa se kun työnantaja, idean keksijä ja toteuttaja, rahoittaja ja riskienottaja, tienaa itse usein enemmän kuin palkaamansa työväki, joka sekin tienaa niin paljon, että aiheuttaa puolestaan kateutta niissä jotka mieluummin makaavat joutilaina korvauksilla kitkutellen.

Pahin syy on tietenkin politiikka. Ne jotka ovat sortuneet niin huonoon jamaan päänsä huteruuden vuoksi että ovat ryhtyneet kannattamaan sdp.tä vihaavat jo puolueen ohjelman velvoittamina kaikkia työnantajia, vaikkakin ko puolueelle, joka parhaiten tunnetaan parasiittien puolueena, kelpaa kyllä työnantajilta kerätyt verot ja muut maksut oikein hyvin.

Totuus on kuitenkin se, ettei koko suomea olisi ilman yksityisiä yrittäjiä, jotka tarjoavat meille työmahdollisuuksia ja siten mahdollisuuden kullekkin maksaa itse oma elatuksensa. Kaikille tämä ei kelpaa ja ne joille se ei kelpaa ovat pääsääntöisesti sdp.n kannattajia, sekä omasta halustaan eli laiskuuttaan kortiston ja sossun almujen varassa.

En ole koskaan elämäni aikana äänestänyt missään vaaleissa mutta nyt jos Sauli Niinistö palaa kotimaan politiikkaan aion äänestää kokoomusta. En siksi, että olisin porvari vaan siksi, etten inhoa mitään muuta suomessa niin paljon kuin demareita ja sdp.n niljakasta politiikkaa.

29

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet tienannut

jo tarpeeksi, sillä jos kokoomus pääsee valtaan polkaistaan palkat todella alas. samoin työajat tulee olemaan työnantajan vapaasti päätettvissä. olipa sitten yö tai viikonloppu niin siellähän olet ilman mitään korotuksia, tai tulee kenkää. samoin sairastua ei kannata, koska vaikka on olemassa vakuutukset sairastumisen varalle, ei siltä ajalta makseta palkkaa lainkaan vaan porvarisika pitää työntekijän rahat itsellään korvauksena menetetystä työajasta. tässä vain muutama esimerkki tulevasta, joten ei muuta kun niinistölle ääni ja lastesi tulevaisuus työntekijänä on taattu!

• sanoo edellinen

Nuo tuollaiset lörpöttelyt uppoavat vain teihin demareihin mutta ei ainoaankaan itse ajattelemaan kykenevään.

Joskus, inhon lisäksi käväisee voimakas sääli mielessäni kaltaisiasi demarirepuuseja muistaessani.

• muuta kun
        sanoo edellinen kirjoitti:

Nuo tuollaiset lörpöttelyt uppoavat vain teihin demareihin mutta ei ainoaankaan itse ajattelemaan kykenevään.

Joskus, inhon lisäksi käväisee voimakas sääli mielessäni kaltaisiasi demarirepuuseja muistaessani.

kaikki äänestämään kokoomusta. muistuu kyllä hyvin pian ajat mieleen edellisestä oikeistolaisesta holtittomasta hallituksesta. ja kun tarpeeksi on saatu taas tuhottua hyvinvointiyhteiskuntaa niin suorastaan rukoillaan demareita pelastamaan suomi tuhon partaalta. näin on aina ollut ja tulee olemaan.

• pitää kaikista
        muuta kun kirjoitti:

kaikki äänestämään kokoomusta. muistuu kyllä hyvin pian ajat mieleen edellisestä oikeistolaisesta holtittomasta hallituksesta. ja kun tarpeeksi on saatu taas tuhottua hyvinvointiyhteiskuntaa niin suorastaan rukoillaan demareita pelastamaan suomi tuhon partaalta. näin on aina ollut ja tulee olemaan.

huolta. ketään ei jätetä. mutta kokoomus pitää myös yrittäjistä huolta, jotta on työtä tehtäväksi.

• pitää nimenomaan
        pitää kaikista kirjoitti:

huolta. ketään ei jätetä. mutta kokoomus pitää myös yrittäjistä huolta, jotta on työtä tehtäväksi.

yrittäjistä huolta. mitenkä käy tavallisen duunarin? jos olet palkkatyöläinen niin suostuisitko tinkimään tuloistasi kolmanneksen? koska sitähän kokoomus haluaa, nimittäin kilpailukykyiset tuotantokustannukset halpatyövoima maiden kanssa. kuinkahan se mahtaa suomessa onnistua tiputtamatta palkkoja reilusti?

• heh heh heh
        muuta kun kirjoitti:

ei sitä kyllä pelasta, ovat olleet täpöillä tuhoamassa hyvinvointivaltiota jo Holkerin hallituksesta lähtien.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000008&posting=20500000000403326

"Kokoomus ja demarit olivat tuolloin hallitusvastuussa ja loivat pohjan lamalle."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000008&posting=20500000000403219

• palstahan
        heh heh heh kirjoitti:

ei sitä kyllä pelasta, ovat olleet täpöillä tuhoamassa hyvinvointivaltiota jo Holkerin hallituksesta lähtien.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000008&posting=20500000000403326

"Kokoomus ja demarit olivat tuolloin hallitusvastuussa ja loivat pohjan lamalle."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000008&posting=20500000000403219

on kaiken totuuden lähde, joten jos linkkiä laitat niin mieluiten jotakin faktaa eikä jonkun munapään mielipidekirjoituksiin.

• ....
        palstahan kirjoitti:

on kaiken totuuden lähde, joten jos linkkiä laitat niin mieluiten jotakin faktaa eikä jonkun munapään mielipidekirjoituksiin.

mikä siellä ei pidä paikkaansa, voit vaikka korjailla virhetietoja.

• pelastaa
        palstahan kirjoitti:

paskat pelasta,

> Lehdessä luki, että Vantaalla tullaan jo neljä tuntia ennen jakoa leipäjonoon. Ettei vaan jäädä ilman.
        Keskusta ja demarit tämän suunnan ylläpitäjiä!
        Lipin aloittama sorto syvenee.
        Seiväshyppääjä painotti veronkevennyksiä ansiotulovähennykseen. Vanhanen tukee köyhien sortoa. Ei hyvälle näytä!>
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=666&posting=22000000021768042

• olen

tehnyt työtä koko ikäni, olen elättänyt itseni, lapseni ja myös työnantajani.

Kuitenkin tällä palstalla haukutaan työtätekeviä luusereiksi ja laiskoiksi, kuitenkin meitä on muutamia miljoonia.

• kannattaja

hauku työntekijöitä luusereiksi. Kannattajista valtaosahan on työntekijöitä. Kaikki työ on arvokasta. Se on arvokasta paitsi yhteiskunnalle myös työntekijälle palkan vuoksi ja siksi, että työ pitää ihmisen henkisesti pinnalla.

• vaikuttaa

hieman nöyrältä.

Työnantajat eivät hyvää hyvyyttään ole tarjonneet ja antaneet sinulle ansiomahdollisuutta.

Ole ylpeä itsestäsi, älä nöyristele, älä ole vaatimaton, työnantajasi eivät rakasta sinua, he tarvitsevat sinua, olet heille tärkeä.

Älä nöyristele, työnantajasi pitäisi kumarrella ja kiittää kaltaisestasi työntekijästä.

• vastaa edellinen

Sanoinko olevani nöyrä tai vaatimaton? Sitä en suinkaan ole vaan ylpeä osaamisestani ja työpanoksestani. En myöskään ole, nuoruusvuosia lukuunottamatta, koskaan tyytynyt taulukkopalkkoihin vaan itse neuvotellut itselleni sopivan korvauksen. Tämän vuoksi olen kahdesti vaihtanut työnantajaa kun neuvottelut eivät onnistuneet. Tosin toisella kerralla työnantaja pyysi takaisin ja tarjosi vieläkin parempia ehtoja.

Jokainen, myös työläinen on oman itsensä ja elämänsä herra. No, lukuunottamatta demareita joille muiden täytyy kaikki tehdä valmiiksi, myös ajatukset :))

• aloittaja niin
        vastaa edellinen kirjoitti:

Sanoinko olevani nöyrä tai vaatimaton? Sitä en suinkaan ole vaan ylpeä osaamisestani ja työpanoksestani. En myöskään ole, nuoruusvuosia lukuunottamatta, koskaan tyytynyt taulukkopalkkoihin vaan itse neuvotellut itselleni sopivan korvauksen. Tämän vuoksi olen kahdesti vaihtanut työnantajaa kun neuvottelut eivät onnistuneet. Tosin toisella kerralla työnantaja pyysi takaisin ja tarjosi vieläkin parempia ehtoja.

Jokainen, myös työläinen on oman itsensä ja elämänsä herra. No, lukuunottamatta demareita joille muiden täytyy kaikki tehdä valmiiksi, myös ajatukset :))

kyllä sun asenteestasi näkyy oikeen kunnon lipominen! ole vaan tyytyväinen murusiin joita sulle putoilee. nyt vaan hädissäsi yrität korjailla aloituksessasi antamaa alistunutta asemaasi. säälin sinua, mutta ehkä joku päivä ymmärrät sen että sdp on ainoa oikea tie työläiselle jos haluaa edes jotenkin työläisenä elää.

• on työnantajaa

palvellessa jäänyt hankkimatta.

Yleistäminen on sivistymätöntä.

Olet omien kriteeriesi mukaan demari, olethan koko elämäsi palvellut muita ja olet vieläpä kiitollinen asemastasi, et ole koskaan yrittänyt, eli, ajatellut omilla aivoillasi, olet vain tehnyt niinkuin käsketään.

• uskotaan me
        aloittaja niin kirjoitti:

kyllä sun asenteestasi näkyy oikeen kunnon lipominen! ole vaan tyytyväinen murusiin joita sulle putoilee. nyt vaan hädissäsi yrität korjailla aloituksessasi antamaa alistunutta asemaasi. säälin sinua, mutta ehkä joku päivä ymmärrät sen että sdp on ainoa oikea tie työläiselle jos haluaa edes jotenkin työläisenä elää.

Vai on sdp sinulle oikein tie totuus ja elämä :))

Uskon ehdottomasti kirjoituksesi perusteella sinun todellakin olevan demari. Yhtä tyhmää kirjoitusta ei kukaan muu saisi aikaiseksi.

• hassu

jokainen on itsensä herra jos vain halua ja kykyä siihen riittää.
        tietoisuus omasta panoksesta antaa myös oikeutuksen vaatia siitä riittävä korvaus.
        hienoa että on ihmisiä joita ei tarvitse taluttaa kädestä, kehdosta hautaan ja muodostaa samalla valmiita mielipiteitä joita matkia.
        kätännössä miltei jokainen on duunari, ei siinä suurta eroa ole pienyrittäjän ja ammattimiehen välillä.
        samalla lailla ammattilainen neuvottelee itselleen sopivat ehdot, olipa kyseessä kumpi vaan.
        jos ei minkäänlaista ammattitaitoa elämänsä aikana hanki, niin siitä voi pitkälle syyttää itseään.

• työtehtävissä
        on työnantajaa kirjoitti:

palvellessa jäänyt hankkimatta.

Yleistäminen on sivistymätöntä.

Olet omien kriteeriesi mukaan demari, olethan koko elämäsi palvellut muita ja olet vieläpä kiitollinen asemastasi, et ole koskaan yrittänyt, eli, ajatellut omilla aivoillasi, olet vain tehnyt niinkuin käsketään.

joutuu paljonkin ajattelemaan omilla aivoillaan. Tänään on vieläpä niin, että työnantaja haluaa nimenomaan palkata ihmisiä, jotka käyttävät mahdollisimman paljon omaa päätään. Kaikissa töissä periaatteessa.

• Sisar hentoinen

Ketju todistaa sinun olevan täydellisen oikeassa ainakin palstalaisten suhteen.

Hyvin kirjoitettu ja antaa varmasti joillekkin miettimisen aihetta.

• sellaista

kun ei mistään mitään..

"Väestön vauraus ei riipu yrittäjien määrästä

Kova tosiasia on, että yrittäjätoiminta on merkitykseltään kapitalismin kehittyessä supistuva taloudellisen toiminnan muoto. Tämä näkyy muun muassa siinä, että yrittäjien osuus työvoimasta on suuri vain kehitysmaissa ja köyhissä OECD-maissa, kuten Meksikossa, Turkissa ja Kreikassa.
      Suomessakin yritystoiminnan suhteellinen osuus on suurin kehitysalueilla ja pienin Uudellamaalla.

Hyvä työllisyys, korkea tuottavuus ja väestön vauraus eivät ole yhteydessä yrittäjyyteen, vaan kulkevat käsi kädessä palkkatyön yleistymisen kanssa.

Sattuu nimittäin olemaan niin, että tulevaisuus näyttää valoisalta juuri siksi, että yrittäjätoiminta vähenee ja palkkatyö yleistyy. Niin tapahtuu kaikkialla, missä valtiot tai alueet vaurastuvat."
      http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=18610

• oikein puhut?

Kuitenkin yrittäjät ovat niitä jotka tarjoavat ne työpaikat olipa yrittäjiä paljon tai vähän.

Vai haluatko kertoa jostain sellaisesta joka ei ole yrittäjyyteen liittyvää palkkatyötä? Jos, niin kerro toki lisää?

• heh
        oikein puhut? kirjoitti:

Kuitenkin yrittäjät ovat niitä jotka tarjoavat ne työpaikat olipa yrittäjiä paljon tai vähän.

Vai haluatko kertoa jostain sellaisesta joka ei ole yrittäjyyteen liittyvää palkkatyötä? Jos, niin kerro toki lisää?

sieltä linkistä se kirjoitus, niin asia selkiää, sillä on lisäksi 27 sivua asiasta käytyä keskustelua perässä, mukana osa Suomalaisia ns. taloustietäjiä, professoreita ja tohtoreita jne...Siteeratun artikkelin kirjoittajakin on valtiotieteen tohtori, työelämän tutkija ja yrittäjä.

• kuvia kumartele
        heh kirjoitti:

sieltä linkistä se kirjoitus, niin asia selkiää, sillä on lisäksi 27 sivua asiasta käytyä keskustelua perässä, mukana osa Suomalaisia ns. taloustietäjiä, professoreita ja tohtoreita jne...Siteeratun artikkelin kirjoittajakin on valtiotieteen tohtori, työelämän tutkija ja yrittäjä.

Minulle ei merkitse mitään se onko jonkun kirjaltajan titteli se tai se. Minä haluan sinun kertovan aivan muutamalla sanalla sen kuka tai mikä taho ne työpaikat tarjoaa jos niitä ei tarjoa yrittäjä? Toivottavasti kysymys ei ole sinulle liian vaikea?

• heh
        kuvia kumartele kirjoitti:

Minulle ei merkitse mitään se onko jonkun kirjaltajan titteli se tai se. Minä haluan sinun kertovan aivan muutamalla sanalla sen kuka tai mikä taho ne työpaikat tarjoaa jos niitä ei tarjoa yrittäjä? Toivottavasti kysymys ei ole sinulle liian vaikea?

"Sellaisissa maissa, missä sosiaaliturva on huono, ihmiset ovat pakotettuja myymään itseään huonosti palkatuissa töissä. Silloin löytyy silittäjiä, pyykkäreitä, ruohonleikkaajia, siivoojia jne. Näin ei kuitenkaan juuri synny uutta jaettavaa, vaikka yrittäjien määrä onkin suuri."

"Yrittäjyys ei todellakaan ole ainoa hyvinvoinnin tae. Yrittäjäystävällisintä eli Ugandaa kukaan tuskin kukaan pitää kehittyvänä tai edes tulevaisuuden maana.
        Siitä huolimatta Ugandassa yli puolet työtätekevästä väestöstä luokitellaan yrittäjiin . Potentiaali kasvulle on siis huikea."

Usein unohdetaan ns epäaito yrittäjyys eli yrittäjä ei tule toimeen tuloillaan esim USA:ssa toimii kolme miljoonaa konsulttiyhtiötä, joiden" toimitusjontaja viettää yönsä puiston penkillä tai Suomessa epäaidoiksi yrittäjiksi lasketaan n 40000 yrittäjää eli n 25 % yrittäjien määrästä.

Ei Kevätsalo kritisoinut yrityksien olemassaoloa, vaan sitä, että kuvitellaan yrittäjyyden automaattisesti generoivan hyvinvointia. Näin ei ole.

Yritys voi olla hyvinkin menestynyt, kuten Nokia, ilman että kukaan sen johdosta on yrittäjä. Ei Jorma Ollila ole yrittäjä, hän on ammattijohtaja. Samoin mikä tahansa suuri yritys on ammattijohtajien, ei yrittäjien, johtama.
        http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?sourceStart=10&threadID=18610&tstart=0&start=20

• oli..
        kuvia kumartele kirjoitti:

Kyllä Kevätsalon selvitystä vahvistaa OECD:kin eli ei hyvinvointi riipu yrittäjien määrästä vaan laadusta.

Työvoimasta on Suomessa yrittäjiä vain n 7 % mutta vielä vähemmän näitä on Japanissa, Kanadassa, Ruotsissa, Sveitsissä,, Itävallassa,Ranskassa, Tanskassa, USA:ssa ja Norjassa.

Tuo Norja edustaa alinta tasoam eli 4 %, USA on toiseksi viimeinen eli n 5% kun Suomi on OECD:n tilastoissa 8 % luokassa.

• *Kansalainen*

...

• Havainnoitsija

Onhan kommentissasi asiaa, mutta ihmettelen sitä miksi Sauli Niinistö saa sinut vihdoin vaaliuurnille? Enpä usko Saulin lisäävän yhtään aurinkoisia päiviä maassamme. Eipä niitä lisää yksikään kansanedustaja / ministeri. Suomen poliitikot ovat vierastaneet tavallisen palkkatyötekijän arkea jo vuosikymmenet, olipa puoluekanta oikealla, tai vasemmalla laidalla. Neljän vuoden välein he "laskeutuvat" tavallisen ihmisen tasolle väkipakolla kuuntelemaan murheitamme, jotta saisivat valtakirjan jatkaa.
      Mietippä milloin kansanedustajat ovat antaneet pois saavuttamiaan etuja, tai olleet viikon kaksi pakkolomalla? Tutki eduskunnan kuluja ja havaitse niiden jatkuva nousuuntainen trendi. Ehkä olisi hyvä kysyä ääntäsi kärkkyvältä ehdokkaalta, mistä hän olisi valmis tinkimään seuraavalla nelivuotiskaudella?

• etupäässä

No samaa ihmettelen itsekkin. En minä pidä erikoisesti juurikaan saulista ja vielä vähemmän kokoomuksesta.

Syy löytynee eräistä työtovereista jotka suurinpiirtein raivostuivat kuultuaan niinistön mahdollisesta paluusta suomen politiikkaan. Heidän mielestään niinistö sotkee koko valmiin asetelman jossa sdp on ehdoton ykköspuolue ja keskusta kakkonen. He pitivät mahdollisena, että osa äänistä jaetaan uudelleen ja nimenomaan kokoomuksen ollessa hyötyjänä ja sdp.n häviäjänä.

Näiden muutaman työtoverin paniikin lietsonta itsensä keskuudessa oli minusta niin huvittavaa, että päätin pyrkiä toteuttamaan heidän pelkonsa omalta osaltani. Jos kokoomus vieläpä pärjää vaaleissa vietän hauskoja hetkiä kuunnellessani näiden henkilöiden itkua ja raivoa työpaikalla. Hölmöjähän he ovat ja kai juuri siksi demareita, luotu huvittamaan muuta väkeä.

Minä tiedän kyllä, että tasan sama meno jatkuu olipa hallituksessa mitkä puolueet tahansa. Juuri siksi en ole ennen vaivautunut äänestämäänkään ja tämänkertainenkin lupaus äänestämisestä koskee vain tätä yhtä ja ainoaa kertaa.

• ----------
        etupäässä kirjoitti:

No samaa ihmettelen itsekkin. En minä pidä erikoisesti juurikaan saulista ja vielä vähemmän kokoomuksesta.

Syy löytynee eräistä työtovereista jotka suurinpiirtein raivostuivat kuultuaan niinistön mahdollisesta paluusta suomen politiikkaan. Heidän mielestään niinistö sotkee koko valmiin asetelman jossa sdp on ehdoton ykköspuolue ja keskusta kakkonen. He pitivät mahdollisena, että osa äänistä jaetaan uudelleen ja nimenomaan kokoomuksen ollessa hyötyjänä ja sdp.n häviäjänä.

Näiden muutaman työtoverin paniikin lietsonta itsensä keskuudessa oli minusta niin huvittavaa, että päätin pyrkiä toteuttamaan heidän pelkonsa omalta osaltani. Jos kokoomus vieläpä pärjää vaaleissa vietän hauskoja hetkiä kuunnellessani näiden henkilöiden itkua ja raivoa työpaikalla. Hölmöjähän he ovat ja kai juuri siksi demareita, luotu huvittamaan muuta väkeä.

Minä tiedän kyllä, että tasan sama meno jatkuu olipa hallituksessa mitkä puolueet tahansa. Juuri siksi en ole ennen vaivautunut äänestämäänkään ja tämänkertainenkin lupaus äänestämisestä koskee vain tätä yhtä ja ainoaa kertaa.

paisi jos nämä kolme pysyvät suurimpina, sitten jatkuu.

"Ekonomistit katsovat, että markkinat luottavat kolmen suurimman puolueen talouspolitiikkaan. Menisipä näistä puolueista hallitukseen mikä tahansa, ei talouspolitiikassa tapahtuisi oleellisia muutoksia."
        http://www.helsinki.fi/agora/yleista/markkinavoimista.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe