Miksi tämä ihmisten arvosteleminen?

kasi

Palstan tarkoitushan ei oikeastaan ole se, että täällä keskusteltaisiin eri henkilöistä vaan eri näkökulmista adventismiin ja Raamatun opetuksiin.

Miksi kaikki tuo ihmisten ja heidän uskonsa arvosteleminen, kuten esimerkiksi jarlaun penettelu? Hänhän on yksi niistä jotka ovat lukeneet Raamatun ja ottanut sieltä omakseen sen mitä hänen sydämmensä oikeaksi tuntee ja hänellä on juuri siksi paljon sanottavaa. Miksi häntä pitäisi siitä parjata?

Herää kysymys: Eikö näillä parjaajilla ja ”mielestään tosi uskovilla” ole muuta tehtävää kuin istua koneensa vieressä yötä päivää ja parjata ihmisiä? Maailmassa olisi todella paljon töitä jos ihminen todella haluaisi tehdä jotain muiden ihmisten hyväksi, on nälän hätää ja kaikenlaista muuta hätää jonka lieventämiseen tarvittaisiin ihmisiä. Todellinen syy kaikkeen haukkumiseen ja miksi nämä ”mielestään tosi uskovat” kääyttäytyvät näin löytyy kuitenkin vain heistä itsestään, usein on kysymys heidän olemattomasta itsetunnostaan ja joskus jopa heidän todellisista harhoistaan. Eräät heistä keskustelevat ”jumalan” kanssa, he todella näkevät edessään jotakin jonka kanssa he sitten keskustelevat. Täten he saavat ”oppia” asioita joihin he sitten uskovar ja joiden perusteella he hyvällä omallatunnolla voivat tuomita ne jotka eivät ole heidän laillaan löytäneet ”totuutta”.

Miksi?
Voimme todeta että maailmassa on tänään paljon sairauksia, myös mielen sairaudet ovat lisääntyneet sitä mukaa kun elämänrytmi on kiihtynyt ja pahuus on tullut esille piiloistaan ja näkyy tänään kaikkialla, se tunkeutuu jokaiseen kotiin jossa ei olla varovaisia, esimerkiksi erilaisten lehtien myötä tai television välityksellä. Väkivalta ja seksin käyttö on joka päiväistä "ajanvietettä" ja ei kukaan meistä enää voi välttyä pahan vaikutukselta, se vaikuttaa meidän ajatusmaailmame ja monet meistä jopa sairastuvat.

Tällainen sairas ihminen voi saada sitten pakkomielteen joka vangitsee hänet täysin. Hän ehkä tuntee tekevänsä oikein kun hän esimerkiksi haukkuu lähimmäisiään (esimerkiksi kuten täällä usein tapahtuu heidän uskonsa sisällöstä).

Tällaisen sairaan ihmisen keskustelu rajoittuu useimmiten samaan asiaan ja alueeseen, hänen pakkomielteensä ajaa hänet yhä uudelleen toistamaan samoja asioita ja usein jopa samoista ihmisistä. Hän hakemalla hakee vikaa heistä joilla hän sitten yrittää todistaa itselleen ja muille että hänen parjaamisensa on oikeutettua. Mitä kauemmin hän on toimintaansa jatkanut sitä suuremmaksi tulee hänen varmuutensa että hän tekee oikein ja on ”oikealla asialla”.

Mitä tehdä?
Valitettavasti ei täällä netissä ole paljoakaan tehtävissä heidän auttamisekseen, koska tällaiset henkilöt useimmiten tarvitsevat sellaista apua jota on erittäin vaikea antaa täältä netistä käsin (he ehkä tarvitsevat jopa lääkärin apua). He tarvitsevat jonkun joka auttaa heitä saamaan takaisin todellisuudentajunsa ja siihen ei tavallinen maallikko useinkaan pysty (ei ainakaan ilman ammatillista apua).

Siis mitä tehdä? Yksi keino asioiden pitämiseksi ”kohtuuden rajoissa” on tehdä juuri niin kuin nimimerkki jarlau on tehnyt tällä palstalla erästä panettelijaansa kohtaan. Jättää sellaiset kirjoitukset lukematta (omaan arvoonsa) , vaikka kirjoitukset tuskin lakkaavat vain sen tähden että niihin ei vastata jää sananvaihto täten kuitenkin paljon pienemmäksi, ja ei todellakaa ole mitään mieltä keskustella eri ihmisten henkilökohtaisesta uskosta termein ”eipäs”, ”juupas”, sellainen antaa helposti vain sen kuvan että kysymyksessä on kaksi sairastunutta ihmistä. Nähdäkseni jarlaun tapa ”hypätä haukkumakirjoitusten yli” on ainoa tälläista käytöstä hillitsevä tapa. Tosin sairas ihminen tuntee sisäistä pakotetta löytää itselleen uusi ”opetettava” jolle hän sitten saa purkaa omia harhojaan. Valitettavasti näin on usein, mutta koska me elämme ”vapaassa maailmassa” jossa ihmisten haukkuminenkin on sallittua, ei tällaiselle lieveilmiöllekään voi tehdä sen enempää kuin vain ”ymmärtää häntäkin”.

20

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaali

kanssakäyminen ja sydämestä tuleva ystävällisyys on hänen mielestään ainoastaan"lipomista."
      Ihminen jolla on hyvä olla ja asiat ovat hyvässä järjestyksessä,perheasioita ja sydämen uskoa myöten on yleensä ystävällinen ja tuntee empatiaa ja lämpöä ihan aidosti toisia kohtaan.

Mielestäni se on normaalia käytöstä,mutta jatkuva toisten silmille käyminen ja uskosta osattomaksi leimaaminen ovat outua.Ja osoitta sen,ettei tällä hyökkääjällä itsellä ole asiat hyvin.No meitähän on joka junaan ja jää vielä asemillekkin.

Siunausta sinulle uskon veljeni Herrassa!

• kuhilas

Voitaisiinko adventismin käsitettä hieman laajentaa? Sana adventti pitää sisällään odotuksen ja kaipauksen. Elämme adventtiaikaa. Emmekö me kristittyinä yhdessä odota Herraamme ja Vapahtajaamme tänään omaan elämäämme? Emmekö myös Jeesuksen seuraajina toivo hartaasti, että olisimme valmiina, kun Herramme palaa kirkaudessaan? Meillä on lupa elää siinä uskossa, että Jeesus palaa kirkkaudessaan tämän sukupolven aikana. Tähän uskoon ei liity mitään harhaoppia. Kunpa Herra auttaisi meitä niin elämään, että meidänkin elämämme voisi todistaa Herran paluun puolesta. Eikö tämä usko yhdistä meitä uskovina toinen toisiimme? Eikö meillä tästä asiasta löydy yhteistä jaettavaa toinen toisillemme ja Krituksesta vieraantuneelle maailmalle?

• kutakuinkin

Adventismina olemme oppineet pitämään adventistien muista poikkeavuutta. Tämä poikkeavuus on kokonaan kristillisyydelle vierasta oppimateriaalia.

• kasi

uskoakseni kristityt ihmiset etupäässä odottavat kerran pääsevänsä oikeaan elämään Jumalan valtajunnassa. Kuinka kaikki menee siihen asti kunnes kaikki on tapahtunut sitä on uskoakseni kenenkään vaikea sanoa. Ajoista kun ei tiedä kukaan muu kuin Jumala itse. On kuitenkin totta että monet merkit joista Raamattu kertoo lopun ajassa näyttävät toteutuvan maailmassa juuri nyt, olen joskus itsekseni miettinyt että kuinka paljon huonommaksi kaiken täytyy mennä ennenkuin loppu tulee.. Se voi kyllä tulla nopeastikin vaan kukas sen niin tarkalleen tietää ,,

• kuhilas
        kasi kirjoitti:

uskoakseni kristityt ihmiset etupäässä odottavat kerran pääsevänsä oikeaan elämään Jumalan valtajunnassa. Kuinka kaikki menee siihen asti kunnes kaikki on tapahtunut sitä on uskoakseni kenenkään vaikea sanoa. Ajoista kun ei tiedä kukaan muu kuin Jumala itse. On kuitenkin totta että monet merkit joista Raamattu kertoo lopun ajassa näyttävät toteutuvan maailmassa juuri nyt, olen joskus itsekseni miettinyt että kuinka paljon huonommaksi kaiken täytyy mennä ennenkuin loppu tulee.. Se voi kyllä tulla nopeastikin vaan kukas sen niin tarkalleen tietää ,,

Tunnettu suomalainen Uuden testamentin selittäjä, prof. Aimo T. Nikolainen, mainitsee tuon saman ajatuksen, että "jokaisella sukupolvella on oikeus elää siinä uskossa, että Herra palaa tämän sukupolven aikana." Pääasia on, ettemme esitä tarkkoja päivämääriä. Tarkkaa aikaa ei tiedä kukaan ihminen ei enkelit eikä Poikakaan vaan Isä yksin. Nämä ovat Jeesuksen sanoja. Siitä huolimatta me saamme elää Jeesuksen paluun odotuksessa. Jos niin käy, että ennätämme nukkua pois ennen Jeesuksen tuloa, niin emme ole olleet harhaoppisia. Me elimme ja kuolimme siinä uskossa ja odotuksessa. Toivo pitää uskoamme yllä. Tule Herra Jeesus!

• kasi
        kutakuinkin kirjoitti:

Adventismina olemme oppineet pitämään adventistien muista poikkeavuutta. Tämä poikkeavuus on kokonaan kristillisyydelle vierasta oppimateriaalia.

siitä kuka on määrittelemässä. Olen varma että sinulla on tuollainen katsantokanta, mutta se ei ole jokaisen näkemys avdenttikirkon opeista.

Rehellisesti sanoen en ole tavannut ainoatakaan kirkkokuntaa missä ei virheitä olisi. Luterilaisena voin todeta että ei ollut kovin innostavaa lukemista kun luin Martti Lutherin kirjoittamia tekstejä oman aikansa juutalaisista. Kuitenkin me kutsumme häntä "uskon puhdistajaksi" ja seuraamme paljossa hänen ajatuksiaan siitä kuinka Jumalaa on palveltava. Sanoisin että sama asia Ellen G White'n kirjoituksista. Paljon hyvää mutta ei erehtymätöntä. Tulee mieleen myöskin Paavi joka sodan aikana mukautui natsismin komenneltavaksi ja niin edelleen .. kirkot ovat epätäydellisiä, vain Raamatun Jumala on täydellinen..

Ihmisen uskohan on jokaisen ihmisen oma jota emme voi jakaa naapurimme kanssa vaikka haluaisimme.

• tulee ...
        kasi kirjoitti:

Jokaisen kohdalla se loppu tulee aikanaan. Nyt kuitenkin kannattaa elää tätä päivää ja leipoa vaikka joulutorttuja.

• kasi
        tulee ... kirjoitti:

Jokaisen kohdalla se loppu tulee aikanaan. Nyt kuitenkin kannattaa elää tätä päivää ja leipoa vaikka joulutorttuja.

On juuri sytytetty ensimmäinen adventtikynttilä, vaimo vaihtoi toiset verhot ja ripusteli joulutätiä ikkunoihin valaisemaan illanpimeyttä.. :)

• siellä on
        kasi kirjoitti:

On juuri sytytetty ensimmäinen adventtikynttilä, vaimo vaihtoi toiset verhot ja ripusteli joulutätiä ikkunoihin valaisemaan illanpimeyttä.. :)

pimeä vuoden aika ja talvi, kynttilän valot ovat silloin kauniit kun on pimeää, meillä taas on kesä juuri alkanut on lämmin aika vuodesta, mutta kyllä meille silti joulu tulee vaikka vähän erilainen kuin pohjolassa, on kovat joulu kiireet kaikkialla että näkee kaikesta että joulu tulee vaikka kesälläkin.Hyvää Adventti aikaa teille kaikille.

• noin?

Miksi kuvittelet, että erimieltä olevat ihmiset ovat sairaita, heillä olisi heikko itsetunto ja jopa harhoja?

• kasi

että erimieliset ihmiset olisivat sairaita. Mutta jos joku ottaa asiakseen jonkun toisen ihmisen haukkumisen ja jopa kerta kerran jälkeen toistaa samaa asiaa silloin löytyy vika kyllä haukkujasta. Ei ihmisten parjaaminen ole milloinkaan oikeutettua, sitä vastoin voi asoista keskustella ja olla eri mieltä niin paljon kuin haluaa.

Etkö todella näe tässä mitään eroa.
        Asiallinen keskustelija ja saa olla niin paljon erimieltä kuin haluaa mutta asioista ja voi ihmisellekin jotain sanoa joskus, mutta meidän ei sovi unohtaa että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo ja sen polkeminen lokaan on epäkristillistä käyttäytymistä.

• Una Fortuna
        kasi kirjoitti:

että erimieliset ihmiset olisivat sairaita. Mutta jos joku ottaa asiakseen jonkun toisen ihmisen haukkumisen ja jopa kerta kerran jälkeen toistaa samaa asiaa silloin löytyy vika kyllä haukkujasta. Ei ihmisten parjaaminen ole milloinkaan oikeutettua, sitä vastoin voi asoista keskustella ja olla eri mieltä niin paljon kuin haluaa.

Asiallinen keskustelija ja saa olla niin paljon erimieltä kuin haluaa mutta asioista ja voi ihmisellekin jotain sanoa joskus, mutta meidän ei sovi unohtaa että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo ja sen polkeminen lokaan on epäkristillistä käyttäytymistä.

Yhteiymmärryksessä käytävää keskustelua ilman
        savun hajua ilmassa. Jeesushan on Rauhan Ruhtinas. Kuinka paljon parempi olisi jokasen elää sovussa toistensa kanssa jos heillä olisi todellinen usko Jeesukseen. Hän on meille Una Fortuna, Vai kuis ois?

• olen monasti
        kasi kirjoitti:

miettinyt miksi näillä palstoilla käytetään niin rumaa kieltä, voihan asioista keskustella kauniimmin kuin alkaa parjata rumilla sanoilla,ja viellä kun on uskon asioista kyse niin pitäisi olla viellä varovaisempi sanoissaan,ettei vaan satuttaisi sanoillaan itse Taivaan ja maan Herraa.

• kasi
        Una Fortuna kirjoitti:

Yhteiymmärryksessä käytävää keskustelua ilman
        savun hajua ilmassa. Jeesushan on Rauhan Ruhtinas. Kuinka paljon parempi olisi jokasen elää sovussa toistensa kanssa jos heillä olisi todellinen usko Jeesukseen. Hän on meille Una Fortuna, Vai kuis ois?

Jumalan luokse pääsee monet ja eri seurakunnista. Ja siellä eletään ilman toisten parjaamista. Eikö? Parasta alkaa harjoitella jo nyt.. ja jättää tuomitseminen Jumalalle. :)

• kasi
        olen monasti kirjoitti:

miettinyt miksi näillä palstoilla käytetään niin rumaa kieltä, voihan asioista keskustella kauniimmin kuin alkaa parjata rumilla sanoilla,ja viellä kun on uskon asioista kyse niin pitäisi olla viellä varovaisempi sanoissaan,ettei vaan satuttaisi sanoillaan itse Taivaan ja maan Herraa.

Vaikka uskon että Jumala katselee meitä suunnilleen samoin kuin me katselemme kolmevuotiasta lasta. Ei se paljon suututa kun pikku lapsi näyttää kieltään tai kuikuttelee lapsen lailla. Me olemme niin "kehittymättömiä" vielä täällä maan päällä jos sitä vertaa taivaalliseen..

• Vahinko, että Neuvostoliitto on kaatunut. Siellä sinä olisit ollut omiesi parissa täydessä touhussa sulkemassa uudestisyntyneitä kristittyjä mielisairaaloihin, vankileireille, aivopestäväksi, kidutettavaksi ja tapettavaksi.

• Sinä itse tuomitset

uudestisyntyneitä ja uskossa olevia Jumalan lapsia,väittämällä etteivät he ole uskossa,vaikka sinä itse et ole uudestisyntynyt ollenkaan.

Uudestisyntyminen ei ole sellaista,kuten sinä kerroit,ettet KOKENUT MITÄÄN ERITYISTÄ! Uudestisyntymässä KOETAAN VAHVASTI.

Se on elämä VAHVIN JA HIENOIN KOKEMUS.Se ei ole ihmisestä,vaan KRISTUKSESTA.Kun sinä saat kaikki syntisi anteeksi ja täytyt Jumalan Pyhällä Hengellä,sinä TUNNET SEN.

SINÄ TIEDÄT,ETTÄ jEESUKSEN VERI ON VIRRANNUT LÄVITSESI JA PUHDISTANUT SINUT KAIKESTA SYNNISTÄ.

Tiedät tarkan kellon ajankin,koska uudesti synnyit!Jos et ole vielä saanut kohdata Jeesusta,mene ja kadu itkien syntejäsi ja pyydä niitä anteeksi,NIIN SAAT SYNTYÄ UUDESTI.

Mielellään jonkin luotettavan,uudestisyntyneen henkilön läsnäolessa(se auttaa nöyrtymään)ja hänen kuultensa,tunnusta kaikki,mikä on painanut mieltäsi.

Ja sano Jeesukselle että anna rakas Jeesus anteeksi,minä HALUAN TEHDÄ PARANNUKSEN JA tahdon antaa elämäni kokonaan sinulle.

Niin Jeesus antaa sinulle ihan kaiken anteeksi ja vuodattaa Pyhän Hengen sydämeesi.

• Sinä itse tuomitset kirjoitti:

uudestisyntyneitä ja uskossa olevia Jumalan lapsia,väittämällä etteivät he ole uskossa,vaikka sinä itse et ole uudestisyntynyt ollenkaan.

Uudestisyntyminen ei ole sellaista,kuten sinä kerroit,ettet KOKENUT MITÄÄN ERITYISTÄ! Uudestisyntymässä KOETAAN VAHVASTI.

Se on elämä VAHVIN JA HIENOIN KOKEMUS.Se ei ole ihmisestä,vaan KRISTUKSESTA.Kun sinä saat kaikki syntisi anteeksi ja täytyt Jumalan Pyhällä Hengellä,sinä TUNNET SEN.

SINÄ TIEDÄT,ETTÄ jEESUKSEN VERI ON VIRRANNUT LÄVITSESI JA PUHDISTANUT SINUT KAIKESTA SYNNISTÄ.

Tiedät tarkan kellon ajankin,koska uudesti synnyit!Jos et ole vielä saanut kohdata Jeesusta,mene ja kadu itkien syntejäsi ja pyydä niitä anteeksi,NIIN SAAT SYNTYÄ UUDESTI.

Mielellään jonkin luotettavan,uudestisyntyneen henkilön läsnäolessa(se auttaa nöyrtymään)ja hänen kuultensa,tunnusta kaikki,mikä on painanut mieltäsi.

Ja sano Jeesukselle että anna rakas Jeesus anteeksi,minä HALUAN TEHDÄ PARANNUKSEN JA tahdon antaa elämäni kokonaan sinulle.

Niin Jeesus antaa sinulle ihan kaiken anteeksi ja vuodattaa Pyhän Hengen sydämeesi.

Uudestisyntymiseen liittyy tai ei liity tunteita. Ne eivät ole todistus mistään. On kysymys uskosta, ei ihmistunteista.

Minäkin olin saanut tuommoista harhaopetusta, kuin sinäkin nyt opetat, aikaisemmin ja sitten kun olin uudestisyntynyt epäilykseni heräsivät parin päivän päästä, että synnyinkö sittenkään uudesti, kun ei ollut mitään tunteitä.

No sitten menin tapaamaan erästä kymmeniä vuosia uskossa ollutta ihmistä ja hän tenttasi uskoon tuloni ja totesi, että olet uudestisyntynyt.

Sitten rukoilimme ennen kuin lähdin ja hän siunasi minut.

No junassa sitten mietin, että jahas, olen siis uskossa - mitenkäs nyt uskova elää. Tuli mieleen yhtä sun toista vaatimusta, mitä ei-uskovat ihmiset laittavat uskoville, mutta silloin tajusin, että Jeesustahan minä olen lähtenyt seuraamaan, joten viis ihmisvaatimuksista ja nyt alan elää sen mukaan kuin Jeesus johtaa.

