Missä kannattaa mainostaa?

pieni kysymyksen poikanen

Uudella yrittäjällä on yleensä se ongelma että asiakaskunta on jostain haalittava, tämä tilanne siis on nyt edessä. Lähinnä kysyisin vinkkejä missä olisi paras hinta/hyötysuhde.

Aluksi ajattelin lähteä yksityisasiakkaista liikkeelle ja potentiaaliset asiakkaat ovat 30-65 vuotiaita, palvelualueena koko suomi.

Kohdennetut (hakusanoihin perustuvat) mainokset (esim googlessa) ilmeisesti toiminee suht hyvin? Onko kellään kokemusta toimiiko esim. keltaisilla sivuilla oleva banneri kuinka hyvin? Entä missä lehdissä on paras hinta/hyötysuhde mainonnalle?

12

1057

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytdjjty

toi riippuu niin alasta, valota vähän lisää. mulle riittää keltaist sivut ja puskaradio..

• pieni kysymyksen poikanen

mm. elektroniikkavempeleiden huollosta ja esim digiboxien asennusta tietenkin myös. Ongelma on se ettei mökin mummot kuitenkaan käytä googlea tai nettiä yleensäkään, joten paperimainonta olisi enemmän suunnattu niille joilla ei ole nettiä kotonaan.

• ehdotuksia
        pieni kysymyksen poikanen kirjoitti:

mm. elektroniikkavempeleiden huollosta ja esim digiboxien asennusta tietenkin myös. Ongelma on se ettei mökin mummot kuitenkaan käytä googlea tai nettiä yleensäkään, joten paperimainonta olisi enemmän suunnattu niille joilla ei ole nettiä kotonaan.

Ne, jotka eivät osaa asentaa, eivät todella surffaile joten paperille.
        Riippuu paikkakuntasi suuruudesta, meillä sana kulkisi Nesteen baarin kautta ja kaupan ilmoitustaululta.
        Isommalla paikkakunnalla paras olisi kai ilmaisjakelulehti ja yhteys esimerkiksi asukasyhdistyksiin, mieti missä osassa kaupunkia on vanhempi ikärakenne ja jalkaudut sinne luukkujakeluun, puskaradio on todella hyvä, valjasta siihen kaikki tuttavasi. Tee jossain halvalla käyntikortteja ja anna niitä jaettavaksi ystävillesi.
        Pane siihen digiboxin asennukseen myös sana NEUVONTA.
        Itsellä mm. sellainen tilanne, että mökillä on jo karvalakkimalli, mutta päätä täällä sekoittaa, minkälainen tänne kappeliverkkoon. Ostaako kallis tallentava vai sellainen, jonka saa yhdistettyä dvd:hen.

• Viälä kerkiää

Mainosta meidän lehdessämme. Meillä on 40 000 luotettava lukijakunta. Esimerkiksi käyntikortin kokoinen ilmoitus 115 alv. Kysy tarjous! [email protected]

• - paras -
    • tyyni virta

Ei kannata vähätellä ainakaan ilmaisia mainontakanavia. Vaikka osa asiakkaista olisi mummoikäisiä, niin aika moni mummoikäinen kuitenkin osaa käyttää ainakin jotenkuten nettiä esim. Googlea. Sen takia kannattaa mainostaa ainakin:

- omien nettisivujen kautta, josta selviää edes yhteystiedot ja muut yrityksen perustiedot sekä se, että mitä yritys tekee

- firman Facebook-sivut

- jos intoa riittää, niin voi perustaa Twitter-tilin, blogin tms, jossa voi käsitellä aihetta.

- joskus paikalliskaupan ilmoitustaulukin voi olla hyvä paikka, jonne laittaa pieni mainoslehtinen

- jos on alan messuja, niihin voi osallistua

- jos on alan lehtiä, niihin voi laittaa mainoksia

- hankkia yhteistyökumppani alalta

• nett

www.yritysguru.fi Kohdennettavat yritysrekisterit sähköpostimarkkinointiin.

• Nea-Roosa

Moikka,

Eksyin tälle keskustelupalstalle ja ajattelin kertoa omasta kokemuksestani nyt kun kerta täällä olen. :)

Etsin tuossa taannoin yritykselleni kotisivujen tekijää. Yritin kovasti etsiä tietoja netistä miten saisin itse sivuni koottua, mutta tajusin ettei minulla riitä aika millään... Ja kaikki se domainien ja muiden etsiskely ja hankkiminen eri paikoista. Hermot siinä kiristyi. Kuulin sitten ystäväni kautta uudesta SaittiSetti -nimisestä paketista.

Kotisivut kuitenkin saa tässä tapauksessa lopetettua heti jos siltä tuntuu, joten ajattelin, että mitä menetän jos kokeilen.

Soitin heidän nettisivuiltaan löytyvään puhelinnumeroon ja tiedustelin asiasta hieman lisää... Vastassa oli todella huumorintajuiset, mutta asiani vakavasti työn alle ottavat ammattilaiset. Lähetin heille sivuille haluamani kuvat ja tekstit. He sitten muokkasivat tekstit ja kuvat järkeväksi kokonaisuudeksi ja hoitivatkin asiansa ripeästi. Sain pian sivut auki, ilman stressaamista. He hoitivat kaiken puolestani.

Olen todella tyytyväinen heidän toimintaansa. Tajusin vasta nyt kotisivut hankkiessani, kuinka paljon se vaikuttaa kaikkeen... Asiakkaat löytävät yritykseni helposti, ja monet ovatkin kehuneet sivujani. :) Päivittelen niitä sitten tarpeen mukaan jossain kohtaa kun päivitettävää tulee. Tai no, en minä, vaan he. Ja sekös vasta miellyttävä tieto onkin! :P

Mun mielestäni muutaman kympin menetys kukkarosta ei tunnu missään kun palkkiona saan rutkasti lisää asiakkaita. :)

Laitan tähän vielä heidän sivujensa linkin, sieltä löytyy aika kattavasti tietoa tilauslomakkeen lisäksi. Toivottavasti tästä oli apua jollekkin. :) Mukavaa syksyä kaikille!

http://saittisetti.fi/

• RuuviVertex

Paksua, paksua on ylläoleva teksti. Hyvä, ettei halkaise screeniä.

• RuuviVertex

Annan vielä ilmaiseksi vinkin, että muuta saittisi nimeksi satusetä.fi
        Kuvaa paremmin toimintaanne.

• Nea-Roosa

No mutta mä oon siitä harvinainen tyyppi, että tykkään kailottaa positiivisista kokemuksista jos niitä on. :) Nykyään kerrotaan vaan kaikki negatiiviset kokemukset.

Tykkään käyttää aikaa kirjottamiseen ja se on harmi, jos mun viesti vaikutti jotenkin huonolla tavalla hyvän palvelun toimintaan, vaikka tarkotus oli ihan muu. Ite oon tyytyväinen ja toivon, että mun viestistä oli jollekkin apua, vaikka sun mielestä vaikuttikin joltain huijausviestiltä. :/

• nettiksix

Riippuu ihan toimialasta esim. sisustustavaroille saa näkyvyyttä naisten messuilla, joulukadun myyjäisissä tai vaikka kotikutsuilla. Jos kyse on myös miehiä kiinnostavasta tuotteesta, niin yllättävän hyvin toimii paikallisiin kalentereihin pikkuilmoitus tai vaikka paikallisen junnujalkapallojoukkueen mainos. Myös esim. lätkäseurat myyvät mainostilaa esim. lätkätulosten välissä alkaen 500 e.

Ei kannata unohtaa myöskään esim. autoteippausmainoksia, mutta tietysti kannattaa pitää auto puhtaana ja ajaa asiallisesti, jotta firmasi nimeä ei yhdistetä negatiiviseen kaahailuun tai auton törkyisyyteen. Firman nimellä ja logolla varustetut pipot, paidat jne saattaa myös tehdä nimeä tiettäväksi omalla paikkakunnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1279
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1143
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      915
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe