Fil. 3:18-19 "Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän Jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä".
Tässä Paavali voimakkain sanoin kritisoi menestysteologeja ja muita lihallisia ja maailmallisia kristittyjä. Paavali ei puhu uskosta osattomista, vaan niistä, jotka vaeltavat mukamas kristittyinä. Mikä on heidän osansa?
Kristuksen ristin viholliset
38
580
Vastaukset
- nimittelijöille
onko hän vanhemmistoveli joka menestyy maailmassa ja pyörittää seurakuntaa kuin liikeyritystä, ja on katkera muille tahoille, kun vievät hänen kolehtinsa muka?
Vai onko se jokin herätysliikeläinen joka menestyy ja tekee paljon evankeliumintyötä ja antaa sekä saa paljon myös maallista?
Menestysteologi määritelmä ja tulkinta on täällä monesti täysin vääristynyt ja haukkumasanaksi tarkoitettu, samoin uskonliike, joka kuitenkin evankelioi suurimman osan maailmasta.- Pentecostal*
Ei kai niitä ole olemassakaan... Paavalikin vain höpötti jotain...
- näin se homma etenee
Pentecostal* kirjoitti:
Ei kai niitä ole olemassakaan... Paavalikin vain höpötti jotain...
Hänellä sentään oli Pyhä Henki, joka hänessä vaikutti tahtomista ja tekemistä.
Näin on täälläkin, mutta paha henki vaikuttaa sitä tahtomista ja tekemistä. - Pentecostal*
näin se homma etenee kirjoitti:
Hänellä sentään oli Pyhä Henki, joka hänessä vaikutti tahtomista ja tekemistä.
Näin on täälläkin, mutta paha henki vaikuttaa sitä tahtomista ja tekemistä.Otin raamatunpaikan ja erittelin sitä hiukan. Mitä väärää olen tehnyt? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
- helppoa kuin mikä
Pentecostal* kirjoitti:
Otin raamatunpaikan ja erittelin sitä hiukan. Mitä väärää olen tehnyt? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
kuulet Pyhän Hengen nuhtelun, jos et kuule olet paatunut, yksinkertaista on totuus
- Pentecostal*
helppoa kuin mikä kirjoitti:
kuulet Pyhän Hengen nuhtelun, jos et kuule olet paatunut, yksinkertaista on totuus
Olenko siis kauheassa paatumuksen tilassa?
- nousee
Pentecostal* kirjoitti:
Olenko siis kauheassa paatumuksen tilassa?
kunnioitus äitiäsi kohtaan nousee päivä päivältä.
Saat kuitenkin käydä ottamassa pyrähdyksiä ulkona
ja katsoa kun muut kommunikoivat. Paatumukseen on vielä matkaa, täytyy ymmärtää ensin mistä paatua - Pentecostal*
nousee kirjoitti:
kunnioitus äitiäsi kohtaan nousee päivä päivältä.
Saat kuitenkin käydä ottamassa pyrähdyksiä ulkona
ja katsoa kun muut kommunikoivat. Paatumukseen on vielä matkaa, täytyy ymmärtää ensin mistä paatuaja hänen ansioistaan ymmärrän paljon asioita. Oletko muuten jonkin sortin äärikarismaatikko?
- Sokeaa
Pentecostal* kirjoitti:
ja hänen ansioistaan ymmärrän paljon asioita. Oletko muuten jonkin sortin äärikarismaatikko?
Jos poimisin vain omia vastauksiasi, saisit väitellä itsesi kanssa, sillä suuttuisit niistäkin. Psykopaattinen ominaisuus.
- Pentecostal*
Sokeaa kirjoitti:
Jos poimisin vain omia vastauksiasi, saisit väitellä itsesi kanssa, sillä suuttuisit niistäkin. Psykopaattinen ominaisuus.
Täysin tuulesta temmattu ja omituinen väite. Et taida olla uskovainen...
- sitä se
helppoa kuin mikä kirjoitti:
intoilu teettää...
- mielipidettä asiasta?
Taidat itse tietää vastauksen "parhaiten".
- Pentecostal*
ei juuri nyt satu olemaan parempaakaan tekemistä.
- niin takuulla tiedät silloin
Pentecostal* kirjoitti:
ei juuri nyt satu olemaan parempaakaan tekemistä.
mikä olisi parempaakin tekemistä, kuin istua netin ääressä ja käydä täällä jauhamassa leukojas.
- Pentecostal*
niin takuulla tiedät silloin kirjoitti:
mikä olisi parempaakin tekemistä, kuin istua netin ääressä ja käydä täällä jauhamassa leukojas.
On tässä aikaa...
- paavalin opetus
naisista osaton on naisvihollinen.
vihollisen viitan saa helposti ja sitten ei ollakaan enää kristittyjä. islamissa on varmasti
yhtä tarkkaa, pitää olla kompanssi taskussa, ettei tähtää mekan ohi- Pentecostal*
Vielä kun perustelisit uskomuksesi Raamatulla...
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
´cause ya do it all da time?
- Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
´cause ya do it all da time?
Ymmärsit aivan oikein. Raamattu on läsnä kaikessa ajattelussani.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
Ymmärsit aivan oikein. Raamattu on läsnä kaikessa ajattelussani.
Miksei se sitten näy? (joskus pilkahtaa mutta menee piiloon pian laukoessasi jotain epärakentavaa ja omiasi)
- Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Miksei se sitten näy? (joskus pilkahtaa mutta menee piiloon pian laukoessasi jotain epärakentavaa ja omiasi)
sinä et näe. Hyvin yksinkertaista. Et tiedä tarpeeksi.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
sinä et näe. Hyvin yksinkertaista. Et tiedä tarpeeksi.
Sinähän sen tiedät, juu
No toivon että aikuistut joskus ja alat ymmärtää käytöstäsi. Aikuistut myös hengellisesti. Siihen päälle kun vielä taloudellinen ja henkinen, niin voidaan jo puhua kasvusta. - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Sinähän sen tiedät, juu
No toivon että aikuistut joskus ja alat ymmärtää käytöstäsi. Aikuistut myös hengellisesti. Siihen päälle kun vielä taloudellinen ja henkinen, niin voidaan jo puhua kasvusta.miksi minun pitäisi muuttaa käytöstäni. Sinulle on liikaa, että ymmärrän asiat paremmin kuin sinä.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
miksi minun pitäisi muuttaa käytöstäni. Sinulle on liikaa, että ymmärrän asiat paremmin kuin sinä.
Miksi pitäisi perustella sokealle joka ei vaan kykene hengellisen luopiotilansa vuoksi näkemään?
(vastaan sinun tavallasi, onko mielestäsi toimivakin tapa?) - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Miksi pitäisi perustella sokealle joka ei vaan kykene hengellisen luopiotilansa vuoksi näkemään?
(vastaan sinun tavallasi, onko mielestäsi toimivakin tapa?)ja olen perustellut sinulle asioita, vaikka olen koko ajan tiennyt, että kykysi ymmärtää hengellisiä asioita on huono.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
ja olen perustellut sinulle asioita, vaikka olen koko ajan tiennyt, että kykysi ymmärtää hengellisiä asioita on huono.
Ehkä kirjoitetun ymmärtäminen on myös sinulla heikko?
Johtuuko se siitä että demonit ovat sokaisseet sinut?
(vastaan sinun tavallasi) - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Ehkä kirjoitetun ymmärtäminen on myös sinulla heikko?
Johtuuko se siitä että demonit ovat sokaisseet sinut?
(vastaan sinun tavallasi)Annat aika vähän johtolankoja siitä, mitä ajattelet.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
Annat aika vähän johtolankoja siitä, mitä ajattelet.
Tiedätkö että joko nyt valehtelet tai sitten et ymmärrä kirjoittamaasi.
Kumpi on kyseessä? - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Tiedätkö että joko nyt valehtelet tai sitten et ymmärrä kirjoittamaasi.
Kumpi on kyseessä?Ehkäpä se on niin, että sinä et ymmärrä sitä, mitä kirjoitan. Se voi olla niinkin.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
Ehkäpä se on niin, että sinä et ymmärrä sitä, mitä kirjoitan. Se voi olla niinkin.
Niin voihan se olla.
Monesti ihminen joka on ristiriitainen ja epäkypsä tuottaa huonoa tekstiä joka ei täytä mitään kypsyyden vaatimuksia.
Tai sitten olet vain sokea hengellisessä lamassasi
(sinun tavallasi sanottuna) - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Niin voihan se olla.
Monesti ihminen joka on ristiriitainen ja epäkypsä tuottaa huonoa tekstiä joka ei täytä mitään kypsyyden vaatimuksia.
Tai sitten olet vain sokea hengellisessä lamassasi
(sinun tavallasi sanottuna)huonoksi tekstiksi tms. Muut eivät tee niin tällä palstalla.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
huonoksi tekstiksi tms. Muut eivät tee niin tällä palstalla.
Et sitten yksinkertaisesti näe mitä sinulle välillä kirjoitetaan, kun kerran väität että "muut eivät tee niin..." Miksi ihmeessä voisin ajatella sinun olevan millään tavalla objektiivinen tai kykeneväinen ymmärtämään luettua, kun heität tuommoista kommenttia?
"leimaan" kaiken mikä kaatuu kun siihen hiukan puhaltaa. Näin on käynyt suurella osalle tekstiäsi. (ei kaikelle) - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Et sitten yksinkertaisesti näe mitä sinulle välillä kirjoitetaan, kun kerran väität että "muut eivät tee niin..." Miksi ihmeessä voisin ajatella sinun olevan millään tavalla objektiivinen tai kykeneväinen ymmärtämään luettua, kun heität tuommoista kommenttia?
"leimaan" kaiken mikä kaatuu kun siihen hiukan puhaltaa. Näin on käynyt suurella osalle tekstiäsi. (ei kaikelle)Ongelma on siinä, että kaikki, jota et ymmärrä, kaatuilee. Hankala minun on sinulle selittää, ettei mikään ole ollut kaatumassa, saati sitten kaatunut.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
"Ei mikään ole kaatunut. Ongelma on siinä, että kaikki, jota et ymmärrä, kaatuilee. Hankala minun on sinulle selittää, ettei mikään ole ollut kaatumassa, saati sitten kaatunut"
Saathan sinä luulla omiasi. En kuitenkaan nähtävästi ole ainut joka ei juttujasi usko. Joo nyt voit leimata meidät taas luopioiksi ym, mutta se vaan tulee kolahtamaan omaan nilkkaasi.
Menen nyt, mutta "i´ll be watching you" heh.
Ehkä joskus tapaan aikuistuneen ja kypsyneen pentecostalin. vink vink - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
"Ei mikään ole kaatunut. Ongelma on siinä, että kaikki, jota et ymmärrä, kaatuilee. Hankala minun on sinulle selittää, ettei mikään ole ollut kaatumassa, saati sitten kaatunut"
Saathan sinä luulla omiasi. En kuitenkaan nähtävästi ole ainut joka ei juttujasi usko. Joo nyt voit leimata meidät taas luopioiksi ym, mutta se vaan tulee kolahtamaan omaan nilkkaasi.
Menen nyt, mutta "i´ll be watching you" heh.
Ehkä joskus tapaan aikuistuneen ja kypsyneen pentecostalin. vink vinkOngelma on siinä, että kaikki eivät automaattisesti ajattele samalla tavalla kuin sinä.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
Ongelma on siinä, että kaikki eivät automaattisesti ajattele samalla tavalla kuin sinä.
Olen perustellut, mutta sinä vain et ymmärrä.
(käytän sinun tapaasi ilmaista) - Pentecostal*
herramrks kirjoitti:
Olen perustellut, mutta sinä vain et ymmärrä.
(käytän sinun tapaasi ilmaista)Turh asinun on sukeltaa pääni sisään.
- herramrks
Pentecostal* kirjoitti:
Turh asinun on sukeltaa pääni sisään.
Noissa eilisissä viesteissä "olin sinä".
Käyttäydyin kuten sinä olet käyttäytynyt.
Tiesitkö että mm. pitkään huumeita käyttäneiden kanssa (käytön loppumisen jälkeen kun oikeat tunteet tulevat esiin ja monesti käyttäytyminen on hyvin lapsellista) voi työntekijä näyttää tälle hoidettavalle millainen hänen käytöksensä on käyttäytymällä välillä samalla lailla kuin hoidettava? Mielenkiintoisia tilanteita on tullut kun aikuinen ihminen huomaa käyttäytyvänsä aivan naurettavasti, mutta ei huomaa sitä itsestään vaan vasta sitten kun näkee toisen tekevän sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43673SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933589Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283320Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713291Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202176Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251758- 311506
- 321461
- 861355
- 151303