Xp:n asennus ilman cd:tä?

onistuuko.

Joo, eli kone on vähä jumissa ja pitäis XP asentaa uusiks, mut ei ole asennus cd:tä niin saakos jotenkin tehtyä asennus cd:n xp:n tiedostoista?
Vai pitääkö ostaa asennus_cd?

8

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy \i386 kansio

      niin voi onnistua käynnistämällä sieltä winnt32.exe ohjelman.
      Joissakin merkkimikroissa on palautusominaisuus, joka käynnistyy esimerkiksi käynnistäessä konetta painamalla jotain funktionäppäintä.

      Jos on merkkimikro, niin kertomalla merkin, joku voisi antaa tarkempia ohjeita. Merkkimikroissa on erilainen asennuslevykin, joten lainatessa kaverilta asennuslevyä pitää olla samanmerkkinen tai ainakaan asennusavain ei käy ja ajurit on haettava erikseen.

      Asennuslevyn voisi tehdä i386 kansiosta. Silloin ilmeisesti tarvittaisiin asennuskorput (MS: sivuilta) tai pitäisi osata lisätä boottisektori levylle. Boottitiedostoja löytyy netistä samoin kuin tyhjiä bootti-cd-imageja, joille voisi lisätä i386 kansion.

      • ei käy

        alkuperäinen tuoteavain, jollei ole ollut käytössä VLK sersio (ns. corporate).
        Tuoteavaimen saa talteen vanhasta asennuksesta kun se on vielä pystyssä (toimii jotenkin) ohjelmalla keyfinder
        http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
        Jos sitä ei ole koneen kyljessä tai ylhäällä jossain. Voi ottaa varmuuden vuoksi muutenkin ylös.


      • seuraa,
        ei käy kirjoitti:

        alkuperäinen tuoteavain, jollei ole ollut käytössä VLK sersio (ns. corporate).
        Tuoteavaimen saa talteen vanhasta asennuksesta kun se on vielä pystyssä (toimii jotenkin) ohjelmalla keyfinder
        http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
        Jos sitä ei ole koneen kyljessä tai ylhäällä jossain. Voi ottaa varmuuden vuoksi muutenkin ylös.

        että joku päivä voi MS herjata ettei ole aito tai on käytössä väärä avain tjsp.


      • onnistuuko
        seuraa, kirjoitti:

        että joku päivä voi MS herjata ettei ole aito tai on käytössä väärä avain tjsp.

        Eli siis mitä teen ensimmäiseksi jos haluan koota asennus cd:n win xp:n tiedostoista?
        ja sitten...
        (mahd. selkeästi kerrottuna) X)


      • resurssienhallinnassa
        onnistuuko kirjoitti:

        Eli siis mitä teen ensimmäiseksi jos haluan koota asennus cd:n win xp:n tiedostoista?
        ja sitten...
        (mahd. selkeästi kerrottuna) X)

        löytyykö /i386 kansio. Jos ei löydy, niin ei ole mahdollista suorittaa asennusta koneessa olevilla tiedsostoilla.

        Voit etsia känsiota vaikkapa käynnistä->Etsi


      • onnistuuko
        resurssienhallinnassa kirjoitti:

        löytyykö /i386 kansio. Jos ei löydy, niin ei ole mahdollista suorittaa asennusta koneessa olevilla tiedsostoilla.

        Voit etsia känsiota vaikkapa käynnistä->Etsi

        Löytyy montakin i386 kansiota, mitäs sitten?


      • sellainen kansio
        onnistuuko kirjoitti:

        Löytyy montakin i386 kansiota, mitäs sitten?

        joka sisältää Winnt32.exe tiedoston. Saman nimisiä kansioita voi olla muitakin, jotka eivät sovellu tarkoitukseen. Jos sinulla ei ole merkkimikro, ei tarkoitukseen sopivaa kansiota löydy. Tavallisessa asennuksessa ko. kansiota ei tallennu kiintolevylle.
        Toisaalta jos on merkkimikro, saattaa löytyä palautusosio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe