Lyhytaikaisen kortin aikana lähtenyt kortti hyllylle, ja nyt lyhytaikainen suoritetaan uusiksi. Kysynkin nyt nollautuiko "sakkoni", kun olen ajokieltoni kärsinyt ja väliaikainen vaihe on alkanut uudestaan vai jos nyt satun vahingossa saamaan pienet ylinopeussakot vajaan vuoden sisällä niin lasketaanko tämä tuohon "kahdet sakot vuoden sisällä -kortti pois" kategoriaan, vai voinko nyt ottaa kahdet sakot ennenkuin kortti lähtee kuivumaan?
Kerran kortti pois
6
861
Vastaukset
- kyllä
Eivät nollaudu, vuosi on vuosi, yli vuoden /kahden vanhat tipuu pois.gg
- opit
Toivottavasti ei nollaudu, päinvastoin voisi tuplaantua. Älä luule omia ajotaitojasi yli.
- T84
Kyllä "nollautuu".
Kun saat lyhytaikaisen ajokortin takaisin, on voimassaolon alkamispäiväksi merkitty se päivä, jolloin suoritit kuljettajantutkinnon ensimmäistä kertaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ajelu jatkuu siitä mihin jäätiin, vaan prosessi alkaa ns. alusta.
Mikäli menetät jälleen korttisi, tullaan ajokieltoa asetettaessa varmasti huomioimaan kaikki aiemmat kortin menettämiseen johtaneet rikkeet (esim. toistuva rattijuopomus). - asiallinen_tuntija
Kai sentään opit tuosta jotain?
Jos kolme kertaa ehtii töppäillä pahasti jo ennen kakkosvaiheen suoritusta, niin kortti pois lopullisesti, sanon minä. Kyseistä kuskia eivät muut tielläliikkujat varmaankaan tahdo sekaansa. - asiallinen_tuntija
Ei ylinopeussakkoja voi saada vahingossa. Ei sellaista autoa olekaan missä ei nopeusmittaria olisi.
- että näin
kaikissa autoissa, mut se on taas eri juttu toimiiko se....:)))) Katsastuksesa siihen ei puututa:))))) mutta yleensä se kyllä toimii.mutta tiedän tapauksen, jossa on näyttänyt 40 niin vauhti oli 100 km/h....
Nopeus kyllä huomaamatta voi karata käsistä, mutta mielestäni kännissä ajaminen on typerämpää ja jotkut väittävät sitäkin tekevänsä vahingossa. Se on mielestäni vielä mahdottomampaa.. Kyllä pitäis tietää jos on juonu... ellei joku ole laittanut salaa jotain huumaavaa ainetta lasiin. Sekin on mahdollista varsinkin ravintolassa.... valvo lasia ettei näin käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424