Lidl

Nimetön

Asioin mielelläni Lidlissä edullisten hintojen ja selkeän myymäläkonseptin takia. Mutta se mainonta. Miksi radio- ja tv-mainoksissa Lidl on pitänyt "suomalaistaa" Liideliksi. Tämä on niin ärsyttävää, että pohdin jopa henkilökohtaista boikottia, ellei mainonnan linja muutu. En tiedä kuka näitä mainoksia tekee ja keille ne erityisesti on suunnattu, mutta ainakin minua ne eivät nimenomaan tästä kielikukkasesta johtuen puhuttele, vaan aiheuttavat puistatuksia.

7

751

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjätär27

Itse Lidlissä työskentelevänä ihmisenä tämä kyseinen asia ei voisi enemmän ärsyttää. Miksi LIDL täytyy sanoa mainoksessa "liideli"? Totta me suomalaiset ei osata lausua Lidliä oikein niin se on sen takia pitänyt muuttaa helpommin sanottavaksi. Asiakkaat nimittäin kyselee usein, että kuinkas tämä Lidl oikein lausutaan.. Mutta eihän tuon pitäisi estää asioimasta Lidlissä, kysehän on vaan jonkun omituisemmasta kieli väännöksestä.

• kassat.

Vartijat näkyvästi esillä,epäluulon ilmapiiri:tästä ei asiakas pidä.Jos tarkoitukseni olisi näpistellä,suorittaisin sen tietysti suomalaisessa kaupassa jonka tuotteet täyttävät meillä totutun laatutason.Ja ne sisäänvetotuotteet:"vähintään 4kpl/myymälä" !

• Hoch kvalitet
        kassat. kirjoitti:

Vartijat näkyvästi esillä,epäluulon ilmapiiri:tästä ei asiakas pidä.Jos tarkoitukseni olisi näpistellä,suorittaisin sen tietysti suomalaisessa kaupassa jonka tuotteet täyttävät meillä totutun laatutason.Ja ne sisäänvetotuotteet:"vähintään 4kpl/myymälä" !

"suomalaisessa kaupassa jonka tuotteet täyttävät meillä totutun laatutason"

Lidl:n tuotteet täyttävät saksalaisen laatutason ja käyvät siellä ( muissa keskieuroopan maissa) hyvin kaupaksi.

Suomi, tuo Euroopan köyhin kansa (tutk.) on kuitenkin tottunut parempaan! On vain ajan kysymys koska saksalainen ostaja huomaa tämän. Nopeasti lauttayhteydet kuntoon, Finnjet takaisin! Moottoritiet satamasta Prismoihin ja Citymarketteihin, kassat kielikoulutukseen: "Bitte echtes finnishes kartoffelsalad!"

Voe meitä maatiaisia, meile ei jää mithään!

• Lidli

Mainoskikkahan se on. tosin itse puhun mieluummin lidlistä joka sekin on lopulta muotoutunut suuhuni. Liideli vaikuttaa hyvin teennäiseltä ja muistuttaa löytöliiteriä, että sikäli täysin epäonnistunut käännös

• Tavaran laatu/hinta ratkais...

Siksi käyn Lidlissä. Huom Lidl on aattona kiinni.
        Sille panen arvoa. Henkilokunnan, asiakkaiden ja joulun arvostamista.

• kassojen vuoksi

Lidlissä huonointa on kassat. Jos olen yksin
      ostoksilla ja mulla on kärry täpösen täynnä
      tavaraa, pitäisi minun olla kahdessa paikassa
      samanaikaisesti, eli lappaamassa kamaa hihnalle
      ja purkamassa sitä takaisin kärryyn. Nyt käy
      niin että kassanhoitajan on keskeytettävä välillä
      työnsä ja odotettava kunnes saan kaikki kamat
      lapattua hihnalle. Saksalaiset Fiaskokassat!

• on nyt Lidl

Uskon niiden saaneen palautetta paljonkin, koska mainoksissa puhutaan nyt Liidelin (yök) sijasta Lidlistä. Hyvä näin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe