olisitko sinä

umpihetero

hellari tai edes kristitty jos olisit syntynyt Iranissa? tätä olen kysynyt tuolla alempana vaikka kuinka monta kertaa mutta kukaan ei ole vastannut. jotta saisiko tähän nyt vastauksia? vai meneekö pupu pöksyyn?

24

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Umpi Upi

Tuskin olisin.
      Entä olisitko sinä homo jos isäsuhteesi olisi kunnossa?
      Vihaisitko kristinuskoa, jos vanhempasi olisivat olleet uskovia?
      Haastaisitko riitaa, jos olisit uskomustesi kanssa tasapainossa?

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, myös sinun kohdalla, ei vain hellareiden kohdalla.

• umpihetero

1) sinä pidät minua homona? oletko joskus tavannut minut? vastaus ole hyvä.

2) mikä saa luulemaan että minä vihaan kristinuskoa? kristinuskon tärkein sisältö on "rakasta lähimmäistä kuin itseäni". miksi minun pitäisi vihata tätä lausetta? vastaus ole hyvä?

3) mikä saa sinut luulemaan että haastan riitaa? minä haluan vain asiallista keskustelua hyvillä perusteilla. onko sinulla sellaista? vastaus ole hyvä?

PS. Muuten tuohon kakkoseen voisi lisätä sen verran, että espajalaiset valloittajat tappoivat aikoinaan yli 20 miljoonaa intiaania amerikassa. kaiken tämän he tekivät kristinuskon nimissä. heidän rinnallaan hitler ja stalin olivat rippikoulupoikia. etkö sinä tätäkään tiennyt? etkö tiennyt edes sitä että taivasten valtakunnan eteen tässä maailmassa on tehty kaikkein eniten ruumiita?

• sinäpä
        umpihetero kirjoitti:

2) mikä saa luulemaan että minä vihaan kristinuskoa? kristinuskon tärkein sisältö on "rakasta lähimmäistä kuin itseäni". miksi minun pitäisi vihata tätä lausetta? vastaus ole hyvä?

3) mikä saa sinut luulemaan että haastan riitaa? minä haluan vain asiallista keskustelua hyvillä perusteilla. onko sinulla sellaista? vastaus ole hyvä?

PS. Muuten tuohon kakkoseen voisi lisätä sen verran, että espajalaiset valloittajat tappoivat aikoinaan yli 20 miljoonaa intiaania amerikassa. kaiken tämän he tekivät kristinuskon nimissä. heidän rinnallaan hitler ja stalin olivat rippikoulupoikia. etkö sinä tätäkään tiennyt? etkö tiennyt edes sitä että taivasten valtakunnan eteen tässä maailmassa on tehty kaikkein eniten ruumiita?

et tiennyt sitä, että Jeesus ei lähettänyt noita tappajia, vaan heidät lähetti Saatana, joka sai vielä tyhmän ihmisen uskomaan sen Jumalan työksi.

Joka miekkaan tarttuu, miekkaan hukkuu.

Silloin kyllä Jumala antoi sotilailleen käskyn surmata ihmisiä, kun nämä jatkuvasti olivat käyneet Häntä vastaan erämaavaelluksen aikana ja Jumalan suunitelma vaarantui niskuroinnin takia. Jumala vie työnsä aina päätöksen ja niin Hän johdatti israelilaiset Israeliin ja puhdisti tien heidän edessään. Jumalan voima oli nöyrien kanssa ja näin he pääsivät luvattuun maahan ja näin on tänäänkin, Jumalan voima on uskovaisen kanssa, jotta Hän Jumalan valtakuntaan pääsee. Jossakin vaiheessa niskuroijat joko tekevät parannuksen tai joutuvat muuten siirtymään tien sivuun.

• RitariOlevainen
        umpihetero kirjoitti:

Iranissakin Jumala voi pelastaa ihmisiä Poikansa Jeesuksen kautta!
        Utopinen kysymys, "olisnko kristitty iranissa?"
        Kuka sen voisi tietää, jos isät ja äidit kasvattaa lapsensa ankaran kurin alla, niin ettei oo mitään mahdollisuutta itse ajatella mitään, pakko vaan tehdä niikuin käsketään, kuoleman uhalla, ja vauvasta lähtien, eihän voi tietää muusta!
        Älä siis kysele harkitsemattomasti!

• Kadun*Nainen

Iranissa on muhammedin mainoksia puhelinpylväissä. Kristinuskoisissa maissa puolestaan "Jeesus Tulee, oletko valmis"
      Vieressä voi olla tanssi-ilmoituksia
      ja bandi tuleekin aina paikalle, molemmissa
      maissa.

" elämä on kuolemaa mukavampi nautinto "

• viesti.

Tunnen ja tiedän, että sinä todella etsit totuutta ja sen takia kerron sinulle, että on luopiomaita, joista Raamattu kertoo ja näissä maissa asuu orjatar poikineen.
        Sinun olisi aika alkaa tehdä todella voimakasta työtä Sanan parissa, sillä vain Sana aukaisee sinulle tien Jumalan luo, sillä Sana antaa sinulle todellisen tiedon Jeesuksesta ja siitä miten Hän uhrautui tähtesi, jotta sinulla rauha olisi. Täältä etsimälläkin sinä löydät puhdasta Sanomaa, mutta enimäkseen vain roskaa, joka joutaa poisheitettäväksi.

• - AuroraBorealis -

Tuo ensimmäinen allaolevista vastauksista on erittäin kattava kysymykseesi.

Huhhuijakkaa!

• umpihetero

mutta tiedätkö sinä? eli olisitko sinä kristitty Iranissa?

• - AuroraBorealis -
        umpihetero kirjoitti:

omanlaisekseen enimmäkseen kodin ja kasvatuksen vaikutuspiirissä, ympäristö antaa myös omat lisukkeensa.

• ........
        umpihetero kirjoitti:

............

• - AuroraBorealis -
        umpihetero kirjoitti:

Tulisikohan tämä perille!

• oooonnnnnnn

Puhutaan sitä mitä ei tehdä. Vaaditaan toisilta niitä uhrauksia ja tekoja joita ei kuitenkaan itse tee eikä halua tehdä. Tuossa on monen peruskristityn tarkka kuvaus. Tuo edellä esittämäni kuvaus sopii siis mainiosti melkein kaikkiin kristittyihin.

• esimerkki

Kristitystä on Aabraham. Tämä kyseinen tyyppi siis oli valmis uhraamaan oman poikansa polttouhrina vain siksi koska Jumala käski. Monilla uskovaisilla uhraamisella ei ole mitään rajaa. Kaikki voidaan uhrata jos taivaallinen isä sitä pyytää. Ihmisoikeudet voidaan uhrata, suvaitsevaisuus voidaan uhrata ja tasa-arvo voidaan uhrata. Kaikkein irvokkainta on se, että toinen ihminen voidaan uhrata. Eli tarkoitus pyhittää keinot on periaate jota monet kristityt noudattavat.

• frihet

Mistäs sitä tietäs oisko vaikka öljysheikki.

Sulla taitaa olla vilkas mielikuvitus.

Luultavasti muslimi, miks sua tuo kiinostaa?

Tosin Jumala tietää parhaiten, koska Hän tiesi, että synnyin suomalaiseksikin ja tiesi päivän, jolloin tulin uskoonkin.

Eli eikö oleki turvallista elää vanhurskaan Jumalan suunnitelmissa.

Ei Hän tosin iranilaisiakaan epäoikeudellisesti tuomitse, kuten tiedät.

• taitaaaaaa

Olla melko lystiä. Siis sanotko että yläkerran ukko tietää kaiken etukäteen. Tietää ketkä menevät helvettiin ja ketkä taivaaseen. Sori vaan, mutta ei kuulosta silloin tuo yläkerran ukon logiikka kovin järkevältä.

• umpihetero

kysymykseen?

• öykkäri
        umpihetero kirjoitti:

kysymykseen?

On se vaan niin jännää ettei itse voi päättää minne syntyy. Yleensäkin jo monet seikat puhuvat sen puolesta ettei Jumalaa ole. Kuitenkin tärkeä kysymys joka itselleen kannattaa esittää on se että miksi ihminen syntyy siksi miksi syntyy? Toinen kysymys on se, että miksi uskontoja on niin helvetin paljon? Mikä vaihtoehto tästä uskontojen suuresta valikoimasta olisi paras ja miksi?

• hyvä kysymys
        öykkäri kirjoitti:

On se vaan niin jännää ettei itse voi päättää minne syntyy. Yleensäkin jo monet seikat puhuvat sen puolesta ettei Jumalaa ole. Kuitenkin tärkeä kysymys joka itselleen kannattaa esittää on se että miksi ihminen syntyy siksi miksi syntyy? Toinen kysymys on se, että miksi uskontoja on niin helvetin paljon? Mikä vaihtoehto tästä uskontojen suuresta valikoimasta olisi paras ja miksi?

Kysymyksestäsi voisi tehdä jatko kysymyksen. Miten paljon olosuhteet vaikuttavat siihen mihin ihminen uskoo? Ainakin minä henkilökohtaisesti uskon, että jos olisin syntynyt iranilaiseksi niin aivan varmasti olisin muslimi. Sellaisessa kasvuympäristössä ei todellakaan taida olla millekkään muulle uskonnolle sijaa.

• frihet
        umpihetero kirjoitti:

kysymykseen?

Eli arvelin että olisin muslimi, mikäs sulla mättää ku et lue vastaustani.

Jumala tosin tietää mikä olisin, jos olisin syntynyt iranilaiseksi, menikö jakeluun?

Olisitko sinä juutalainen, jos olisit syntynyt iranilaiseen perheeseen?

• itseltäsi
        frihet kirjoitti:

Eli arvelin että olisin muslimi, mikäs sulla mättää ku et lue vastaustani.

Jumala tosin tietää mikä olisin, jos olisin syntynyt iranilaiseksi, menikö jakeluun?

Olisitko sinä juutalainen, jos olisit syntynyt iranilaiseen perheeseen?

Miksi Jumala antaa ihmisten syntyä eri uskontojen ja kulttuurien pariin jos kerta ainut pelastava uskonto on kristinusko ja ainut oikea kulttuuri kristillinen kulttuuri?

• frihet
        taitaaaaaa kirjoitti:

Olla melko lystiä. Siis sanotko että yläkerran ukko tietää kaiken etukäteen. Tietää ketkä menevät helvettiin ja ketkä taivaaseen. Sori vaan, mutta ei kuulosta silloin tuo yläkerran ukon logiikka kovin järkevältä.

Hän on sama eilen, tänään ja huomenna.

Eli Hän näki tämän päivän jo tuhat vuotta sitten, eiköstä vaan.

Jumala sanoo itsestään, että Hänen nimensä on, MINÄ OLEN ja sehän sisältää, sekä menneen tämän, ja tulevan ajan, eikös.

Eikö oleki miettimisen arvoinen tuo Raamatun ilmoitus ja vieläpä monella tapaa, mutta kiitos Jeesuksen, kun lähetti PH:n ,että kirjoitukset avautuisivat pienelle ihmis poloiselle.

• kaaleppi..
        umpihetero kirjoitti:

kysymykseen?

nyt aivan varma että hellarit on velvollisia vastaan tuollaisen älynjätin kysymykseen?

• frihet
        itseltäsi kirjoitti:

Miksi Jumala antaa ihmisten syntyä eri uskontojen ja kulttuurien pariin jos kerta ainut pelastava uskonto on kristinusko ja ainut oikea kulttuuri kristillinen kulttuuri?

Eli oikeudenmukainen on Jumala, tuomitessaan ihmisen, kun ihminen ensin on keksinyt uskontoja ja tehnyt itselleen "puujumalia", eli kuolleita jumalia.

Eihän tosiaan ketään kadotukseen tuomitse epäoikeudellisesti, olipa sit syntynyt mihin kansakuntaan hyvänsä.

Ehkä olisi hyvä lähetyskäskystäkin mainita, että se on myös tehtävämme, mut nyt ei aika riitä siihen .
        Siunatut päivän jatkot Jeesus olkoon kanssanne.

• Pentecostal*

ja olen lukenut kirjankin iranilaisen kääntymyksestä. Siellä saattaa olla samassa suhteessa hellareita kuin Suomessa. Heitä tosin vainotaan aika rankasti. Olin vähän aikaa sitten Helsingin Saalemissa, jossa oli kymmeniä iranilaisia nuoria uskovaisia kansainvälisessä tapahtumassa. Olivat lähteneet Iranista pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe