Meillä pyykinpesukone ostettu 2,5 vuotta sitten. Eka kone kesti vuoden, ennen kuin hajosi. Korjattiin monasti ja lopulta saimme tehtaalta uuden. Se kesti puolisen vuotta ja hajosi. Nyt menossa kolmas kone ja ehti olla 2 kuukautta ja hajosi. Siihen vaihdetaan pesurumpu, tässä mallissa havaittu metallin väsymistä. Ihmettelen vaan, kuinka monta kertaa valmistaja voi korjailla konetta tai antaa uuden tilalle. Olisin valmis ottamaan koneen arvon edestä rahaa ja ostamaan kokonaan toisen merkkisen koneen. Perheessä pieniä lapsia, joten ei ole kovinkaan mukava odotella että saa toimivan koneen jälleen käyttöönsä. Onko kokemuksia/neuvoja???
Rikkinäinen pesukone
13
3321
Vastaukset
- mutta...
Köyhällä ei ole varaa halpaan jne... Osta seuraavaksi kunnon kone kunnon takuulla... Gigantista vaikka ja 5v immu kaikenkorvaava 'takuu' päälle niin kelpaa pestä...
- takuu 5v.
Koneessa viiden vuoden takuu ja korjattu ja vaihdettu takuun piikkiin. Alkaa vaan tympiä jatkuva soittelu korjaajalle. Sitten taas ollaan ilman konetta ja pyykkivuori kasvaa... Mietin, onko kuluttajalla tässä vaiheessa oikeus purkaa kauppa ja ottaa rahat... Kaiken lisäksi kone on "laadukas" ja hintava... eli ei aina laatumerkkikään takaa hyvää ja kestävää tuotetta.
- se noinkin
takuu 5v. kirjoitti:
Koneessa viiden vuoden takuu ja korjattu ja vaihdettu takuun piikkiin. Alkaa vaan tympiä jatkuva soittelu korjaajalle. Sitten taas ollaan ilman konetta ja pyykkivuori kasvaa... Mietin, onko kuluttajalla tässä vaiheessa oikeus purkaa kauppa ja ottaa rahat... Kaiken lisäksi kone on "laadukas" ja hintava... eli ei aina laatumerkkikään takaa hyvää ja kestävää tuotetta.
Soita myyjäliikkeeseen ja kysy miten ne suhtautuu asiaan... ...Jos suostuvat kaupat purkamaan niin sitten toki...
Omat pesukoneet on kestänyt aina sen 10v... Merkit on ollut aina joko AEG tai Miele... Maksaa melkein tuplat kuin muut (Miele) mut on sitten ollut mukavia käyttääkin kun ei ole vikoja ollut. UPO on semmonen merkki esmes et käsiäni en siihen paskeen löis, semmotteet oli joskus (tiskari ja pyykinpesukone) ja olivat aina paskana.. - assss
se noinkin kirjoitti:
Soita myyjäliikkeeseen ja kysy miten ne suhtautuu asiaan... ...Jos suostuvat kaupat purkamaan niin sitten toki...
Omat pesukoneet on kestänyt aina sen 10v... Merkit on ollut aina joko AEG tai Miele... Maksaa melkein tuplat kuin muut (Miele) mut on sitten ollut mukavia käyttääkin kun ei ole vikoja ollut. UPO on semmonen merkki esmes et käsiäni en siihen paskeen löis, semmotteet oli joskus (tiskari ja pyykinpesukone) ja olivat aina paskana..meilläkin on 1000 € Miele (jo tingitty hinta). Minusta se maksaa jopa 3 kertaa niin paljon kuin halvimmat saman kokoiset koneet. 5 v. takuu siinä on, koneella on ikää vasta 1 v 4 kk.
- Myyjä päättää tavan korjata
takuu 5v. kirjoitti:
Koneessa viiden vuoden takuu ja korjattu ja vaihdettu takuun piikkiin. Alkaa vaan tympiä jatkuva soittelu korjaajalle. Sitten taas ollaan ilman konetta ja pyykkivuori kasvaa... Mietin, onko kuluttajalla tässä vaiheessa oikeus purkaa kauppa ja ottaa rahat... Kaiken lisäksi kone on "laadukas" ja hintava... eli ei aina laatumerkkikään takaa hyvää ja kestävää tuotetta.
Myyjä päättää miten hyvittää virheen ja ensisijainen tapa on korjata kone tai vaihtaa se uuteen. Rahojen palautus on myyjälle vihoviimeinen vaihtoehto.
- upouusi roska
takuu 5v. kirjoitti:
Koneessa viiden vuoden takuu ja korjattu ja vaihdettu takuun piikkiin. Alkaa vaan tympiä jatkuva soittelu korjaajalle. Sitten taas ollaan ilman konetta ja pyykkivuori kasvaa... Mietin, onko kuluttajalla tässä vaiheessa oikeus purkaa kauppa ja ottaa rahat... Kaiken lisäksi kone on "laadukas" ja hintava... eli ei aina laatumerkkikään takaa hyvää ja kestävää tuotetta.
Jeps, meillä saman mallinen ja merkkinen kone. Ikää 3 vuotta ja korjattu kahdesti. Edellisen kerran korjattiin 01.02.2007 ohjainyksikkö ja kone hajosi taas tänään eli nyt sitten jo 3. kerran. Maksoi 3 vuotta sitten 600 euroa, joten ei se edes ihan halpa ole. Onneksi on 5-vuoden takuu, mutta se ei lohduta, koska perheessä on pieniä lapsia -> pestävää on paljon ja kone on rikki tämän tästä. Itsekin ottaisin rahat ja vaihtaisin johonkin muuhun merkkiin. Edellinen pesukone kesti 17 vuotta. Tämä uusi (kolme vuotta sitten) oli heti tuotaessa rikki (ohjaintaulu rikki). Ei auta nytkään kuin alkaa kauhoa vedet koneesta veks. Hyvä upo!
- minttu--------
koneesi on. Olisi kiva tietää etten ostaisi ite samaa merkkiä.
- silakka
Minkä merkkinen koneesi on, että tietää välttää.
- kerron
Meillä vastaavanlaista touhua pyykinpesukoneen kanssa. Kone on Upo pesukarhu 4130D... on kolme vuotta vanha ja toinen kone menossa. Jatkuvasti saa korjaaja kutsua. Ei paljon lohduta, vaikka menee korjaukset takuun piikkiin, koska millä peset pyykkiä kun kone on korjattavana koko ajan.
- jenskajep
Kyllä voi purkaa kaupan jos sopimusrikkomus on olennainen. Mielestäni olennaisuuskriteeri tässä alkaa kyllä täyttyä. Jos et saa sovittua asiaa niin kuluttajavalituslautakunnalta saa maksuttoman suosituksen riidan ratkaisuun, tosin voi olla aikaa vievää.
- tapahtui
Ja se pirun kone hajosi taas tänään. Vesi lainehtiin lattialla (onneksi kostea tila) ja ligotessa kamala meteli! Ei muuta kuin soitto suoraan Upon tehtaalle, eli kone on tai siis kohta voin sanoa OLI Upo!!! Vähän kädenväätöä ja saamme nyt koneen ostohinnan kokonaan takaisin tilille. Kätsyä, eikö totta. Ja nyt on kiire ostamaan LG:n pesutornia. Ja malli oli muuten sama kuin tuolla toisella kohtalotoverilla 4130D!!!
- jenskajep
Tosi hyvä juttu että pääsitte oikeuksiinne ! Oli jo aikakin, hyvä että reklamoitte!
- pettynyt
jenskajep kirjoitti:
Tosi hyvä juttu että pääsitte oikeuksiinne ! Oli jo aikakin, hyvä että reklamoitte!
Ostin muutama viikko sitten uuden koneen, UPOn. Yksi vika jo korjattu, nyt liruttaa vettä lattialle. Älkää siis ostako UPOa. Toivon voivani purkaa kaupan, pelkään vaan pahinta, ettei onnistu.
Muuten minulla oli sellainen ongelma, että kylppärin ovi on kapea, vain 58,3 cm ja monet koneet nykyään jopa 62 cm syviä. Siksi ostin tämän UPOn kun oli vähän pienempi. Miten olette muut vanhoissa taloissa asuneet saaneet koneet sisälle kylppäreihinne? Vanha Siemens oli juuri sen 58 cm syvä. Haluan pesutornin, muutenhan päältäavattava olisi ollut ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381