Taas lähestyvät eduskunta vaalit ja puoleet lupaavat toinen toistaan parempaa, sata hyvää ja niin ovat valtakunnan asiat taas kunnossa kun vain muistat äänestää meidän puoluetta.Lupaukset vain tuppaavat unohtumaan,nopeammin kuin vaalimainosten kerääminen katujen varsilta.Tässähän ei ole mitään ihmeelistä ja uutisarvo on näin olen hyvin vähäinen. Oman säväyksen antavat suureen taistoon,niin sanotut ”julkkis”ehdokkaat.Joita puolueet kilvan ostavat riveihinsä.Mietin vaan että onko ”ostetulla” ääntenkalastelu ehdokkaalla mitään tekimistä puolueensa aatten tai ideologian kanssa mitään tekemistä?
Hyvinkääkin on nyt saanut oman ”julkkis”ehdokkaansa.Kaikkien äitien unelma vävyn,kivenpyörittäjän Markku Uuspaavalniemen.Joka omien sanojenssa mukaan pohti ankarasti ehdokkuttaan.Osaan kuvitella kuinka suuria ponnisteluja,Markku parka on asian tiimoilta käynyt.
Vaikeaa oli päättää rupeaako ollenkaan ehdokkaaksi ja kun päätös oli saatu syntymään,niin alkoi ankara aprikointi puolueesta,jonka riveistä noustaan Arkkadian mäelle.Vasemistopuolueet eivät luonnolisesti tule kysymykseen onhan Markku opettaja perheen vesa.Joten jäljelle jäivät vain Kokoomus ja Keskusta puolue.Joista Markku näppäristi valitsi jälkimmäisen.Kaupinkilais poikana,Hän on oiva mies ajamaan maanviljeliöitten asiaa.Muultaa löytyy varmasti koti-ikkunalta monta monituista ruukkua. Minua vain suunnattomasti ihmetyttää mitkä ovat Markun poliittiset kriteerit,millä ruvetaan hoitamaan maan asioita?Tuskimpa pelkästään kiven heittäminen,vaikkakin kansallisella tasolla riittää vielä tekemään Markusta miehen joka voi olla hyvä kansanedustaja.Enkä jaksa uskoa sitäkään että vuoden Markuksi tittelillä potkitaan vielä pitkälle.Ilmeisesti kun Markku valitsi keskustapuolueen,eikä Kokoomusta,joka olisi ilmeisempi vaihto ehto,Markun yrittäjä taustaa vasten.Jäljelle jää ainoastaan se että Markku on tehnyt niin suuren urotyön ja ratkaissut rubikinkuution kahteenkymmeneenviiteen sekunttiin.Markku on ilmisesti näin ollen matematiikan osaaja,ja se selittää paljon puoluen valinnasta.Keskusta puolue on luvannut runsaamin jotain,johon muiden puolueiden rahkeet eivät riittäneet.Joten onnea ja menestystä Markulle,menosta Arkkadianmäelle.Saadaan sinne hymyilevä kiiltokuvapoika,rettelöivän Tony Halmeen tilalle.
Onko eduskunnasta tulossa ,mitä enimmissä määrin urheilioiden ja muiten kitaran rämpytteliöiden yleinen kaatopaikka?Vanhan kansan sanonnan mukaan se ei ole tyhmä joka pyytää,vaan se joka maksaa.Tätä voisi hiukan muunella tähän juttuun sopivaksi.Se ei ole tyhmä joka pyrkii,vaan se ketä äänestää.Mikä ihmi tätä kansaa vaivaa ,jos ihminen on tuttu ,jostain lehdestä tai muuten vaan urheilia,niin kansa mieltää tämän välittömästi ,mitä mainioimaksi kansanedustajaksi.Joko viisas on sanonut että Eduskunta on kansansa näköinen,minä en kyllä halua olla,Eduskunnan näköinen ,joka muodostuu hyppeliöistä ja muista kansikuva miehistä ja naisista.
EDUSKUNTA VAALIT.
11
761
Vastaukset
- EI KUNNON KANSALAINEN !!!!
Viitsi äänestää tuollaista järjenjättiläistä
ku osaa noin hyvin tuon rubiikinkuution ratkaista yli 5000€ kuukausi palkalla.Olen muutaman kerran tuon tavannut niin ihmettelen millä avuilla tuo pyrkii tuonne palkoille. *Heko heko*
En todellakaan äänestä tuota järjenjättiläistä. - Alan Mies
Hienoja johtopäätöksiä olet tehnyt. Jos joku harrastaa curlingia ja pystyy ratkaisemaan rubicin kuution, hän ei voi olla hyvä kansanedustaja? Annettaisiinko kuitenkin Markun ensin tuoda asiansa esille ja sitten vasta teilataan, jos on syytä. Vaaleihin on vielä aikaa...
Ps. Suosittelisin käyttämään nimimerkkiä. Tuollainen loanheitto kun antaa kovin lapsellisen kuvan kirjoittajastaan.- MATTI.J.LINDFORS
AINOASTAAN SURKIMUKSET LUURAAVAT NIMIMERKKIEN TAKANA.REHELLINEN SUOMALAINEN VASTAA HUUTOONSA.EN YLEENSÄ KYKENE LASKEUTUMAAN LUIMUILIOIDEN KANSSA HENGISESTI SAMALLE TASOLLE,ELIKÄ JOS ET USKALLA KERTOA OMAA MIELIPIDETTÄ AVOIMESTI OMALLA NIMELLÄ,SE ON MINULLE NOLLAN ARVOINEN.
- Alan Mies
MATTI.J.LINDFORS kirjoitti:
AINOASTAAN SURKIMUKSET LUURAAVAT NIMIMERKKIEN TAKANA.REHELLINEN SUOMALAINEN VASTAA HUUTOONSA.EN YLEENSÄ KYKENE LASKEUTUMAAN LUIMUILIOIDEN KANSSA HENGISESTI SAMALLE TASOLLE,ELIKÄ JOS ET USKALLA KERTOA OMAA MIELIPIDETTÄ AVOIMESTI OMALLA NIMELLÄ,SE ON MINULLE NOLLAN ARVOINEN.
Omat mielipiteesi ovat minulle nollan arvoisia, vaikka kerrotkin ne omalla nimelläsi. Mielipiteillä, joilla ei ole mitään järkeviä perusteita, ei ole minulle mitään arvoa. Ainoa tarkoitus avausviestissäsi näyttää olevan Markku Uusipaavalniemen dissaaminen.
"EN YLEENSÄ KYKENE LASKEUTUMAAN LUIMUILIOIDEN KANSSA HENGISESTI SAMALLE TASOLLE"
Tämä johtunee siitä, että henkisesti saman tason saavuttaminen vaatisi henkisen tasosi nousua. - matti.j
Alan Mies kirjoitti:
Omat mielipiteesi ovat minulle nollan arvoisia, vaikka kerrotkin ne omalla nimelläsi. Mielipiteillä, joilla ei ole mitään järkeviä perusteita, ei ole minulle mitään arvoa. Ainoa tarkoitus avausviestissäsi näyttää olevan Markku Uusipaavalniemen dissaaminen.
"EN YLEENSÄ KYKENE LASKEUTUMAAN LUIMUILIOIDEN KANSSA HENGISESTI SAMALLE TASOLLE"
Tämä johtunee siitä, että henkisesti saman tason saavuttaminen vaatisi henkisen tasosi nousua.sinulla ilmeisesti ei ole henkistä tasoa ollenkaan.jos minä olisin sinun tasoinen ihminen, olisin aikapäiviä sitten suorittanut itsemurhan.tietysti jos ihminen tukee paavalniemeä, se jo kertoo hyvin paljon sinun älykkyysosamäärästäsi.olet varmasti markku paran sukulainen.tai muuten vaan typerä hankkijan mies.
- Alan Mies
matti.j kirjoitti:
sinulla ilmeisesti ei ole henkistä tasoa ollenkaan.jos minä olisin sinun tasoinen ihminen, olisin aikapäiviä sitten suorittanut itsemurhan.tietysti jos ihminen tukee paavalniemeä, se jo kertoo hyvin paljon sinun älykkyysosamäärästäsi.olet varmasti markku paran sukulainen.tai muuten vaan typerä hankkijan mies.
Argumentaatiosi taso hakee vertaistaan, olet onnistunut kirjoittamaan jo kolme viestiä ilman ainuttakaan järkevästi perusteltua mielipidettä! En tiedä, mistä antipatiasi Markku Uusipaavalniemeä kohtaan johtuvat, onko vain niin ettet hyväksy hänen puoluevalintaansa. Itsekään en kepua äänestäisi, onneksi vasureilla on kelvollinen paikallinen ehdokas.
- matti.j
Alan Mies kirjoitti:
Argumentaatiosi taso hakee vertaistaan, olet onnistunut kirjoittamaan jo kolme viestiä ilman ainuttakaan järkevästi perusteltua mielipidettä! En tiedä, mistä antipatiasi Markku Uusipaavalniemeä kohtaan johtuvat, onko vain niin ettet hyväksy hänen puoluevalintaansa. Itsekään en kepua äänestäisi, onneksi vasureilla on kelvollinen paikallinen ehdokas.
jos olisit lukenut ,ensimmäisen viestin huolella,niin ymmärtäisit ettei kysymys ole vain paavalniemestä.vaan yleensä julkkis ehdokkaista.paavalniemi nyt vain sattui olemaan hyvinkäältä,paska juttu sinänsä.halusin kysyä noin yleensä onko urheilioilla ym,mitään annettavaa politikkaan?puolueilla ei ole minulle väliä,vaan onko ihminen pätevä ja sitä peräsin kirjoituksella.ps.minusta on törkeää että paavalniemi vielä lehdessä kertoi kilpailuttaneensa puolueet.no siitä jää kyllä sellainen maku että raha ratkaisee,elikä brandi markku uuspaavaalniemi maksaa niin ja niin paljon.onneksi hyvinkäällä todellakin on muita vaihtoehtoja.
- Alan Mies
matti.j kirjoitti:
jos olisit lukenut ,ensimmäisen viestin huolella,niin ymmärtäisit ettei kysymys ole vain paavalniemestä.vaan yleensä julkkis ehdokkaista.paavalniemi nyt vain sattui olemaan hyvinkäältä,paska juttu sinänsä.halusin kysyä noin yleensä onko urheilioilla ym,mitään annettavaa politikkaan?puolueilla ei ole minulle väliä,vaan onko ihminen pätevä ja sitä peräsin kirjoituksella.ps.minusta on törkeää että paavalniemi vielä lehdessä kertoi kilpailuttaneensa puolueet.no siitä jää kyllä sellainen maku että raha ratkaisee,elikä brandi markku uuspaavaalniemi maksaa niin ja niin paljon.onneksi hyvinkäällä todellakin on muita vaihtoehtoja.
Lueppas itse oma tekstisi, mielestäni käytät siitä suurimman osan Uusipaavalniemen arvostelemiseen. Enkä muutekaan ymmärrä, mitä vikaa julkkisehdokkaissa periaatteessa on. Eivät he kuitenkaan läpi pääse, jos ihmiset eivät halua heitä eduskuntaan. Toisaalta en ymmärrä, miten nuorisojärjestötausta tms. pätevöittäisi kansanedustaksi. Minun mielestäni edustajan aatteellinen vakaumus on paljon tärkeämpi, kuin nuorisojärjestökokemus.
On ehdolla ollut poliittisesti varteenotettaviakin julkkiksia, nytkin esim. Claes Andersson. Häneltähän toki löytyy poliittista taustaakin, vaikkei alunperin poliitikko olekaan. - MATTI.J
Alan Mies kirjoitti:
Lueppas itse oma tekstisi, mielestäni käytät siitä suurimman osan Uusipaavalniemen arvostelemiseen. Enkä muutekaan ymmärrä, mitä vikaa julkkisehdokkaissa periaatteessa on. Eivät he kuitenkaan läpi pääse, jos ihmiset eivät halua heitä eduskuntaan. Toisaalta en ymmärrä, miten nuorisojärjestötausta tms. pätevöittäisi kansanedustaksi. Minun mielestäni edustajan aatteellinen vakaumus on paljon tärkeämpi, kuin nuorisojärjestökokemus.
On ehdolla ollut poliittisesti varteenotettaviakin julkkiksia, nytkin esim. Claes Andersson. Häneltähän toki löytyy poliittista taustaakin, vaikkei alunperin poliitikko olekaan.Anderssonista ja Paavalniemestä nyt ei voida puhua edes samana päivänä.klasu on mies paikallaan.
- Hyvinkääläinen
Oli nuori nöösi joka ratkas
sen rupinkinkuution 16 sekkaan ja side silmillä jaloilla 5 min ja side silmillä teki mailmanennätyksen.Voi Markku parkaa.- matti.j
Kaverihan on kansanedustaja ainesta,harmi vaan että ikä ei vielä riitä,mutta jonon jatkoksi vaan.sirkus on jo valmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062511Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938