Huohotin sotkee

paikat öljyllä

Olen huomannut huohottimen sotkevan öljyllä ainakin imusarjan alkupäätä, sekä yhtä hehkutulppaa.

Miten olisi viisainta hoitaa huohotusöljyt muualle kuin imusarjaan?
Katsastuksessa ei varmaan hyväksytä, jos vaihtaa letkun mistä huohotukset pääsee suoraan ulkoilmaan.

10

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wssswsw

      huohotus tapahtuu molempiin suuntiin,
      eli ei sieltä aina ilmaa tule.

      Eli ei suoraa putkea voi laittaa ulos, imee valtavasti hiekkaa, ym kaupunkilikaa.

      ennen oli sellainen kierto, joka piti paikat öljyssä ja lika tippui öljyn mukana pois.

      Nykyaikaisissa on tarkoitus myös järjestää pieni alipaine, jotta tiivisteet kestävät eivätlä vuoda.

      Tosin, autot ovat erilaisia,
      mutta keskimäärin.

    • jytr

      Minulla on aina ollut huohotin suoraan ulos eikä katsastusmies ole sanonut mitään. Sylinterit vuotavat aina ohitse joten kampikammiossa on aina ylipaine.

    • asentaja..

      Kone on harva. Laita vaan letku ulos ja niin pitkä että ylettyy auton alle. Jos on lyhyt ja vain konehuoneessa tulee käryt ohjaamoon lämmityslaitteen kautta.
      Sitten se kyllä tiputtelee mustaa öljyä parkkipaikoille.

      • kone remonttiin

        Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
        Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan.


      • turboaa
        kone remonttiin kirjoitti:

        Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
        Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan.

        jos on niin kannattaa tsekata. Omasta autosta konehuone siistiytyi kummasti, kun korjautin turbon. Tosin sulla on kilometrejä aika vähän, mutta kaikki on mahdollista.


      • eei200
        kone remonttiin kirjoitti:

        Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
        Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan.

        ei 200 tkm ajettu likaa yhtään ilmanpuhdistajan suodatinta,

        kyllä kone on aivan loppu,
        tai jotain vikaa on.

        Ei letkua kannata ajatella, ennen uin syy on selvillä.
        Letku voi jopa jäätyä ja poksahtaa kone keralla.

        tuollaisia tulee 300-400 000 km paikkeilla aikaisintaan,
        vai onko auto jokin ikivanha 1980 luvun
        peritty malli. on vain seissyt tallissa ajamatta.


      • turboa..
        turboaa kirjoitti:

        jos on niin kannattaa tsekata. Omasta autosta konehuone siistiytyi kummasti, kun korjautin turbon. Tosin sulla on kilometrejä aika vähän, mutta kaikki on mahdollista.

        Ei se nyt niin kamalasti sitä öljyä imusarjaan työnnä.
        Auto on ihan 2000-luvulta ja kaikinpuolin tuntuu olevan kunnossa, katsastuksessakin ihmettelivät pientä savuarvoa.


      • öljyjä...
        eei200 kirjoitti:

        ei 200 tkm ajettu likaa yhtään ilmanpuhdistajan suodatinta,

        kyllä kone on aivan loppu,
        tai jotain vikaa on.

        Ei letkua kannata ajatella, ennen uin syy on selvillä.
        Letku voi jopa jäätyä ja poksahtaa kone keralla.

        tuollaisia tulee 300-400 000 km paikkeilla aikaisintaan,
        vai onko auto jokin ikivanha 1980 luvun
        peritty malli. on vain seissyt tallissa ajamatta.

        vaihdettu niin kuin pitää???


    • arska

      ...ainakin omassa autossani imusarjan aika rajusti,on noin 3-4mm kerros öljyä/nokea.tuntuu aika turhalta koko pakokaasun takaisin kierrätys,paikat vaan tukkeentuu.Kyseessä on kylläkin diesel auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      224
      1813
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1143
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      968
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      964
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      21
      622
    10. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    Aihe