Silloin Jeesus ilmestyi yläviistoon eteeni kirkkaana hahmona ja täytyin Pyhällä Hengelle. Siinä sitä oli autuuden kokemusta. Jopa niin, että vaihdoin väärään junaan Pasilassa ja jouduin tulemaan taksilla majapaikkaani.

Ps. kyllä tiedän hetken hetkelleen, jolloin uudestisynnyin.

• Ultraligth
        uskova_1 kirjoitti:

Uudestisyntymiseen liittyy tai ei liity tunteita. Ne eivät ole todistus mistään. On kysymys uskosta, ei ihmistunteista.

Minäkin olin saanut tuommoista harhaopetusta, kuin sinäkin nyt opetat, aikaisemmin ja sitten kun olin uudestisyntynyt epäilykseni heräsivät parin päivän päästä, että synnyinkö sittenkään uudesti, kun ei ollut mitään tunteitä.

No sitten menin tapaamaan erästä kymmeniä vuosia uskossa ollutta ihmistä ja hän tenttasi uskoon tuloni ja totesi, että olet uudestisyntynyt.

No junassa sitten mietin, että jahas, olen siis uskossa - mitenkäs nyt uskova elää. Tuli mieleen yhtä sun toista vaatimusta, mitä ei-uskovat ihmiset laittavat uskoville, mutta silloin tajusin, että Jeesustahan minä olen lähtenyt seuraamaan, joten viis ihmisvaatimuksista ja nyt alan elää sen mukaan kuin Jeesus johtaa.

Silloin Jeesus ilmestyi yläviistoon eteeni kirkkaana hahmona ja täytyin Pyhällä Hengelle. Siinä sitä oli autuuden kokemusta. Jopa niin, että vaihdoin väärään junaan Pasilassa ja jouduin tulemaan taksilla majapaikkaani.

niinkuin uudesti syntynyt kirjoittaa. Oletko lainkaan varmat ettet syntynyt väärästä hengestä

• kasi
        uskova_1 kirjoitti:

Jos olet uudesti syntynyt, miksi et käyttäydy kuin uudesti syntynyt Jeesusta seuraava ihminen?

Tuntuu enemmänkin siltä että sinulla on vain tarve tuoda itseäsi esiin haukkumalla muita ja täällä netissähän sellaista voi tehdä ilman että tarvitsee tarvitsee kantaa sanoistaan vastuuta jälkeenpäin. Painat sanoillasi syntiset ihmiset maanrakoon (ymmärtämättömyydessäsi) jos vain voit ja teet heidän vaikeuksensa entistä vaikeiammaksi käytökselläsi.
        Sanasi eivät tuo millään tavoin esille uudesti syntymääsi, et kertakaikkiaan puhu niinkuin Jeesusta seuraavat ihmiset puhuvat, koska korostat vain itseäsi ja haukut muita - eihän sellainen ole Jumalasta. Senhän nyt tajuaa jokainen.

Onhan täällä on monta uudesti syntynyttäkin eri kirkoista, joiden sanoista näkyy Pyhän Hengen vaikututus, ja ei kukaan heistä käyttäydy laillasi.

Tavallinen vastauksesi niille jotka kritisoivat epäkristillistä käytöstäsi on että sinua ei kukaan voi neuvoa tai käytöstäsi kritisoida koska HE EIVÄT YMMÄRRÄ USKON ASIOITA. :) Vain ne jotka ovat kanssasi samaa mieltä YMMÄRTÄVÄT SINUA ja ovat mielestäsi oikeassa.

Minun rehellinen ehdotukseni on (ilman mitään ivailua tai halventavaa ajatusta) että käy jonkun todella uskovan ja uudesti syntyneen luona jonka tunnet ja keskustele siitä kuinka kristittyn ihmisen tulee käyttäytyä lähimmäisiään kohtaan. Ja ehkä tarvitset myös lääkärin apua? Ei ole häpeä hakea apua kun sitä tarvitsee ja jokainen tarvitsee apua joskus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe