Väärentämätön evankeliumi???

poikalapsi

Jukka otti alempana kanta syyllistämiseen ja lausui mm. seuraavaa:"Siksi älkäämme syyllistäkö vaan julistakaamme Jumalan Pojan väärentämätöntä evankeliumia - -". Kysynkin nyt, MISSÄ on se väärentämätön evankeliumi, jota ihmiset eivät ole kirkolliskokouksin ja vaihtelevin raamatunkäännöksin nraastaneet? Olisi TOSI mukava kuulla, koska oman käsitykseni mukaan mikään teksti, joka liikkuu käännösten kautta, ei koskaan säily muuttumattomana. Siis omalla laillan hotain on joka käännöksessä väärin, jotain on yhteisö aina painottanut.

8

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onn

      Syntynyt niin monen inhimillisen prosessin kautta. Täten on täysin mahdotonta sanoa, että pyhä henki on ohjannut kristinuskon sellaiseksi minä me nykypäivänä sen tunnemme.

      • mielestäni

        Raamatussa on paljon kirjoja jotka on tarkoitettu propagandaa varten. Raamatussa on myös paljon kirjoja jotka kertovat ihmisten omista henkilökohtaisista kokemuksista. Kaksituhatta vuotta sitten koetut asiat on erittäin vaikka todistaa nykyisen tieteellisen tiedon perusteella todeksi.


      • hirvas
        mielestäni kirjoitti:

        Raamatussa on paljon kirjoja jotka on tarkoitettu propagandaa varten. Raamatussa on myös paljon kirjoja jotka kertovat ihmisten omista henkilökohtaisista kokemuksista. Kaksituhatta vuotta sitten koetut asiat on erittäin vaikka todistaa nykyisen tieteellisen tiedon perusteella todeksi.

        muutoksia on paljon, kuten tässäkin mainitaan:

        http://personal.inet.fi/koti/henotes/varmr.html


    • RitariOlevainen

      säilynyt täysin muuttumattomana!

      Tässä on evankeliumi pienoiskoossa:

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että anoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankikkinen elämä"!

      Usko tuo sydämessäsi, ja tunnusta suullasi, niin evankeliumi on täysin totta myös sinun kohdalla!

      Turha on käännöksiä syyttää, Sana on seitsenkertaisesti puhdistettua, syy on aina kuulijassa, jos se ei uskossa sulaudu, että voit uskoa, ei milloinkaan SANASSA !

      • Herra on suuri

        Niin ovat papit rahaa rakastaneet, että keksivät sadun jolla kiristää ihmisiä iankaikkisesti.


      • poikalapsi

        Vai on se säilynyt muuttumattomana? No, MIKSI ihmeessä sitten uskovaisetkin lukevat ERI raamatunkäännöksiä, vertailevat niitä, kiistelevät niistä? Miksi kiistellä, jos kerran jokainen teksti on sisällöltään ihan samaa?

        Ritari: etkö oikeasti älyä, että hokemalla ja inttämällä luulosi ei muutu tiedoksi, faktaksi. Perusteleminen olisi eduksi, samaten TIEDON näyttäminen tiedoksi.

        Usko mitä uskot. Keskustelijaksi sinusta ei ole, koska olet aina "oikeassa" ilman pahaisintakaan perusteluyritystä. Sinuin juttuihiis en luota enkä niihin usko. Olet EPÄLUOTETTVA lähde, sen olemme useaan otteeseen täällä myös muissa asioissa havainneet.

        Avaisn aisaa kysyen. Sinusta en näemma olisi taaskaan saanut edes kysyä. No, sinun tässä häpeä on.

        Ritari on tuuleen huutava helluntailaisnilkki! (Tuo on yhtä perusteltu väite kuin sinun viestisi alun huuto: "Evankeliumi on säilynyt muuttumattomana!") Sinusta ne ovat yhtä tosia, eikös niin...


      • Haa haa haa!
        poikalapsi kirjoitti:

        Vai on se säilynyt muuttumattomana? No, MIKSI ihmeessä sitten uskovaisetkin lukevat ERI raamatunkäännöksiä, vertailevat niitä, kiistelevät niistä? Miksi kiistellä, jos kerran jokainen teksti on sisällöltään ihan samaa?

        Ritari: etkö oikeasti älyä, että hokemalla ja inttämällä luulosi ei muutu tiedoksi, faktaksi. Perusteleminen olisi eduksi, samaten TIEDON näyttäminen tiedoksi.

        Usko mitä uskot. Keskustelijaksi sinusta ei ole, koska olet aina "oikeassa" ilman pahaisintakaan perusteluyritystä. Sinuin juttuihiis en luota enkä niihin usko. Olet EPÄLUOTETTVA lähde, sen olemme useaan otteeseen täällä myös muissa asioissa havainneet.

        Avaisn aisaa kysyen. Sinusta en näemma olisi taaskaan saanut edes kysyä. No, sinun tässä häpeä on.

        Ritari on tuuleen huutava helluntailaisnilkki! (Tuo on yhtä perusteltu väite kuin sinun viestisi alun huuto: "Evankeliumi on säilynyt muuttumattomana!") Sinusta ne ovat yhtä tosia, eikös niin...

        Vai kyselit AISAA? Haa haa haa, hom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe