Pikkuautojen

Jättitesti

Auto Motor und Sportissa. Tässäpä lopputulokset:

Die Platzierung im Einzelnen:
1. Renault Clio 1,4 16V, 388/500 Punkte, sehr gut
2. VW Polo 1,4 16V, 379 Punkte, gut
3. Seat Ibiza 1,4 16V, 377 Punkte, gut
4. Fiat Grande Punte 1,4 16V, 373 Punkte, gut
5. Skoda Fabia 1,4 16V, 366 Punkte, gut
6. Opel Corsa 1,4, 366 Punkte, gut
7. Peugeot 207 90, 359 Punkte, befriedigend
8. Toyota Yaris 1,3 VVT-i, 356 Punkte, befriedigend
9. Ford Fiesta 1,4 16V, 349 Punkte, befriedigend
10. Nissan Micra 1,4, 347 Punkte, befriedigend
11. Hyundai Getz 1,4, 321 Punkte, ausreichend

Ei kovin yllättävä lopputulos lukuunottamatta Fiestan jäämistä noin alas. Taitaa tosin olla melko vanha malli.

60

3775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noista

      oli se pikkuauto?
      Muutama pituuden suhteen, mutta toista tonnin möhköjä kaikki.

      • vcbcvb

        Mä kerron sulle: nuo KAIKKI ovat pikkuautoja.


    • näyttää siltä

      että isommat autot kärjessä pienemmät perässä.

    • noissa testeissään?

      cccc

    • eri järjestys

      Jos ajatellaan maamme myyntitilastoja niin pikkuautoissa Yaris on ylivoimaa, samoin Punto. Polokin kärjessä, loput marginaalisia. Ja tota Ibizaahan ei osta juuri kukaan, ne mitä myydään ovat sitä öky-turbomalli FR:ää joka painii jo isomman kokoluokan (Corolla, Golf) hintaluokan tuntumassa.

      Yaris on kansalaistemme mieleen, suvereenisti, turha selitellä mitään muuta.

      • suomi outo paikka

        Tuon testin tulos vastaa aika hyvin kyseisten autojen myyntiä euroopassa. Uusi Clio voitti tuon testin selkeällä erolla (ainoa "erittäin suositeltava") ja se on myös myynnissä tuon luokan ykkönen Euroopassa.

        Polo on tietenkin hyvä kakkonen niin myynnissä kuin testissäkin ja jos muista pitäisi poimia vielä yksi auto niin se olisi Grande Punto jonka myynti vetää niin hyvin että se on nostanut koko Fiatin jaloilleen ja tuo testi vahvistaa että autokin on ihan OK.

        Tojota sijoittuu juuri sinne peräpäähän mihin ominaisuuksiltaan keskitasoa heikomman ruosteherkän pikkuauton kuuluukin päätyä.

        Onneksi suomalaiset sentään tajuavat vanhana autoilukansana asian paremmin kuin 200 miljoonaa eurooppalaista.


    • lähinnä

      kuka maksaa AMS:n toimittajien palkat.

      • ei varmasti

        nää. AMS on täysin riippumaton luultavasti arvostetuin autolehti maailmassa.

        Tuo testihän on Mastertest jossa autot testataan perinpohjaisesti. Selittelyille ei jää sijaa.


      • osaaminen huipussaan

        Onneksi meillä täällä Suomessa on Tekniikan Maailma jonka osaaminen autojen testauksessa on täysin toista luokkaa kuin jossain saksassa. Eihän niillä ressukoilla ole siellä autoteollisuutta eikä autoilukulttuuriakaan.

        Nahkahousuissaan ajelevat fillarilla ja näkevät märkiä unia uudesta tojotasta mitä paikallisella palkkatasolla on tietenkin mahdotonta saavuttaa. Toista se on meillä suomessa jossa E-sarjan mersu on keskiluokan de-facto ajokki ja toiseksi myydyin automalli.


      • Petel
        osaaminen huipussaan kirjoitti:

        Onneksi meillä täällä Suomessa on Tekniikan Maailma jonka osaaminen autojen testauksessa on täysin toista luokkaa kuin jossain saksassa. Eihän niillä ressukoilla ole siellä autoteollisuutta eikä autoilukulttuuriakaan.

        Nahkahousuissaan ajelevat fillarilla ja näkevät märkiä unia uudesta tojotasta mitä paikallisella palkkatasolla on tietenkin mahdotonta saavuttaa. Toista se on meillä suomessa jossa E-sarjan mersu on keskiluokan de-facto ajokki ja toiseksi myydyin automalli.

        Osuvasti sanottu!


      • muuta!
        ei varmasti kirjoitti:

        nää. AMS on täysin riippumaton luultavasti arvostetuin autolehti maailmassa.

        Tuo testihän on Mastertest jossa autot testataan perinpohjaisesti. Selittelyille ei jää sijaa.

        Saksan autolehdet ovat siis todellakin kaikkea muuta kuin puolueettomia. Puolueettomia lehtiä voi löytyä maista joilla ei ole omaa autoteollisuutta suojeltavanaan. Suomi kuuluu näihin maihin.


      • Keltakaulustyöläinen
        osaaminen huipussaan kirjoitti:

        Onneksi meillä täällä Suomessa on Tekniikan Maailma jonka osaaminen autojen testauksessa on täysin toista luokkaa kuin jossain saksassa. Eihän niillä ressukoilla ole siellä autoteollisuutta eikä autoilukulttuuriakaan.

        Nahkahousuissaan ajelevat fillarilla ja näkevät märkiä unia uudesta tojotasta mitä paikallisella palkkatasolla on tietenkin mahdotonta saavuttaa. Toista se on meillä suomessa jossa E-sarjan mersu on keskiluokan de-facto ajokki ja toiseksi myydyin automalli.

        ...täällä pohjoismaissa ovat aivan erilaiset. Tällöin etelä-euroopassa testeissä hyvinkin pärjäävät autot tukehtuvat lumihankeen ja särkyvät pakkasiin.


      • leikkaa?
        muuta! kirjoitti:

        Saksan autolehdet ovat siis todellakin kaikkea muuta kuin puolueettomia. Puolueettomia lehtiä voi löytyä maista joilla ei ole omaa autoteollisuutta suojeltavanaan. Suomi kuuluu näihin maihin.

        Tuonkin testin voitti ranskalainen auto. AMS:llä on niin suuri lehdenmyynti, ettei se tarvitse mitään "tukiaisia".

        Veikkaan, että oma merkkisi ei pärjännyt testissä ja nyt harmittaa kuin pientä oravata.


      • menestyneet
        Keltakaulustyöläinen kirjoitti:

        ...täällä pohjoismaissa ovat aivan erilaiset. Tällöin etelä-euroopassa testeissä hyvinkin pärjäävät autot tukehtuvat lumihankeen ja särkyvät pakkasiin.

        merkit menestyvät erinomaisen huonosti myös talvitesteissä Suomessa. Ei niistä ole talviautoiksi.

        Yksikään merkki ei tukehdu lumihankeen tai tukehdu pakkaseen.

        Ihmeellistä selittelyä löytyy kun oma merkki ei pärjää. Täytyisi vaan hyväksyä, että se on HUONO!!!


      • merkkini
        leikkaa? kirjoitti:

        Tuonkin testin voitti ranskalainen auto. AMS:llä on niin suuri lehdenmyynti, ettei se tarvitse mitään "tukiaisia".

        Veikkaan, että oma merkkisi ei pärjännyt testissä ja nyt harmittaa kuin pientä oravata.

        Ei ollut mukana. Mutta saksalaisen lehdistön tehtävänä on suojella palkanmaksajiensa etuja. Yleensä maksajat ovat saksalaisia. Onko joku oikeasti sitä mieltä Renault olisi testin paras auto? Ei varmasti. Ei ainakaan kukaan joka on Renaultin joskus omistanut.


      • on tuota mieltä
        merkkini kirjoitti:

        Ei ollut mukana. Mutta saksalaisen lehdistön tehtävänä on suojella palkanmaksajiensa etuja. Yleensä maksajat ovat saksalaisia. Onko joku oikeasti sitä mieltä Renault olisi testin paras auto? Ei varmasti. Ei ainakaan kukaan joka on Renaultin joskus omistanut.

        pienet on piirit täällä autoilun ainoassa sivistysvaltiossa.

        Jos Renault voittaa tuon testin ylivoimaisesti ja on myös luokassaan euroopan myydyin auto niin eikö vain jostain pohjan perukoilta löydy vielä esson paarin nurkasta tojotan omistaja joka vetää karvalakkia syvemmälle ja mutisee ettei kukaan voi olla sitä mieltä että renault olisi testin paras.

        Enolla oli sellainen 1967 ja paska oli. Kyllä minä tiedän paremmin (mutinaa)....


      • ei varmasti kirjoitti:

        nää. AMS on täysin riippumaton luultavasti arvostetuin autolehti maailmassa.

        Tuo testihän on Mastertest jossa autot testataan perinpohjaisesti. Selittelyille ei jää sijaa.

        se testi kylläkin oli, mutta ei taida löytyä netistä - vai löytyiskö?
        Onko sitten kieltäymmärtämättömän järkeä tehdä autovalinta saksalaisen testin mukaan, olipa testattu miten tarkkaan vaan. Onko järkeä valita auto sillä perusteella, paljonko autoa myydään muualla Euroopassa. Kansojen odotukset ja olosuhteet kun on aivan erilaisia.
        Kuitenkin, siis mitä todellakin on testattu ja millä painoarvolla? Jos ja kun eroja löytyy vaikkapa TM:n ja AMS:n vlillä, niin niitä voisi yrittää tulkita tai ymmärtää.
        Ei pelkillä lopputuloksilla ole mitään arvoa muuta, kuin täällä keskustelupalstoilla.


      • huomioi pisteytys
        Laaksonenster kirjoitti:

        se testi kylläkin oli, mutta ei taida löytyä netistä - vai löytyiskö?
        Onko sitten kieltäymmärtämättömän järkeä tehdä autovalinta saksalaisen testin mukaan, olipa testattu miten tarkkaan vaan. Onko järkeä valita auto sillä perusteella, paljonko autoa myydään muualla Euroopassa. Kansojen odotukset ja olosuhteet kun on aivan erilaisia.
        Kuitenkin, siis mitä todellakin on testattu ja millä painoarvolla? Jos ja kun eroja löytyy vaikkapa TM:n ja AMS:n vlillä, niin niitä voisi yrittää tulkita tai ymmärtää.
        Ei pelkillä lopputuloksilla ole mitään arvoa muuta, kuin täällä keskustelupalstoilla.

        Joskus kun katselin saksalaisten autolehtien pisteytystä, oli se aika "luova".

        Esim. 10% ero kulutuksessa saattoi antaa pisteet vaikkapa 7 ja 8.
        Vastaavasti 10% ero vaikkapa tavaratilan koossa saattoi antaa pisteet 4 ja 8.

        Väkisinkin tuntui siltä, että arvosteluskaala oli tehty aika hatusta (tai perseestä).


      • jälkimmäisestä
        huomioi pisteytys kirjoitti:

        Joskus kun katselin saksalaisten autolehtien pisteytystä, oli se aika "luova".

        Esim. 10% ero kulutuksessa saattoi antaa pisteet vaikkapa 7 ja 8.
        Vastaavasti 10% ero vaikkapa tavaratilan koossa saattoi antaa pisteet 4 ja 8.

        Väkisinkin tuntui siltä, että arvosteluskaala oli tehty aika hatusta (tai perseestä).

        Eli kun huonon auton kokoa kasvatetaan kilpailjoita suuremmaksi tässä testissä se voittaa. Tämä on juuri sitä miten saadaan etukäteen voittajaksi sovittu auto nostettua ykköseksi. Tämän testin arvo on auton ostajalle tasan nolla.


      • Mitä puhetta!
        jälkimmäisestä kirjoitti:

        Eli kun huonon auton kokoa kasvatetaan kilpailjoita suuremmaksi tässä testissä se voittaa. Tämä on juuri sitä miten saadaan etukäteen voittajaksi sovittu auto nostettua ykköseksi. Tämän testin arvo on auton ostajalle tasan nolla.

        Et ole edes lukenut testiä ja sanot sen arvoksi nolla! Ei tainnut oma merkki menestyä.

        Kerrankin tämän luokan autot on testattu perusteellisesti. Minä ainakin arvostelen testiä sen mukaan miten se on tehty eikä sen mukaan miten oma merkkini pärjäsi.

        Pari viikkoa sitten sattui käteen muutaman vuoden vanha TM. Auto jonka maantieajettavuudesta TM sanoi sen olevan keskitasoa sai pisteitä 9 eli samat pisteet kuin voittaja. Ko. keskitason maantieajettavuudet omaavalla autolla olen minäkin ajellut ja todennut niiden olevan mielestäni todella kaukana parhaista.

        Edellisen kirjoittajan teksti:

        "Esim. 10% ero kulutuksessa saattoi antaa pisteet vaikkapa 7 ja 8.
        Vastaavasti 10% ero vaikkapa tavaratilan koossa saattoi antaa pisteet 4 ja 8." Tuollainen oli siis joskus ollut jossain testissä? Saisikohan EDES YHDEN esimerkin tästä ko. testistä jossa olisi noin? Ei saa.

        Myöntäkää vain tappion karvas totuus, niin minäkin teen.


      • siellä päin
        jälkimmäisestä kirjoitti:

        Eli kun huonon auton kokoa kasvatetaan kilpailjoita suuremmaksi tässä testissä se voittaa. Tämä on juuri sitä miten saadaan etukäteen voittajaksi sovittu auto nostettua ykköseksi. Tämän testin arvo on auton ostajalle tasan nolla.

        Samalla periaatteella ne kaikki testit siellä tehdään. Samoin vuoden auto valinnat ym. Noita testejä voi lukea ja niissä on paljon asiaakin mutta arvostelut menevät etukäteen sovitusti.


      • kuoppis56
        Keltakaulustyöläinen kirjoitti:

        ...täällä pohjoismaissa ovat aivan erilaiset. Tällöin etelä-euroopassa testeissä hyvinkin pärjäävät autot tukehtuvat lumihankeen ja särkyvät pakkasiin.

        taitaa käydä niin että saksalaiset jäävät pihalle jäätyvine lukkoineen


      • lukujen perusteella
        Laaksonenster kirjoitti:

        se testi kylläkin oli, mutta ei taida löytyä netistä - vai löytyiskö?
        Onko sitten kieltäymmärtämättömän järkeä tehdä autovalinta saksalaisen testin mukaan, olipa testattu miten tarkkaan vaan. Onko järkeä valita auto sillä perusteella, paljonko autoa myydään muualla Euroopassa. Kansojen odotukset ja olosuhteet kun on aivan erilaisia.
        Kuitenkin, siis mitä todellakin on testattu ja millä painoarvolla? Jos ja kun eroja löytyy vaikkapa TM:n ja AMS:n vlillä, niin niitä voisi yrittää tulkita tai ymmärtää.
        Ei pelkillä lopputuloksilla ole mitään arvoa muuta, kuin täällä keskustelupalstoilla.

        "Onko järkeä valita auto sillä perusteella, paljonko autoa myydään muualla Euroopassa."

        Eipä ole ei. Ei autoa kannata myyntilukujen mukaan valita. Ei Euroopan, Amerikan, Japanin, tai edes Suomen myyntilukujen. Suomalaisten odotukset kun poikkeavat usein varsin merkittävästi toisistaankin vaikka samaa kansaa keskenään olemmekin ja suunnilleen samoissa olosuhteissa elämmekin. Jos kaikki Suomalaiset olisivat -70 -luvulta lähtien ostaneet aina pelkästään niitä Suomen myyntiykkösiä, ajaisimme kaikki nyt Lada 110 Sedaneilla. Joillakin olisi harrasteautona vanhoja kanttiladoja, sedan-mallia tietenkin ja ehkä joukossa olisi myös muutama Samara-sedan, entisiä esittelyautoja, jotka joku rohkea -80 -luvun lopulla olisi Konelalta halvalla saanut kun kansa ei niitä huolinut vaan halusi tuttua turvallista, myyntiykköstä, Kantti-mallia.


    • Täysinb outoja ufoja tämän listan autot. Joukossa jopa kolme sellaista, joista en ole koskaan edes kuullutkaan. Näitä ei varmaan ole kaikkia Suomessa myynnissä?

      Ainoa poikkeus on Fiesta, jossa olen matkustajana istunut yhden matkan maitokauppaan etupenkillä muistaakseni vuonna 1986. Ei ollut hääviä. Silloisena opiskelijana itselläni oli Premium-auto: Saab 99. Taitaa vieläkin 99 pestä nuo ylläolevan listan kinnerit?


      Master Eq

      • tapahtuu

        Sellainen kommentti että vuodesta 86 nuo pikkuautot ovat ehkä kehittyneet ajo-ominaisuuksiltaan, turvallisuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan autoista kaikista eniten. Nykyiset ovat ihan eri planeetalta kuin reilun 20 vuoden takaiset pikkuautot. Esim. 190 senttisenä sain veljeltä lainattuun Yarikseen hyvän ajoasennon ja sisällä oli tilaa uskomattoman paljon. Näppärä ja vähän kuluttava vaihtoehto kaupunkiajoon, toki maantiajossa isompi auto on mukavampi.


      • Penis_Pete

        Kyllä miehen täytyy olla vakavasti sekaisin, jos luulee 20-vuotta vanhan saabin olevan parempi auto kuin mikään tuon listan autoista!

        Et taida paljoa auto asioita seurailla, jos nuo kaikki eivät ole edes nimellä tuttuja?


    • netissä!
      • pintaraapaisua

      • erilaisia

        Kunnon testi Suomessa antaa erilaisia tuloksia kuin kaiken maailman huuhaat-testit.


      • dgfhj
        erilaisia kirjoitti:

        Kunnon testi Suomessa antaa erilaisia tuloksia kuin kaiken maailman huuhaat-testit.

        "Kunnon testi" on tehty lähinnä peräkammarin pojille. Ei sillä ole mitään meritystä. Toista se on kun suurilevikkinen arvostettu Auto Motor&Sport testaa autot perinpohjin. Kieltä ymmärtämättömille se on tietenkin vähän vaikeaa ymmärtää.


      • joo...
        erilaisia kirjoitti:

        Kunnon testi Suomessa antaa erilaisia tuloksia kuin kaiken maailman huuhaat-testit.

        Mutta lukeehan noita sakemannienkien vertailua. Pitää vain osata lukea rivien välistä ja ymmärtää kotiinpäin veto.


      • dgfhj kirjoitti:

        "Kunnon testi" on tehty lähinnä peräkammarin pojille. Ei sillä ole mitään meritystä. Toista se on kun suurilevikkinen arvostettu Auto Motor&Sport testaa autot perinpohjin. Kieltä ymmärtämättömille se on tietenkin vähän vaikeaa ymmärtää.

        eurooppalaista lehteä näkyy olevan kimpassa AMS:n kanssa ainakin tässä Dieseliautojen testissä.
        Olisikin kiva nähdä josko jompikumpi suomalaisistakin lehdistä käyttäisi testituloksia hyväkseen ja onko järjestys Suomeen suhteutettuna €:0)
        TM:stä olen kuullut käytettävän nimitystä: "surullisenkuuluisanuorisolehti" ennemminkin, kuin "peräkammarinpoikienlehti".


      • vedosta
        joo... kirjoitti:

        Mutta lukeehan noita sakemannienkien vertailua. Pitää vain osata lukea rivien välistä ja ymmärtää kotiinpäin veto.

        sen verran, että voitto meni saksalaisten pahimmalle kilpailijalle ranskalaiselle Cliolle! Se siitä kotiinpäinvedosta. Herätkää todellisuuteen!


      • GTC

        Kyllä tämä vastaa todellista tilannetta. Sakut ja fransmannit tietenkin laittavat autot omista näkökohdistaan "sopivaan" järjestykseen. Silloin on ymmärrettävää että se pahin uhkaaja pyritään sijoittamaan niin kauas kärjestä kuin suinkin kehdataan.


      • uhkaaja
        GTC kirjoitti:

        Kyllä tämä vastaa todellista tilannetta. Sakut ja fransmannit tietenkin laittavat autot omista näkökohdistaan "sopivaan" järjestykseen. Silloin on ymmärrettävää että se pahin uhkaaja pyritään sijoittamaan niin kauas kärjestä kuin suinkin kehdataan.

        on Euroopassa eniten myyty Clio. Muita uhkia tuolla ei näy.

        Naurattaa tuo valitus "sopivasta järjestyksestä".


      • jarkko88

        on yllättävä lopputulos Punto pärjäsi hyvin tossa AMS testissä samoin kuin voitti Car lehden 18 pikkuauton supertestin, tuulilasin testit on mitä sattuu


    • samaa mieltä

      suurin piirtein samaan järjestykseen olisin autot itsekin asettanut.

      Kyllä Renaultin tietotaito näkyy niin formuloissa kuin siviiliautoissakin. Huonommat merkit ovat siellä peräpäässä niin formuloissa kuin siviiliautoissakin.

      Hyvät kehut sai Clion joku tehokkaampi versio myös TM:ssä pari numeroa taaksepäin.

      • Kustaa

        sopiminen 16 lehden kesken voittajasta, heh.

        Tosipuheessa on hyvä, että tällaisia suurtestejä tehdään. Jo pelkästään AMS:llä on ylivertaisesti suuremmat resurssit testata autoja kuin pienellä suomalaislehdellä saatikka kun mukana on 16 lehteä. Saadaan ne todelliset erot selville.


      • wrk46
        Kustaa kirjoitti:

        sopiminen 16 lehden kesken voittajasta, heh.

        Tosipuheessa on hyvä, että tällaisia suurtestejä tehdään. Jo pelkästään AMS:llä on ylivertaisesti suuremmat resurssit testata autoja kuin pienellä suomalaislehdellä saatikka kun mukana on 16 lehteä. Saadaan ne todelliset erot selville.

        kaikki nämä 16 lehteä taitaa omistaa sama firma


      • artikkelit
        Kustaa kirjoitti:

        sopiminen 16 lehden kesken voittajasta, heh.

        Tosipuheessa on hyvä, että tällaisia suurtestejä tehdään. Jo pelkästään AMS:llä on ylivertaisesti suuremmat resurssit testata autoja kuin pienellä suomalaislehdellä saatikka kun mukana on 16 lehteä. Saadaan ne todelliset erot selville.

        Ja taitaa tosiaan omistaa em. lehtiä. Eli AMS hoitaa sijoitusten myymisen ihan keskitetysti.


      • ja Pääjohtaja
        wrk46 kirjoitti:

        kaikki nämä 16 lehteä taitaa omistaa sama firma

        määräsi Clion voittajaksi...


      • paljon...
        artikkelit kirjoitti:

        Ja taitaa tosiaan omistaa em. lehtiä. Eli AMS hoitaa sijoitusten myymisen ihan keskitetysti.

        ole myymistä, jos ko. vertailu tehtiin yhteistyössä
        ko. lehtien kesken.

        Oletko edes tutustunut ko. juttuun?


      • tutustunut
        paljon... kirjoitti:

        ole myymistä, jos ko. vertailu tehtiin yhteistyössä
        ko. lehtien kesken.

        Oletko edes tutustunut ko. juttuun?

        kun en osaa lukea saksaksi mutta jotakin vilppiä siellä on tehty kun järjestys ei ollut haluamani.Ehkä mittalaitteissa on ollut vikaa tai jotain.


      • tietysti
        paljon... kirjoitti:

        ole myymistä, jos ko. vertailu tehtiin yhteistyössä
        ko. lehtien kesken.

        Oletko edes tutustunut ko. juttuun?

        Eikä tarvitse olla mikään ruudinkeksijä jotta näkisi että tulokseksi on hakemalla haettu etukäteen sovittu järjestys.


      • ruudinkeksijä
        tietysti kirjoitti:

        Eikä tarvitse olla mikään ruudinkeksijä jotta näkisi että tulokseksi on hakemalla haettu etukäteen sovittu järjestys.

        jos väität tuon testin olevan ennalta sovittu. Toisaalta sen näkee varmaan auton valinnastasikin.
        Aivan varmasti et ole myöskään tutustunut tuohon testiin. Kommenttisi syy on pelkästään huono auton valintasi. Kyllä nyt mieltäsi kirveltää kun totuus auton huonoudesta tuli ilmi.


      • Rellu
        ruudinkeksijä kirjoitti:

        jos väität tuon testin olevan ennalta sovittu. Toisaalta sen näkee varmaan auton valinnastasikin.
        Aivan varmasti et ole myöskään tutustunut tuohon testiin. Kommenttisi syy on pelkästään huono auton valintasi. Kyllä nyt mieltäsi kirveltää kun totuus auton huonoudesta tuli ilmi.

        Ja se on tosiaan huono auto. Huonompaa ei olekaan. Ja sillä ei testejä voiteta. Paitsi maksettuja.


      • varmasti ole
        Rellu kirjoitti:

        Ja se on tosiaan huono auto. Huonompaa ei olekaan. Ja sillä ei testejä voiteta. Paitsi maksettuja.

        Clio on todella hyvä auto. Noista testeissä mukana olleista todella huonoja ovat Hyundai, Nissan ja Toyota. Annapa sen "Renaultisi" rungonnumeron viisi ensimmäistä kirjainta/numeroa...


      • Rellun
        varmasti ole kirjoitti:

        Clio on todella hyvä auto. Noista testeissä mukana olleista todella huonoja ovat Hyundai, Nissan ja Toyota. Annapa sen "Renaultisi" rungonnumeron viisi ensimmäistä kirjainta/numeroa...

        rungonnumeroa netistä? Eikö ole kellään kaverillakaan?


      • on!
        Rellu kirjoitti:

        Ja se on tosiaan huono auto. Huonompaa ei olekaan. Ja sillä ei testejä voiteta. Paitsi maksettuja.

        Eihän Renaultit mitään Ladoja ole mutteivat tietenkään vedä vertoja Pololle tai Yarikselle. Mutta vikoja näissä on ihan käsittämättömästi. Siinä mielessä on Ladan tasoa.


      • keksintö
        on! kirjoitti:

        Eihän Renaultit mitään Ladoja ole mutteivat tietenkään vedä vertoja Pololle tai Yarikselle. Mutta vikoja näissä on ihan käsittämättömästi. Siinä mielessä on Ladan tasoa.

        Tojomiehiltä on tekeytyä Rellu-kuskiksi ja haukkua niitä kun tuo testi on todistettu puolueettomaksi. Meillä oli kolme vuotta juuri Clio eikä siinä ollut minkäänlaista vikaa. Nyt Peugeot ja hyvin pelaa sekin. Molemmat ylivertaisia pelejä vastaavaan Toyotaan verrattuna.


      • muista
        keksintö kirjoitti:

        Tojomiehiltä on tekeytyä Rellu-kuskiksi ja haukkua niitä kun tuo testi on todistettu puolueettomaksi. Meillä oli kolme vuotta juuri Clio eikä siinä ollut minkäänlaista vikaa. Nyt Peugeot ja hyvin pelaa sekin. Molemmat ylivertaisia pelejä vastaavaan Toyotaan verrattuna.

        en osaa sanoa mutta itse ainakin tiedän että totta puhuvat. Toyotaan niitä nyt ei voi edes verrata mutta kyllä se on ihan fakta että korealaisetkin ovat jo ajaneet lujaa ohi ranskalaisten laadussa.
        Niinhän ne myyntitilastotkin jo näyttävät että ranskalaisten "laatu" ei kelpaa enää Suomessakaan.


      • Jose T
        muista kirjoitti:

        en osaa sanoa mutta itse ainakin tiedän että totta puhuvat. Toyotaan niitä nyt ei voi edes verrata mutta kyllä se on ihan fakta että korealaisetkin ovat jo ajaneet lujaa ohi ranskalaisten laadussa.
        Niinhän ne myyntitilastotkin jo näyttävät että ranskalaisten "laatu" ei kelpaa enää Suomessakaan.

        pitäisi tehdä sitä mitä osaavat eli latkia viiniä ja pelata sitä kuulapeliään.
        Olen kauhulla seurannut mitä seuraa kun ne yrittävät tehdä ydinvoimalaa. Kun eivät osaa tehdä edes kunnollisia autoja.


      • voittivat
        Jose T kirjoitti:

        pitäisi tehdä sitä mitä osaavat eli latkia viiniä ja pelata sitä kuulapeliään.
        Olen kauhulla seurannut mitä seuraa kun ne yrittävät tehdä ydinvoimalaa. Kun eivät osaa tehdä edes kunnollisia autoja.

        tuonkin testin.

        Formulapuolella Renault on jyrännyt viime vuodet ja rallipuolella Citroen. Se on sitä tietotaitoa.

        Ranskalaiset ovat huippua myös lentokone- ja avaruusteknologiassa. Samoin kuin ydinenergiapuolella ja lääketieteessä.

        Japanilainen ei osaa tehdä mitään jossa joku osa liikkuu. Keskittyisivät riisinviljelyyn.


      • verrata
        muista kirjoitti:

        en osaa sanoa mutta itse ainakin tiedän että totta puhuvat. Toyotaan niitä nyt ei voi edes verrata mutta kyllä se on ihan fakta että korealaisetkin ovat jo ajaneet lujaa ohi ranskalaisten laadussa.
        Niinhän ne myyntitilastotkin jo näyttävät että ranskalaisten "laatu" ei kelpaa enää Suomessakaan.

        todellakaan Tojotaan paljon noita muita, nehän ovat paljon parempia kuin Toyota. Taakse jäi vain vanha Fiesta, Nissan ja Hyundai. Myyntitilastotkin näyttävät, että Clio on Euroopassa eniten myyty. Eivätkä ranskalaiset ruostu niinkuin japsit ja korealaiset tekevät.

        Mutta viis ruosteista tai myyntitilastoista. Testi näyttää kiistattomasti mitkä ovat tämän hetken parhaat pikkuautot. Siinä ei selittelyt auta. Ja piste.


      • verrata
        muista kirjoitti:

        en osaa sanoa mutta itse ainakin tiedän että totta puhuvat. Toyotaan niitä nyt ei voi edes verrata mutta kyllä se on ihan fakta että korealaisetkin ovat jo ajaneet lujaa ohi ranskalaisten laadussa.
        Niinhän ne myyntitilastotkin jo näyttävät että ranskalaisten "laatu" ei kelpaa enää Suomessakaan.

        todellakaan Tojotaan paljon noita muita, nehän ovat paljon parempia kuin Toyota. Taakse jäi vain vanha Fiesta, Nissan ja Hyundai. Myyntitilastotkin näyttävät, että Clio on Euroopassa eniten myyty. Eivätkä ranskalaiset ruostu niinkuin japsit ja korealaiset tekevät.

        Mutta viis ruosteista tai myyntitilastoista. Testi näyttää kiistattomasti mitkä ovat tämän hetken parhaat pikkuautot. Siinä ei selittelyt auta. Ja piste.


      • täällä essolla
        Rellun kirjoitti:

        rungonnumeroa netistä? Eikö ole kellään kaverillakaan?

        ei satu olemaan kellään rellua


    • se mikä
      • sitä aina

        väittää ette ne jotka ovat enemmän tyytyväisiä autoonsa ovat typeriä ja eivät ymmärrä paremman päälle. ;)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10762
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7243
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5324
    4. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4890
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4568
    6. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4063
    7. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2948
    8. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2845
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2104
    Aihe