Oletteko kuulleet sairaaladieetti nimisestä kuurista?
Aloitin tänään siihen perustuvan, hieman muunnellun dieetin. Tavoitteeni on 10 päivää, mutta oikeassa sairaaladieetissä vedetään 13 päivää tarkkaa ruokavaliota.
Syön siis paljon proteiinipitoisia ruokia, kuten kananmunaa, salaattia, lihaa, kalaa ja kinkkua, raejuustoa yms. Toivon että saisin pudotettua 2-5kg. Avokkini äiti veti tarkasti 13 päivän ajan samaista dieettiä kesällä ja pudotti 7kg. Ostin tänään 9 litraa vissyä ja se riittää kuudeksi päiväksi. Karkit, limut, alkoholin (jota ei muutenkaan kulu paljon) ja muut herkut jätän. Jätän myös pastan, perunan ja vaalean leivän..
Lähden tilanteesta 166cm/62kg, ja toivon pääseväni siis 57 kiloon..
Jos joillain on kokemuksia yms niin laittakaapa viestiä :)
*ensikertalainen laihduttaja*
PS. tarkoitukseni ei ole ensisijaisesti saada näitä kiloja pois, vaan terveellisempi elämäntapa :) Kilot on plussaa =D
Laihdutusta
7
731
Vastaukset
- asiantuntija
...sairaaladieetti on kyllä ihan eri juttu. Suhteessa kiloihisi, minua - suonet anteeksi - naurattaa. Akkkain hömpötyksiä, ja perustunee enemmän Atkinsin dieettiin. 7 kg 2 viikon aikana on liian paljon. Ja kilot palaaavat. Lienet myös horoskooppien lukija?
- täällä myös...
Minä aloitin elämäntapamuutoksen elokuussa-06 ja ruokavaliostani karsin pastan, riisin, perunan -- kaiken muun viljan kuin tumman ruisleivän ja näkkärin ja kuntopuuron. Rasvat lähti minimiin -- ainoastaan joskus polar- juustoa, rasvaista kalaa,avocadoa, pähinöitä. Proteiinia paljon; kalkkunaa, tonnikalaa, kanaa, raejuustoa, papuja. Kasviksia ja hedelmiä ja marjoja paljon. Rasvatonta maitoa. Ei mehuja, Herkut pois. Olen näin kiinteytynyt. Alussa laihduin 6kg, mutta ne kilot tuli nopeasti takaisin koska ei ihminen kauaa pysty säästöliekillä elämään. Nyt syön paljon, mutta terveellisesti siis, ja kehokin tykkää. Paino ei alas ehkä niin nopeasti, mutta pitkän tähtäimen näkökulmasta oikein.
- Ocean.N
"...sairaaladieetti on kyllä ihan eri juttu. Suhteessa kiloihisi, minua - suonet anteeksi - naurattaa. Akkkain hömpötyksiä, ja perustunee enemmän Atkinsin dieettiin. 7 kg 2 viikon aikana on liian paljon. Ja kilot palaaavat. Lienet myös horoskooppien lukija?"
- Saanen olla hieman erimieltä kanssasi. Ota selvää tästä kyseisestä dieetistä ennenkuin väität vastaan. Kilot voivat pysyä jopa vuoden pois. Dieetti perustuu siihen, että elimistö menee aivan uusiksi. Siksi dieetti onkin rankka eikä sitä saa uusia ennen kuin vuosi on kulunut jos se menee pieleen.
Sanoin kai myös, että teen tämän ko. dieetin muunneltuna? Minun tarkoitukseni EI ole saada 7 kg pois.
Ja kyllä, luen horoskooppeja, luen myös sarjakuvia. Se ei tarkoita että eläisin niiden mukaisesti. Luen niitä viihteen merkeissä.
Seuraavalla kerralla kun haluat päteä, tai olla ilkeä, tee se tyylillä ja koeta myös onnistua!
Anteeksi palstalaiset, mulla räjähtää jos joku on noin typerä, vielä tahallaan.. ;) - Ocean.N
täällä myös... kirjoitti:
Minä aloitin elämäntapamuutoksen elokuussa-06 ja ruokavaliostani karsin pastan, riisin, perunan -- kaiken muun viljan kuin tumman ruisleivän ja näkkärin ja kuntopuuron. Rasvat lähti minimiin -- ainoastaan joskus polar- juustoa, rasvaista kalaa,avocadoa, pähinöitä. Proteiinia paljon; kalkkunaa, tonnikalaa, kanaa, raejuustoa, papuja. Kasviksia ja hedelmiä ja marjoja paljon. Rasvatonta maitoa. Ei mehuja, Herkut pois. Olen näin kiinteytynyt. Alussa laihduin 6kg, mutta ne kilot tuli nopeasti takaisin koska ei ihminen kauaa pysty säästöliekillä elämään. Nyt syön paljon, mutta terveellisesti siis, ja kehokin tykkää. Paino ei alas ehkä niin nopeasti, mutta pitkän tähtäimen näkökulmasta oikein.
Hienoa, että olet saanut elämäntapasi uuteen uskoon ! =D
Täällä myös kova tsemppi ja kuri päällä. Täytynee tänään käydä ostamassa tonnikalaa vedessä ja kanaa, pelkkä kinkku ei montaa päivää mene alas kurkusta :]
- Ns. karppaamista
Sairaaladieetti perustuu ihan eri asioihin, kuin mitä kerrot "muunnellusta dietiistäsi".
Sairaaladieetti ei ole hiilihydraattien vähentämistä minimiin ja proteiinin ja rasvan lisäämistä maximiin.
Kertomasi on lähinnä ns. karppaamista, jossa toimitaan juuri edellä kertomani mukaan.
Toisille sopii karppaaminen, mutta toisille se voi olla jopa vaarallista.
Sairaalidieetti on lähinnä joku vuosi sitten niin muodissa ollut ns. kaalisoppadieetti.
Olen kyllä sitä mieltä, että pituus/painosuhteesi on jo nyt ihan hyvä.
Painoindeksisi on 22,5, joka on normaali.
Voithan koikeilla, vaikka kuntoilua ja muuten terveellistä ruokavaliota, mutta onnea matkaan kuitenkin.- Ocean.N
Arvasin että joku sekoittaisi tämän dieetin siihen soppadieettiin. Sairaaladietti nimellä kun googletat niin löydät myös tämän dieetin ohjeet. Myös soppadieettiä kutsutaan nimellä sairaaladieetti.
Tiedän painoindeksini jo, kiitos vain :)
Olen päättänyt tehdä näin, kiitos kuitenkin kuntoilu vinkistä. Osaan kyllä itsekin ajatella.
- Ocean.N
200g pakastemarjoja (mansikka, vadelma)
2dl Alpro Soya Mansikkaa
1 banaani
rasvatonta maitorahkaa 1/2-1 purkillista
Mixeriin ja AH ihanaa! Vie makeanhimon takuunvarmasti.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080