Minusta on käsittämättömän väärin, että vanhempien uskonnon takia lapset eivät voi osallistua mihinkään jouluun liittyviin päiväkodissa ja koulussa. Kyllä naapurin lapsi katselee haikein mielin jouluvalojamme ym. mutta kun joulua ei saa viettää, niin sitä ei sitten vietetä !!! Lapselle on hyvä sanoa, että kiitos tästä kuuluu jehovalle....
Joulu
41
1913
Vastaukset
- Q/A
Mielipiteeni:
Jos lapsi (todella) katsoo haikein mielin jotain jouluvaloja, niin sen lapsen elämästä puuttuu kyllä jotain muutakin kuin ne valot. Voisiko se jokin olla rakkautta kenties?alati muuttuvat opetukset ja voideltujen määrä tuli täyteen 1930-luvulla(senjälkeen 20.000 uutta voideltua) on avain onnelisuuteen vai??
- Jos lapsi katsoo, kuulee, n...
Jotain kaunista, niin se on aika sykähdyttävää.
Vaikka rakkautta tulisi ovista ja ikkunoista.
Älä koskaan tallaa kasvavaa taimenta, omilla
harhoillasi, mistä voidaan varmaan olla samaa mieltä. Harmagenonit (voi olla väärin kirjoitettu)
ovat kaikki menneet täysin perseelleen, kuin
myös muu Russellin kännipäissä keksimä oppi.
Jättäisitte edes lapset rauhaa harhoistanne
kunnes he itse saavat luvan 18v hallita omaa
elämäänsä. - Tx79
Vaikka lapsella olisi yllin kyllin rakkautta, niin lapsi haaveilee kaikesta; kuten kaikki terveellä järjellä varustetut aikuisetkin.
Miksi jotkut haluavat viedä sen viimeisenkin ilon lapselta....olivatpa se sitten vaikka jouluvalot.... Jos lapsi katsoo, kuulee, n... kirjoitti:
harhoillasi, mistä voidaan varmaan olla samaa mieltä. Harmagenonit (voi olla väärin kirjoitettu)
elämäänsä.ei ollu Russeli viinoihin menevä vaan J.F.Rutherford.Hänestä on valokuviakin kun hän ottaa "makujuomaa"brooklynin kavereiden kanssa.Ilmekin oli niin muirea:"nyt sitä taas saa ja pääsee sitten valo ja lapset kirjoja kirjoittelemaan".
No,saihan hän rauhassa kirjoitella omassa palatsissaan muutaman palvelijan kanssa.
Joskus kävi vaan niin että kun meni konventtiin puhumaan piti hänet taluttaa lavalta pois.Oli tullu otettua vähän "liikaa".
Mutta tämähän on Jt-tabu.Sellaisista ei saa puhua.
Sieltä juontaa myös Jt:n sallivainen suhtautuminen ryypiskelyyn.Ryypiskellä saa kunhan ei jää kii.
Todennäköisesti niin tabu,että tämäkin viesti katoaa enneniltaa "bittiavaruuteen".- on niin...
m.naat kirjoitti:
alati muuttuvat opetukset ja voideltujen määrä tuli täyteen 1930-luvulla(senjälkeen 20.000 uutta voideltua) on avain onnelisuuteen vai??
vaikeasti vastattu ; että muistitko ottaa aamulääkkeesi....?
- Q/A
Jos lapsi katsoo, kuulee, n... kirjoitti:
elämäänsä.>> Jättäisitte edes lapset rauhaa harhoistanne
elämäänsä. - Q/A
Tx79 kirjoitti:
Vaikka lapsella olisi yllin kyllin rakkautta, niin lapsi haaveilee kaikesta; kuten kaikki terveellä järjellä varustetut aikuisetkin.
Miksi jotkut haluavat viedä sen viimeisenkin ilon lapselta....olivatpa se sitten vaikka jouluvalot....Jos sinun mielestäsi jotain jouluvaloja kaipaava lapsi on "yllin kyllin" rakastettu, niin miksi käytät jälkimmäisessä lauseessa fraasia "viedä sen VIIMEISENKIN ILON"?
- Tx79
Q/A kirjoitti:
Jos sinun mielestäsi jotain jouluvaloja kaipaava lapsi on "yllin kyllin" rakastettu, niin miksi käytät jälkimmäisessä lauseessa fraasia "viedä sen VIIMEISENKIN ILON"?
Six, kun kaikki muu ilo on jo viety ! On nimittäin esimerkki naapuritontilla...
- aikaan Rutte antoi kenkää s...
m.naat kirjoitti:
ei ollu Russeli viinoihin menevä vaan J.F.Rutherford.Hänestä on valokuviakin kun hän ottaa "makujuomaa"brooklynin kavereiden kanssa.Ilmekin oli niin muirea:"nyt sitä taas saa ja pääsee sitten valo ja lapset kirjoja kirjoittelemaan".
No,saihan hän rauhassa kirjoitella omassa palatsissaan muutaman palvelijan kanssa.
Joskus kävi vaan niin että kun meni konventtiin puhumaan piti hänet taluttaa lavalta pois.Oli tullu otettua vähän "liikaa".
Mutta tämähän on Jt-tabu.Sellaisista ei saa puhua.
Sieltä juontaa myös Jt:n sallivainen suhtautuminen ryypiskelyyn.Ryypiskellä saa kunhan ei jää kii.
Todennäköisesti niin tabu,että tämäkin viesti katoaa enneniltaa "bittiavaruuteen".sananjulistajille, jotka kieltäytyivät omantunnonsyistä salakuljettamasta Kanadasta viinaa Usa:n puolelle.
Aikalaiset muistelivat kirjoituksissaan tuota meininkiä.
Siihen aikaan ei lainkaan hävetty juopottelua kun se kerran oli seuran tapa varsinkin johtoportaassa. on niin... kirjoitti:
vaikeasti vastattu ; että muistitko ottaa aamulääkkeesi....?
minä jaan todellisuudessa lääkkeitä jehovan todistajille,sekä aamulla että illalla.
- No niin...
m.naat kirjoitti:
minä jaan todellisuudessa lääkkeitä jehovan todistajille,sekä aamulla että illalla.
Tämäpä oli myönteistä kuulla; jatka samaan malliin !
- lierihattu mies
Tx79 kirjoitti:
Miksi jotkut haluavat viedä sen viimeisenkin ilon lapselta....olivatpa se sitten vaikka jouluvalot....monenlaisia juhlia jeesuskin osallistui moniin, olivatkohan pakanallisia? Jt:t haluavat viedä suomalaisilta ainoankin synkkään ja pimeään aikaan valoa tuovan tapahtuman joulun. Monelle se on kuitenkin aikojen kuluessa tuonut mieliin jeesuksen ja uskonasiat, kenties sen ainoan kerran. Joku on voinut hylätä pahat tapansakin joulun takia.
- elämä on
Tx79 kirjoitti:
Miksi jotkut haluavat viedä sen viimeisenkin ilon lapselta....olivatpa se sitten vaikka jouluvalot....Mikä ihme estää polttamasta valoja vaikka koko talven.. ei kai ne "jouluvaloja" ole? On sitten uskonto mikä hyvänsä.. meillä kyllä laitetaan valot päälle kun on pimeää ja lapsetkin saavat jopa valoa;)
eikä meidän lamput ole "jouluvaloja" ne on lamppuja jaotka antaa valoa..se on teidän mielikyvitus joka tekee tortuista "joulu",, tavallisesta kinkusta "joulu".. pipareista "joulu" puista "joulu".. me käytetään kaikkia niitä koko ajan ihan tavallisina asioina vaan. Ja kuselehän JT lapsilta mitä mieltä ne on? Vaihtaisvatko onnellisen elämänsä valheeseen? "joulu" juopotteluun.. ym. meillä ne pääseekin kanarian saarille kun te kyhjötätte kodeissanne ja vietätte "onnellista joulua" voi, että säälittää... - Ohdake
elämä on kirjoitti:
Mikä ihme estää polttamasta valoja vaikka koko talven.. ei kai ne "jouluvaloja" ole? On sitten uskonto mikä hyvänsä.. meillä kyllä laitetaan valot päälle kun on pimeää ja lapsetkin saavat jopa valoa;)
eikä meidän lamput ole "jouluvaloja" ne on lamppuja jaotka antaa valoa..se on teidän mielikyvitus joka tekee tortuista "joulu",, tavallisesta kinkusta "joulu".. pipareista "joulu" puista "joulu".. me käytetään kaikkia niitä koko ajan ihan tavallisina asioina vaan. Ja kuselehän JT lapsilta mitä mieltä ne on? Vaihtaisvatko onnellisen elämänsä valheeseen? "joulu" juopotteluun.. ym. meillä ne pääseekin kanarian saarille kun te kyhjötätte kodeissanne ja vietätte "onnellista joulua" voi, että säälittää...>>Vaihtaisvatko onnellisen elämänsä valheeseen? "joulu" juopotteluun.. ym. meillä ne pääseekin kanarian saarille kun te kyhjötätte kodeissanne ja vietätte "onnellista joulua" voi, että säälittää...>>
Mitähän valhetta mahdat tarkoittaa?
