Näistä EI keskusteltu edellisten eduskuntavaalien alla, mutta kansan valitsema punamultahallitus on ne vaalikauden aikana toteuttanut. Miettikääpä siis kuinka paljon käytäännön elämään vaikuttavia päätöksiä jätetääkään vaalikeskusteluissa käsittelemättä. Vuoden 2003 jälkeen olemme saaneet "nauttia" mm:
- Poliisille avokätisesti lisätyistä urkintavaltuuksista
- Räjähdysmäisesti lisääntyneestä liikenteen kameravalvonnasta
- Kamerasakotuksen haltijavastuusta
- Varallisuusveron poistosta
- Autoverouudistuksen jarruttamisesta
- Lex Karpelasta, eli teollisuuden lobbaamasta tekijänoikeuslain uudistuksesta
- Poliittisista virkanimityksistä
- Vaalimaan rekkajonoista
- Takkuavasta raideliikenteestä
- Kohonneesta sähkön hinnasta
- Kohonneesta asumisen hinnasta
- Handsfree-pakkoholhouksesta
- Heikentyneestä teidenhoidosta
- Luonnottomasta hedelmöityshoitolaista
- Alkoholiveron alennusksesta ja sen seurauksista
- Huonontuneesta vanhustenhoidosta
- Huonontuneista eläke-eduista
- Kauppojen aukioloaikojen vapauttamisen estämisestä
- jne, jne...
Olimmeko todellakin ansainneet kaiken tämän surkeuden ? Kepun ja SDP:n ylimielinen hallintotapa tuottaa tämän kaltaista "hyvinvointia". Vieläkö halutaan jatkaa ? Pääministerin paikkaa jaetaan jo.
Tulevissa vaalikeskusteluissa puhutaan taas ympäripyöreitä lässytyksiä, vaikka puoluetoimistoissa on jo laadittuina yksityiskohtaiset hallitusohjelmat.
*** Nykyisen hallituksen aikaansaannokset
3
311
Vastaukset
- Tämäkin vielä
- Sävelradion lakkautus !
- vääriä syytöksiä
Turhaa on esimerkiksi tuosta hedelmöityshoitolaista syyttää demareita ja kepua. Sehän oli ns. "arvokysymys", jossa jokainen edustaja sai vapaat kädet äänestämiseen. Tuokin oli ainostaan hyvä asia, että meni läpi!
Itse asiassa tuossa luettelemassasi listassa oli myös monia hyviä tekoja, mm. tuo liikenteen kameravalvonnan lisääminen. Toki parantamisen varaakin on, mutta tuskinpa mikään hallitus pystyy tekemään uudistuksia, jotka miellyttäisivät kaikkia...Kaikki kun eivät ole kaikista asioista samaa mieltä.- tämä myös persiillään!!.
suositaan "saastuttavia" autoja!!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181