Onko normaalia, jos kalat pidättävät ulostetta muuton yhteydessä?

~..~

Mietin, voisiko havaitsemani ilmiö selittyä tällä. Kuukauden päivät omistamani akvaarion kalat eivät ole juurikaan ulostaneet ja nyt yhtäkkiä akvaariossa on läjäpäin ulokseeksi tulkitsemaani pötköä. Sitä on aika paljon ja ihmettelenkin, mistä kalasta noin paljon ulostetta irtoaa.. Vai voisiko kyse olla jostain muusta, esim. jostain taudista?

5

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap..

jospas tännekin vastaajat löytäisivät...

• harakka1

Että kyllä sitä kakkaa siellä on ollut, nyt vaan niin paljon että tullut näkyviin.
        Jos sinulla on hiekkapohja, niin kakka tuppaa menemään kivien/kantojen ja kasvien alle. Kun sitä on siellä tarpeeksi, levittäytyy myös muualle. Partis myös hiekan pöllyttämisellään saa kakat liikkeelle ;P.
        Jos sorapohja, niin luulen vaan että on jo ihan täynnä sontaa ja olis lappoamista vaille.

• ap..
        harakka1 kirjoitti:

Että kyllä sitä kakkaa siellä on ollut, nyt vaan niin paljon että tullut näkyviin.
        Jos sinulla on hiekkapohja, niin kakka tuppaa menemään kivien/kantojen ja kasvien alle. Kun sitä on siellä tarpeeksi, levittäytyy myös muualle. Partis myös hiekan pöllyttämisellään saa kakat liikkeelle ;P.
        Jos sorapohja, niin luulen vaan että on jo ihan täynnä sontaa ja olis lappoamista vaille.

Olen viikon välein puhdistanut akvaarion, vaihtanut veden ja imuroinut hiekan pinnalta roskat. Kyllä mä väittäisin, ettei kakkaa ole kyseisessä määrin ennen ollut. Akvaario on vielä aika pelkistetty, enkä ole vielä paljoa esim. kasveja saanut laitettua, joten olisin kyllä huomannut jos sitä olisi ennen ollut yhtä paljon.. Eilen taas puhdistin akvaarion ja taas tänä aamuna ulostetta on jo yksi isompi rykelmä kannon juurella. Voi toki olla että se on asiaankuuluvaa, mutta itselläni vain mietityttää noin reilu ulostaminen normaalia, kun ei aikaisempaa kokemusta kaloista ole. Ihmettelen myös miksi sitä ole aikaisemmin ollut. Voiko kyseseessä olla jokin loinen?

• fish KING
        ap.. kirjoitti:

Olen viikon välein puhdistanut akvaarion, vaihtanut veden ja imuroinut hiekan pinnalta roskat. Kyllä mä väittäisin, ettei kakkaa ole kyseisessä määrin ennen ollut. Akvaario on vielä aika pelkistetty, enkä ole vielä paljoa esim. kasveja saanut laitettua, joten olisin kyllä huomannut jos sitä olisi ennen ollut yhtä paljon.. Eilen taas puhdistin akvaarion ja taas tänä aamuna ulostetta on jo yksi isompi rykelmä kannon juurella. Voi toki olla että se on asiaankuuluvaa, mutta itselläni vain mietityttää noin reilu ulostaminen normaalia, kun ei aikaisempaa kokemusta kaloista ole. Ihmettelen myös miksi sitä ole aikaisemmin ollut. Voiko kyseseessä olla jokin loinen?

Yleensä rihmamaista ulostetta tai kokonaan valkoista.

• ~..~

sanoin minäkin, kun löytyi ihan vahingossa kaima~nikki !:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3123
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      743
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      740
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      660
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      597
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      591
    7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      521
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      19
      520
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      519
    10. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      505
    Aihe