Joka päivä on itsenäisyyspäivä!

Oi isänmaa

Jo lapsuudesta muistan isovanhempieni pirtin päätyseinässä olleen täytetyn miehen pään. Vaari oli sen itse irti leikannut ja tuonut mukanaan Itä-Karjalasta. Ivaniksi sitä sanottiin.
Vaarin mukaansatempaavat kertomukset sodasta ja kaikista hänen suorittamistaan tapoista saivat pienen pojan kasvamaan isänmaallisuuteen.

Nyt kun minulla on kaksi omaa lasta, yritän siirtää heihin saman terveen isänmaallisuuden aatteen. Joka aamu hampaiden pesun jälkeen lapseni Adolf ja Lotta ottavat asennon olohuoneessamme olevien Mannerheimin ja Hitlerin kuvien äärellä, kunnioittaen näin Suomen itsenäisyyden puolesta taistelleiden sotapäälliköiden ja sotilaiden muistoa.
Molempien lasten takeissa komeilevat Suomen liput ja äsken sain tilaamani valokuvasuurennokset partisaani-iskuista ja asetin ne lasten huoneiden seinille osoittamaan venäläisten pahuutta.
Naapurin sivarin lasten kanssa lapseni eivät onneksi suostu olemaan missään tekemisissä, vaikka emme vaimoni kanssa ole sitä ehdottomasti kieltäneet.

Meillä itsenäisyyspäivää vietetään joka päivä ja sen tavan toivoisi olevan joka perheessä.
Eilen kävimme hautausmaalla ja hiljennyimme erityisesti vaarini veljen haudalla, joka kuoli jo 18-vuotiaana vuonna 1941. Kerroin lapsille, että sodassa ei pelkästään tapeta, vaan voi sattua ikävämpääkin, eli voi kuolla.

Mutta kerroin, että vaarini veli kuoli onnellisena ja ylpeänä Suomen puolesta lausuessaan viimeisinä sanoinaan "Isänmaa, oi isänmaa!"

3

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teit

pursuuki? Pukamat varmaan painoi korvii jo pienenä.

• seppo.

mene punikki sinne venäjäle jos et suomeahyväksy.
        hyvää itsenäisyyspäivää muille.

• vää.peli

on taas 365 päivää seuraavaan itsenäisyyspäivään. Vietetään joka päivä ja alotetaan tästä päivstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      111
      6916
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      388
      6577
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3317
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      128
      2869
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2460
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1940
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe