Naisen euro on 102 senttiä

Ollikolli

Palkansaajatilastosta näemme, että kun jaamme palkat miesten ja naisten palkkoihin, naiset saavat yhtä miesten euroa kohden 80 senttiä.

Saman Tilastokeskuksen tilastoista näemme, että palkansaajamiehet tekevät vuodessa 1909 tuntia töitä, kun taas naiset tekevät 1516 tuntia töitä. Kun vähennämme palkoista ylityöt, raskaiden ja likaisten töiden lisät ym. työehtosopimusten mukaiset olosuhdelisät, saamme tulokseksi että tuntia kohden naiset saavat palkkaa 102 senttiä yhtä miesten euroa kohden.

Jos katsomme, että olosuhdelisiä ei pitäisi maksaa, he saavat "vain" 100,6 senttiä miehen euroa kohden.

Olisiko jo aika naisten vaieta huonosta palkasta. Kun tekee enemmän töitä, saa enemmän palkkaa. Niin yksinkertaista on korjata tilanne, jos niin haluaa. Samalla kannattaa miettiä, onko miesten raskaampi työtaakka syynä siihen, että he kuolevat keskimäärin 6 vuotta aikaisemmin kuin naiset!

10

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nari_Säre

...niin elää kauemmin.

Kyllä me miehetkin voisimme solidaarisuuden nimissä hellittää kaksi prosenttia työtaakastamme.

Mikäli vuodessa on 220 työpäivää, niin pitäkäämme esim. neljä rokulipäivää, hyvällä omallatunnolla.

• tuo ei kyllä

nyt ihan pidä paikkaansa.
        Töihin vain!
        Et sinä kuitenkaan pidempään elä laiskottelemalla, kuin työtä tekemällä.
        (Paitsi jos työpaikalla sattuu jokin hengen vievä onnettomuus sinulle)

• Tristar

sinäkö taas?

Mihin kuitenkin jälleen unohtui se fakta että nainen on melkein aina perheessä se joka lyhentää työaikaansa lastenhoidon vuoksi? Hmmh? Jos huutelet tasa-arvon perään sinä että naisten työaika on oltava keskimääräisestikin samanpituinen kuin miesten, pistähän ne miehet kiintiöillä osittaiselle hoitovapaalle myös!

*myös palkansaaja ja osittaisella hoitovapaalla*

Sinulla se sitten välähtelee jatkuvasti.

• Ollikolli

Olen ollut ensimmäisiä miehiä Suomessa isänä synnytyssalissa, pitänyt niin isyys-, hoito- ja sapattivapaavuodenkin lapsia hoitamassa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että naiset saavat työstä enemmän tuntipalkkaa kuin miehet. ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä. valitettavasti vain on vähän naispyrkijöitä raskaimmille "miesten" koulutusaloille.

• Tristar
        Ollikolli kirjoitti:

Olen ollut ensimmäisiä miehiä Suomessa isänä synnytyssalissa, pitänyt niin isyys-, hoito- ja sapattivapaavuodenkin lapsia hoitamassa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että naiset saavat työstä enemmän tuntipalkkaa kuin miehet. ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä. valitettavasti vain on vähän naispyrkijöitä raskaimmille "miesten" koulutusaloille.

ei poista sitä faktaa että naisia hoitovapaan pitäjistä on 92%.

"ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä."

Ai niinkuin renkaanvaihtoa :D :D eipä se meidän valkokauluajohtaja-isikään hirveämmin "raskaissa töissä" käsiään likaa :D

Mutta ajatus on hyvä. Tasa-arvoa peliin, kyllä, miehet kotiin lapsia hoitamaan ja naiset johtopaikoille!

• lopettakaa jo tämä

On jäänyt teiltä biologian kirjat lukematta!
      Nainen tosiaan elää siksi pidempään, että hänen ruumiissaan on enemmän vettä, kuin miehen ruumiissa. Ero olisi se, vaikka kummatkin raataisivat niska limassa läpi elämän.
      (Epäreilu järjestys pitkäikäisempää kohtaan)
      Kuulkaas, ruvetkaa äijät juomaan, jos haluatte elää pidempään!
      Ja mitä ihmettä ne toisten palkat itseä liikuttaa? Minä olen ollut huonopalkkaisella, raskaalla ja vaativalla alalla kohta jo 29 vuotta ja jatkaa aijon toisetkin 29 vuotta, jos vain luoja suo.
      Turha tulla minulle valittamaan, että minä tienaan enemmän, kuin joku muu.
      Jokaisen 102 centtiseni olen kyllä varmasti ansainnut.

• kukunor1

Sota senkuin vaan jatkuu ja saa koko ajan uusia ja ikävämpiä piirteitä. Joku kohtuus on kai oltava kaikenlaisessa panettelussakin. Vaikea ajatella että kukaan teistä pystyisi hoitamaan aikuisen ihmisen velvollisuuksia, huolehtia jälkikasvustaan ja kasvataa uutta tasapainoista sukupolvea.

• Ollikolli
        kukunor1 kirjoitti:

Sota senkuin vaan jatkuu ja saa koko ajan uusia ja ikävämpiä piirteitä. Joku kohtuus on kai oltava kaikenlaisessa panettelussakin. Vaikea ajatella että kukaan teistä pystyisi hoitamaan aikuisen ihmisen velvollisuuksia, huolehtia jälkikasvustaan ja kasvataa uutta tasapainoista sukupolvea.

Vaimoni kanssa olen kolme lasta kasvattanut. Kaikki ovat olleet ansiotyössä jo kohta kymmenen vuotta, eikä kukaan ole valittanut huonosta kasvatuksesta, päinvastoin. Minun teoriani on se, että lapset tarvitsevat yhä tiukkaa, jämäkkää vanhempien otetta. Lusmuilijat työssä ovat lusmuilijoita vanhempina. Ei kai panettelua ole se, että kertoo sen, mitä tilastot sanovat. Feministit tuppaavat lukemaan vain itseään miellyttäviä lukuja eivätkä usko faktoja. Katsopa elintarviketyöläisten sivua. Siellä väitetään, että NAISET SAAVAT SAMASTA TYÖSTÄ 80 SENTTIÄ MIEHEN EUROA VASTAAN. Voi järjen köyhyyttä! Eivätkö naiset osaa edes lukea????? Vai onko se ongelma luetun ymmärtämisessä?

http://www.selry.fi/tasa-arvo/

• välillä-
        kukunor1 kirjoitti:

Miksi tapella paremmuudesta?

• Civis

Kyllä nainen ansaitsisi mieheltään sen 20 senttiäkin, jos tällä vain olisi. Useimmat joutuvat joutunevat tyytymään pienestä pitäen vähempään. Eihän se koko ole niin tärkeä, vai onko.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe