Itsenäisyyspäivän vastaanotto.

Basker

Katsotteko televisiosta tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanottoa? Jos, niin mitä ajattelette siitä?

21

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsy tuli

piti kyllä mennä Lähetysseuran myyjäisiin, mutta myöhään nukkuminen ja päänsärky muutti sen tuntemattoman sotilaan katseluksi, sitten oli vuorossa Patmos itsenäisyysjuhla arvovaltaisine paneelikeskusteluineen, mutta sekin meni väsyn kanssa ohi, no viimneisenä missasin Hurstin Pyhän Hengen illan Siionissa ja tässä löhön, pc tv stä tulee linnan juhlaa ja toine tv skeittailee eri kanavilla, mietin just minkä videon katsoisin yksi dvd muhamed alin urasta on vielä katsomatta. Linnan juhlia ei jaksa seurata aktiivisesti. sääli etten kerinny Lähetysseuran myyjäisiin, siellä näkee vakaita lähetyspersoonia, jotka tekee vilpittömästi käsitöitä myyjäisiin, rauha ja vakaumus huokuu heistä, lisäksi siellä saa hyvän lounaan ja kahvileipää sekä mukaan voi ostaa kaikkea hyvää kotitekoista.

jaa meidän kirkon johtaja Olavi Rintala kätteli juuri pressan (Vapaakirkko).

• kaaleppi..

käytyä tuolla alppilan kirkossa kuunteleen sitä paneeli keskustelua. Jos heidän jutut pitää paikkansa niin ei suomelle hyvä seuraa. Tää on sitte mun mututuntumaennustus että ev.lut kirkko tulee jakautuun kahtia toisaalla nää yhteysryhmän puppelien kirkossa siunaajat ja toisaalla raamattuun ja uskonpuhdistukseen nojautuvat. Joskus olen jonku hellarin kuullut väittävän että ev.lut kirkko olisi hengellisesti kuollut laitos mutta mä olen erimieltä ihan oman kokemuksen pohjalta ja mä en meinaa uskoa ennenkuin näen enkä aina silloinkaan. Nää kouvolan seurakunnan ja sen nokian juttu osoittaa että evlut kirkko on vedenjakajalla.

• väsy tuli
        kaaleppi.. kirjoitti:

käytyä tuolla alppilan kirkossa kuunteleen sitä paneeli keskustelua. Jos heidän jutut pitää paikkansa niin ei suomelle hyvä seuraa. Tää on sitte mun mututuntumaennustus että ev.lut kirkko tulee jakautuun kahtia toisaalla nää yhteysryhmän puppelien kirkossa siunaajat ja toisaalla raamattuun ja uskonpuhdistukseen nojautuvat. Joskus olen jonku hellarin kuullut väittävän että ev.lut kirkko olisi hengellisesti kuollut laitos mutta mä olen erimieltä ihan oman kokemuksen pohjalta ja mä en meinaa uskoa ennenkuin näen enkä aina silloinkaan. Nää kouvolan seurakunnan ja sen nokian juttu osoittaa että evlut kirkko on vedenjakajalla.

...

• Äsken muuten taustaorkesteri teki pahan mokan. Se soitti ruotsinkielisen 'Skynda dig älskling' -sävelmän. Se nimittäin on sama sävel kuin 'Joutukaa sielut, on aikamme kallis'.

• sun-glasses

Olen pidemmän aikaa ajatellut silloin kun seuraan Linnan juhlien viettoa, että jos olisin joku vanha matami joka menee noihin juhliin, niin pukeutuisin vähän toisella tapaa kuin muutamat. Mielestäni nuo "uimapukumaiset" yläosat ovat vain nuorille naisille sopivia, olkoon joku muu mitä mieltä hyvänsä. Lieneekö sitten pakko pukeutua jonkun muotisuunnittelijan luomukseen vaikka se näyttäisi miltä tahansa??? Vai olisiko niin että muutamat eivät ole peiliin vilkaisseetkaan kun ovat tuonne juhliin pynttäytyneet.

En ole kateellinen linnan juhliin päässeille, julkisuus ei kiinnosta minua. Varmasti tuonne juhliin pääsy on monelle elämän kohokohta. Toivoisin vain ettei ihmisiä puettaisi niin mauttomasti että joutuvat sitä häpeämään (jos ymmärtävät).

Miehet pääsevät tässä asiassa helpommalla, koska heillä on samantapainen "juhlapuku" lähes joka juhlassa, eikä heitä yritetä pukea paljastaviin asuihin.

• väsy tuli

kun makasin Pyhän Hengen virran alla 4 tuntia ja Jumala puhui sisimpääni, se tapahtui ylivainion herätyksen aikoihin, olen kokenut samaa myöhemminkin ja silloin aina elämä voittaa.. tuskin linnanjuhlat aiheuttaa sellaista yltäkylläistä oloa

• totta puhut

Ihan samat ajatukset tuosta pukeutumisasiasta. Vaikka mitä se mulle kuuluu, mutta silti.
        ...Sven Dufvaa siellä ei näy... just joo!

• Mitäs näillä

itsenäisyyspäivän juhlilla on tekemistä helluntalaisuuden kanssa.
      Onko tämä foorumi keskustele helluntalaisuudesta periaatteella? Niin minä olen käsittänyt.
      Mutta jos tarkoitit että jos siellä vilahtaa vaikka joku helari kutsuilla,niin sehän on eriasia,eipä ole helareita vielä näkynyt.

Baskeri tää minun kirjoitukseni oli vain pikku vinoilu, älä ota ihan tosissaan,hei.

• väsy tuli

kun kaikki seurakunnat liittyy kirkkoon...

voihan siellä hellareitakin olla eikös Kankaanniemi ole hellari, olikos se eduskunnassa vielä, entäs tuo Kallis onkos se hellari. Räsänen on kai kansanlähetysihmisiä?

• Ymmärrän kyllä herjanheittoa. Asiasta toiseen: Puolustusvoimain lippujuhlassa tänään joku eläkeläismies käveli panssarivaunun alle ja kuoli. Masentaa.

• hellarin poika

Onko tanssiminen vielä hellunailaisten mielestä syntiä? Kotona minulle opetettiin aikoinaan näin.

• Mitäs näillä

Tanssi on synninportilla lietsomista.

• En tiedä, mitä helluntailaiset uskovat tanssista, mutta minä en tanssi.

• siellä on
        Basker kirjoitti:

En tiedä, mitä helluntailaiset uskovat tanssista, mutta minä en tanssi.

käaitykset. En minäkään tanssi, mutta käyn mieluusti kuuntelemassa hyvää musaa siellä missä sitä esitetään. Muuten sivumennen sanoen monet muusikot eivät tanssi itsekään. Eivätkä käytä alkoholia!

• Kadun*Nainen

kun viimeinen sotaveteraani on kuollut catwalk
      loppuu, itsenäisyys on tänään kymppitonnin hame
      ja pepsodent hymy. Eturintamalla on ruuhkaa ja
      köyhät kyykkyyn ALAS

• hiukan kanssa juhlia katsellut

-maallamme ei ole omaa rahaa jne..
        -kaikki päätökset melkein tehdään EU:ssa ja sieltä käsin valvotaan joka ikinen rikkaruoho mitä maassa kasvaa jne...
        -olemme kuin entisen neuvostoliiton yksi osavaltio jota bolitbyroo tiukasti valvoo jne...
        -itsenäisyytemme on enää nimellistä ja sen esikuvana ns.linnanjuhlat !

• hiukan kanssa juhlia katsellut kirjoitti:

-maallamme ei ole omaa rahaa jne..
        -kaikki päätökset melkein tehdään EU:ssa ja sieltä käsin valvotaan joka ikinen rikkaruoho mitä maassa kasvaa jne...
        -olemme kuin entisen neuvostoliiton yksi osavaltio jota bolitbyroo tiukasti valvoo jne...
        -itsenäisyytemme on enää nimellistä ja sen esikuvana ns.linnanjuhlat !

todellakin menetettyä kamaa. Halvalla myytiin, ettei peräti saatu laskuakin siitä.

• kriittinen katsoja

Vieraiden joukossa oli homoja.

• Itasenäisyyspäivää

kaverini luona ja kävimme myös saunomassa illalla erään veljen kotiosessa rantasaunassa. Aattoillan vietin parhaassa mahdollisessa seurassa hyvien artistiystävieni seurassa ja tänään jatkan heidän kanssaan oloa.

• Neennoh

Juu hieman katsoin ja mietin sitä että missä määrin mahtoi olla pofetaalista,
      että pukujen suhteen olisi voinut yhtähyvin surujuhla...
      Oliko tämä siis Suomen tämän vapudenajan viimeinen itsenäisyysjuhla...?

Ainakin suomen siionissa olisi syytä jo vihdoin herätä, oiken huutamaan
      Herralta armahdusta niistä kohtaloista, joita tämä kansa suurelta
      osaltaan on syntielämällään ja moraalittomuudellaan
      ikäänkuin oikein kerjäämässä tälle maalle...

• JULISTAJA

Herää Suomi, jos ei hyvällä niin sitten pahalla.
        Rukousta tämä kansa tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10935
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8207
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      125
      5245
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3558
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3514
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2011
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe