voe VITTU!

bönde-123

Nyt männään elokuvviin!

11

3740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • andy mc C

      graahamsämpylä duunas tsufeet hakiksen hallissa. ihteköhän se on bonjannu ton stadin slangin...

      • fmzee

        Ok, odotettavissa seuraavat 5-15 viestiä ryöpytystä siitä että olen Hannan kanssa samaa mieltä, mutta silti stadin slangi
        a) ei ole murre
        b) on ainoastaan rumaa
        c) sen puhuminen vieraille on pelkkää egoilua

        Mikään näistä kohdista ei päde mihinkään todelliseen suomalaiseen murteeseen. Ei ole risto paljon murteita kuunnellut jos ei tuota erota.

        "Joo no sit ku te skruudaatte nää safkat ni mitä kelasitte vetää näitte kans?"


      • frankki
        fmzee kirjoitti:

        Ok, odotettavissa seuraavat 5-15 viestiä ryöpytystä siitä että olen Hannan kanssa samaa mieltä, mutta silti stadin slangi
        a) ei ole murre
        b) on ainoastaan rumaa
        c) sen puhuminen vieraille on pelkkää egoilua

        Mikään näistä kohdista ei päde mihinkään todelliseen suomalaiseen murteeseen. Ei ole risto paljon murteita kuunnellut jos ei tuota erota.

        "Joo no sit ku te skruudaatte nää safkat ni mitä kelasitte vetää näitte kans?"

        Toi Sami Garamhan on kokin hommien ohella slangikirjailija, käsikirjottajat halusivat tahallaan pistää vähän maalainen-stadilainen -vastakkainasettelua kehiin, jotta tulisi raflaavampaa kuvamateriaalia. Kyllä Sami tietty osaa ihan kirjakieltä jos haluaa.


    • rumaa.

      Ärsyttää minuakin.

      • Litran kiikari

        Kaikista törtöin esiintyjä oli tämä helsinkiläiskokki Sami


      • Paikallisväriä
        Litran kiikari kirjoitti:

        Kaikista törtöin esiintyjä oli tämä helsinkiläiskokki Sami

        Kyllähän nyt paikalle pitää saada aito alkuasukaskieltä puhuva natiivi, jos kerran kameroiden ja kaikkien kanssa lähdetään eksoottiseen maankolkkaan tutustumaan. Eiväthän Lapin safariporomiehetkään etelän turisteja kirjakielellä jututa, ei, vaan jokha rakhoon h:t kyllä ängethään.


      • PMT
        Paikallisväriä kirjoitti:

        Kyllähän nyt paikalle pitää saada aito alkuasukaskieltä puhuva natiivi, jos kerran kameroiden ja kaikkien kanssa lähdetään eksoottiseen maankolkkaan tutustumaan. Eiväthän Lapin safariporomiehetkään etelän turisteja kirjakielellä jututa, ei, vaan jokha rakhoon h:t kyllä ängethään.

        Joo, sarjan tuottajat haluaisi kovasti esittää että maajussit on niin maalaisia etteivät koskaan ole missään kaupungissa käyneetkään.

        Oliko se joku Iltalehdistä kun "kustansi" pojille tässä syksyllä retken Helsinkiin (oikein PÄÄkaupunkiin) ja kysyi heiltä, että onko tullut aikaisemmin Helsingissä käytyä jne muuta yhtä typerää. Ihan kuin maalla asuvat eivät koskaan kävisi kuin omalla kirkonkylällä korkeintaan. Metroonkin oikein vietiin maajussit ajelulle....

        Ristokin siinä sitten vastasi, että pari viikkoa sitten viimeksi kävin työasioissa. Jokainen heistä oli ihan hiljattain käynyt Helsingissä asioilla ja kai he nyt muutenkin matkustavat kuten kuka tahansa. Lontoon tai Pietarin metrot on vähän eri kaliiperia.

        Sama kuin Kotikatu -ohjelmassa tämä eräs nuori nainen muutti Hämeenlinnaan vanhaa isäänsä hoitamaan ja kertoi Eeva Mäkimaalle, että "nyt emme sitten näe pitkään aikaan". Hoh-hoijaa. Nämä helsinkiläiset ei ymmärrä, että Hämeelinnasta Helsinkiin on tunnin matka ja monet ajaa sen joka päivä edestakaisin työmatkana.

        Helsingissä tehdään sujuvasti vaateostokset, käydään teatterissa ja konserteissa. Kesällä matkataan Pihlajasaareen uimaan. Itse Hämeenlinnalaisena käyn vähintään kerran viikossa Helsingissä, vaikkei mitään erityistä pakottavaa syytä olisikaan. Tuttuja tapaamassa muuten vaan.


    • pei pei

      Ristohan sanoi, ettei se Stadin slangi ole sen kummasempaa kuin mikään muukaan murre..

      Tämän ketjun aloittan kannattaisi myös vähän miettiä tuota lausahdusta!!

      Avarakatseisuutta!

      • fmzee

        Risto sanoi että ei ole kummempaa kuin muukaan murre, kyllä. Tässä hän joko esitti omaan makuunsa perustuvan mielipiteen tai vaihtoehtoisesti on väärässä, jos kuvitteli sanoneensa jonkun totuuden.

        Slangi ei ole murre tai murteeseen verrattava tieteellinen ilmiö alkuunkaan. Jos olisi, puhuttaisiin Helsingin murteesta. Slangin puhuminen on rumaa käytöstä, kuullostaa rumalta ja kaikkein viimeisenä sopii ventovieraille muualta tuleville puhuttavaksi.

        Totta varmaan onkin, että tuotantoyhtiö halusi yhden väriläiskän tuohon jaksoon ja sillä pyysi kokkia egoilemaan kuin mikäkin pelle, mutta olisi sen värityksen voinut hoitaa tyylikkäämmin.


      • stadin pönde
        fmzee kirjoitti:

        Risto sanoi että ei ole kummempaa kuin muukaan murre, kyllä. Tässä hän joko esitti omaan makuunsa perustuvan mielipiteen tai vaihtoehtoisesti on väärässä, jos kuvitteli sanoneensa jonkun totuuden.

        Slangi ei ole murre tai murteeseen verrattava tieteellinen ilmiö alkuunkaan. Jos olisi, puhuttaisiin Helsingin murteesta. Slangin puhuminen on rumaa käytöstä, kuullostaa rumalta ja kaikkein viimeisenä sopii ventovieraille muualta tuleville puhuttavaksi.

        Totta varmaan onkin, että tuotantoyhtiö halusi yhden väriläiskän tuohon jaksoon ja sillä pyysi kokkia egoilemaan kuin mikäkin pelle, mutta olisi sen värityksen voinut hoitaa tyylikkäämmin.

        Hitto ja mä kun luulin että graahamsämpylä on Helsingin maalaiskunnasta eli espoosta!


      • starbu
        stadin pönde kirjoitti:

        Hitto ja mä kun luulin että graahamsämpylä on Helsingin maalaiskunnasta eli espoosta!

        Vantaa on entiseltä nimeltään Helsingin maalaiskunta, Espoo on aina ollut Espoo (tai Esbo)...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe