Kun kirkkolaitos kehiti tuon epäraamatullisen lap-
sikasteen pelastusvälineekisi, ymmärsivät monet
Raamattua tuntevat, että Raamatun mukaan ihminen
pelastuu uskomalla Jeesukseen, eikä kastamalla.
Mutta kun ei haluttu luopua tuosta kauniista ta-
vasta, ja ymmärrettiin, että vauva ei joudu kadotukseen,vaikka häntä ei kastettaisikaan, ovat
monet lieventäneet tuota julmaa oppia kastamatto-
nien kadotukseen joutumisesta kehittämällä ajatuk-
sen, että
"ei kastamattomuus kadota lasta, vaan kasteen
halpana pitäminen."
Raamattu ei tunne tuollaista oppia!!!!!
Kenen halpanapitämisestä on kysymys: Vanhempien , kummien vai itse vauvan.? Miten se vauva osaisi
pitää halpana kasteen ja miten se ilmaisisi sen??
Kun on kehitetty epäraamatullinen lapsikaste, niin
sen tueksi pitää kehittää lisää epäraamatullisia
oppeja, jotta se ensimmäinen oppi näyttäisi edes hieman rakkaudellisemmalta. Mutta nyt on menty
ojasta allikkoon.
Synti on se joka ihmisen kadottaa, eikä mikään
kirkkolaitoksen kehittämä oppi!!!!
"Joka ei usko, on tuomittu kadotukseen".
Joh 8:24 "Sen tähden minä sanon teille: Te kuolette synteihinne, ellette usko minua siksi, mikä minä olen."
Kasteen
12
314
Vastaukset
- ilmaistu
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Käskikö Jeesus kastaa lapsia???
Ei käskenyt vaan osoitti sanoin ja esimerkillisin teoin miten lapsia tulee kohdella Jumalan ja Jeesuksen tahdon mukaan.
Ja aikuisten kastamattomuuskaan EI OLE este taivaaseen pääsemiselle raamatun mukaan vaan kadotukseen joutuvat he jotka eivät usko:
Mark. 16:16. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Eli kyllä ainoa Jumalallinen kaste on äidin lapsivesikaste ja sitä ei voi saatanakaan riistää lapselta elleivät ala pakkokastamaan kohtuun!- Uusi liitto
Kristillinen kaste alkoi kylläkin vasta helluntaina, jolloin kasteeseen tuli veden ja sanan lisäksi Jeesuksen lähettämä Pyhän Hengen lahja.
Kristityt ovat kastaneet perhekunnittain lapsensa kristityiksi seurakunnan jäseniksi jo 2000 vuotta.
Ei-kristityt ja muut uskonlahkoiset eivät tietenkään kasta eivätkä oksasta lapsiaan Krituksen ruumiiseen. Eikä kastamattomilla voi tietenkään olla asuvaisena sinettiä, eli Kristuksen Henkeä, joka luvataan kasteessa teille ja teidän lapsille.
"Tämä salaisuus (sakrament) on suuri, minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa."
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä" - kerta, kun
Uusi liitto kirjoitti:
Kristillinen kaste alkoi kylläkin vasta helluntaina, jolloin kasteeseen tuli veden ja sanan lisäksi Jeesuksen lähettämä Pyhän Hengen lahja.
Kristityt ovat kastaneet perhekunnittain lapsensa kristityiksi seurakunnan jäseniksi jo 2000 vuotta.
Ei-kristityt ja muut uskonlahkoiset eivät tietenkään kasta eivätkä oksasta lapsiaan Krituksen ruumiiseen. Eikä kastamattomilla voi tietenkään olla asuvaisena sinettiä, eli Kristuksen Henkeä, joka luvataan kasteessa teille ja teidän lapsille.
"Tämä salaisuus (sakrament) on suuri, minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa."
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"kopiot tuon saman harhaopin????
Etkö osaa keskustella?????
- miettinyt...
Eihän Raamattu missään kohtia puhu tuollaisesta, että kasteen halpana pitäminen vie kadotukseen ??
Voisiko joku antaa Raamatun kohtia tämän teologian tueksi, joka näin sanoo ?- anabaptismi
kastattaminen itseään oman vanhurskauden teoilla uudestaan uskonnollisiin yhdistyksiin anabaptistisilla uudestikasteilla on synti ja laittomuus, jos on jo kerran aikaisemmin kastettu kolmiyhteisen Jumalan nimeen, on todellakin julkinen pyhän kasteen häpäisy ja synti...mutta onko uudestikaste samalla myös se pelätty Pyhän Hengen pilkka? mitä mieltä olet?
tunnustamme vain yhden kasteen, Ef.4:5, hen baptisma, jossa "hen" on lukumäärää yksi tarkoittava sana, yksi kaste riittää, sillä Jumalan ei tarvitse koskaan uusia tekojaan, älä lyö Kristusta toista kertaa, yksi kerta, yksi kaste riittää, Mooseskin löi Kallioon vain yhden kerran ja heti tuli vettä; Kristus meni ristille vain yhden kerran, Kristuksen kärsimyksen osallisuuteen meidät pyhässä kasteessa on lapsena liitetty.
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin; - lapsikastekiihkoilijat
anabaptismi kirjoitti:
kastattaminen itseään oman vanhurskauden teoilla uudestaan uskonnollisiin yhdistyksiin anabaptistisilla uudestikasteilla on synti ja laittomuus, jos on jo kerran aikaisemmin kastettu kolmiyhteisen Jumalan nimeen, on todellakin julkinen pyhän kasteen häpäisy ja synti...mutta onko uudestikaste samalla myös se pelätty Pyhän Hengen pilkka? mitä mieltä olet?
tunnustamme vain yhden kasteen, Ef.4:5, hen baptisma, jossa "hen" on lukumäärää yksi tarkoittava sana, yksi kaste riittää, sillä Jumalan ei tarvitse koskaan uusia tekojaan, älä lyö Kristusta toista kertaa, yksi kerta, yksi kaste riittää, Mooseskin löi Kallioon vain yhden kerran ja heti tuli vettä; Kristus meni ristille vain yhden kerran, Kristuksen kärsimyksen osallisuuteen meidät pyhässä kasteessa on lapsena liitetty.
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;osaa keskustella ollenkaan annetusta aiheesta, kun
jatkuvasti kopioivat noita juttujaan, jotka eivät
mitenkään liity aiheeseen.
Pimeää porukkaa!!!!!!!! - hen baptisma
lapsikastekiihkoilijat kirjoitti:
osaa keskustella ollenkaan annetusta aiheesta, kun
jatkuvasti kopioivat noita juttujaan, jotka eivät
mitenkään liity aiheeseen.
Pimeää porukkaa!!!!!!!!Mikä voisi olla pahempaa Jumalanpilkkaa ja Kristuksen nimen halveksimista kuin toisella vuosituhannella alkanut anabaptismi.
"Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]" (Jaak.2:7/-92 painos) - pimenee
hen baptisma kirjoitti:
Mikä voisi olla pahempaa Jumalanpilkkaa ja Kristuksen nimen halveksimista kuin toisella vuosituhannella alkanut anabaptismi.
"Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]" (Jaak.2:7/-92 painos)vaan.
Täällä keskustellaan lapsikasteen halveksimisesta,
ellet ole vielä huomannut sitä!!!!! - uskalla vastata
pimenee kirjoitti:
vaan.
Täällä keskustellaan lapsikasteen halveksimisesta,
ellet ole vielä huomannut sitä!!!!!aloittajan kysymykseen.
Miten lapsikasteen halpana pitäminen kadottaa??????
Missä kohtaa Raamattua se on sanottu???????
Sekoilijat älkööt vaivautuko. - eepu*
hen baptisma kirjoitti:
Mikä voisi olla pahempaa Jumalanpilkkaa ja Kristuksen nimen halveksimista kuin toisella vuosituhannella alkanut anabaptismi.
"Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]" (Jaak.2:7/-92 painos)
- pitäminen
Mikset Suni kirjoita omalla nimimerkilläsi.
Saatko valtion konttorin maksamaa eläkettä?- ja mitenkä
se tähän liittyy?
Aloituksen tekijä ei tunnusta sellaista nimeä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070