että jeesus olikin majatalossa eikä seimessä, minne he veivät jeesukselle lahjoja. Miksi jouluna jaetaan lahjoja keskenään, kun lahja pitäis antaa sille kenen syntymäpäivää vietetään? Ihmettelijä.
olen
3
166
Vastaukset
- Daniel 1
En tiedä, mistä "lähteestä" olet moista puppua lukenut, kyllä JEESUS nimenomaan oli seimessä, kts. LUUK 2:16: "JA HE MENIVÄT KIIRUHTAEN JA LÖYSIVÄT MARIAN JA JOOSEFIN JA LAPSEN, JOKA MAKASI SEIMESSÄ." kts. myös LUUK 2:10-12: "MUTTA ENKELI SANOI HEILLE:" ÄLKÄÄ PELJÄTKÖ; SILLÄ KATSO, MINÄ ILMOITAN TEILLE SUUREN ILON, JOKA ON TULEVA KAIKELLE KANSALLE: TEILLE ON TÄNÄ PÄIVÄNÄ SYNTYNYT VAPAHTAJA, JOKA ON KRISTUS, HERRA, DAAVIDIN KAUPUNGISSA. JA TÄMÄ ON MERKKINÄ: TE LÖYDÄTTE LAPSEN KAPALOITUNA JA SEIMESSÄ MAKAAMASSA."
Siinä olet kyllä oikeassa, että jouluna pitäisi oikeastaan antaa lahjoja tosiaan Jeesukselle, eikä niille joiden syntymäpäivä on joskus muulloin.
Käytännössä tämän voisi järjestää esim niin, että
käytäisiin porukalla vaikka katsomassa sairaita tai vanhuksia tai tehtäisiin jotain muuta kristillistä, mikä olisi kuin lahja Jeesukselle.- 777777777
Jeesus ei syntynyt jouluna vaan oliko se Tammi- vai Hekmikuussa. En nyt tarkkaan muista. No jokatapauksessa Jeesuksen syntymäpäiväksi päätettiin muuttaa joulu, koska se oli pakanallinen juhlapäivä, joka haluttiin muuttaa kristilliseksi.
- sittenkään
Paimenet kävi jeesuksen luona jeesuksen syntymän aikaan kedolla ja enkeli ilmestyi heidän eteensä ja kertoi syntymästä. Eivät he tähden avulla menneet lasta katsomaan. Tietäjät taas olivat astrologeja eli tähdistäennustajia ja heille ilmestyi tähti joka johdatti heidät ensin Herodeksen luo ja sitten jeesuksen luo ja että Herodes yritti surmauttaa jeesuksen. Mutta enkeli varoitti joosefia pakenemaan.ja huom! Miksi Herodes tapatti kaikki alle 3vuotiaat.Eikö sekin todista että jeesus olis voinu olla jo vaikka 2vuotias. Eli en minä ainakaan tähteä pidä kunnioituksen arvoisena kuusen latvassa.lue tämä kertomus Matteuksen 2:1-16.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406365Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81953
- 52870
- 56826
- 41820
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8803- 68800
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135792Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14711