Lyhytaikaisen kortin aikana lähtenyt kortti hyllylle, ja nyt lyhytaikainen suoritetaan uusiksi. Kysynkin nyt nollautuiko "sakkoni", kun olen ajokieltoni kärsinyt ja väliaikainen vaihe on alkanut uudestaan vai jos nyt satun vahingossa saamaan pienet ylinopeussakot vajaan vuoden sisällä niin lasketaanko tämä tuohon "kahdet sakot vuoden sisällä -kortti pois" kategoriaan, vai voinko nyt ottaa kahdet sakot ennenkuin kortti lähtee kuivumaan?
Kerran kortti pois
6
865
Vastaukset
- kyllä
Eivät nollaudu, vuosi on vuosi, yli vuoden /kahden vanhat tipuu pois.gg
- opit
Toivottavasti ei nollaudu, päinvastoin voisi tuplaantua. Älä luule omia ajotaitojasi yli.
- T84
Kyllä "nollautuu".
Kun saat lyhytaikaisen ajokortin takaisin, on voimassaolon alkamispäiväksi merkitty se päivä, jolloin suoritit kuljettajantutkinnon ensimmäistä kertaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ajelu jatkuu siitä mihin jäätiin, vaan prosessi alkaa ns. alusta.
Mikäli menetät jälleen korttisi, tullaan ajokieltoa asetettaessa varmasti huomioimaan kaikki aiemmat kortin menettämiseen johtaneet rikkeet (esim. toistuva rattijuopomus). - asiallinen_tuntija
Kai sentään opit tuosta jotain?
Jos kolme kertaa ehtii töppäillä pahasti jo ennen kakkosvaiheen suoritusta, niin kortti pois lopullisesti, sanon minä. Kyseistä kuskia eivät muut tielläliikkujat varmaankaan tahdo sekaansa. - asiallinen_tuntija
Ei ylinopeussakkoja voi saada vahingossa. Ei sellaista autoa olekaan missä ei nopeusmittaria olisi.
- että näin
kaikissa autoissa, mut se on taas eri juttu toimiiko se....:)))) Katsastuksesa siihen ei puututa:))))) mutta yleensä se kyllä toimii.mutta tiedän tapauksen, jossa on näyttänyt 40 niin vauhti oli 100 km/h....
Nopeus kyllä huomaamatta voi karata käsistä, mutta mielestäni kännissä ajaminen on typerämpää ja jotkut väittävät sitäkin tekevänsä vahingossa. Se on mielestäni vielä mahdottomampaa.. Kyllä pitäis tietää jos on juonu... ellei joku ole laittanut salaa jotain huumaavaa ainetta lasiin. Sekin on mahdollista varsinkin ravintolassa.... valvo lasia ettei näin käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533