Meillä ei juopotella jouluna eikä muulloinkaan, vaikka ei jt:iä ollakaan. Ei myöskään muissa tuntemissani uskovissa perheissä.
Väitätkö, että vain jt:t matkustelevat jouluna?
Mikä sinua eniten säälittää? Kerro toki. - Q/A
Tx79 kirjoitti:
Six, kun kaikki muu ilo on jo viety ! On nimittäin esimerkki naapuritontilla...
Eli sinulla siis EI ole antaa esimerkkiä tapauksesta, jossa "yllin kyllin" rakkautta saava lapsi kaipaa jouluvaloja? Täytyy sanoa: En ole yllättynyt.
- elämä on
Ohdake kirjoitti:
>>Vaihtaisvatko onnellisen elämänsä valheeseen? "joulu" juopotteluun.. ym. meillä ne pääseekin kanarian saarille kun te kyhjötätte kodeissanne ja vietätte "onnellista joulua" voi, että säälittää...>>
Mitähän valhetta mahdat tarkoittaa?
Meillä ei juopotella jouluna eikä muulloinkaan, vaikka ei jt:iä ollakaan. Ei myöskään muissa tuntemissani uskovissa perheissä.
Väitätkö, että vain jt:t matkustelevat jouluna?
Mikä sinua eniten säälittää? Kerro toki.Kun perustatte lapsenne kasvatuksen valheeseen tontuista ja joulupukeista.Niillä jopa pelotellaan. Olen itsekin viettänyt 23 vuotta jouluja ja niistä ei ole jäänyt kuin huono muisto¨. Kun kerran kotiväki valehteli ja pelotteli pukilla kauan enne joulua niin muistan kun minä taas valehtelin takaisin kun jo tiein ettei sellaisia ole olemassa.. mutta valehtelin uskovani, ettei lahjat lopu:)
Ja ttiedän tapauksia kun lapelle on paljastunut että hänen suuresti kunnioittamansa pukki on valetta, niin miettii että onkohan Jumalaakaan olemassa..Ja minulla on kanttia puhua koska olen nähnyt milemmat. ja tosiasia on että suru ja yksinäisyys korostuu jouluna. Juopottelu lisääntyy.. ensikodit valmistautuu jouluun omalla tavallaan.. ei kai nämä asiat kenellekään enää ole pimennossa: Jos sinulle on niin aika ruusunpunaiset lasit on kyllä päässäsi - vähän lahjoja
elämä on kirjoitti:
Kun perustatte lapsenne kasvatuksen valheeseen tontuista ja joulupukeista.Niillä jopa pelotellaan. Olen itsekin viettänyt 23 vuotta jouluja ja niistä ei ole jäänyt kuin huono muisto¨. Kun kerran kotiväki valehteli ja pelotteli pukilla kauan enne joulua niin muistan kun minä taas valehtelin takaisin kun jo tiein ettei sellaisia ole olemassa.. mutta valehtelin uskovani, ettei lahjat lopu:)
Ja ttiedän tapauksia kun lapelle on paljastunut että hänen suuresti kunnioittamansa pukki on valetta, niin miettii että onkohan Jumalaakaan olemassa..Ja minulla on kanttia puhua koska olen nähnyt milemmat. ja tosiasia on että suru ja yksinäisyys korostuu jouluna. Juopottelu lisääntyy.. ensikodit valmistautuu jouluun omalla tavallaan.. ei kai nämä asiat kenellekään enää ole pimennossa: Jos sinulle on niin aika ruusunpunaiset lasit on kyllä päässäsiolet siksi katkera joulusta. Suurin pettymys koitti kun 23 vuotiaana viimein tajusit ettei joulupukkia oikeasti olekaan. Onkohan kaikille jt:lle käynyt samoin. Toiset pilkkasivat kun uskoitte vielä aikuisena pukkiin.
- Ohdake
elämä on kirjoitti:
Kun perustatte lapsenne kasvatuksen valheeseen tontuista ja joulupukeista.Niillä jopa pelotellaan. Olen itsekin viettänyt 23 vuotta jouluja ja niistä ei ole jäänyt kuin huono muisto¨. Kun kerran kotiväki valehteli ja pelotteli pukilla kauan enne joulua niin muistan kun minä taas valehtelin takaisin kun jo tiein ettei sellaisia ole olemassa.. mutta valehtelin uskovani, ettei lahjat lopu:)
Ja ttiedän tapauksia kun lapelle on paljastunut että hänen suuresti kunnioittamansa pukki on valetta, niin miettii että onkohan Jumalaakaan olemassa..Ja minulla on kanttia puhua koska olen nähnyt milemmat. ja tosiasia on että suru ja yksinäisyys korostuu jouluna. Juopottelu lisääntyy.. ensikodit valmistautuu jouluun omalla tavallaan.. ei kai nämä asiat kenellekään enää ole pimennossa: Jos sinulle on niin aika ruusunpunaiset lasit on kyllä päässäsi>>Kun perustatte lapsenne kasvatuksen valheeseen tontuista ja joulupukeista.>>
On ikävää, jos sinun kasvatuksesi on PERUSTUNUT valheeseen tontuista ja joulupukeista.
Minun lapsuuteni on perustunut ihan muihin asioihin rehellisyyteen, hyviin tapoihin, toisten kunnioittamiseen jne. Samoin omien lasteni kasvatus.
>>Niillä jopa pelotellaan.>>
Otan osaa, mutta älä yleistä.
>>Olen itsekin viettänyt 23 vuotta jouluja ja niistä ei ole jäänyt kuin huono muisto¨.>>
Otan osaa. Älä yleistä.
>>Kun kerran kotiväki valehteli ja pelotteli pukilla kauan enne joulua niin muistan kun minä taas valehtelin takaisin kun jo tiein ettei sellaisia ole olemassa.. mutta valehtelin uskovani, ettei lahjat lopu:)>>
Otan osaa. On ikävä jos pitää teeskennellä palkkion toivossa. Älä kuitenkaan yleistä.
>>Ja ttiedän tapauksia kun lapelle on paljastunut että hänen suuresti kunnioittamansa pukki on valetta, niin miettii että onkohan Jumalaakaan olemassa..>>
Otan osaa tähänkin tragediaan. Itse olen opettanut aina lapsilleni, että pukit ja tontut ovat satua. Kirkossa ei puhuta joulupukista, vaan Jeesuksesta.
>>Ja minulla on kanttia puhua koska olen nähnyt milemmat.>>
Pukin ja Jeesuksenko?
>>ja tosiasia on että suru ja yksinäisyys korostuu jouluna.>>
Totta. Perhejuhlien aikaan perheetön tuntee yksinäisyytensä selvemmin. Pitäisikö siis juhla kieltää kokonaan, jotta kaikki olisivat yksinäisempiä?
>>Juopottelu lisääntyy.. ensikodit valmistautuu jouluun omalla tavallaan..>>
Juopottelu lisääntyy aina vapaapäivien aikaan. Pitäisikö viikonloputkin olla työpäiviä, jotta ihmisille jäisi vähemmän aikaa juopotteluun?
>>ensikodit valmistautuu jouluun omalla tavallaan.. ei kai nämä asiat kenellekään enää ole pimennossa:>>
Ketä haluat tästä juomisesta syyttää? Ketä erityisesti? Vai voisiko olla niin, että jokainen kaataa ITSE alkoholin omaan kurkkuunsa?
Kehottaako joku seurakunta juomaan jouluna? Päinvastoin.
>>Jos sinulle on niin aika ruusunpunaiset lasit on kyllä päässäsi>>
Tiedostan kyllä ongelmat, mutta kirkon ja joulunvieton syyksi niitä en pistä. Eiköhän jouluhössötyskin ole kauppiaiden päästä lähtöisin.
Mutta kivat yleistykset sinulla. Kumma kun ensikotiin vielä mahtuu väkeä, kun suomessa on monta miljoonaa luterilaista kuitenkin.
Oletko koskaan miettinyt sitä, kuinka suuri osa ihmisistä viettää joulua Jeesuksen eikä joulupukin takia? - Ja liian vähän
VARTIOTORNIA, hiihhaahaa
- olet oikea Jt
elämä on kirjoitti:
Mikä ihme estää polttamasta valoja vaikka koko talven.. ei kai ne "jouluvaloja" ole? On sitten uskonto mikä hyvänsä.. meillä kyllä laitetaan valot päälle kun on pimeää ja lapsetkin saavat jopa valoa;)
eikä meidän lamput ole "jouluvaloja" ne on lamppuja jaotka antaa valoa..se on teidän mielikyvitus joka tekee tortuista "joulu",, tavallisesta kinkusta "joulu".. pipareista "joulu" puista "joulu".. me käytetään kaikkia niitä koko ajan ihan tavallisina asioina vaan. Ja kuselehän JT lapsilta mitä mieltä ne on? Vaihtaisvatko onnellisen elämänsä valheeseen? "joulu" juopotteluun.. ym. meillä ne pääseekin kanarian saarille kun te kyhjötätte kodeissanne ja vietätte "onnellista joulua" voi, että säälittää...niin ihmettelen tekstiäsi joka on pahansuopaa ja ilamn rakkautta lähimmäisiä kohtaa,sitähän te aina toitotatte,ja monella köyhällä ei ole varaa matkustaa Kanarialle niinkuin Sinulla joten tuo lauseesi oli tosi ilkeä,mutta tehän taidatte olla niin tekopyhiä ja tämä taas vahvisti asiaa
- qkkua
Näin on. Joulussa parasta lahjojen saanti, saa kerrankin toivoa vaikka uutta tietokonetta tai moottoripyörää, plus kaikkea pienti krääsää.
- Lähimmäinen.
Minusta on myös käsittämätöntä että valehdellaan lapsille että Joulupukki on olemassa!
Vaikka emme vietä Joulua lapsemme saavat lahjoaja heillä on kaikki mitä he tarvitsevat, ei siihen joulua tarvita!- silmää jouluvaloista
ja joulupukki on itse pää demoni. Joulu edistää tasa arvoa koska tuhma ja rikas lapsi saa enemmän joulu lahjoja kuin köyhä ja kiltti. Köyhästä lapsesta tuntuu kivalle pitkälle kevääseen ja hän muistaa ettei ole niin kiltti kuin rikkaan lapsi vaikka tekisi mitä.
- Ohdake
>>Minusta on myös käsittämätöntä että valehdellaan lapsille että Joulupukki on olemassa!>>
Entäpä ne vanhemmat, jotka EIVÄT valehtele lapsille, että joulupukki on olemassa? - ei tarvita ?
Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla; ainakin kristityille !
>>Minusta on myös käsittämätöntä että valehdellaan lapsille että Joulupukki on olemassa!
Minusta on pöyristyttävää, että lapsille valehdellaan jehovantodistajien edustavan ainoaa oikeaa totuutta, vaikka näin ei todistettavasti ole. Minusta on myös käsittämätöntä kuinka jehovantodistaja lapsille kerrotaan, että heidän tulisi olla jehovantodistajia selvitäkseen ihan pian alkavasta harmagedonista hengissä. Vaikka sekin on pelkkää propagandaa ja paksua sontaa.- Paratiisista
puput ja leijonat jne. TE OOTTE AIVAN MIELISAIRAISTA HARHAUSKOISIA PELLEJÄ.
Ottakaa omat aivot käyttöön... - Markku_Meilo
>>Minusta on myös käsittämätöntä että valehdellaan lapsille että Joulupukki on olemassa!
Joidenkin mielestä on myös käsittämätöntä selitellä lapsille, että Jumala on olemassa ja pelotella lapset kilteiksi Saatanalla ja demonijutuilla. - kommentoitu ?
Markku_Meilo kirjoitti:
Joidenkin mielestä on myös käsittämätöntä selitellä lapsille, että Jumala on olemassa ja pelotella lapset kilteiksi Saatanalla ja demonijutuilla.Markku hei. Vaikka itse olet nykyään Jumalan kieltäjä niin tämä viimeisin kommenttisi oli asiaton ja lapsellinen. Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia, mutta muistaa kannattaa, että monille täälä oleville usko on kaikkein tärkeintä elämässä ja pitäisi sinunkin jo tuohon ikään tultuasi se käsittää ja kunnioittaa muiden uskoa. Harvoin kuitenkin sinun uskottomuuttasi täällä herjataan. Siis itsekkään en ole JT mutta uskova kylläkin.
- valhe
Lähimmäinen ei hyväksy lapselle satuja ?
joulupukki on maailman kaunein satu. Se sisältää myös kristillistä symboliikkaa. Kiltille lapsille luvataan lahjat, aattona (Suomessa) sitten annetaan varmasti anteeksi.
Lahko taas käy teokraattista sodankäyntiä, eli lahkon edun vaatiessa on salattava totuus ja johdettava harhaan (= valehtelua).
Lahko neuvoo esim. avioero-oikeudenkäyntejä varten, lapsen huoltajuusriidoissa kertomaan lahkon säännöt poikkeavasti, jotta jehovantodistajalla olisi mahdollisuus saada huoltajuus. Lahko katsoo, että oikeasti kertomalla se ei olisi mahdollista. (= valehtelua). Tästäkin on kirjoitus aaac:n uutisissa vartiotorniseuran takaa. Linkki sivulta www.jttuki.info - ei sitten
kommentoitu ? kirjoitti:
Markku hei. Vaikka itse olet nykyään Jumalan kieltäjä niin tämä viimeisin kommenttisi oli asiaton ja lapsellinen. Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia, mutta muistaa kannattaa, että monille täälä oleville usko on kaikkein tärkeintä elämässä ja pitäisi sinunkin jo tuohon ikään tultuasi se käsittää ja kunnioittaa muiden uskoa. Harvoin kuitenkin sinun uskottomuuttasi täällä herjataan. Siis itsekkään en ole JT mutta uskova kylläkin.
tarvitse kunnioittaa, jos ei usko Jumalaan?
- Arskavain
Monille Jehovan todistajille joulun vastustaminen on pakkomielle, joka ei jätä todistajaa kylmäksi.
Omissa oloissa nautitaan joulun herkuista ja leivotaan pipareita, joulutorttuja, käydään työpaikan tarjoamassa joulupöydässä syömässä - eihän se ole joulun viettämistä!
Vartiotorniseuran valmentamaa omaatuntoa rauhoitellaan antamalla tiukka kuva jouluvastaisuudesta ei-todistajille ts "maailmallisille". Siihen kuulu kaikenlaisen koristeiden hylkääminen joulun tienoilla, lasten valmentaminen kouluun jouluvastaisiksi kieltämällä kaikenlainen jouluaskartelu, joululaulut ja pahimpana joulukirkko....Lapsille opetetaan , että kaikki on saatanallista epäjumalan palvontaa joulutähden kirjaimellisesti olevan symboli itse Lusiferista, näyttihän tähti tien jeesus lapsen luo, jotta Herodes saisi tietää tapahtumasta ja tappaa Jeesus lapsen. Joulupukki on tietysti itse Perkele, josta lapsille kamalasti on valehdeltu - eihän häntä oo edes olemassa! "Hyi nuita lasten vanhempia, jotka opettavat mokomaa valetta!"
Todistaja ajattelee myös näin:
"Voi miten mukavaa on, kun emme vietä Joulua, annamme lahjoja milloin haluamme eikä mene rahaa rikkaille kauppiaille, ja on suorastaan vanhurskaan pröystäilevää, kun talomme näyttää muiden talojen rinnalla pilkkopimeältä näiden saatanallisten ihmisten keskellä, meidän todistaja kodin muutkin näkevät, varsinkin vanhimmat ja kierrosvalvoja! Valottomuuteni onkin kapina kaikkia vastaan ja todistaa, että vain meillä on totuus!"
Nyt karuun todellisuuteen: Kun olin lapsi niin lähes koko vuonna ainoat lahjat saatiin "maailmallisilta sukulaisilta" ja se olikin lapsuuteni jt kodissa vuoden odotetuimpia hetkiä Tapaninpäivä 26.12, jolloin saimme heidän ostamiaan lahjoja ja joskus kummeiltamme raahaakin.
Vanhemmilleni joulun viettämättömyys oli varmasti suuri säästö, koska meitä oli 7 lasta. Kinkku ja muita joulun perinneruokia meillä oli aina joulun tienoilla.
En ole oppinut edelleenkään viettämään joulua ja suurelta osin se tuntuu "hössäämiseltä", mutta miksi tuomitakkaan joulu? Siinä on paljon hyviä asioita ja ehdotan ja suosittelen tasapainoista näkemystä joulusta kaikille, varsinkin todistajille. Älkää olko niin läpikuultavan tekopyhiä!Lue linkki ja saa tasapainoinen näkemys!
http://h2o.aimoo.com/forum/postview.cfm?id=311102&CategoryID=3459&startcat=101&ThreadID=2637620- Lähimmäinen.
Kauniita sanoja Joulusta mutta miten Joulua viettävät yksinäiset vanhukset? Yksinhuoltajat? Köyhät? Entä ne joiden on pakko viettää Joulua ja ottaa "Velax" merkkisiä lahjoja ja maksaa nittä sitten jälkikäteen??
- jouluna
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kauniita sanoja Joulusta mutta miten Joulua viettävät yksinäiset vanhukset? Yksinhuoltajat? Köyhät? Entä ne joiden on pakko viettää Joulua ja ottaa "Velax" merkkisiä lahjoja ja maksaa nittä sitten jälkikäteen??
Pakottavatko jehovantodistajat ottamaan velkaakin ?
sen kyllä uskon että lahkolaiselta ei riitä mitään yksinäiselle, kristitty yrittää kuitenkin muistaa kaikki yksinäiset ja nimenomaan jouluna. - Lähimmäinen.
jouluna kirjoitti:
Pakottavatko jehovantodistajat ottamaan velkaakin ?
sen kyllä uskon että lahkolaiselta ei riitä mitään yksinäiselle, kristitty yrittää kuitenkin muistaa kaikki yksinäiset ja nimenomaan jouluna.Ketkä hyötyvät Joulusta eniten? Kauppiaat! Taas lyödään myyntiennätyksiä!
- aito ihmetteliä
on, muistan lapsuuden joulut, vaikka oli 40 vuotta sitten hyvinkin vaatimaton joulu ainakin meillä, silti se oli meille lapsille hyvin tärkeä. Vanhemmat osalistui meidän lasten iloitteluun, eikä varmaan meidän vanhempien olisi tullu mieleenkään estää sitä iloa meiltä, jos sen ilon joku lahko olisi kieltänyt , he olisivat aivan varmasti eronneet sellaisesta lahkosta, syy siihen vanhempamme rakastivat meitä lapsia kaiken puutteen keskellä..
- aito ihmetteliä
vielä kun omat lapset, ja nyt lapsenlapset olivat askarrelleet kerhossa ja koulussa joulu tavaroita, ja tuovat kotiin, samoin kun saavat joululahjoja, on mukava seurata kuinka heidän silmät kiiltää ilosta, jos sen ilon jokut uskonveljet heiltä kieltää, niin he eivät ole tervetulleita meidän kotiin
- Tunnelma
aito ihmetteliä kirjoitti:
vielä kun omat lapset, ja nyt lapsenlapset olivat askarrelleet kerhossa ja koulussa joulu tavaroita, ja tuovat kotiin, samoin kun saavat joululahjoja, on mukava seurata kuinka heidän silmät kiiltää ilosta, jos sen ilon jokut uskonveljet heiltä kieltää, niin he eivät ole tervetulleita meidän kotiin
Tämän pitäisi olla joulun perimmäinen tunnelma; kun siihen jotkut puuttuvat uskonnon varjolla
= > VOIKO LAPSI KOKEA PAHEMPAA HENKISTÄ VÄKIVALTAA !!!
- Kotimaa
Tällä palstalla on näköjään päästy hyvään vauhtiin....lauletaanpa välillä laulun " Sininen ja valkoinen " - laulun sanoilla lämmittelylaulu !
"....jehova, kun taakse jää, mietin hiljaa mielessäin- mitä siitä kertoisin; kysyjille vastaisin...." - voinko toimia
joulupukkina ilotyttöjen joulu juhlassa? Entäs muuten vaan pukkina samassa tilaisuudessa? toivon sitten asiallisia vastauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4782387Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211491Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101450- 671343
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔351210- 231177
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701129Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112