Olenko täysin hukassa poliittisella kartalla, kun mielipiteeni jakautuvat niin epäsäännöllisen säännöllisesti eri puolueiden kesken?
Olen 3-vuoro teollisuustyöntekijä ja pidän työehtosopimuksen voimassaoloa välttämättömänä. TES:n laatii neuvottelukunta ja minun etuja perää demarit ja vasurit.
Vasemmistolaiseksi minua ei voi kukaan kutsua. Heidän ajamat asiat on liian jyrkkiä minulle ja puolueessa on liikaa takinkääntöä. Demarit taas tuntuu hyysäävän kansalaisia ja jälkiviisaus tuntuu olevan heidän politiikan painopiste.
Keskustan työreformipuheet saa kuitenkin minut tulipunaiseksi vihasta. Mutta, esim. heidän teemat suomalaisesta ruoasta ja sen tuotannosta saa minut nostamaan avainlipun salkoon.
Olen isänmaallinen mies, mutten mikään natsi-rasisti. En hirveästi pidä siitäkään, että itä-euroopan ´ammattimiehille´ annetaan mahdollisuus tulla polkemaan palkkoja alaspäin ja samalla viemään suomalaiselta duunipaikka.
Paikallista sopimista töpaikoilla pitää kehittää, niin että siitä on hyötyä muillekin kuin työnantajalle. Vanha vasemmistolainen "EI EI EI idealismi" jokaiselle esitetylle asialle alkaa tympiä. Vanhat jäärät on periaatteestakin vastaan.
Pidän vihreitä arvoja korkealla omassa tekemisessäni. Liikun luonnossa paljon, kierrätän jätteeni ja liikun julkisilla aika paljon. Omistan kuitenkin auton johon tulee vuodessa n. 25tkm. Polttoaineveroa pitäisi saada alaspäin koska se tuntuu kukkarossa, mutta hyvillä teillä ajaminenkin on mukavaa. Monesti vihreitten tekemien aloitteiden ja vetoomusten mukana kaatuu usea projekti jolla joku olisi saanut elinkeinoa tai jopa omakotitalon.
Näin itsenäisyyspäivän aattona olen ylpeä suomalaisuudestani. Valtiomuoto on hyvä, monipuoluejärjestelmä ja presidentti jonka valtaa rajoitetaan.
EU ei ole Suomen kehitykselle este, vaan joillakin tavoin hidaste ja joillakin tavoin se nopeuttaa sitä. EU:a pitää kritisoida että saamme pitää omamme ja pysymme kehityksessä suurmaiden mukana.
Olenko pesunkestävä kommari vai kylmä oikeistolainen kapitalisti? Vaiko ´sitcom´ :o)
poliittisesti eksyksissä
2
267
Vastaukset
- poliittisella
kartalla kaikki muut puolueet sopivat ainakin valtapuolueita paremmin, on minun mielipiteeni
- kaduntallaaja
Jos isoista puolueista valitset niin ihan saman tekevää tulevaisuutesi kannalta. Kaikki puolueet ovat nykyään de facto kokoomuksen apupuolueita siis käytännössä enemmän oikealla kuin kokoomus oli 80-luvulla. Kaikki puolueet "ymmärtävät" "talouden tosiasioita" helvetin hyvin. Eli suomeksi eivät välitä sinun hyvinvoinnistasi vittuakaan. Jos äänestät vasemmistoliittoa, niin ole TODELLA TARKKA siitä kenelle äänesi annat. 90-luvulla politiikassa olleet vasuripoliitikot "laitavasureita" lukuunottamatta ovat niin korruptoituneita Siis "tosiaisoita ymmärtäviä" että h-alkuisen sanan käyttö olisi prostituoitujen pilkkaamista. Itse suosittelisin äänestämään SKP:tä, koska se on aito oikea muutospuolue. Sinä kuitenkin koet SKP:n liian kaukana sinun arvoista olevan, niin suosittelen vaihtoehtona äänestämään Itsenäisyyspuoluetta. Sekin voittaa nykyiset valtapuolueet 100-0, vaikka omaan makuuni turhan nationalistishenkinen kuitenkin EU-ta ja globalisaatiota vastaan, mikä pääasia.
Globalisaatio ja "tosiasioiden" "ymmärtäminen" tulevat tekemään elämäsi vaikeammaksi joten vältä näitä vaaleissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659