Lasten

hyväksikäyttöä

uskonnollisiin pyrkimyksiin on mielestäni verrattavissa seksuaaliseen väärinkäyttöön.

Pienen ihmisen ajatusmaailmaa muokataan jehovantodistajuuteen lapsesta pitäen erittäin määrätietoisesti. Siitä on vaikea päästä irti vartuttuaan muodostuneen uskontoverkoston takia.

Ihminen joutuu kärsimään samalla tapaa. kuin seksuaalisen hyväksikäytön uhri.

5

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käännytys
    • Olipa ihminen sitten mitä uskontoa tahansa, niin tottakai hän pyrkii kasvattamaan ja opettamaan lapsensa siihen että se on totta, koska hän itse uskoo että siinä on perimmäinen totuus ja jokainen haluaa lapsensa parasta.

>> Ihminen joutuu kärsimään samalla tapaa. kuin seksuaalisen hyväksikäytön uhri.

Tuo on mielestäni täysin perustelematon ja jopa asiaton väite.

Tiivis sosiaalinen yhteisö voi toki olla joillekin myös ahdistava, varsinkin jos ja kun sen opettamia asioita ei saa kyseenalaistaa. Sellaiseen sairaaseen pahuuteen, kuin mitä lasten seksuaalinen hyväksikäyttä on, sitä ei kuitenkaan voi perustellusti verrata.

• nuori*

haluaa myöhemmin elämässään itsenäistyä ja jopa erota jehovantodistajista, niin vaikeudet ovat todella suuria. Pitää hyväksyä ystäviensä ja jopa lähiomaistensa unohtaminen.

Sinä sheriffi yrität hoitaa virkaasi tasapuolisesti, mikä on vaikeaa ja varmasti pitkin hampain kirjoitat asiosta, niin miten et todellisesti ajattele.

Olen itse kokenut erottamiset, syytökset , hylkäämiset, perintöasiat, alkoholimsin jehovantodistajien keskuudessa jne jne, uskon tietäväni mistä puhun.

Jos haluat purkaa pidättyväisyyttäsi, niin voit lähettää sanomasi : [email protected]

• teetee_

oli huono. Kuitenkin asia on vakava. Kaikki vanhemmat siirtavät omia käsityksiään lapsilleen, mutta on sen lisäksi koulu, kirjat elokuvat ja paljon muita juttuja, joista nykyaikana saa vaikutteita. Osa niistä on huonoja joka mittapuulla, mutta mielestäni yksisilmäisyyden opettaminen siten, kuinka Jehovan Todistajaperheissä tehdään, on vahingollinen. Selvän ottaminen muista uskonnoista, politiikasta ja monesta muusta arkipäiväisestäkin asiasta on heidän mukaansa tuomittavaa ja saattaa yksilön vaaraan.

Vaaraan joutuu Järjestö ja Totuus. Todellisuudessa pelätään, että ihminen alkaa ajatella ihan itse ja kyseenalaistaa kalloon tungettuja asioita. Minua ainakin säälittää Jt-lapset ja heidän tulevaisuutensa. On toki paljon muitakin, joiden kohtalo on osittain sinetöity jo syntyessään, mutta nythän puhutaa Jt:sta.

• virkat

kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      365
      6610
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3886
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      26
      1448
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      28
      1214
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1081
    6. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      190
      1037
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      18
      936
    8. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      930
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      886
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      857
    Aihe