Palkansaajatilastosta näemme, että kun jaamme palkat miesten ja naisten palkkoihin, naiset saavat yhtä miesten euroa kohden 80 senttiä.
Saman Tilastokeskuksen tilastoista näemme, että palkansaajamiehet tekevät vuodessa 1909 tuntia töitä, kun taas naiset tekevät 1516 tuntia töitä. Kun vähennämme palkoista ylityöt, raskaiden ja likaisten töiden lisät ym. työehtosopimusten mukaiset olosuhdelisät, saamme tulokseksi että tuntia kohden naiset saavat palkkaa 102 senttiä yhtä miesten euroa kohden.
Jos katsomme, että olosuhdelisiä ei pitäisi maksaa, he saavat "vain" 100,6 senttiä miehen euroa kohden.
Olisiko jo aika naisten vaieta huonosta palkasta. Kun tekee enemmän töitä, saa enemmän palkkaa. Niin yksinkertaista on korjata tilanne, jos niin haluaa. Samalla kannattaa miettiä, onko miesten raskaampi työtaakka syynä siihen, että he kuolevat keskimäärin 6 vuotta aikaisemmin kuin naiset!
Naisen euro on 102 senttiä
10
818
Vastaukset
- Nari_Säre
...niin elää kauemmin.
Kyllä me miehetkin voisimme solidaarisuuden nimissä hellittää kaksi prosenttia työtaakastamme.
Mikäli vuodessa on 220 työpäivää, niin pitäkäämme esim. neljä rokulipäivää, hyvällä omallatunnolla.- tuo ei kyllä
nyt ihan pidä paikkaansa.
Töihin vain!
Et sinä kuitenkaan pidempään elä laiskottelemalla, kuin työtä tekemällä.
(Paitsi jos työpaikalla sattuu jokin hengen vievä onnettomuus sinulle)
- Tristar
sinäkö taas?
Mihin kuitenkin jälleen unohtui se fakta että nainen on melkein aina perheessä se joka lyhentää työaikaansa lastenhoidon vuoksi? Hmmh? Jos huutelet tasa-arvon perään sinä että naisten työaika on oltava keskimääräisestikin samanpituinen kuin miesten, pistähän ne miehet kiintiöillä osittaiselle hoitovapaalle myös!
*myös palkansaaja ja osittaisella hoitovapaalla*
Sinulla se sitten välähtelee jatkuvasti.
***- Ollikolli
Olen ollut ensimmäisiä miehiä Suomessa isänä synnytyssalissa, pitänyt niin isyys-, hoito- ja sapattivapaavuodenkin lapsia hoitamassa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että naiset saavat työstä enemmän tuntipalkkaa kuin miehet. ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä. valitettavasti vain on vähän naispyrkijöitä raskaimmille "miesten" koulutusaloille.
- Tristar
Ollikolli kirjoitti:
Olen ollut ensimmäisiä miehiä Suomessa isänä synnytyssalissa, pitänyt niin isyys-, hoito- ja sapattivapaavuodenkin lapsia hoitamassa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että naiset saavat työstä enemmän tuntipalkkaa kuin miehet. ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä. valitettavasti vain on vähän naispyrkijöitä raskaimmille "miesten" koulutusaloille.
ei poista sitä faktaa että naisia hoitovapaan pitäjistä on 92%.
"ja taistelen sen puolesta, että miehet olisivat enemmän kotona ja naiset alkaisivat tehdä heidän puolestaan näitä raskaampia ns. miesten töitä."
Ai niinkuin renkaanvaihtoa :D :D eipä se meidän valkokauluajohtaja-isikään hirveämmin "raskaissa töissä" käsiään likaa :D
Mutta ajatus on hyvä. Tasa-arvoa peliin, kyllä, miehet kotiin lapsia hoitamaan ja naiset johtopaikoille!
- lopettakaa jo tämä
On jäänyt teiltä biologian kirjat lukematta!
Nainen tosiaan elää siksi pidempään, että hänen ruumiissaan on enemmän vettä, kuin miehen ruumiissa. Ero olisi se, vaikka kummatkin raataisivat niska limassa läpi elämän.
(Epäreilu järjestys pitkäikäisempää kohtaan)
Kuulkaas, ruvetkaa äijät juomaan, jos haluatte elää pidempään!
Ja mitä ihmettä ne toisten palkat itseä liikuttaa? Minä olen ollut huonopalkkaisella, raskaalla ja vaativalla alalla kohta jo 29 vuotta ja jatkaa aijon toisetkin 29 vuotta, jos vain luoja suo.
Turha tulla minulle valittamaan, että minä tienaan enemmän, kuin joku muu.
Jokaisen 102 centtiseni olen kyllä varmasti ansainnut.- kukunor1
Sota senkuin vaan jatkuu ja saa koko ajan uusia ja ikävämpiä piirteitä. Joku kohtuus on kai oltava kaikenlaisessa panettelussakin. Vaikea ajatella että kukaan teistä pystyisi hoitamaan aikuisen ihmisen velvollisuuksia, huolehtia jälkikasvustaan ja kasvataa uutta tasapainoista sukupolvea.
- Ollikolli
kukunor1 kirjoitti:
Sota senkuin vaan jatkuu ja saa koko ajan uusia ja ikävämpiä piirteitä. Joku kohtuus on kai oltava kaikenlaisessa panettelussakin. Vaikea ajatella että kukaan teistä pystyisi hoitamaan aikuisen ihmisen velvollisuuksia, huolehtia jälkikasvustaan ja kasvataa uutta tasapainoista sukupolvea.
Vaimoni kanssa olen kolme lasta kasvattanut. Kaikki ovat olleet ansiotyössä jo kohta kymmenen vuotta, eikä kukaan ole valittanut huonosta kasvatuksesta, päinvastoin. Minun teoriani on se, että lapset tarvitsevat yhä tiukkaa, jämäkkää vanhempien otetta. Lusmuilijat työssä ovat lusmuilijoita vanhempina. Ei kai panettelua ole se, että kertoo sen, mitä tilastot sanovat. Feministit tuppaavat lukemaan vain itseään miellyttäviä lukuja eivätkä usko faktoja. Katsopa elintarviketyöläisten sivua. Siellä väitetään, että NAISET SAAVAT SAMASTA TYÖSTÄ 80 SENTTIÄ MIEHEN EUROA VASTAAN. Voi järjen köyhyyttä! Eivätkö naiset osaa edes lukea????? Vai onko se ongelma luetun ymmärtämisessä?
http://www.selry.fi/tasa-arvo/ - välillä-
kukunor1 kirjoitti:
Miksi tapella paremmuudesta?
- Civis
Kyllä nainen ansaitsisi mieheltään sen 20 senttiäkin, jos tällä vain olisi. Useimmat joutuvat joutunevat tyytymään pienestä pitäen vähempään. Eihän se koko ole niin tärkeä, vai onko.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3134213Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401018Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein135980- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901- 26897
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877