Ministeriö selvittää Jehovan todistajien asevelvollisuutta
Julkaistu: 8:19
Puolustusministeriö alkaa selvittää Jehovan todistajien asevelvollisuutta. Ministeriön mukaan kansainväliset ihmisoikeuksien valvontaelimet ovat luoneet Suomelle paineita kumota Jehovan todistajien vapautus asevelvollisuudesta. Käytäntöä pidetään epätasa-arvoisena.
Ministeriön selvitys ei koske pelkästään Jehovan todistajia, vaan samalla tutkitaan myös muiden uskontoryhmien mahdolliset perusteet vapautukseen asevelvollisuudesta. Ahvenanmaalaisten eritysasemaan ei kuitenkaan olla puuttumassa.
STT
Miekalla se
11
277
Vastaukset
- Trubaduuri
Ei ihmisen Poika, Kristus miekkaa tarvinnut, eikä sellaisen apuun turvannut, ei hän sellaista edes omistanut. Eikä tietenkään hän kuulunut yhteenkään armeijaan, ei edes opetellut sotimaan milloinkaan.
Eikä yksikään aito ja oikea uskova kristitty tartu aseeseen, ei huvikseen eikä tarvitakseen sitä. Eikä tietenkään mene yhdenkään armeijan ruotuihin.- "Syömäri ja juomari"
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta." - Trubaduuri
"Syömäri ja juomari" kirjoitti:
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."Ihan vaan ohjeeksi sinulle: lopeta juominen ajoissa, äläkä jorise alinomaan omiasi! Siis, kannustan sinua "raittiuden tielle" kaikella ystävyydelläni. Mutta älä osta miekkaa, äläkä asetta, ja luovu pikimmin tuosta katkeruuden kyllästämästä vihastasi, sillä se on juuri se, joka sinun sisintäsi raatelee päivin ja öin, riistäen ihmisyyttäsi.
- väkivalta eli
Trubaduuri kirjoitti:
Ihan vaan ohjeeksi sinulle: lopeta juominen ajoissa, äläkä jorise alinomaan omiasi! Siis, kannustan sinua "raittiuden tielle" kaikella ystävyydelläni. Mutta älä osta miekkaa, äläkä asetta, ja luovu pikimmin tuosta katkeruuden kyllästämästä vihastasi, sillä se on juuri se, joka sinun sisintäsi raatelee päivin ja öin, riistäen ihmisyyttäsi.
mielen raiskaaminen uskonnollisilla käsityksillä maailmasta.
"Pahoinpitely muuttaa lapsen aivoja
Lapsen pahoinpitely voi aiheuttaa serotoniiniaineenvaihdunnassa muutoksia, jotka jatkavat pahoinpitelyjen ketjua sukupolvesta toiseen. Tämän paljastaa Chicagon yliopiston apinatutkimus.
Mikäli reesusapinaäiti suhtautui hyvin kielteisesti poikaseensa ja kohteli tätä kaltoin, apinavauvan aivot tuottivat vähemmän serotoniinia. Serotoniinin puute liittyy ahdistukseen, masennukseen ja aggressioon niin apinoissa kuin ihmisissä.
Niillä kaltoin kohdelluilla apinanaarailla, joista itsestään tuli pahoinpiteleviä emoja, oli vähemmän serotoniinia aivoissaan kuin kohtalotovereilla, joista kasvoi huonosta mallista huolimatta huolehtivia vanhempia.
"Koska apina on biologialtaan varsin ihmisen kaltainen, tulokset saattavat valaista myös ihmisen käyttäytymistä – eritoten sitä, miksi jotkut kaltoin kohdellut jatkavat pahoinpitelyketjua, toiset taas eivät", puntaroi professori Dario Maestripieri.
Tutkimuksen mukaan pahoinpidellyn lapsen varhainen serotoniinihoito vähentää todennäköisyyttä, että lapsesta itsestään kasvaa pahoinpitelevä vanhempi.
Tutkimus on ensimmäinen, joka osoittaa serotoniinin yhteyden lapsen pahoinpitelyyn kädellisissä. Sen julkaisi Behavioral Neuroscience.
Aiemmassa tutkimuksessaan Maestripieri on osoittanut, että sukupolvesta toiseen jatkuva pahoinpitelyketju syntyy varhaislapsuudessa, eikä se ole geneettistä."
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2752 - Tristar
Trubaduuri kirjoitti:
Ihan vaan ohjeeksi sinulle: lopeta juominen ajoissa, äläkä jorise alinomaan omiasi! Siis, kannustan sinua "raittiuden tielle" kaikella ystävyydelläni. Mutta älä osta miekkaa, äläkä asetta, ja luovu pikimmin tuosta katkeruuden kyllästämästä vihastasi, sillä se on juuri se, joka sinun sisintäsi raatelee päivin ja öin, riistäen ihmisyyttäsi.
Joku siteeraa sinulle suoraan Raamattua ja sinä käsket suoraan olemaan noudattamatta Raamatusta luettua käskyä? Nyt menee jo hienoksi :D
*** - Trubaduuri
Tristar kirjoitti:
Joku siteeraa sinulle suoraan Raamattua ja sinä käsket suoraan olemaan noudattamatta Raamatusta luettua käskyä? Nyt menee jo hienoksi :D
***Katsos, elämä nyt vaan on tälläistä, me olemme kaikki pelkkiä yksilöitä joilla on omat ja täysin yksilölliset mielipiteet ja lempi lauseet, joihinka meillä on täysi oikeus, hyväksy se. :D
- Jeesuksen sanomasta
Trubaduuri kirjoitti:
Katsos, elämä nyt vaan on tälläistä, me olemme kaikki pelkkiä yksilöitä joilla on omat ja täysin yksilölliset mielipiteet ja lempi lauseet, joihinka meillä on täysi oikeus, hyväksy se. :D
"En ole tuomassa rauhaa vaan mielisairauden"?
- psyke_
Jeesus sanoo Raamatussa selvästi ettei Hän ole tuomassa rauhaa vaan miekan.(olkoonkin että kysymyksessä on kait jonkinlainen vertauskuva.)
- psyke_
psyke_ kirjoitti:
Jeesus sanoo Raamatussa selvästi ettei Hän ole tuomassa rauhaa vaan miekan.(olkoonkin että kysymyksessä on kait jonkinlainen vertauskuva.)
Olisin tietty voinut lukea koko viestinketjun läpi ennen vastausta...
- Trubaduuri
Jeesuksen sanomasta kirjoitti:
"En ole tuomassa rauhaa vaan mielisairauden"?
Hyvä että huomaat minne olet luisumassa.
- Trubaduuri
psyke_ kirjoitti:
Kristus sanoo selvästi: "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", ja myös "rakasta itseäsi niin kuin vihamiestäsi". Sekä: "älä tapa", ja vapaasti häntä tulkiten: älä edes ajattele tappavasi! Hän sanoi myöskin sanojen olevan kuin kaksiteräinen miekka!
Ja hän sanoin myös olevansa sellainen pieni kipinä joka synnyttää suuren palon. Jne. jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925961
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262800Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764