Vuosina 1990 ja sen jälkeen palvelleet

esikuntapäällikkö

90-luvun alussa tuli lama ja työttömyys syrjäkylillä kasvoi kauhealla vauhdilla ja syrjäytyminen näyti merkkejään. Alettiin siis kampanja työvoimatoimistossa, jossa pyrittiin saamaan maseudun armeijan köäyneitä poikia hakeutumaan rauhanturvaamistehtäviin syrjäytymisen välttämiseksi. Maalta otettiin porukka pääasiassa ja taso oli sen mukaista, eli täyttä paskaa! Ei kannata siis maalaispoikien hehkuttaa kauheasti rt-kokemuksellaan!

4

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viäpeli

Tyypillistä esikuntapellen paskapuhetta.Itse aikanaan kapiukkona ollessani koulutin varusmiehiä ja voin sanoa että maalaispojat ammattikoulupohjalla hakkasivat mennen tullen kaupunkilaisteekkarin käytännön tehtävissä.Sitä paljon puhuttua maalaisjärkeä tarvittais armeijassa tänäänkin.Vai meinaako herra esikuntapäällikkö hoitaa tulevat kriisin johtamisoppia tutkien ja ateenalaisten laulua kailottaen?
      Kentällä tarvitaan kovia jätkiä, niin YK:ssa kuin Puolustusvoimissa yleensäkin.Luojan kiitos että kanta-aliupseeristo sentään tajuttiin ottaa jälleen osaksi puolustusvoimia.

• jätkiä...

... jotka ampuvat omia selkään ja murtavat toistensa leukoja kotiutumisen aaattona...

• >>>> <...

Kyllä on totta, että maalaistolloja oli tuolloin paljon rauhanturvaajana. Itse palvelin vuonna 1998 Libanonissa ja kyllä Pudasjärven hampuuseja oli liuta samaan aikaa, ikävä kyllä. Monesta tilanteesta heidät sai pelastaa!

Suomen armeija on aika kaukana oikeista sota ja rauhanturvaamistehtävistä. Rt-toiminnoissa tarvitsee nimittäin osata muutakin kuin tulien sytyttäminen kamiinaan, mikä on ainoa maajussejen vahvuus, vaikka kyllä en kaupunkilaisetkin osaavat.

Sikäki tilanne oli paha, kun maalla hoidetaan asiat eri tavalla, eli hyvin usein tappelemalla!

Pudisliset voivat siis pysyä siellä "mehtässä" vaan!

• Sfor-kessu

Olin itse Bosniassa 1990-luvun lopussa ja monenlaista hiihtäjää näki sielläkin.Taso oli hyvinkin laidasta laitaan.Osa särmää sakkia ja osa taas ihan pellejä,joita kiinnosti vaan huorat ja dokaaminen.Mitään eliittiporukkaa siellä en havainnut.Osa kerpoistakin oli mitä sattui.

Viina ja sen helppo saatavuus/halpa hinta oli suurin ongelmien aiheuttaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      217
      4068
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2573
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2285
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      80
      1390
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1288
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1149
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1027
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      893
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      871
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      836
    Aihe