Olen nähnyt viimeaikoina outoja unia. Eräässä niistä joku esikimon näköinen mies tuli nuoren vaimonsa kera väittämään, että eskimomies olisi lapseni isä. He vaativat ensin yhteishuoltajuutta ja miltein samaan syssyyn yksinhuoltajuutta. Sen lisäksi, että olin kovasti huolissani kuinka poikani pärjäisi yhtäkkiä ilman äitiään, olin vakuuttunut, että vieras pariskunta tekisi jotain kamalaa, myisi lapseni sisäelimet tai käyttäisivät häntä seksuaalisesti hyväkseen.
Viimeöisessä unessani olin jotenkin mukana Sauli Niinistön vaalikampanjassa. Meidän tehtävänä oli saada Niinistö naimisiin. En enää muista oliko tarkoitus auttaa vai torbedoida hänen vaalimenestystään.
Viime metreillä ennaltavalittu morsian jänisti. Niinistö ei ollut entuudestaan tutustunut morsiammeensa, vaan tarkoitus oli vain saada hänet vihittyä. Ilmottauduin vapaaehtoiseksi morsiammeksi, vaikka olinkin naimisissa ja perheellinen. Niin päädyin sitten rouva Niinistöksi(kin). Seremonia oli hyvin pienimuotoinen, jossain maistraatissa, jonne oli kokoontunut häiden organisoijat. Kokoajan Niinistö käyttäytyi kuin olisi tullut kastamaan uuden laivan tai avaamaan päiväkodin.
Vastaanotto oli pienessä, valoisassa kabinetissä, jossa istuimme kaikki selkä seinää vasten pirttituolilla. Pöydälle oli levitetty valkoinen liina ja maljakoissa oli kedon kukkasia.
En juurikaan jutellut uuden puolisoni kanssa, mutta muistan hihkasseeni hänelle jossain vaiheessa, että voimme sitten mitätöidä tämän liiton, kun vaalit ovat ohi. Niinistö näytti hämmentyneeltä.. "Vaalit", hän mutisi. Silloin vasta minulle selvisi, että niin, minähän joudun varmaan edustamaan hänen rinnallaan kaikennäköisissä tilaisuuksissa.
Bileiden jälkeen lähdin omaan kotiini oikean perheeni luokse. Aamulla sitten lähdin presidentti-wanna-be-puolisoni luokse. Jostain syystä minulla oli jo avaimet hänen asuntoonsa. Emme edes vaihtaneet montaa sanaa, mutta olin jo lupautunut suuseksiin.
Loppu.
Puolirouva Niinistö
Turuust??
2
91
Vastaukset
- stupido-stupidoida
Hietanen. Puutun kirjoituksenne oikeakielisyyteen. Ei siksi, etteikö juttunne ollut hauska, vaan siksi, että hauskuudesta menee terä kirjoitusvirheisiin.
Torpedo - torpedoida
Morsian - morsiameensa, morsiameksi - hoitajatar
yksi sairaalastamme karannut, ja lääkkeet ei tietenkään mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746