Vuosina 1990 ja sen jälkeen palvelleet

esikuntapäällikkö

90-luvun alussa tuli lama ja työttömyys syrjäkylillä kasvoi kauhealla vauhdilla ja syrjäytyminen näyti merkkejään. Alettiin siis kampanja työvoimatoimistossa, jossa pyrittiin saamaan maseudun armeijan köäyneitä poikia hakeutumaan rauhanturvaamistehtäviin syrjäytymisen välttämiseksi. Maalta otettiin porukka pääasiassa ja taso oli sen mukaista, eli täyttä paskaa! Ei kannata siis maalaispoikien hehkuttaa kauheasti rt-kokemuksellaan!

4

1647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viäpeli

Tyypillistä esikuntapellen paskapuhetta.Itse aikanaan kapiukkona ollessani koulutin varusmiehiä ja voin sanoa että maalaispojat ammattikoulupohjalla hakkasivat mennen tullen kaupunkilaisteekkarin käytännön tehtävissä.Sitä paljon puhuttua maalaisjärkeä tarvittais armeijassa tänäänkin.Vai meinaako herra esikuntapäällikkö hoitaa tulevat kriisin johtamisoppia tutkien ja ateenalaisten laulua kailottaen?
      Kentällä tarvitaan kovia jätkiä, niin YK:ssa kuin Puolustusvoimissa yleensäkin.Luojan kiitos että kanta-aliupseeristo sentään tajuttiin ottaa jälleen osaksi puolustusvoimia.

• jätkiä...

... jotka ampuvat omia selkään ja murtavat toistensa leukoja kotiutumisen aaattona...

• >>>> <...

Kyllä on totta, että maalaistolloja oli tuolloin paljon rauhanturvaajana. Itse palvelin vuonna 1998 Libanonissa ja kyllä Pudasjärven hampuuseja oli liuta samaan aikaa, ikävä kyllä. Monesta tilanteesta heidät sai pelastaa!

Suomen armeija on aika kaukana oikeista sota ja rauhanturvaamistehtävistä. Rt-toiminnoissa tarvitsee nimittäin osata muutakin kuin tulien sytyttäminen kamiinaan, mikä on ainoa maajussejen vahvuus, vaikka kyllä en kaupunkilaisetkin osaavat.

Sikäki tilanne oli paha, kun maalla hoidetaan asiat eri tavalla, eli hyvin usein tappelemalla!

Pudisliset voivat siis pysyä siellä "mehtässä" vaan!

• Sfor-kessu

Olin itse Bosniassa 1990-luvun lopussa ja monenlaista hiihtäjää näki sielläkin.Taso oli hyvinkin laidasta laitaan.Osa särmää sakkia ja osa taas ihan pellejä,joita kiinnosti vaan huorat ja dokaaminen.Mitään eliittiporukkaa siellä en havainnut.Osa kerpoistakin oli mitä sattui.

Viina ja sen helppo saatavuus/halpa hinta oli suurin ongelmien aiheuttaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      47
      5937
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      59
      3504
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2759
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      13
      2685
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2309
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      32
      2245
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2037
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1845
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1399
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      281
      1322
    Aihe